ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱؛ امسال در مد مردانه چه خبر است؟

این روزها ترندهای مد فقط مختص خانم‌ها نیست. اکنون سال‌هاست که مردان هم ترندهای مد خاص خودشان را دارند. سال ۲۰۲۱ سال ترندهای متفاوت و متنوع برای مردان است. در ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱، نه تنها شیک‌پوشی و خاص بودن، بلکه آراستگی و داشتن ظاهر مناسب هم مد نظر قرار گرفته است.

شناخت ترندهای لباس مردانه هم برای افرادی که در حوزه فروش لباس فعالیت می‌کنند، مهم است و هم برای تک‌تک مردان شیک‌پوشی که علاقه‌مندند با ترندها و مدهای روز آشنا باشند.

در کنار همه اینها قطعا ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱ برای زنانی که در کنار همسر یا پارتنرشان قرار دارند هم مهم است چون آنها با دانستن این ترندها می‌توانند از در قرار گرفتن در کنار یک مرد خوش‌تیپ لذت ببرند.

نکته مهم اما در ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱ این است که این ترندها همگی کاربردی نیستند. گاهی گرایش‌های مد روز به سمتی می‌روند که کاربردی نیستند بلکه صرفا ابتکاری هستند و نشان از خلاقیت دارند.

از طرف دیگر هم نکته مهمی که در ترندهای لباس هر سال دیده می‌شود این است که بخش عمده ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱ و سال‌های قبل از آن هم همچنان به عنوان ترند باقی می‌مانند. اما در هر صورت این مساله نباید مانعی برای توجه شما به عنوان یک مرد به تغییرات آشکار رنگ و بافت‌های جدید لباس در سال ۲۰۲۱ شود.

در ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱، مهمترین نکته‌ای که کاملا مشهود است، راحتی لباس‌های این سال است. کت‌های ساده، شلوارهای گشاد، هودی‌ها و بلوزهای تهیه شده از پارچه‌های نرم و کاپشن‌های راحت بخشی از ترندهای این سال است که به مردان اجازه می‌دهد احساس راحتی کنند.

با توجه به اینکه ما در «منومد» می‌خواهیم لباس‌هایی کاربردی را به شما معرفی کنیم در این مقاله از چندین مقاله که ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱ را معرفی کرده‌ بودند، استفاده کرده و در نهایت کاربردی‌ترین آنها را در این مقاله برای شما گردآوردی کردیم. اما در انتها اشاره کوتاهی به لباس‌های خاص و به نوعی عجیب ترند ۲۰۲۱ هم داریم. با ما همراه باشید تا با ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱ آشنا شوید.

ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱:

۱- لباس‌های از جنس مخمل با بافت نرم

لباس‌های از جنس مخمل با بافت نرم

یکی از ترندهای اصلی لباس مردانه سال ۲۰۲۱ پارچه‌هایی با بافت نرم است. بافت‌هایی مانند مخمل مطابق با نقوش نجیب‌زادگان انگلستان بخشی از ترند این سال است.

طراحان مشهوری مانند رالف لورن، دولچه و گابانا، جوزف عبود، بریونی، جان وارواتوس و بسیاری دیگر، مرد سال ۲۰۲۱ را یک عضو سنتی باشگاه انگلیس می‌بینند. آنها از مخمل برای ایجاد مجموعه‌های بوهمی، کت و لوازم جانبی استفاده کرده‌اند. پس شما هم به داشتن لباس‌هایی با بافت نرم و مخمل فکر کنید.

۲- لباس‌های چرمی

لباس چرمی، ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱

مجموعه‌های پاییزی مد ۲۰۲۱ مردانه پر از قطعات چرمی، به خصوص کت‌های چرمی است. کت‌های کوتاه کلاسیک چرم در میان همه مدل‌های ارائه شده جزو محبوب‌ترین‌های چرمی هستند.

طراحان این لباس مردانه در مورد رنگ این مد به توافق رسیده‌اند. بخش عمده آنها رنگ سیاه کلاسیک و برخی چرم‌هایی با سایه‌های قهوه‌ای، خاکی خاکستری را هم پذیرفته‌اند. برای آنکه بتوان بافت کت‌های چرمی را تشخیص داد باید به تیرگی پارچه و همچنین براق بودن آن دقت کرد.

طراحان برای ایجاد جلوه‌ای منحصر به فرد و مدرن برای کت‌های چرمی تصمیم گرفته‌اند یقه‌های متضاد و یا کت‌هایی با چند زیپ اضافه را در ترند لباس چرمی مردانه ۲۰۲۱ اضافه کنند. در کل همیشه به خاطر داشته باشید استفاده از چرم رویکردی کلاسیک در صنعت مد بوده است و به نوعی چرم از آن دسته مدهایی است که همیشه طرفداران خود را دارد.

رویکرد ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱، به گونه‌ای است که مردان می‌توانند امسال به جای استفاده از شلوار چرمی از کمربندهای چرمی غیر معمول که سگک‌های خاصی دارند و یا چرم‌هایی با رنگ‌های متفاوت مثل آبی و زیتونی و همچنین ترکیب چرم و خز هم استفاده کنند.

جذاب‌ترین کت‌های چرم مردانه را ببینید

۳- لباس‌های سه تکه

لباس مردانه سه تیکه

ترکیب کت و شلوار و جلیقه بخشی از کلاسیک‌ترین لباس‌های مردانه در همه دوران‌ها بوده است و خواهد بود. ترند لباس مردانه در سال ۲۰۲۱ هرگز نمی‌توانست بدون این ست کامل باشد.

کت و شلوارهای رنگ خاکستری و سیاه و سایه‌های آنها همیشه نماینده‌های خوب این سبک کلاسیک برای آقایان خواهند بود. با این حال، طراحان پیشنهاد می‌کنند رنگ‌هایی با تن‌های روشن به لباس‌ها اضافه شود.


حتما بخوانید: کت و شلوار تاکسیدو چیست؟ همه نکات درباره این استایل رسمی را بدانید

۴- استفاده از آرم‌ و حروف روی لباس‌ها

استفاده از آرم‌ و حروف روی لباس‌های مردانه

امسال ترندهای مد دهه ۱۹۸۰ باز هم به استایل مردانه برگشته‌اند. علاقه به نشان‌ها و آرم‌ها اکنون یکی از اجزای مهم مد سال ۲۰۲۱ مردان است.

ژاکت، لباس یقه اسکی، هودی و لباس‌های کلاه‌دار و تی‌شرت‌ها بخشی از لباس مردانه و ترند لباس مردانه ۲۰۲۱ هستند که روی آنها از آرم و حروف استفاده شده است. امسال حتی بخشی از خانه‌های مد لباس مردانه، لباس‌های طراحی شده خود را با آرم‌های بزرگ به عنوان ادای احترام به سبک‌های مد خیابانی تزیین کرده‌اند.

۵- لباس مردانه به سبک و طرح بمب افکن

لباس مردانه بمب افکن

این سبک در دهه ۱۹۳۰ وارد دنیای مد شد. به نظر می‌آید روند تغییر لباس مردانه در پاییز ۲۰۲۱ بدون حضور کاپشن بمب افکن کامل نمی‌شد. این مدل لباس به‌نوعی شبیه لباس خلبان‌های هواپیماهای بمب‌افکن هستند.

سبک اصلی کاپشن‌ها و کت‌های بمب افکن، کلاسیک است. بنابراین تمام کاری که طراحان در طراحی این لباس می‌توانستند انجام دهند این بوده که ایده‌هایی متفاوت در مورد رنگ‌ها و الگوهای این طرح ارائه دهند.

بسیاری از طراحان بر این باورند که پوشیدن کاپشن بمب افکن با لباس مردانه سبک ورزشی مناسب‌تر است. با این وجود، برخی از دوست‌داران لباس کلاسیک، مخالف این هستند که جلوه‌ای کاملا اسپرت به کاپشن بمب افکن داده شود. این یعنی پوشیدن کاپشن‌های بمب‌افکن با شلوار جین هم ایده خوبی است.

۶- کیف‌های کوچک به جای کیف‌های بزرگ

کیف صلیبی مردانه ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱

امسال یعنی سال ۲۰۲۱ سالی است که به نظر می‌آید قواعد همیشگی در استایل مردانه که در ذهن‌ها ماندگار شده بودند، شکسته شوند.

در سال ۲۰۲۱ به جای کیف‌های بزرگ که مردان معمولا از آنها استفاده می‌کنند، مینی کیف‌ها یا کیف‌های کوچک که بند بلند دارند بیشتر استفاده خواهند شد. این کیف‌ها معمولا روی دوش کج قرار می‌گیرند و به این ترتیب سراسر بدن را می‌پوشانند.


حتما بخوانید: کیف کراس بادی چیست و چطور آن را ست کنیم؟

۷- شلوارهای جین متفاوت

شلوار-جین مردانه

سال ۲۰۲۱ انگار سال تفاوت‌هاست. امسال باید با شلوارهای جین معمولی که همیشه داشتید خداحافظی کنید. گفته می‌شود جین‌های زمستانه امسال بیشتر تزئین شده و تا حدودی براق هستند یا به جین‌های سنگ‌شور شباهت دارند، از طرفی انگار قرار است جیب این شلوارهای جین که پاییز امسال به بازار می‌آید هم نسبت به جین‌های قدیمی بزرگتر باشد.

۸- لباس‌های چهارخانه

لباس چهارخانه ترندهای لباس مردانه ۲۰۲۱

یکی دیگر از ترندهایی که همیشه بوده و همچنان در تیپ و استایل مردان و زنان کاربردی است لباس‌های چهارخانه است. این ترند احتمالا در تمامی لباس‌های مردانه از پیراهن و کت گرفته تا شلوار دیده خواهد شد.

۹- لباس‌های قرمز رنگ

شلوار قرمز ترند سال ۲۰۲۱

رنگ قرمز از آن رنگ‌هایی است که جذابیت خاص خود را دارد. امسال این رنگ در لباس‌‌های مردانه هم ترند شده است. بنابراین علاوه بر تی‌شرت قرمز و پیراهن قرمز که رایج‌تر بودند آقایان می‌توانند امسال در استایل خود شلوارهای قرمز را بگنجانند و از زیبایی این رنگ لذت ببرند.

۱۰- لباس‌هایی با طرح‌های کاملا چاپی

لباس‌هایی با طرح‌های کاملا چاپی

زمستان ۲۰۲۱ از لحاظ تنوع و زیبایی طرح و استایل برای مردان کم از باقی فصل‌های این سال نخواهد داشت. حتی احتمالا برای برخی از مردان انتخاب ترندها جسورانه باشد.

امسال قرار است لباس‌هایی که بر روی آنها طرح‌ها و حجم‌های هندسی یا نقاشی‌های سورئالیستی چاپ شده‌اند، ترند شوند. بنابراین اگر شما هم از آن دسته مردان علاقه‌مند به سبک‌های خاص هستید حتما از این مدل غافل نشوید.

در پایان

سال ۲۰۲۱، سالی است با رنگ‌ها و طرح‌های جذاب برای مردانی که به شیک‌پوشی و مد روز بودن خود اهمیت می‌دهند. رنگ‌ها و طرح‌های خاص سال ۲۰۲۱ به قدری جذاب هستند که امیدواریم شما هم از دیدن و پوشیدن آنها لذت ببرند.


در ادامه بخوانید: راهنمای ست کردن لباس خال‌خالی برای آقایان؛ چطور اصولی خالخالی بپوشیم؟
منبع dress-trends.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. عبداللهی می‌گوید

    مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم

    1. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

      سلام. از دیدن کامنتتون بسیار دلگرم و خوشحال شدیم. نهایت تلاشمون رو می‌کنیم مفید باشیم براتون. به امید روزهای خوب. . .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.