کرم ضدتعریق چیست؟ یک بررسی همه‌جانبه از این محصول محبوب تابستان

کرم ضدتعریق چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟ احتمالا اسم کرم ضدتعریق به گوش شما هم خورده است اما کرم ضدتعریق چه سازوکاری دارد و چطور باعث می‌شود که عرق نکنیم؟ مواد تشکیل‌دهنده کرم ضدتعریق چیست و آیا استفاده از آن ممکن است برای بدن ضرر داشته باشد یا خیر. در این مطلب قصد داریم هر آنچه را که لازم است درباره کرم ضدتعریق بدانیم برای شما توضیح دهیم.

راهنمای مطالعه بستن

کرم ضدتعریق چیست؟

کرم ضدتعریق
برخلاف دئودورانت‌های سنتی که به‌صورت، استیکی، اسپری یا رولی عرضه می‌شوند، کرم دئودورانت ضدتعریق ماده‌ای نیمه‌جامد است که مستقیماً روی پوست استعمال می‌شود.

کرم ضدتعریق یا کرم دئودورانت یک محصول مراقبت شخصی است که برای پیشگیری از بوی بد عرق در سال‌های اخیر حسابی پرطرفدار شده است. برخلاف دئودورانت‌های سنتی که به‌صورت اسپری یا رولی عرضه می‌شوند، کرم دئودورانت ضدتعریق ماده‌ای نیمه‌جامد است که مستقیماً روی پوست استعمال می‌شود. این کرم برای کاهش تولید باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی بد می‌شوند با ایجاد یک محیط اسیدی روی پوست طراحی شده است. در‌واقع کرم ضدتعریق میزان عرق را کاهش می‌دهد. کرم ضدعرق برای استفاده در هر نقطه‌ای از بدن مناسب بوده و فرمولاسیون آن به‌گونه‌ای طراحی شده تا میزان تعریق در هر نقطه‌ای از بدن (مثل کف دست و کف پا) را کاهش دهد. بسیاری از افراد کرم دئودورانت را به‌ دلیل ماهیت دوست‌دار پوست بودن و عدم وجود مواد مضر مانند آلومینیوم که در برخی از دئودورانت‌های معمولی وجود دارد، ترجیح می‌دهند.

چگونه از کرم دئودورانت (کرم‌های ضدعرق) استفاده کنیم؟

استفاده از کرم دئودورانت آسان است و تنها به چند مرحله نیاز دارد. ابتدا مطمئن شوید که زیر بغلتان تمیز و خشک است. بهترین زمان برای استفاده از کرم ضدتعریق بعد از دوش گرفتن است. بعد از دوش گرفتن بدن خود را خشک کنید مقدار کمی (اندازه نخود کافی است) از کرم را به نوک انگشتان خود بمالید. کرم را به‌آرامی به زیر بغل خود بمالید تا تمام ناحیه را بپوشاند. کرم باید در عرض چند ثانیه جذب پوست شما شود. ماساژ دادن کرم روی پوست روند جذب آن را بهتر می‌کند. صبر کنید کرم جذب شود سپس لباس بپوشید. دئوکرم ممکن است بافت کمی متفاوت از دئودورانت سنتی داشته باشد، بنابراین ممکن است مقدار مورد استفاده برای شما متفاوت از شخص دیگری باشد.

مزایا و فواید استفاده از کرم دئودورانت چیست؟

مزایای استفاده از کرم ضدتعریق
مواد طبیعی موجود در کرم دئودورانت می‌تواند پوست را مرطوب کرده و به تسکین سوزش و جلوگیری از خشکی پوست کمک کرده و پوست را تحریک نمی‌کند.
  • ترکیبات طبیعی: کرم دئودورانت اغلب با عناصر و روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، شی‌باتر و روغن‌های ضروری ساخته می‌شود و برای افرادی که محصولاتی با مواد شیمیایی مصنوعی کمتری را ترجیح می‌دهند، انتخابی عالی است.
  • یک ماده ضدتعریق موثر است: کرم دئودورانت به‌اندازه دئودورانت‌های سنتی از قبیل اسپری و دئودورانت‌های رولی در کنترل بو و کاهش تعریق موثر است. کرم ضدعرق با خنثی کردن باکتری‌هایی که باعث ایجاد بو می‌شوند از بوی بد عرق به خصوص در فصل تابستان پیشگیری می‌کند.
  • مرطوب کننده است: مواد طبیعی موجود در کرم دئودورانت می‌تواند پوست را مرطوب کرده و به تسکین سوزش و جلوگیری از خشکی پوست کمک کرده و پوست را تحریک نمی‌کند.
  • کثیفی و لک کمتر: بر خلاف دئودورانت‌های سنتی که می‌توانند بقایای چسبناک، لکه سفید یا پودری روی لباس باقی بگذارند، کرم دئودورانت کمتر احتمال دارد که هیچ رد یا لکه‌ای از خود به جای بگذارد.
  • ماندگاری طولانی: کرم ضدعرق می‌تواند چندین ساعت دوام بیاورد، به این معنی که نیازی به استفاده مجدد در طول روز ندارید.
  • سازگار با محیط زیست: کرم ضدتعریق معمولاً در بسته‌بندی‌های قابل‌بازیافت عرضه می‌شود و نسبت به دئودورانت‌های سنتی زباله کمتری تولید می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که برای افرادی که نگران محیط زیست هستند یک گزینه سازگار با محیط زیست باشد.

مواد موثر و تشکیل دهنده کرم دئودورانت شامل چه مواردی است؟

مواد موثر و تشکیل دهنده کرم دئودورانت شامل چه مواردی است؟

مواد فعال در کرم دئودورانت یا ضدتعریق بسته به برند و فرمول آن می‌تواند متفاوت باشد، اما برخی از موارد رایج عبارتند از:

  • زینک اکسید: این ماده دارای خواص ضدمیکروبی است که از رشد باکتری‌های مولد بو جلوگیری می‌کند. از دیگر فواید زینک اکسید عبارتند از: جذب بو برای خنثی کردن بوهای نامطبوع، تسکین‌دهنده پوست به عنوان یک ضدالتهاب طبیعی و خاصیت قابض برای سفت کردن پوست و کاهش تولید عرق.
  • پودر Arrowroot ارگانیک: خاصیت جذب‌کننده و رطوبت‌گیر را برای خشک و راحت نگه داشتن ناحیه زیر بغل و در عین حال ارائه اثرات تسکین‌دهنده و مراقبت ملایم غیر‌تحریک‌کننده و ملایم برای پوست‌های حساس را ارائه می‌دهد.
  • روغن نارگیل: روغن نارگیل دارای خواص ضدباکتریایی است و می‌تواند به مرطوب کردن پوست و جلوگیری از تحریک و خشکی پوست کمک کند.
  • شی‌باتر: شی‌باتر یک نرم‌کننده طبیعی است که می‌تواند به تسکین خشکی و تحریک پوست و نیز مرطوب کردن پوست کمک کند.
  • اسانس‌های روغنی: اسانس‌های روغنی مانند روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای و روغن نعناع فلفلی به دلیل عطر طبیعی و خواص ضدباکتریایی خود اغلب به کرم دئودورانت در برندهای مختلف اضافه می‌شوند.

توجه به این نکته مهم است که برخی از افراد ممکن است به مواد خاصی در دئوکرم حساس باشند. پس همیشه برچسب و دستورالعمل کرم را بررسی کنید و قبل از استفاده از محصول جدید آن را روی یک نقطه کوچک از بدن تست کنید. در این مورد کرم ضدتعریق را روی یک نقطه کوچک از بغل بمالید، ۱۰ دقیقه صبر کنید، اگر بدن شما واکنش منفی از قبیل خارش، سوزش و قرمزی یا تحریک نشان نداد از کرم برای کل زیر بغل یا نواحی مثل کف دست و کف پا استفاده کنید.

آیا استفاده از کرم ضدتعریق برای بدن ضرر دارد؟

کرم دئودورانت یا ضدتعریق به طور کلی برای استفاده، بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. اکثر کرم‌های دئودورانت از مواد طبیعی ساخته می‌شوند که می‌توانند نسبت به مواد شیمیایی مصنوعی موجود در برخی از دئودورانت‌های سنتی برای پوست ملایم‌تر باشند. با‌این‌حال، مانند هر محصول مراقبت از پوست، ممکن است پوست شما نسبت به کرم ضدعرق واکنش آلرژیک یا حساسیت به یک یا چند ماده موجود در آن را داشته باشد. اگر پوست حساسی دارید یا نگران یک واکنش احتمالی هستید، انجام «تست پچ» قبل از استفاده از محصول ایده خوبی است. علاوه بر این، رعایت دستورالعمل‌های استفاده و عدم‌استفاده بیشتر از مقدار توصیه شده برای جلوگیری از هرگونه تحریک احتمالی یا عوارض جانبی ضروری است. اگر بدن شما به کرم ضدتعریق واکنش نشان داد، فوراً استفاده از محصول را متوقف کنید و برای راهنمایی بیشتر با یک متخصص پوست مشورت کنید.

کرم ضدتعریق چند ساعت دوام دارد؟

دوام کرم دئودورانت بسته به عوامل مختلفی از جمله برند، فرمول و میزان استفاده شما، می‌تواند متفاوت باشد. به‌طور‌کلی، اکثر دئوکرم‌ها می‌توانند چندین ساعت دوام داشته باشند و برخی از آنها تا 24 ساعت از پوست در برابر تعریق زیاد و بوی بدن عرق محافظت می‌کنند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که اثربخشی دئودورانت می‌تواند به عواملی مانند سطح فعالیت بدنی، دما، رطوبت محیط و شیمی بدن فرد نیز بستگی داشته باشد.

آیا کرم دئودورانت لکه‌های سفیدی روی لباس به‌جا می‌گذارد؟

کرم‌های دئودورانت اگر قبل از پوشیدن لباس کاملا جذب پوست نشوند، می‌توانند به طور بالقوه مثل مام‌های صابونی و رولی لکه‌های سفیدی را روی لباس‌ها بر جای بگذارند. با‌این‌حال، کرم‌های دئودورانت نسبت به مام استیک و اسپری‌های دئودورانت کمتر روی لباس‌ها آثار قابل رویت و سفیدک به‌جا می‌گذارند. این به این دلیل است که کرم‌های ضدعرق معمولاً با استفاده از نوک انگشتان روی پوست مالیده می‌شوند، که این مسئله به اطمینان از جذب کامل محصول و عدم انتقال آن به لباس کمک می‌کند. علاوه‌بر‌این، بسیاری از کرم‌های دئودورانت به گونه‌ای فرموله می‌شوند که احتمال بر جای گذاشتن لکه‌های سفید روی لباس‌ها، نسبت به دئودورانت‌هایی که حاوی فرمول‌های شفاف یا رنگی هستند، کمتر باشد. با‌این‌حال، هنوز هم بهتر است که اجازه دهید کرم‌های دئودورانت قبل از لباس پوشیدن به طور کامل جذب پوست شوند تا ریسک ایجاد لکه سفید روی لباس و زیر بغل به حداقل برسد.

آیا کرم دئودورانت برای پیشگیری از بوی بدن عرق موثر است؟

بله، کرم دئودورانت می‌تواند در برابر بوی بد عرق موثر باشد. کرم‌های ضدتعریق از طریق خنثی کردن یا مهار رشد باکتری‌ها روی پوست، که عامل اصلی بوی بد عرق بدن است، عمل می‌کنند. کرم‌های دئودورانت معمولاً حاوی مواد فعالی مانند جوش شیرین، زینک و گیاه پیکان ریشه یا اسانس‌های روغنی که ضدمیکروب طبیعی هستند مانند روغن درخت چای و اکسید روی هستند، که می‌توانند به کنترل رشد باکتری‌ها روی پوست و جلوگیری از بوی بد بدن کمک کنند. شایان ذکر است که مزایای ارائه شده توسط کرم های دئودورانت ممکن است بر‌اساس فعالیت بدنی، رژیم غذایی و سلامت کلی فرد متفاوت باشد. برخی افراد ممکن است متوجه شوند که کرم‌های ضدعرق موثرتر از انواع دیگر دئودورانت‌ها هستند، در‌حالی‌که برخی دیگر ممکن است محصولات ضدتعریق دیگر را بر‌اساس ترجیحات و نیازهای شخصی خود ترجیح دهند.

آیا کرم دئودورانت حاوی آلومینیوم است؟

برخی از کرم‌های دئودورانت حاوی آلومینیوم به عنوان یک ماده فعال هستند. آلومینیوم معمولا در دئودورانت‌های ضدتعریق، از جمله برخی از کرم‌های ضدعرق استفاده می‌شود، دلیلش هم این است که آلومینیوم به جلوگیری از رسیدن عرق به سطح پوست کمک می‌کند. با‌این‌حال، همه کرم‌های دئودورانت حاوی آلومینیوم نیستند. بسیاری از دئوکرم‌های بدون آلومینیوم موجود در بازار از مواد فعال دیگری برای کنترل عرق و بو استفاده می‌کنند. اگر کرم دئودورانتی را ترجیح می‌دهید که حاوی آلومینیوم نباشد، لازم است که فهرست مواد تشکیل‌دهنده روی برچسب محصول را به دقت بخوانید. به دنبال کرم‌های دئودورانتی باشید که از مواد جایگزین مانند جوش شیرین، ریشه پیکان یا اکسید روی ضدمیکروبی طبیعی استفاده می‌کنند. این مواد می‌توانند به کنترل عرق و بو بدون اتکا به عنصر آلومینیوم کمک کنند.

تفاوت کرم ضدعرق با استیک ضدتعریق چیست؟

انتخاب بین کرم ضدتعریق و استیک ضدتعریق بر اساس ترجیحات شخصی و نیازهای فردی است. برخی از افراد ممکن است مواد طبیعی‌تر و حتی پوشش کرم دئودورانت را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است راحتی و آشنایی با استیک ضدعرق را ترجیح دهند.

خب، رسیدیم به بحث جذاب تفاوت کرم ضدعرق با استیک ضدتعریق. کرم دئودورانت و استیک ضدتعریق هر دو برای کنترل بوی بد زیر بغل و کنترل تعریق استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد:

  • فرمولاسیون: کرم دئودورانت یک محصول بر پایه کرم است که معمولاً با انگشتان به زیر بغل یا نقاطی مثل کف دست‌ها و پاهایی که زیاد عرق می‌کنند مالیده می‌شود، در حالی که استیک ضدتعریق بافت جامدی دارد و مستقیماً روی پوست اعمال می‌شود.
  • کاربرد: کرم ضدتعریق به٬این‌صورت است که مقدار کمی از محصول را روی نوک انگشتان مالیده و روی پوست ماساژ می‌دهند. استیک ضدتعریق با لیز خوردن مستقیم استیک روی پوست اعمال می‌شود.
  • ترکیبات: این احتمال وجود دارد که کرم دئودورانت و استیک ضدعرق حاوی مواد فعال مشابهی مانند جوش شیرین، ریشه پیکان یا اسانس‌های روغنی مثل روغن درخت چای و روغن نارگیل باشد، اما فرمولاسیون و غلظت این مواد می‌تواند بین محصولات متفاوت باشد.
  • پوشش: کرم ضدتعریق می‌تواند قسمت وسیع‌تری از ناحیه زیر بغل را پوشش دهد، زیرا می‌توان آن را با دقت بیشتری با نوک انگشتان روی پوست ماساژ داد. اما استیک ضدتعریق ممکن است پوشش یکسانی ارائه نکند.
  • ایجاد لکه روی لباس: کرم دئودورانت نسبت به استیک ضدعرق که می‌تواند لکه‌های زرد و سفید باقی بگذارد، در صورت استفاده صحیح کمتر روی لباس لکه ایجاد می‌کند.

انتخاب بین کرم ضدتعریق و استیک ضدتعریق بر اساس ترجیحات شخصی و نیازهای فردی است. برخی از افراد ممکن است مواد طبیعی‌تر و حتی پوشش کرم دئودورانت را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است راحتی و آشنایی با استیک ضدعرق را ترجیح دهند.

آیا کرم ضدتعریق بو دارد؟

کرم‌های ضدتعریق بسته به نوع محصول می‌توانند دارای بو یا بدون بو باشند. بسیاری از کرم‌های دئودورانت با رایحه‌های طبیعی، مانند اسانس‌های روغنی فرموله می‌شوند تا عطری مطبوع ارائه کنند و به پیشگیری از هر‌گونه بوی بدن کمک کنند. با‌این‌حال، کرم‌های دئودورانت بدون عطر نیز برای کسانی که گزینه‌های بدون عطر را ترجیح می‌دهند در دسترس هستند. اگر پوست حساس یا مستعد آلرژی دارید، از کرم‌های دئودورانت با رایحه‌های اضافه خودداری کنید، زیرا این عطر و رایحه‌ها می‌توانند باعث تحریک پوست یا سایر واکنش‌های نامطلوب آلرژیک شوند. انتخاب یک کرم دئودورانت بدون عطر یا یک محصول خوشبو کننده طبیعی و سازگار با پوست برای شما بهترین انتخاب است.

آیا در صورت اگزما می‌توانم از کرم ضدتعریق استفاده کنیم؟

اگر از یک بیماری پوستی مانند اگزما رنج می برید، مهم است که هنگام انتخاب محصولات مراقبت شخصی، از جمله کرم‌های ضدتعریق، مراقب باشید. در‌حالی‌که کرم‌های دئودورانت می‌توانند به‌طور‌موثری بوی زیر بغل و تعریق را کنترل کنند، برخی از فرمولاسیون‌ها ممکن است حاوی موادی باشند که می‌توانند شرایط پوستی مانند اگزما را تحریک یا تشدید کنند. توصیه می‌شود قبل از استفاده از محصولات بهداشتی جدید، از جمله کرم‌های ضدعرق، اگر اگزما یا هر بیماری پوستی دیگری دارید، با متخصص پوست خود مشورت کنید. متخصص پوست می‌تواند به شما کمک کند محصولی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما ایمن باشد و راهنمایی‌هایی در مورد نحوه استفاده صحیح از آن ارائه دهد.

هنگام استفاده از کرم دئودورانت در صورت ابتلا به اگزما یا سایر بیماری‌های پوستی، انتخاب محصولی بدون‌عطر و عاری از سایر محرک‌های بالقوه مانند الکل یا مواد شیمیایی قوی بسیار مهم است. علاوه‌بر‌این، باید کرم ضدتعریق را روی پوست تمیز و خشک بمالید و از مصرف بیش از حد آن که ممکن است منجر به تحریک یا التهاب پوست شود، خودداری کنید. اگر هر‌گونه واکنش نامطلوب یا بدتر شدن علائم اگزما را تجربه کردید، مصرف کرم ضدعرق را قطع کرده و با متخصص پوست خود مشورت کنید.

آیا کرم دئودورانت برای محیط زیست بهتر از دئودورانت سنتی است؟

کرم‌های ضدتعریق ممکن است از برخی جهات برای محیط زیست بهتر از دئودورانت‌های سنتی باشند. دلایل این مسئله را با هم مرور می‌کنیم:

  • بسته‌بندی: بسیاری از کرم‌های ضدتعریق در بسته‌بندی‌های بدون پلاستیک یا کم ضایعات، مانند ظروف شیشه‌ای یا قلع‌های فلزی عرضه می‌شوند که می‌توانند نسبت به بسته‌بندی‌های پلاستیکی مورد استفاده برای دئودورانت‌های استیکی سنتی، سازگار با محیط زیست باشند.
  • ترکیبات: برخی از کرم‌های ضدعرق از مواد طبیعی و گیاهی استفاده می‌کنند و از مواد شیمیایی مضر اجتناب می‌کنند که می‌تواند برای محیط زیست و بدن شما بهتر باشد.
  • تولید: از آنجایی که کرم‌های دئودورانت معمولاً در تعداد کمتر توسط شرکت‌های کوچک‌تر ساخته می‌شوند، ممکن است ردپای کربن کمتری نسبت به دئودورانت‌های سنتی تولید شده در مقادیر زیاد توسط تولیدکنندگان بزرگ در محیط زیست از خود به‌جای بگذارند.

همان‌طور که گفته شد، توجه به‌این نکته مهم است که همه کرم‌های دئودورانت یکسان ساخته نمی‌شوند و برخی از فرمول‌ها ممکن است همچنان حاوی موادی باشند که برای محیط زیست مضر هستند. علاوه بر این، اثرات زیست محیطی یک محصول می‌تواند به نحوه استفاده و دفع آن توسط مصرف‌کننده نیز بستگی داشته باشد. در‌نهایت، دوستدار محیط‌زیست‌ترین انتخاب، انتخاب کرم ضدتعریقی است که از مواد طبیعی با منابع پایدار استفاده می‌کند، در مواد قابل بازیافت یا کمپوست بسته‌بندی می‌شود و پس از پایان استفاده، بسته‌بندی محصول را می‌توان مسئولانه و با خیال راحت دور ریخت.

از کرم ضدتعریق قبل یا بعد از حمام استفاده کنیم؟

از کرم ضدتعریق قبل یا بعد از حمام استفاده کنیم؟
اگر ترجیح می‌دهید بعد از دوش گرفتن از کرم ضدعرق استفاده کنید، مهم است که قبل از استفاده از این محصول اطمینان حاصل کنید که زیر بغل شما کاملاً خشک شده است.

بسته به ترجیح و نحوه واکنش پوست شما به محصول، می‌توانید کرم ضدتعریق را قبل یا بعد از دوش گرفتن استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید بعد از دوش گرفتن از کرم ضدعرق استفاده کنید، مهم است که قبل از استفاده از این محصول اطمینان حاصل کنید که زیر بغل شما کاملاً خشک شده است. اگر پوست شما هنوز مرطوب است، کرم دئودورانت ممکن است به درستی نچسبد و اثربخشی آن کاهش یابد. از طرف دیگر، اگر ترجیح می‌دهید قبل از دوش گرفتن از کرم ضدعرق استفاده کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید، اما به یاد داشته باشید که این محصول ممکن است به دلیل رطوبت و عرق تولید شده، اثر کمتری داشته باشد. اینکه کرم ضدعرق را قبل یا بعد از دوش گرفتن استفاده کنید بستگی به ترجیح شما و نحوه عملکرد بهتر محصول برای پوست شما دارد.

چگونه بفهمم کدام کرم دئودورانت برای من بهتر است؟

انتخاب کرم ضدعرق مناسب می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، سطح فعالیت و ترجیحات و سلایق شخصی شما بستگی داشته باشد. در ادامه چند نکته ذکر شده است که می‌تواند به شما در انتخاب کرم دئودورانت با توجه به نیازهایی که دارید کمک کند:

  • نوع پوست خود را در نظر بگیرید: اگر پوست شما حساس است، کرم ضدعرقی را انتخاب کنید که بدون عطر و با ترکیبات ملایم و طبیعی فرموله شده باشد. اگر پوست معمولی یا چرب دارید، ممکن است کرم دئودورانت را به استیک ضدعرق ترجیح دهید چون کرم بیشتر جلوی عرق کردن را می‌گیرد.
  • به دنبال مواد مناسب باشید: کرم‌های دئودورانت را می‌توان با عناصر مختلفی مانند جوش شیرین، اسانس‌های روغنی طبیعی و شی‌باتر فرموله کرد. به دنبال موادی باشید که به طور موثر بوی زیر بغل و تعریق را کنترل می‌کنند و در‌عین‌حال پوست شما را تحریک نمی‌کنند.
  • به سطح فعالیت خود توجه کنید: اگر فردی هستید که فعالیت بدنی زیادی دارید یا ورزش می‌کنید ممکن است کرم دئودورانتی بخواهید که محافظت طولانی‌مدت در برابر تعریق و بوی بد ایجاد کند.
  • نظرات محصول را بررسی کنید: قبل از خرید یک کرم ضدتعریق، نظرات سایر خریداران را بخوانید تا از تاثیرگذاری محصول و اینکه آیا عوارض جانبی احتمالی دارد یا خیر، مطلع شوید.
  • مارک‌ها و فرمولاسیون‌های مختلف را امتحان کنید: پوست هر کس متفاوت است، بنابراین یافتن بهترین کرم دئودورانت ممکن است کمی طول بکشد. مارک‌ها و فرمولاسیون‌های دیگر را امتحان کنید تا بهترین را برای خود پیدا کنید. بهترین کرم دئودورانت برای شما به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. هنگام انتخاب یک محصول، نوع پوست، سطح فعالیت و مواد تشکیل‌دهنده خود را در نظر بگیرید و سعی کنید گزینه‌های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید.

آیا کرم ضدتعریق می‌تواند از تعریق جلوگیری کند؟

از کرم ضدتعریق قبل یا بعد از حمام استفاده کنیم؟

کرم ضدتعریق برای کنترل بوی زیر بغل فرموله شده است، اما ممکن است به اندازه دئودورانت‌های سنتی ضدتعریق در جلوگیری از تعریق موثر نباشد. این به‌این‌دلیل است که کرم‌های دئودورانت ضدتعریق معمولاً حاوی مواد فعال در ضد‌تعریق‌ها مانند آلومینیوم نیستند که غدد عرق را مسدود می‌کنند. بسیاری از کرم‌های دئودورانت ضدعرق حاوی جوش شیرین و پودر گیاه ریشه پیکان هستند که می‌توانند به جذب عرق و رطوبت کمک کنند. با‌این‌حال، ممکن است به اندازه دئودورانت‌های ضدتعریق در کنترل تعریق شدید مؤثر نباشند. در عوض، کرم‌های دئودورانت طبیعی، باکتری‌هایی را که باعث ایجاد بو و جذب رطوبت می‌شوند، کنترل می‌کنند.

اگر نگران تعریق زیاد هستید، از ترکیبی از کرم دئودورانت و یک محصول ضدتعریق استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به دنبال کرم‌های ضدعرق باشید که به‌طور‌خاص فرموله شده‌اند تا محافظت بیشتری از بدن در برابر عرق کردن ایجاد کنند. این محصولات ممکن است حاوی هیدروکسید منیزیم یا زغال چوب فعال برای جذب بیشتر عرق و رطوبت باشند. به‌طور‌کلی، کرم دئودورانت می‌تواند به‌طور‌موثری بوی زیر بغل را کنترل کند، اما ممکن است قدرت پیشگیری از عرق کردن را مانند دئودورانت‌های ضدتعریق سنتی نداشته باشد.

آیا کرم ضدتعریق می تواند باعث تحریک پوست شود؟

در حالی که کرم ضدعرق با مواد ملایم‌تر و طبیعی‌تر از دئودورانت‌های ضد تعریق سنتی فرموله شده است، اما همچنان می‌تواند باعث تحریک پوست در برخی افراد شود. این مسئله به‌این دلیل است که برخی از مواد طبیعی مانند اسانس‌های روغنی یا جوش شیرین می‌توانند پوست‌های حساس را تحریک کنند. علائم رایج تحریک پوست در اثر کرم ضدتعریق شامل قرمزی، خارش و بثورات پوستی است. اگر این علائم را تجربه کردید، باید فوراً استفاده از محصول را متوقف کنید و از کرم دئودورانت دیگری استفاده کنید یا با یک متخصص پوست مشورت کنید. برای به‌حداقل رساندن خطر تحریک پوست، مهم است که یک کرم ضدتعریق فرموله شده برای پوست‌های حساس را انتخاب کنید و قبل از استفاده منظم، محصول را آزمایش کنید و تست پچ را انجام دهید. برای تست پچ، مقدار کمی از دئوکرم را روی ناحیه کوچکی از پوست، مانند داخل مچ دست خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا سوزش ایجاد می‌شود یا خیر. دئوکرم طبیعی جایگزین ملایم‌تری برای دئودورانت‌های ضدتعریق سنتی است، اما همچنان می‌تواند باعث تحریک پوست در برخی افراد شود.

آیا می توانم در دوران بارداری یا شیردهی از کرم ضدتعریق استفاده کنم؟

استفاده از کرم ضدتعریق در بارداری و شیردهی
قبل از استفاده از محصولات جدید، از جمله کرم ضدعرق در دوران بارداری یا شیردهی، با پزشکی که در دوران بارداری زیر‌نظر او هستید مشورت کنید.

اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید، لازم است در مورد محصولات مراقبت شخصی و بهداشتی خود، از جمله کرم ضدعرق با‌احتیاط عمل کنید. در‌حالی‌که تحقیقات محدودی در مورد ایمنی کرم ضدعرق در دوران بارداری و شیردهی وجود دارد، برخی از مواد طبیعی ممکن است به جنین در حال رشد یا نوزاد شیرخوار آسیب برساند. به‌عنوان‌مثال، برخی از اسانس‌های روغنی مورد‌استفاده در کرم‌های ضدتعریق، مانند روغن درخت چای یا رزماری، ممکن است به جنین در حال رشد آسیب برساند و باید در دوران بارداری از مصرف آن‌ها اجتناب شود. از سوی دیگر برخی از مواد طبیعی مانند جوش شیرین یا پودر ریشه پیکان ممکن است در دوران بارداری بی‌خطر باشند. قبل از استفاده از محصولات جدید، از جمله کرم ضدعرق در دوران بارداری یا شیردهی، با پزشکی که در دوران بارداری زیر‌نظر او هستید مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌هایی در مورد اینکه از کدام مواد باید اجتناب شود به شما می‌کنند و جایگزین‌های ایمن را توصیه می‌نمایند. به‌طور‌کلی، در‌حالی‌که کرم ضدتعریق ممکن است برای برخی افراد گزینه ایمن‌تری نسبت به دئودورانت‌های ضد‌تعریق سنتی باشد، اما مهم است که هنگام استفاده از محصولات مراقبت شخصی در دوران بارداری یا شیردهی احتیاط کنید.

چگونه از کرم ضدعرق نگهداری کنیم؟

برای اطمینان از ماندگاری و اثربخشی کرم ضدعرق خود، نگهداری صحیح آن ضروری است. در اینجا چند نکته برای نگهداری کرم ضدتعریق وجود دارد:

  • کرم ضدعرق را در جای خشک و خنک نگهداری کنید: گرما و رطوبت می‌تواند باعث تجزیه مواد تشکیل‌دهنده کرم ضدتعریق شود و اثربخشی آن را کاهش دهد. کرم ضدعرق خود را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت نگهداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض دماهای شدید اجتناب کنید: کرم ضدتعریق نباید در معرض دماهای شدید مانند انجماد یا جوشیدن قرار بگیرد. دماهای شدید می‌تواند باعث تجزیه یا تغییر بافت محصول شود و اثربخشی آن را کاهش دهد.
  • از اپلیکاتور تمیز استفاده کنید: برای جلوگیری از آلودگی، از یک اپلیکاتور تمیز مانند کاردک یا نوک انگشتان شسته و تمیز و خشک خود برای استفاده از کرم ضدعرق استفاده کنید. بهتر است از استفاده مستقیم انگشتان روی کرم دئودورانت برای جلوگیری از انتقال باکتری خودداری کنید و کرم را با یک اپلیکاتور یا کاردک تمیز روی نوک انگشتان خود بزنید و بعد زیر بغل بمالید.

هر چند وقت یک‌بار نیاز به استفاده مجدد از کرم ضدعرق دارم؟

تعداد دفعات استفاده مجدد از کرم ضدعرق ممکن است بسته به عواملی مانند سطح فعالیت بدنی، شیمی بدن و برند خاص دئودورانتی که استفاده می‌کنید متفاوت باشد. دئودورانت‌های ضدعرق به دلیل نداشتن مواد شیمیایی و نگهدارنده‌های قوی معمولاً عمر کوتاه‌تری نسبت به ضد تعریق‌های سنتی مثل استیک‌های ضدعرق دارند. ضد تعریق‌هایی مثل کرم ضدتعریق، برخلاف انواع دئودورانت‌های سنتی مثل استیک و مام رول می‌توانند میزان تولید و ترشح عرق را کاهش دهند. این ضد تعریق‌ها بر پایه نمک‌های آلومینیومی مثل کلروهیدرات آلومینیوم یا کلرید آلومینیوم ساخته می‌شوند و کلروهیدرات آلومینیوم اثر بیشتر و طولانی‌تری دارد. دلیلش هم این است که کلروهیدرات آلومینیوم، ترکیبات کوچکتری دارد و می‌تواند به راحتی به مجاری عرق نفوذ کند و برای مدت طولانی آن‌ها را بسته نگه دارد. ممکن است لازم باشد هر 4 تا 6 ساعت یک بار از کرم ضدعرق استفاده کنید. با‌این‌حال، اگر از نظر بدنی فعال هستید یا در آب‌و‌هوای گرم‌تری زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز به تکرار بیشتر داشته باشید. علاوه‌بر‌این، برخی از کرم‌های ضدعرق ممکن است براساس فرمول و مواد تشکیل‌دهنده خود نیاز به استفاده مکرر داشته باشند. مهم است که به صدای بدن خود گوش دهید و به هر نشانه‌ای از بو یا عرق توجه کنید.

آیا کرم ضدعرق در حین فعالیت بدنی موثر است؟

بله، کرم ضدعرق در زمان فعالیت بدنی هم موثر است و کار می‌کند اما ممکن است در زمان فعالیت‌های سنگین‌تر موثر نباشد. هنگامی که فعالیت بدنی شدید دارید،‌ مثلا ورزش می‌کنید، دمای بدن شما افزایش می‌یابد و شروع به عرق کردن می‌کنید و این مسئله کنترل بو و رطوبت را برای دئودورانت سخت‌تر می‌کند. با‌این‌حال، استفاده از یک دئودورانت ضدعرق با کیفیت بالا با خاصیت جذب عرق می‌تواند به کاهش بو و رطوبت در‌ حین فعالیت بدنی کمک کند. مهم است که توجه داشته باشید که دئودورانت به‌طور‌کلی از تعریق جلوگیری نمی‌کند، اما با خنثی کردن باکتری‌های ایجاد‌کننده بو، به کنترل بو کمک می‌کند. اگر به دنبال محصولی هستید که به کاهش تعریق کمک کند، از دئودورانتی استفاده کنید که با مسدود کردن غدد عرق عمل می‌کند. به‌یاد داشته باشید که برخی از کرم‌های ضدتعریق ممکن است حاوی موادی باشند که به کاهش تعریق کمک می‌کنند، اما ممکن است به اندازه ضدتعریق‌های سنتی رولی و استیکی برای تعریق شدید حین فعالیت بدنی موثر نباشند. برای تغییر از یک دئودورانت سنتی به یک کرم ضدعرق ممکن است نیاز به یک دوره گذار داشته باشید زیرا بدن شما باید با محصول جدید سازگار شود. در طول این مدت، در صورت نیاز باید کرم ضدعرق را در طول روز دوباره و چندباره استفاده کنید.

سخن پایانی

کرم ضدتعریق یا کرم دئودورانت یک محصول مراقبت شخصی است که برای پیشگیری از بوی بد عرق در سال‌های اخیر حسابی پرطرفدار شده است. برخلاف دئودورانت‌های سنتی که به صورت اسپری یا رولی عرضه می‌شوند، کرم دئودورانت ضدتعریق ماده‌ای نیمه‌جامد است که مستقیماً روی پوست استعمال می‌شود. این کرم برای کاهش تولید باکتری‌هایی که باعث ایجاد بوی بد می‌شوند با ایجاد یک محیط اسیدی روی پوست طراحی شده است. شما تجربه استفاده از کرم ضدعرق را دارید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را درباره کرم ضدتعریق با مجله منو مد در میان بگذارید.

 

محبوب‌ترین کرم‌های ضدتعریق در دیجی‌کالا

منبع herzindagi.com lavilin.com threehillssoap.ie
تهیه شده در
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.