آموزش کوتاه کردن موی زنانه در خانه با روش‌های ساده+ ویدیوی آموزشی

کوتاه کردن مو در خانه می‌تواند با خرابکاری‌های زیادی همراه باشد. اما اگر دقت کافی به‌خرج بدهید و اصول کار را یاد بگیرید، مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر تازه‌کار هستید، تغییرات آن‌چنانی را به عهده آرایشگرها بگذارید و به مرتب‌کردن موها اکتفا کنید. اما برای همین مرتب‌کردن هم نیاز به دانستن تاکتیک‌ها دارید. در مقاله پیش رو از این تاکتیک‌ها خواهید خواند.

قیچی مناسبی تهیه کرده‌اید؟

کوتاه کردن مو زنانه در خانه
عکس از: Andrea Donetti

مهم‌ترین وسیله برای کوتاه کردن مو در خانه یا آرایشگاه قیچی است. پس قیچی تیز و مناسبی در اختیار داشته باشید که امکان کوتاهی مو با آن مقدور است. قیچی‌های کُند یا گزینه‌هایی که صرفا برای کوتاهی مو نیستند، امکان دارد که فاجعه عظیمی به‌وجود بیاورند.

بعد از تهیه قیچی، این شعار را هم آویزه گوشتان کنید که: «من بااحتیاط هستم و قد موها را اندک‌اندک کوتاه می‌کنم». اگر این جملات ملکه ذهن‌تان شوند، هیچ‌گاه در میانه کار جو و فضا باعث نمی‌شود که احساس کنید، حسابی حرفه‌ای هستید و در نتیجه، خرابکاری به بار نمی‌آید و قد موهایتان به‌شدت کوتاه نمی‌شود.

تصمیم‌تان را گرفته‌اید؟

جلوی آینه بایستید و ببینید که چه می‌خواهید. بی‌گدار به آب نزنید. حالا که قرار است برای نخستین‌بار، کوتاه کردن مو در خانه را تجربه کنید، به‌دنبال ماجراجویی‌های عجیب و غریب نروید. ابتدا بنا به صورت‌تان و مدلی که دارد، گزینه مناسب کوتاهی را انتخاب کنید و بعد با فراهم‌کردن وسایل مناسب و یادگرفتن دقیق راهکارهای کوتاهی موردنظرتان، وارد عمل شوید.

به بافت و قد موها دقت داشته باشید. اگر خرابکاری کنید، باید به سراغ ماشین‌کردن موها بروید. هر بار قیچی‌زدن به موها برای کوتاه‌کردن قدشان باید درحد چند میلی‌متر باشد تا کنترل اوضاع از دست‌تان خارج نشود.

تکنیک‌های مختلف را با این روش‌های ساده بلدید؟

آرایشگرها بیشتر با موهای نم‌دار و مرطوب کار می‌کنند و در این وضعیت دست به کوتاهی و مدل‌دادن به موها می‌زنند. اما برخی از کارشناسان کوتاهی مو معتقدند که اگر تازه‌کار هستید، بهتر است که با موهایی خشک به دیدار قیچی بروید. چرا؟ به این خاطر که افراد غیرحرفه‌ای، درک بهتری از وضعیت موها در حالت خشک دارند و مسیر کار را بهتر دنبال می‌کنند.

بنا به میزان تسلط‌تان به کار با موی خشک یا نم‌دار، کوتاهی را شروع کنید. جلوی آینه بنشینید، قیچی، کلیپس برای تقسیم و جداسازی مو و شانه هم همراهتان باشد.

۱. کوتاه‌کردن موها؛ مدل چتری

کوتاه کردن مو در خانه

روش‌های مختلفی برای کوتاهی موها به شکل چتری وجود دارد. یکی از روش‌ها این است که موهای بخش‌های پشت سر را با کِش یا کلیپس دم‌اسبی یا ساده ببندید. سپس موهای جلوی سر را به سمت پیشانی شانه بزنید. بعد به‌جای کوتاه‌کردن افقی موها، قیچی را عمودی نگه دارید و بخش‌های بسیار کوچکی از مو را در حد چندسانتی‌متر کوتاه کنید. کوتاهی موهای جلوی پیشانی را در حالی ادامه بدهید که قیچی را به شکل عمودی در دست دارید و بادقت و احتیاط موها را در حد چندمیلی‌متر در هر بار کوتاه می‌کنید. کوتاهی را تا جایی ادامه بدهید که قد چتری‌ها به زیر ابروهایتان برسد.

۲. کوتاهی موها تا شانه یا بلندتر

کوتاه کردن مو در خانه

  • موهایتان را با کلیپس به سمت عقب ببندید اما همه رشته‌ها را نه (مانند شکل بالا).
  • لایه‌های بعدی مو را به سمت جلو شانه کنید؛
  • چند دسته کوچک از میان آنها در هر بار جدا کنید؛
  • دسته‌های کوچک مو را میان انگشت وسط و اشاره بگیرید؛
  • به‌آرامی با قیچی، چند میلی‌متر از نوک هر دسته مو را بچینید؛
  • نتیجه، مرتب‌شدن موها با حالتی یک‌دست خواهد بود.

۳. کوتاهی موهای فرفری

کوتاه کردن مو در خانه

کوتاه کردن مو در خانه به آرامش و دقت نیاز دارد؛ به‌ویژه اگر موهایتان فرفری باشد. تمام موها را به جز دسته‌ای که می‌خواهید کوتاه کنید با کلیپس به سمت عقب سر ببندید. قسمت موردنظر برای کوتاهی را شانه کنید. بعد از نوک موها به اندازه ۶ میلی‌متر کوتاه کنید.

این کار را برای دسته‌های مختلف مو ادامه بدهید. هر بار، بخش کوچکی از موها را از قسمتی که با کلیپس به سمت عقب جمع کرده‌اید، خارج کنید و شروع به مرتب‌کردن نوک موهای هر دسته کنید. دسته‌هایی که هر بار برای کوتاهی موهای فرفری انتخاب می‌کنید باید حاوی تعداد اندکی تار موی فرفری باشند. در این صورت، تسلط بیشتری به روند کار خواهید داشت.

اگر از نتیجه راضی نبودید چه کنید؟

باید قبول کرد که کوتاه کردن مو در خانه کاری نیست که به‌زودی به آن مسلط شوید. ممکن است که بعد از کوتاهی هم نتیجه دلخواه‌تان را دریافت نکنید. اما ایرادی ندارد. شما حرفه‌ای نیستید. حرفه‌ای‌ها برای رسیدن به جایگاه فعلی‌شان تجربه زیادی پیدا کرده‌اند. از روی فیلم‌های آموزشی کار را یاد بگیرید و بدانید که خوشبختانه، مویی که کوتاه می‌شود، بلند خواهد شد و دوباره امکان‌های مختلفی برای کوتاهی به مدل‌های گوناگون را برایتان فراهم می‌کند.

البته اینها به معنی بالابودن احتمال ناکامی‌تان در کوتاه کردن مو در خانه نیست. در واقع، دقت و تمرکز و مرور چندباره فیلم‌های آموزشی می‌تواند راهی باشد که در همان دفعات نخست هم به نتیجه‌ای قابل‌قبول و مطلوب برسید. تجربه‌ای از کوتاهی موهای خود یا اطرافیان در منزل دارید؟ خرابکاری کرده‌اید یا نتیجه رضایت‌بخش بوده است؟‌ از تجربه‌هایتان برایمان بگویید.

 

منبع consumerreports.org
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.