همه‌چیز درباره برند سواچ؛ داستان جذاب موفقیت و معرفی محبوب‌ترین مدل‌ها

در این مطلب قصد داریم تاریخچه برند ساعت سواچ را بررسی کنیم. از داستان موفقیتش بگوییم و از همکاری‌اش با برندهای موفق ساعت در جهان. همچنین پرطرفدارترین مدل‌های این برند را برایتان بررسی کرده‌ایم.

کمپانی ساعت‌سازی سوییسی سواچ در سال ۱۹۸۳ میلادی توسط «نیکولاس هایک» تاجر لبنانی_سوییسی تاسیس شد. در واقع ایده ساخت ساعت سواچ زمانی به فکر این شرکت رسید که بازار ساعت در دستان ژاپنی‌ها با برند «سیکو» بود و سواچ با ساخت ساعت‌های دیجیتالی و کوارتز بازار ساعت را دوباره به دست سوییسی‌ها سپرد.

سواچ زاییده خلاقیت «المار موک» و «ژاک مولر» در تلاش برای ساخت نازک‌ترین ساعت مچی جهان بود. این ساعت‌ها در آن زمان با قیمت ۲۰ دلار یا بیشتر، به ‌طور شگفت‌انگیزی ارزان بودند و بسیاری از کلکسیونرها در آن زمان هر بار دو ساعت می‌خریدند: یکی برای پوشیدن (که از برند سواچ بود) و دیگری برای روز مبادا و مراسم مهم که از برندی لوکس‌تر بود.

متولد دهه ۸۰؛ یادآور انقلاب کبیر فرانسه

ساعت‌های سواچ اگر چه متولد دهه هشتاد میلادی هستند اما به نوعی روایتی از صنعت ساعت‌سازی در دوران انقلاب کبیر فرانسه در دل خود دارند.

در سال ۱۷۳۵ میلادی، Jehan-Jacques Blancpain یک کارگاه ساعت‌سازی در طبقه دوم خانه خود افتتاح کرد و به‌عنوان ساعت‌ساز در زادگاهش Villeret، نام آن را ثبت کرد. با این کار او در واقع قدیمی‌ترین برند ساعت موجود در جهان را تأسیس کرد.

او این برند را به نام خود Blancpain نامید و تقریباً به مدت ۲۰۰سال موفقیت و شکست این برند در دستان خانواده او باقی ماند. درست ۴۰ سال پس از Blancpain، «آبراهام-لوئیس برگه» کارگاه ساعت‌سازی خود را در پاریس افتتاح کرد. او خالق نوآوری‌هایی در دنیای ساعت‌سازی مانند ساعت‌های «توربولیون» است.

آثار این ساعت‌ساز مشهور حتی مورد تحسین زوج سلطنتی فرانسه قرار گرفت. در مورد ساعت‌های توربولیون بد نیست بدانید که این کلمه در فرانسوی به معنای «گردباد» است و این ساعت‌ها در واقع به «مدل گردبادی» معروف هستند. پیشینه ساعت‌های توربولیون به زمان ساعت‌های جیبی برمی‌گردد و نتیجه نوآوری در این زمینه منجر به بهبود کارکرد کورنومترهای دریایی شد. نتیجه نهایی هم اختراع ساعت مچی‌هایی با کورنومتر دقیق شد.

یکی از مشهورترین قطعات کارگاه او «ساعت مچی برگه» (Breguet) شماره ۱۶۰ است که برای «ملکه ماری آنتوانت» توسط دوست و احتمالاً یکی از معشوقه‌های او، کنت سوئدی «هانس اکسل فون فرسن» ساخته شده است. ساعت‌هایی منحصر به فرد که ۲۳ مورد از آنها در دنیا وجود دارد و تا به امروز این ساعت پنجمین ساعت مکانیکی پیچیده در جهان است.

صفحه شیشه‌ای این ساعت‌ها نیز جالب و نسبت به زمان خود پیشرو و مدرن است، به طوری که می‌توان حرکت عقربه ساعت را از طریق آن مشاهده کرد. ظاهراً خود ملکه آنتوانت این ایده را داده است. با این حال، شاهکار فوق الذکر تا زمان روی کار آمدن پسر برگه، در سال ۱۸۲۷، یعنی ۳۴سال پس از مرگ ماری آنتوانت، تکمیل نشد.

Breguet No. 160 که با نام Marie-Antoinette شناخته می‌شود، یکی از پیچیده‌ترین ساعت‌های جهان است. در سال 2004، N. Hayek از ساعت سازان Breguet خواست تا یک ماکت از آن دقیق بسازند. منبع: Breguet.com

اما چرا ما در این مقاله در مورد برندهای ساعت Blancpain و Breguet صحبت می‌کنیم؟ این مقاله قرار بود در مورد تاریخچه برند سواچ باشد که بیش از دو قرن بعد به طور دقیق در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد. دلیلش این است که امروز کل گروه ساعت‌سازی سواچ شامل برندهای مشهور Blancpain و Breguet، و همچنین برندهای Omega ،Jaeger-LeCoultre ،Tissot ،Certina و سایرین است.

برندهایی که در این عکس مشاهده می‌کنید حالا همه زیر گروه ساعت‌سازی سواچ هستند.

بد نیست در این مقاله از مقایسه برند سواچ با برند ماشین فولکس واگن استفاده کنیم. برندهای مختلف این گروه از برخی قطعات مشترک استفاده می‌کنند. اما در عین حال، هویت و ایدئولوژی شرکتی خود را حفظ می‌کنند. همچنین به طور کلی این قاعده وجود دارد که هر چه تولیدکننده در سلسله مراتب گروه بالاتر باشد، بیشتر قطعات خودرو (در مورد برند سواچ، ساعت) تولید خودش است.

بله، شاید در نگاه خیلی‌ها سواچ مثل یک مرد جوان در دنیای پیشکسوتان ساعت‌سازی است، اما تولیدکنندگان زیرمجموعه آن می‌توانند در مورد ساعت‌های ساخته شده در ۲۰۰سال قبل هم برای ما خاطره تعریف کنند، چون حالا با هم یک تیم هستند.

سواچ در جاده شهرت

 

هایک با برند سواچ موفق شد، نه تنها یک تجارت عظیم، بلکه در درجه اول یک قدرت ساعت سازی در جهان ایجاد کند.

نیکولاس هایک چگونه توانست بزرگترین امپراتوری ساعت در جهان را تقریباً از هیچ بسازد؟ ابتدا باید بر وضعیت ساعت سازی سوئیس در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تمرکز کنیم، زیرا به اصطلاح «بحران کوارتز» در این دهه‌ها در راه بود.
همه چیز، البته در ابتدا نامحسوس، زمانی شروع شد که برند ژاپنی کمتر شناخته شده «سیکو» با مدل Astron (آسترون) خود در روز کریسمس ۱۹۶۹ به بازار آمد. این اولین ساعت مچی موتور کوارتز (باتری‌خور) بود که انقلابی در دنیای ساعت به وجود آورد و اغراق نیست اگر بگوییم جهان را تغییر داد. این ساعت با قیمتی بیش از صد و دوازده دلار به بازار آمد که در آن زمان، بیشتر با قیمت خودروها رقابت می‌کرد.

اما بالاخره درب جعبه خیالی پاندورا باز شد و در سال‌های بعد، ساعت‌سازان (عمدتاً ژاپنی‌ها) شروع به رقابت برای ساخت دقیق‌ترین و ارزان‌ترین ساعت‌های کوارتز کردند. سوئیسی‌ها که قرن‌ها ساعت‌های مکانیکی می‌ساختند، دیگر قادر به فروش ساعت‌های به وضوح ضعیف‌تر، قدیمی‌تر و البته از نظر قیمتی، گران‌تر خود نبودند.

برخی برندها با ساعت‌های کوارتز خود به بازار معرفی شدند، در حالی که برخی دیگر برای مثال «رولکس اویسترکوارتز» را ساختند که کمتر شناخته شده است. بقیه برندها هم کم‌کاری نکردند، اما صرفا به لطف اعتبارشان، زنده مانده‌اند، به‌ویژه برند لوکسی مثل «پتک فیلیپ». بقیه برندها هم در این بازار به سادگی ناپدید یا به مرز انقراض نزدیک می‌شدند.

اما احتمالاً به درستی حدس زده‌اید که داستان اینگونه به پایان نرسید و ساعت‌های تولید سوییس باز هم بازار را در دست گرفتند. چطور؟ همان‌طور که گفتیم نیکلاس هایک با برند سواچ به صحنه آمد. گروهی از بانکداران سوئیسی در دهه ۱۹۸۰ از او خواستند تا به آنها در انحلال دو گروه ساعت‌سازی SSIH و ASUAG کمک کند. اما هایک چشم‌اندازی امیدوارانه داشت.

او معتقد بود که صنعت ساعت در سوئیس هنوز پتانسیل زنده ماندن و البته پیشرفت را دارد. هایک موفق شد سرمایه‌گذاران مختلفی را متقاعد کند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، که در آن زمان موفقیتی باورنکردنی بود.

او بلافاصله شروع به نوسازی، تولید، توسعه و مهمتر از همه، بازاریابی در همه برندهای هر دو گروه ساعت سازی SSIH و ASUAG کرد. وی این دو گروه را از نابودی فوری نجات داد، اما هنوز تا رسیدن به موفقیت راه زیادی پیش رو بود.

به خصوص در رقابت با صنعت ساعت‌سازی ژاپن که پیشتر به آن‌ها اشاره شد. هایک به یک محصول جدید نیاز داشت، چیزی که نشاط را دوباره به صنعت ساعت‌سازی سوییس برگرداند و به‌نوعی با ساعت‌های سواچ تولید ساعت‌سازی سوئیس را جوان کرد.

این کار خیلی زود با برند ساعت سواچ اتفاق افتاد. اما ساعت‌های سواچ در چه زمینه ای انقلابی و پیشرو بودند؟ می‌توانیم در مورد پیچیدگی و پیشرفت فنی آنها صحبت کنیم. به‌عنوان مثال، این اولین ساعتی بود که کاملاً خودکار با استفاده از ماشین‌آلات و بدون دخالت مستقیم انسان ساخته شد.

این نوآوری و سایر نوآوری‌ها در کاهش هزینه‌های تولید تا حدود ۸۰درصد موفق بوده‌اند بدون اینکه دقت و کیفیت ساعت به خطر بیفتد. اما نکته اصلی که نام سواچ را بر سر زبان‌ها انداخت این بود که آنها با یک ذهنیت نو و جوان به بازار ساعت‌سازی آمده بودند: اینکه ساعت‌ها با چه هدفی ساخته شده و برای چه کسانی هستند.

نام خود سواچ از همین امر ناشی می‌شود. سواچ فقط مخفف «ساعت سوئیسی» نیست،  بلکه مهمتر از همه سواچ برای داشتن «ساعت دوم» است. ساعت‌های سواچ به عنوان یک لوازم جانبی مد نسبتاً مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته شده بودند و به عقیده کارشناسان بیشتر کالاهای مصرفی بودند تا کلکسیونی.

هایک با برند سواچ موفق شد، نه تنها یک تجارت عظیم، بلکه در درجه اول یک قدرت ساعت‌سازی ایجاد کند که از ساعت‌های بچه‌گانه «فلیک فلاک» (flik flak) که زیرگروه برند سواچ و یک ساعت مچی مقاوم است تا زیر بال و پر گرفتن گروه ساعت‌سازی امگا که در ابتدای راه با یک همکاری مشترک همراه بود و خرید شرکت جواهر‌سازی «هری وینستون» را شامل می‌شود.

سواچ امروز؛ آینده چه می‌شود؟

گروه ساعت‌سازی سواچ با خرید برند جواهرسازی مشهور هری وینستون گامی بزرگ در زمینه جواهرات هم برداشت.

نیکلاس هایک در سال 2010 پیش درگذشت. حالا برند سواچ توسط پسرش که به اندازه خود او سختکوش و خلاق است و خواهرش «نایلا» رهبری می‌شود. این شرکت همچنان در حال رشد است. آنها پس از خرید شرکت معروف آمریکایی «هری وینستون» از نیویورک، علاوه بر ساعت، جواهرات لوکس نیز تولید می‌کنند.

همکاری مشترک سواچ و امگا (امگا سواچ)

11 نسخه MoonSwatch از همکاری مشترک امگا و سواچ به بازار عرضه شد و هر یک نماینده یکی از ستاره‌ها، سیارات و اجرام آسمانی از خورشید و ماه گرفته تا مریخ و پلوتون بودند.

در سال 2022 کمپانی‌های ساعت‌سازی امگا و سواچ با همکاری هم ساعت مچی جدیدی به نام «امگا سواچ» را طراحی کردند که بسیار مورد استقبال جوانان قرار گرفت. طراحی این ساعت‌ها بر پایه ستارگان و فضای کهکشانی بود. البته این همکاری هم دور از ذهن نبود؛ امگا به همراه چند برند دیگر زیرمجموعه‌های گروه ساعت‌سازی سواچ هستند. سواچ چند سال پیش شرکت امگا را خریداری کرده بود و با این کار امگا را از ورشکستگی نجات داد. البته چندین بار سواچ با برخی برندهای ساعت‌سازی همکاری کرده و نسخه‌های مشترک به تعداد محدود به بازار فرستاده‌اند.

در طراحی ساعت مدل Omega X Swatch Moonwatch که حاصل همکاری سواچ و امگاست در واقع از Omega Speedmaster Professional، اولین ساعتی که به ماه رفت، الهام گرفته شده است. هدف از انتشار این نسخه مشترک این بود که امکان خرید ساعتی مشابه Moonwatch را برای کسانی که توان خرید نسخه اصلی را ندارند فراهم کند. 11 نسخه MoonSwatch از همکاری مشترک امگا و سواچ به بازار عرضه شد و هر یک نماینده یکی از ستاره‌ها، سیارات و اجرام آسمانی از خورشید و ماه گرفته تا مریخ و پلوتون بودند. رنگ‌های مختلف و طراحی خاص این ساعت‌ها و البته اسم امگا این شبهه را به وجود آورده بود که احتمالا قیمت ساعت‌ها برای عموم گران خواهد بود. اما MoonSwatch ها با قیمت پایه 260 دلار به بازار عرضه شدند.

قیمت مناسب MoonSwatch حتی دارندگان نسخه اصلی Speedmaster را بر آن داشت که یک نسخه از این ساعت‌ها بخرند تا ساعت اصلی خود را نو نگه دارند. البته این همکاری مخالفانی هم داشت. برخی بر این باور بودند که امگا با این همکاری ارزش Speedmaster را پایین آورده است. اما موافقان بر این باور بودند که این نسخه مشترک برای مشتریان جوان که پول خرید ساعت‌های گرانقیمت مثل امگا را ندارند، دلگرم کننده است. البته این دلگرمی به نفع امگا هم هست، چون مشتریان جوان را با این برند آشنا و احتمالا به خریداران بالقوه آینده تبدیل می‌کند.

بند بیوسرامیک این ساعت به همراه ضد‌آب بودن (مقامت تا عمق 30 متری آب) و کریستال اکریلیک به کار رفته در ساختار ساعت (مثل نسخه اصلی Speedmaster) و کیفیت بالای حرکت عقربه‌های ساعت دل خیلی‌ها را برده است. ساعت‌های سری امگا سواچ در 11 طرح و رنگ خاص اسپرت مناسب استفاده روزانه زنانه و مردانه طراحی شده‌اند. در سری امگا سواچ هر رنگ نماد یک سیاره است. این نسخه‌ها عبارتند از:

رنگ زرد: سیاره خورشید

رنگ خاکستری: سیاره عطارد

رنگ صورتی: سیاره ونوس

رنگ آبی، سبز، سرمه‌ای: سیاره زمین

رنگ نقره‌ای: سیاره ماه

رنگ قرمز: سیاره مریخ

رنگ کالباسی: سیاره مشتری

رنگ کرم قهوه‌ای : سیاره زحل

رنگ آبی روشن: سیاره اورانوس

رنگ آبی: سیاره نپتون

رنگ زرشکی: سیاره پلوتون

انواع سبک‌های طراحی ساعت سواچ

علاوه بر ساعت‌های نسخه MoonSwatch نسخه‌های کلاسیک برند سواچ که از بقیه شناخته‌شده‌تر هستند را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

استایل Original (اصلی) سواچ

 

طرح Swatch استایل orginal (اصلی) جزو محبوب‌ترین ساعت‌های این برند هستند.

رایج‌ترین و محبوب‌ترین طرح Swatch استایل orginal (اصلی)، ساعت‌های پلاستیکی مچی هستند که دارای طراحی‌های جذاب، اندازه، رنگ و جزییات فراوان در طراحی ظاهری هستند و برای هر موقعیت و فصلی یک سورپرایز برای شما رو می‌کنند.

استایل فلزی (Irony) سواچ 

در ساخت ساعت‌های استایل فلزی (آیرونی) سواچ علاوه بر فولاد ضدزنگ از فلز آلومینیوم هم استفاده شده است.

استایل فلزی (Irony) برندهای سواچ دوام بالایی دارند. در ساخت ساعت‌های استایل فلزی سواچ علاوه بر فولاد ضدزنگ از فلز آلومینیوم هم استفاده شده که دارای وزن سبک و رنگ مات است.

استایل (Skin) سواچ

skin نازک‌ترین مدل ساعت‌های Swatch است که ضخامت آن تا 3.9 میلی‌متر است.

استایل Skin ساعت‌های در سال 1997 معرفی شد، نازک‌ترین مدل ساعت‌های Swatch است که ضخامت آن تا 3.9 میلی‌متر است. ساعت‌های Skin آنقدر نازک هستند که رکورد باریک‌ترین ساعت‌های دنیا را زد و تاکنون باریک‌تر از این ساعت‌ها ساخته نشده است.

استایل BEAT سواچ

استایل BEAT از برند سواچ زمان را به روش اعشاری اندازه‌گیری می‌کند.

استایل BEAT به طور رسمی به عنوان «ساعت اینترنتی سواچ» شناخته می‌شود و زمان را به روش اعشاری اندازه‌گیری می‌کند.

استایل Bijoux سواچ

 

استایل Bijoux سواچ حاصل همکاری با تولید کننده سنگ‌های لوکس، برند مشهور SWAROVSKI است.

استایل Bijoux سواچ حاصل همکاری با تولید‌کننده سنگ‌های لوکس، برند مشهور SWAROVSKI است و جزو پرطرفدارترین اکسسوری‌های سواچ در میان جوانان محسوب می‌شود.

بیژو، جواهرات سواچ

ساعت‌های بچه‌گانه Filk Flak سواچ

فلیک فلاک ساعت بچه‌گانه برند سواچ است که آموزش را با ظاهری جذاب ترکیب کرده و یار معلمان در آموزش ساعت به بچه‌ها بوده است

فلیک فلاک در سال 1987 در سوئیس متولد شد. ساعت‌های Flik Flak با ادغام مفهومی منحصر‌به‌فرد برای یادگیری زمان، به‌زودی به محبوب‌ترین وسیله زمان‌سنج کودکان در جهان تبدیل شدند. امروزه ساعت‌های فلیک فلاک سواچ در بیش از 100 کشور در پنج قاره در دسترس هستند.

این برند دارای پدر و مادر معروفی است -گروه سواچ- بنابراین از تجربه و تخصص تولید‌کننده پیشرو ساعت در جهان استفاده می‌کند. فلیک فلاک همیشه بسیار بیشتر از یک ساعت بچه‌گانه ساخت سوئیس بوده است.

در واقع فلیک فلاک یک ساعت بچه‌گانه است که آموزش را با ظاهری جذاب ترکیب کرده و یار معلمان در آموزش ساعت به بچه‌ها بوده است. Flik Flak طیف متنوعی از محصولات را برای برآوردن خواسته‌های آموزشی و ظاهر جذاب برای کودکان از سه تا ده سال ارائه می‌دهد.

ساعت‌های مدل Story Time به بچه‌های کوچک‌تر دنیای همه موارد ضروری را آموزش می‌دهند. ساعت‌های پاور تایم هم برای زمان‌سنجی و نیازهای سبک بچه‌های بزرگ‌تر طراحی شده‌اند.
دنیای خرده‌فروشی Flik Flak بیش از 100 کشور را در پنج قاره پوشش می‌دهد.

زبان رایج آن یادگیری همراه با بازی و ظاهری جذاب و رنگارنگ است. همه محصولات با افتخار دارای برچسب ساخت سوئیس هستند و بر ایجاد تأثیر ماندگار آموزش، تمرکز و تاکید دارند.

آیا سواچ یک برند ساعت لوکس است؟

خیر، سواچ یک برند ساعت لوکس نیست و سعی هم نمی‌کند که باشد. در واقع، سواچ به جای آن – تا حد زیادی – بر روی ساخت ساعت‌های مکانیکی سوئیسی به عنوان ساعت‌های مقرون به صرفه و قابل دسترس برای همه تمرکز می‌کند.

از سوی دیگر، گروه سواچ (گروهی که مالک سواچ است)، صاحب تعدادی برند ساعت لوکس مانند Breguet و Omega است که برندهای لوکس هستند.

چرا به آن سواچ می‌گویند؟

همانطور که گفته شد، نام «سواچ» ادغام دو کلمه ساعت و دو است «ساعت دوم» است. این نام زمانی به وجود آمد که ساعت‌های سواچ در ابتدا

به‌عنوان لوازم جانبی مقرون‌به‌صرفه، معمولی و مهم‌تر از همه در دسترس همگان در نظر گرفته شدند.

البته از زمان تأسیس سواچ، همه چیز تغییر کرده است، اما مفهوم و ایده ساخت ساعت‌های مقرون‌به‌صرفه که نیازی نیست زیاد نگران خراشیدگی یا احتیاط کردن با آن‌ها باشید، همچنان پابرجاست.

همه‌ ساعت‌های سواچ ضدآب هستند؟

مقاومت در برابر آب ساعت‌های سواچ بسته به مدل ساعت متفاوت است. مقاومت در برابر آب هنگام خرید ساعت و تحقیق در مورد مدل برای شما مشخص می‌شود. اکثر ساعت‌های سواچ در برابر 3 بار یا 10 بار مقاوم هستند. به یاد داشته باشید که این فشار آب است و نه عمق آب.

بنابراین اگر یک سواچ تا عمق 50 متر در برابر آب مقاوم است، به این معنی است که می‌تواند فشار ساکن 50 متر را تحمل کند، اما همانطور که می‌دانید وقتی در آب هستید، ساعت را تحت فشار ساکن قرار نمی‌دهید. سواچ مقاومت خود را در برابر آب طبق استاندارد ISO 22810 تست می‌کند.

ساعت‌های سواچ در برابر آب مقاوم می‌مانند، مشروط بر اینکه تاج، فشار‌دهنده‌ها، شیشه، بدنه و واشرها دست نخورده باقی بمانند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که هرگز نباید تاج یا کروان ساعت (قطعه‌ای که با آن کوک و تنظیمات ساعت انجام می‌شود) و فشار‌دهنده‌ها را در زیر آب دستکاری کنید.

آیا ساعت سواچ قابل تعمیر است؟

بله کاملا. اگرچه مفهوم اولیه ساعت‌های سواچ این بود که وقتی می‌شکنند یا درست کار نمی‌کنند، آن‌ها را از بین می‌برند، امروزه بیشتر از همیشه مردم ساعت‌های خود را تعمیر می‌کنند.
اگر مشکل ساعت سواچ تحت پوشش گارانتی باشد، سواچ ساعت شما را به صورت رایگان تعمیر می‌کند، با این فرض که گواهی گارانتی دارای تاریخ، کامل و صحیح تکمیل و مهر نمایندگی رسمی سواچ باشد و از زمان گارانتی باقی مانده باشد.

اگر گارانتی ندارید، همچنان می‌توانید ساعت سواچ خود را توسط هر ساعت‌سازی تعمیر کنید، زیرا اکثر ساعت‌سازان تخصص لازم برای کار بر روی موتور سواچ را دارند، چون خیلی پیچیده نیستند.

آیا سواچ واقعا ساخت سوئیس است؟

بله، تمام ساعت‌های سواچ ساخت سوئیس هستند و بیشتر تولیدات سواچ هم در سوئیس انجام می‌شود. اما همانطور که می‌دانید، قانون الزامی نمی‌کند که ساعت 100% ساخت سوئیس باشد مگر اینکه از عبارت «ساخت سوئیس» برای ساعت استفاده شود.

قانون ساعتی را ساخت سوئیس در نظر می‌گیرد که موتور ساعت سوئیسی باشد و موتور در سوئیس مونتاژ شده باشد. علاوه بر این، بازرسی نهایی باید در سوئیس انجام شود و حداقل 60 درصد هزینه‌های ساخت داخلی است.

علاوه بر این، در ساعت‌های «ساخت سوئیس» باید حداقل نیمی از قطعات مونتاژ شده ساخت سوئیس باشد.
با این اوصاف، سواچ برخی از قطعات ساعت خود را در چین، تایلند و مالزی تولید می‌کند، اما به گفته خودشان، این قطعات جزئی برای کاهش هزینه‌ها هستند.

بهترین مدل‌های ساعت سواچ

سوال و تحقیق درباره «بهترین» همیشه کمی پیچیده است زیرا بستگی به عواملی دارد که شما به آن نگاه می‌کنید. «بهترین» ساعت برای یک نفر ممکن است برای دیگری بهترین نباشد.

از این رو در ادامه به بررسی محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ساعت‌های سواچ می‌پردازیم. ساعت‌هایی که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم برخی از بهترین مدل‌های ساعت ‌سواچ هستند که عموم مردم بیشتر از همه آنها را دوست دارند.

ساعت سواچ مدل Swatch Casual Blue Chronograph YVS466 (کژوال بلو)

 

ساعت سواچ مدل Casual Blue Chronograph YVS466 به جای پلاستیک فشرده از فولاد ضدزنگ ساخته شده است.

این ساعتی است که به طراحی نمادین قاب سواچ وفادار مانده اما به جای پلاستیک کلاسیک که اغلب برای ساعت‌های سواچ استفاده می‌شود، از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.
این ساعت دارای طراحی اسپرت و در عین حال شیک است و به‌صورت کرنوگراف ساخته شده است.

ساعت سواچ مدل Casual Blue Chronograph YVS466 دارای یک قاب با مقیاس سرعت‌سنج آبی و یک صفحه زیبای آفتابی آبی است. قطر دایره قاب 43 میلی‌متر و ضخامت آن 12.67 میلی‌متر است.

برای شیشه ساعت از یک کریستال معدنی مقاوم در برابر خراش استفاده کرده است. این ساعت تا عمق 30 متری در برابر آب مقاوم است و یک بند چرمی قهوه‌ای دارد که به‌عنوان یک ساعت اسپرت و استفاده روزمره آن را مناسب کرده است.

مشخصات فنی

قطر دایره قاب: 43 میلی‌متر
ضخامت: 12.67 میلی‌متر
مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت
کریستال: شیشه معدنی

ساعت سواچ زنانه Swatch Women’s ‘Classiness’ SFK361

 

این مدل اسکینی سواچ دارای یک قاب پلاستیکی شفاف و یک صفحه مشکی در مرکز آن است.

این ساعت زنانه از خانواده اصلی ساعت‌های Skin سواچ و برای کاربرد روزمره مناسب است. این مدل دارای یک قاب پلاستیکی شفاف و یک صفحه مشکی در مرکز آن است. بند ساعت سیلیکون مشکی است و اگر به دنبال یک ساعت شیک، ظریف و منحصر‌به‌فرد هستید مدل SFK361 قطعا گزینه خوبی است.

مشخصات فنی

ضخامت: 4 میلی‌متر
قطر دایره قاب: 34 میلی‌متر
مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت

ساعت عقربه‌ای یونیسکس سواچ مدل Swatch Unisex SUTB402 Originals Analog

 

این ساعت با بدنه پلاستیکی، طراحی شیک و موتور اتوماتیک خود، تعادل کاملی بین سبک و عملکرد ایجاد کرده و دقیقاً همان چیزی را که از یک سواچ انتظار داریم ارائه می‌دهد

Swatch SUTB402 یک ساعت یونیسکس (زنانه/ مردانه) با قطر 42 میلی‌متر و ضخامت 14 میلی‌متر است. این ساعت شاید همان چیزی باشد که اکثر مردم سواچ را با آن مرتبط می‌دانند، زیرا دارای بدنه کلاسیک ساخته شده از پلاستیک است و روی یک بند سیلیکونی مشکی ارائه شده است. صفحه ساعت سفید است و دارای یک پنجره تاریخ روی عدد 6 است. صفحه ساعت نیز با نقاط قرمز و اعداد سیاه رنگ تزئین شده است. یکی از جزئیات خوب در مورد این ساعت این است که از یک موتور خودکار سوئیسی نیرو می‌گیرد.

این ساعت با بدنه پلاستیکی، طراحی شیک و موتور اتوماتیک خود، تعادل کاملی بین سبک و عملکرد ایجاد کرده و دقیقاً همان چیزی را که از یک سواچ انتظار داریم ارائه می‌دهد. این شاید یکی از نمادین‌ترین ساعت‌های سواچ باشد که نمی‌توانید با آن زمان را اشتباه کنید.

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت
قطر دایره قاب: 42 میلی‌متر
ضخامت: 14 میلی‌متر

ساعت سواچ مدل Swatch 1907 BAU Quartz Silicone Strap SUOB728

 

این ساعت اسپرت سواچ تا عمق 30 متر در 100 فوت در برابر آب مقاوم است.

ساعت Swatch SUOB728 با طراحی بدنه نمادین ساخته شده از پلاستیک مشکی هم یکی دیگر از مدل‌های اسپرت این برند است به مفهوم کلاسیک سواچ وفادار مانده است. قطر دایره قاب 41 میلی‌متر و دارای بند سیلیکونی مشکی یکپارچه است. این ساعت تا عمق 30 متر در 100 فوت در برابر آب مقاوم است.

این ساعت از یک موتور کوارتز نیرو می‌گیرد (یعنی با باتری کار می‌کند) که برخی افراد آن را ترجیح می‌دهند (در حالی که برخی دیگر موتورهای اتوماتیک را ترجیح می‌دهند). صفحه نمایش ساعت سفید با اعداد مشکی است، اما چیزی که بیشتر به چشم می‌آید عقربه‌های شیک و رنگی آن است که عقربه دقیقه‌ها قرمز، عقربه ثانیه‌ها زرد و عقربه ساعت آبی است. همچنین یک پنجره روز و تاریخ نیز دارد که می‌تواند برای پوشیدن روزمره آن را به یک ساعت کاربردی تبدیل کند.

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت
قطر دایره قاب: 41 میلی‌متر
ضخامت: 9 میلی‌متر

ساعت سواچ مدل Swatch SUON700 Quartz Navy Blue

 

موتور این ساعت کوارتز است و اگر می‌خواهید یک ساعت پلاستیکی سنتی سواچ رنگی داشته باشید، این مدل مطمئناً یک گزینه عالی است.

 

Swatch SUON700 دارای بدنه کلاسیک با قطر صفحه 41 میلی‌متر است، اما به جای رنگ مشکی، قاب آن به رنگ آبی روشن کمی شفاف ساخته شده است و تا عمق 30 متر در 100 فوت در برابر آب مقاوم است. برای مطابقت با قاب آبی، ساعت دارای صفحه آبی با پوششی در برابر آفتاب است که نور را به زیبایی منعکس می‌کند. نشانگرهای ساعت و پس‌زمینه پنجره روز و تاریخ به رنگ سبز لیمویی ساخته شده‌اند که به خوبی با رنگ آبی ساعت هماهنگ می‌شود.

موتور این ساعت کوارتز است و اگر می‌خواهید یک ساعت پلاستیکی سنتی سواچ رنگی داشته باشید، این مدل مطمئناً یک گزینه عالی است.

مشخصات فنی

قطر دایره قاب: 41 میلی‌متر
مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت
ضخامت: 10 میلی‌متر

ساعت سواچ مدل Swatch High-Lands Mix SUOB714

اگر یک ساعت کوارتز بادوام و قابل اعتماد با قیمتی مقرون به صرفه اما با ظاهری اسپرت می‌خواهید، این ساعت مناسب شما است.

Swatch SUOB714 یک ساعت کلاسیک سواچ است اما ظاهری جسورانه دارد. این ساعت ظاهری کاملا مشکی دارد اما تم‌های قرمز ظاهری اسپرت به آن داده است. قطر صفحه ساعت 41 میلی‌متر است و با یک قاب پلاستیکی مشکی ارائه شده است. عقربه‌های ساعت قرمز هستند تا با عقربه ثانیه قرمز مطابقت داشته باشند.

ساعت روی عدد 3 دارای پنجره روز و تاریخ است و تا عمق 30 متری در برابر آب مقاوم است. انرژی ساعت توسط یک موتور کوارتز تامین می‌شود. اگر یک ساعت کوارتز بادوام و قابل اعتماد با قیمتی مقرون‌به‌صرفه اما با ظاهری اسپرت می‌خواهید، این ساعت مناسب شماست.

مشخصات فنی

قطر دایره قاب: 41 میلی‌متر
مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت
ضخامت: 10 میلی‌متر

ساعت سواچ زنانه مدل Swatch Women’s Quartz GB743

در این ساعت زنانه سواچ عقربه‌ها مستطیل شکل و دارای قاب مشکی رنگی هستند که بر روی آن‌ها حالت «شب تاب» اعمال شده و همین کنتراست خوبی ایجاد می‌کند و به خوانایی در نور کم و شب کمک می‌کند.

این ساعت زنانه سواچ دارای یک قاب پلاستیکی با قطر 34 میلی‌متری با طراحی کلاسیک سواچ است که همان قاب پلاستیکی مشکی و بند سیلیکونی مشکی است. این ساعت با یک صفحه سفید با اعداد بزرگ به رنگ مشکی برای خوانایی بهتر ارائه شده است. روی عدد 3، یک پنجره روز و تاریخ با یک سیکلوپ در بالا دارد که خوانایی را بهبود می‌بخشد تعبیه شده است. عقربه‌ها مستطیل شکل و دارای قاب مشکی رنگی هستند که بر روی آن‌ها حالت «شب تاب» اعمال شده و همین کنتراست خوبی ایجاد می‌کند و به خوانایی در نور کم و شب کمک می‌کند.

این ساعت تا عمق 30 متر/100 فوت در برابر آب مقاوم است و با موتور کوارتز نیرو می‌گیرد.

مشخصات فنی

قطر دایره قاب: 34 میلی‌متر
مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت
ضخامت: 9 میلی‌متر

ساعت زنانه سواچ مدل Swatch Originals Swiss-Quartz GN718

ساعت سواچ مدل Swatch GN718 به لطف صفحه‌ی آفتابی آبی زیبا با اعداد بزرگ سفید و نشانگرهای سبز لیمویی خوانایی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد.

Swatch GN718 یک ساعت زنانه شیک با قاب پلاستیکی شفاف آبی با قطر دایره قاب 34 میلی‌متر است. این ساعت سواچ سبک وزن یک کریستال معدنی در بالای صفحه دارد و موتور آن کوارتز است.

ساعت سواچ مدل Swatch GN718 به لطف صفحه‌ی آفتابی آبی زیبا با اعداد بزرگ سفید و نشانگرهای سبز لیمویی خوانایی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. عقربه‌های ساعت و دقیقه به رنگ سبز لیمویی رنگ شده‌اند تا با تم آبی و سبز هماهنگ شوند.

این ساعت تا عمق 30 متری در برابر آب مقاوم است. برای بهبود خوانایی در شرایط کم نور، دارای شاخص‌های Superluminova است. روی عدد 3، شما همچنین یک روز و یک پنجره تاریخ دارید که برای پوشیدن روزمره کاربردی است. در مجموع، این ساعتی مقرون‌به‌صرفه و پردوام برای خانم‌ها با ظاهری مدرن است.

مشخصات فنی

مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت
قطر دایره قاب: 34 میلی‌متر
ضخامت: 9 میلی‌متر
حرکت: کوارتز

ساعت سواچ مدل Swatch Swiss Quartz Transparent SO27E100

 

این مدل محبوب سواچ صفحه‌ای کاملا شفاف و بند سیلیکونی دارد و به شما امکان می‌دهد حرکت موتور را در داخل آن مشاهده کنید.

این ساعت سواچ طراحی منحصر‌به‌فرد و جالبی دارد. ساعت بدنه‌ای کاملا شفاف و بند سیلیکونی دارد و به شما امکان می‌دهد حرکت موتور را در داخل آن مشاهده کنید. قاب ساعت 47 میلی متری و از پلاستیک ساخته شده است. این ساعت تا عمق 30 متری در برابر آب مقاوم است.

عقربه‌ها به رنگ‌های قرمز، آبی و زرد طراحی شده‌اند که باعث می‌شود جلوه رنگ‌های ساعت مضاعف شوند. اگر ساعتی منحصر‌به‌فرد می‌خواهید که از سایر ساعت‌ها متمایز باشد و مطمئناً توجه مردم را به خود جلب کند، این یک انتخاب واقعا جالب است.

مشخصات فنی

قطر دایره قاب: 47 میلی‌متر
مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت
ضخامت: 11 میلی‌متر
حرکت: کوارتز

ساعت سواچ مدل Swatch 1901 Irony Stainless Steel Quartz Chronograph YVS454

 

اگر ساعت‌های سواچ را دوست دارید و در عین حال دوست دارید یک سواچ محکم و بادوام داشته باشید، به لطف بدنه فولادی این ساعت به جای پلاستیک، یک انتخاب عالی خواهید داشت.

Swatch 1901 Irony YVS454 به طراحی کلاسیک قاب سواچ وفادار می‌ماند اما به جای پلاستیک دارای یک بدنه فولادی ضد‌زنگ است. قطر این قاب 4 میلی‌متر است و به صورت کرنوگراف طراحی شده است (کورنوگراف نوع خاصی از ساعت است که در کنار نمایش زمان، به عنوان کرنومتر نیز استفاده می‌شود.) این ساعت تا ارتفاع 30 متری در برابر آب مقاوم است.

ساعت دارای صفحه آبی زیبا و پنجره تاریخ است که به‌طور محتاطانه بین عدد 4 و 5 یکپارچه شده است. صفحه دارای روکش فلزی آبی است که نور را به زیبایی منعکس می‌کند و نشانگرهای ساعت مستطیلی با لومینسانس (شب‌تاب) روی آن اعمال شده است.

برای اعداد 3، 6، 9 و 12، سواچ آن‌ها را به صورت اعداد لاتین طراحی کرده است. بند ساعت آبی رنگ، از جنس سیلیکون و ضدحساسیت است و رنگ قرمز عقربه و ثانیه‌شمار و بالای اعداد یک تم اسپرت به ساعت می‌بخشد.

اگر ساعت‌های سواچ را دوست دارید و در عین حال دوست دارید یک سواچ محکم و بادوام داشته باشید، به لطف بدنه فولادی این ساعت به جای پلاستیک، یک انتخاب عالی خواهید داشت.

مشخصات فنی

قطر دایره قاب: 43 میلی‌متر
ضخامت: 12.67 میلی‌متر
مقاومت در برابر آب: 30 متر/ 100 فوت

ساعت سواچ مدل Swatch Classic Quartz SUOB705

 

عقربه‌های این مدل مردانه ساعت سواچ مستطیل شکل هستند، قاب مشکی دارند و لومینسانس (شب‌تاب) روی آنها اعمال می‌شود.

آخرین مدل سواچ در لیست ساعت‌های پرطرفدار مردانه سواچ همانطور که از نامش پیداست یک سواچ کلاسیک با طراحی سنتی و عناصر طراحی نمادین سواچ است. این ساعت یک قاب پلاستیکی کلاسیک با قطر 41 میلی‌متری دارد و دارای عقربه‌ای آنالوگ است. موتور این ساعت کوارتز و صفحه نمایشگر سفید است و دارای اعداد مشکی بزرگ برای خوانایی بهینه است. عقربه‌های این ساعت مستطیل‌شکل هستند، قاب مشکی دارند و لومینسانس (شب‌تاب) روی آنها اعمال می‌شود. روی عدد 3، پنجره روز و تاریخ تعبیه شده است جنس شیشه ساعت  کریستال معدنی است و استایل آن کلاسیک است.

مشخصات فنی

قطر دایره قاب: 41 میلی متر
مقاومت در برابر آب: 30 متر / 100 فوت
ضخامت: 9.85 میلی‌متر

سخن پایانی

برند سواچ از همان ابتدا با هدف زنده کردن صنعت ساعت‌سازی و برای اینکه تا حد ممکن عموم به خصوص جوانان و اقشار متوسط جامعه صاحب یک ساعت مچی شوند پا به عرصه صنعت‌ ساعت‌سازی دنیا گذاشت. هدفی که در ابتدا شاید با پس زدن از سوی برندهای گرانقیمت ساعت روبرو شد اما به مرور زمان برندهای لوکسی مثل امگا و برگه را با خود همراه کرد تا جایی که این دو برند لوکس به گروه ساعت‌سازی سواچ پیوستند. طرح‌های جذاب و اغلب پر نقش و نگار سواچ که تحولی در صنعت ساعت‌سازی، بی‌اغراق خشک و رسمی دنیا، بود به‌ندرت پیش می‌آید که کسی را به داشتن یک ساعت رسمی، بادوام، ضدخش و سبک وسوسه نکند. شما چطور؟ آیا تجربه داشتن ساعت‌های سواچ را داشته‌اید؟ این تجربه برای شما خوشایند بوده است یا خیر. خوشحال می‌شویم در قسمت دیدگاه‌های این مطلب نظرات شما را درباره ساعت‌های سواچ بدانیم.

 

منبع millenarywatches.com swatchgroup.com hodinky-365.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.