ترندهای آرایش صورت ۲۰۲۱؛ از سایه چشم رنگارنگ تا خط چشم کلاسیک

در سال ۲۰۲۰ بسیاری از عادات زیبایی ما در سراسر جهان تغییر کرد. بیشتر ماها دیگر مانند گذشته به سالن‌ها سر نمی‌زنیم و یاد گرفتیم آرایش صورت، آرایش ناخن‌ها و موهایمان را خودمان انجام بدهیم. دیر یا زود این شرایط تغییر خواهد کرد، اما تا آن موقع بد نیست از ترندهای آرایش صورت ۲۰۲۱ باخبر باشیم تا زمانی که روال عادی زندگی بازگردد.

به‌طورکلی ترندهای آرایش صورت سال ۲۰۲۱ بیشتر روی چشم‌ها و نیمه بالایی صورت متمرکز است. دلیلش این است که در دوران پاندمیک فعلی باید ماسک روی صورتمان داشته باشیم. این شما و این شانزده ترند آرایش صورت در سال ۲۰۲۱!

ترند اول: سایه چشم رنگارنگ

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - چشم‌های رنگارنگ

در سال ۲۰۱۹ استفاده از سایه‌های روشن برای آرایش چشم طرفداران بیشتری داشت. همین روند ادامه پیدا کرد و حالا آرایش سایه چشم رنگارنگ محبوبیت بیشتری دارد. مخصوصا حالا که معلوم نیست تا چه زمانی باید ماسک‌هایمان را نگه داریم، بهتر است تا زمانی که به روال عادی برگردیم، تمرکز آرایش را روی چشم‌ها بگذاریم. متخصصان صنعت آرایشی پیش‌بینی می‌کنند یکی از ترندهای سال ۲۰۲۱، استفاده از سایه‌های رنگارنگ باشد. اگر می‌خواهید بدانید چه رنگ‌هایی ترند است، می‌توان گفت همه رنگ‌های رنگین‌کمانی عالی هستند. کافی است با سلیقه خودتان، رنگ پوست‌تان یا رنگ لباستان  جور دربیاید.

اگر یادتان باشد سال‌ها پیش طراحی با سایه روی پلک چشم سروصدای زیادی به پا کرده بود. البته حالا دیگر طراحی شلوغ آن سال‌ها طرفداران زیادی ندارد، به‌جای آن بازی با رنگ‌ها محبوب شده است. با انتخاب رنگ‌های خلاقانه سایه می‌توان پلک‌هایی زیبا و منحصربه‌فرد ایجاد کرد.

ترند دوم: درخشان‌کردن سایه چشم

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - درخشان کردن سایه چشم

همان‌طور که گفتیم تمرکز آرایش امسال بیشتر از هر چیزی روی چشم‌هاست. اگر دوست ندارید از رنگ‌های پررنگ برای سایه چشم استفاده کنید، همان رنگ‌های ملایم را در نظر بگیرید، اما با اکلیل، نگین و ترفندهای دیگر آن را براق و درخشان کنید.

ترند سوم: سایه چشم بنفش

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - سایه چشم بنفش

هر چند امسال آرایش چشم رنگارنگ ترند شده است، اما آرایش چشم با سایه بنفش یا ارغوانی به‌تنهایی ترند جداگانه‌ای به شمار می‌رود. رنگ بنفش در دوران قبل از پاندمیک هم مد بود و همین‌طور تا اواخر سال ۲۰۲۰ ادامه یافت. پیش‌بینی می‌کنیم که ترند امسال هم باشد، زیرا این رنگ بسته به سایه‌ای که استفاده می‌کنید و پرداخت نهایی آن، بین سرزندگی و لطافت تعادل کامل ایجاد می‌کند.

کل پلک را با سایه چشم پودری پر کنید و آن را تا بیرون از گوشه چشم ادامه دهید. بهتر است آن را در امتداد خط‌چشمتان شکل بدهید.

ترند چهارم: خط‌چشم گرافیکی

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - خط چشم گرافیکی

خط‌چشم گرافیکی یکی از جذاب‌ترین ترندهای آرایش صورت ۲۰۲۱ به شمار می‌رود. اگر اهل اینستاگرام هستید، به‌احتمال زیاد این نوع خط‌چشم را دیده‌اید، چون سراسر اینستاگرام پر از تصاویر افرادی است که یا خط‌چشم گرافیکی کشیده‌اند یا اینکه درحال آموزش آن به شما هستند.

این خط‌چشم‌های خلاقانه می‌توانند با وجود ماسک روی صورت، زیبایی چشم‌های شما را به نمایش بگذارند. خواه مدل کلاسیک چشم‌گربه‌ای باشد یا خط‌چشم‌های دوره دهه شصت میلادی، این نوع خط چشم توجه زیادی را به‌سوی چشم‌ها جلب می‌کند. یک نمونه دیگر را ببینید:

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - خط چشم گرافیکی

روش انجام کار به این صورت است که باید با یک خط‌چشم که نوک ظریف و بافت ژلی چرب دارد خطوطی تیز و پررنگ بکشید. خطوط باید دقیق و مشخص باشند. کار با خط‌چشم نوک‌تیز و ژلی آسان است، پخش یا ماسیده نمی‌شود و پشت چشم‌هایتان را لک نمی‌کند.

ترند پنجم: خط‌چشم کلاسیک

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - خط چشم کلاسیک

خط‌چشم‌های کلاسیک معمولا کشیده و باریک هستند و گوشه آنها نوک‌تیز و منحنی است. اگر خط‌چشم‌های ماژیکی بخرید راحت‌تر می‌توانید این نوع خط‌چشم را رسم کنید. از هر رنگی که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید.

ترند ششم: خط‌چشم دهه نود میلادی

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - خط چشم دهه نود میلادی

امسال برخی از آرایش‌های نوستالژی هم جزو ترندها شده‌اند. یکی از آنها خط‌چشمی است که کشیدن آن در دهه نود میلادی مرسوم بود. این خط‌چشم مشکی است، نازک و تیز است و گوشه‌های کشیده دارد. هم روی پلک بالا و هم روی پلک پایین  باید خطی نازک و مشکی رسم کنید. این نوع خط‌چشم کل قاب چشم را دربرمی‌گیرد.

دقت کنید که خط‌چشم‌تان ضدآب باشد. وگرنه کاملا پخش خواهد شد و دور چشم‌هایتان را سیاه خواهد کرد. دلیلش این است که این خط‌چشم روی لبه پلک کشیده می‌شود و بنابراین رطوبت چشم‌ها به آن سرایت می‌کند. نوک آن را هم ظریف انتخاب کنید تا رسم آن راحت باشد. برای اینکه تمرکز روی چشم‌ها حفظ شود، بهتر است رژلب نزنید و فقط لبهایتان را براق کنید.

ترند هفتم: خط‌چشم‌های رنگی

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - خط چشم رنگی

خط‌چشم رنگی چیز جدیدی نیست و درگذشته هم آنها را داشتیم. بااین‌حال افرادی که آنها استفاده می‌کردند زیاد نبود. امسال خط‌چشم رنگی ترند شده است و طرفداران زیادی دارد. این خط‌چشم‌ها معمولا در چند رنگ محدود وجود داشت، اما حالا در هر رنگی که بخواهید وجود دارد.

ترند هشتم: خط‌چشم آبی الکتریکی

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - خط چشم آبی الکتریکی

خط‌چشم آبی الکتریکی در واقع خط‌چشمی آبی است اما رنگ آبی آن بسیار تند و درخشان است. این خط‌چشم را به‌شکل گربه‌ای می‌کشند که طرفداران زیادی دارد. رنگ آبی الکتریکی آن هم آن را برجسته‌تر نشان می‌دهد و به‌خوبی تمرکز را روی چشم‌ها نگه می‌دارد.

ترند نهم: مژه‌های بلند و روبه‌بالا

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - مژه‌های بلند رو به بالا

ترندهای آرایش صورت سال ۲۰۲۱ روی هر چیزی که به چشم‌ها نزدیک باشد متمرکز است. مژه‌های بلند که رو به بالا باشند می‌توانند تمرکز روی چشم‌ها را حفظ کنند.

البته ترجیح با این است که مژه مصنوعی استفاده نکنید و مژه‌های خودتان را داشته باشید. با توجه به شرایط، هدف این است که با کمترین زحمت بهترین نتیجه را بگیرید. استفاده از مژه مصنوعی ممکن است کمی پرزحمت باشد. از محصولات تقویت مژه استفاده کنید تا مژه‌هایتان هم بلندتر شوند و هم رشد بیشتری داشته باشند. با فرمژه یا ریمل به‌ملایمت آنها را به‌سمت بالا متمایل کنید.

اگر مژه‌هایتان تعریفی ندارند، چاره‌ای جز مژه مصنوعی نیست. تلاش کنید یاد بگیرید چطور با آن کار کنید.

ترند دهم: ریمل‌های رنگی

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - ریمل رنگی

برای برجسته‌تر نشان‌دادن چشم‌ها، امسال ریمل‌های رنگی با رنگ روشن‌تر ترند هستند. اگر دوست دارید کمی آن را ملایم‌تر کنید، ابتدا یک لایه ریمل رنگی بکشید و سپس با ریمل مشکی یا قهوه‌ای خیلی آرام و نه به صورتی که آن را بپوشانید روی مژه‌ها بکشید. به این ترتیب از تکنیک لایه‌ای استفاده می‌کنید که هم ریمل رنگی خواهید داشت و رنگ آن ملایم‌تر و باوقارتر است.

اگر دوست دارید بدانید کدام رنگ‌ها محبوب‌ترند، پاسخ ما آبی کبالت و سبز دریایی است.

ترند یازدهم: ابروهای پرپشت

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - ابروهای پرپشت

احتمالا امسال داشتن ابروهای پرپشت ترند سال ۲۰۲۱ خواهد بود. ابروهای پرپشت بیشتر به چشم می‌آیند و بنابراین تمرکز لازم روی نیمه بالایی صورت قرار می‌گیرد. خیلی‌ها می‌گویند به‌دلیل قرنطینه و دسترسی‌نداشتن به آرایشگاه‌ها، امسال ابروهایشان رشد بیشتری داشته است. شما هم اگر دوست دارید از این ترند پیروی کنید، ابروهایتان را پرپشت نگه دارید. می‌توانید از محصولات تقویت ابرو استفاده کنید.

اگر به‌صورت طبیعی ابروهایتان کم‌پشت است، با ریمل ابرو یا سایه ابرو آن را پرپشت‌تر نشان دهید.

ترند دوازدهم: تکنیک لکه‌گیری رژلب

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - لکه‌گیری رژلب

امسال تمرکز آرایش روی لب‌ها نیست، چون ماسک داریم! اما همیشه که ماسک روی صورتمان نیست. گاهی مجبوریم برای گرفتن لایو اینستاگرام، تماس‌های ویدئویی و سایر فعالیت‌های مجازی حتی در زمانی کوتاه، ماسک‌مان را برداریم. خیلی‌ها دوست ندارند در مقابل دیگران بدون رژلب ظاهر شوند. اگر رژلب را به همان شیوه همیشگی بزنید، به ماسک می‌چسبد و روی صورت پخش می‌شود یا اینکه باعث خارش و قلقلک لب‌هایتان می‌شود. برای حل این مشکل، تکنیک محبوب لکه‌گیری رژلب ترند شده است. با این روش حتی اگر ماسک هم بزنید، لب‌هایتان به ماسک نمی‌چسبند و رژ پخش نمی‌شود.

برای این کار از هر رژلبی که دوست دارید استفاده کنید. ابتدا رژلب را بمالید و سپس دستمال را یک لحظه روی آن بگذارید و بردارید. دوباره این کار را تکرار کنید. در این روش فقط قسمت داخلی لب‌ها پررنگ هستند و خط لب و برجستگی‌های لب تقریبا پاک‌شده به نظر می‌رسد. با این کار حتی پررنگ‌ترین رژلب‌ها هم نمی‌چسبند.

اگر دوست دارید بدانید امسال چه رنگ‌هایی ترند است، پاسخ ما نارنجی قرمز و قهوه‌ای است. بااین‌حال چون تمرکز روی لب‌ها نیست هیچ محدودیتی در رنگ رژلب وجود ندارد.

ترند سیزدهم: پوست مرطوب دلفینی

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - پوست مرطوب دلفینی

یکی از ترندهای آرایش صورت در سال ۲۰۲۱ که شکی در آن نیست، داشتن پوستی مرطوب و براق مانند پوست دلفین‌هاست. دلیلش این است که امسال زمستان بیشتر از هر زمان دیگری در محیط‌های داخلی مانند منزل یا محل کار بوده‌ایم و گرمای بخاری، شومینه و رادیاتور باعث خشکی پوست‌مان شده است. بنابراین یکی از بهترین ترندهای امسال این است که تلاش کنیم پوستی مرطوب داشته باشیم. احتمالا استفاده از سرم‌های هیالورونیک اسید در مراقبت‌ها و آرایش روزانه، به‌شدت افزایش خواهد یافت.

اگر می‌خواهید پوستی مرطوب و براق مثل دلفین‌ها داشته باشید روی صورت‌تان کرم‌پودر یا پنکیک نمالید و آرایش نکنید. البته این انتخاب شماست اما سالم‌ترین ترندی است که ممکن است وجود داشته باشد.

از مرطوب‌کننده تقویتی با ترکیبات مغذی استفاده کنید و صورت‌تان را هیدراته نگه دارید. استفاده از یک هایلایتر بالمی می‌تواند به شما صورت درخشان، مرطوب و طبیعی بدهد.

محبوب‌ترین مرطوب‌کننده‌های صورت را ببینید

ترند چهاردهم: آرایش نوستالژی

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - آرایش نوستالژی

مدت‌ها بود که صورتی ملایم به یکی از رنگ‌های محبوب در آرایش صورت تبدیل شده بود، اما امسال احتمالا به رنگ‌هایی مانند برنزی، سبز خاکستری، مغز پسته‌ای و آبی رنگ‌پریده می‌رسیم. خط چشم‌های سفید و آبی روشن هم امسال ترند شده‌اند. کلا ترند براق در آرایش صورت بسیار کم است و بیشتر رنگ‌های مات کاربرد خواهند داشت.

ترند پانزدهم: ظاهر طبیعی

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - ظاهر طبیعی

امسال به هیچ عنوان پوشش کامل صورت با کرم‌پودر یا پنکیک ترند نیست. ظاهر طبیعی با ته‌رنگ پوست خودتان، حتی با وجود کک‌ومک و خال یکی از بهترین ترندهای امسال است. البته ازآنجاکه بسیاری از مردم پوست‌های کامل و بی‌نقص ندارند، طبیعی است که بخواهند نواقص پوستشان را بپوشانند. بنابراین مجبور نیستید این روند را دنبال کنید. بااین‌حال اگر واقعا نیازی به پوشش کامل با کرم‌پودرها ندارید، بهتر است فقط از مرطوب‌کننده و هایلایتر استفاده کنید.

ترند شانزدهم: استفاده از رنگ‌های خاص

 آرایش صورت ۲۰۲۱ - استفاده از رنگ‌های خاص

به‌طورکلی در سال ۲۰۲۱ رنگ‌ها نقش مهمی در آرایش صورت ایفا می‌کنند. امسال سال استفاده از رنگ‌های خاص برای آرایش صورت است. هر رنگی که قبلا شاید هرگز در بین لوازم آرایشتان نبوده است، می‌تواند امسال به جمع آنها وارد شود. برای مثال، سایه چشم آبی رنگ‌پریده یا رژلب بنفش یا نارنجی قرمز ازجمله رنگ‌هایی هستند که امسال ترند شده‌اند.

از قهوه‌ای شکلاتی گرفته تا سبز خاکستری هر رنگی که تصورش را بکنید، می‌تواند در طیف رنگ‌های آرایش صورت قرار گیرد.

منبع instyle russh harpersbazaar
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.