مدل موی مناسب برای انواع یقه لباس مجلسی؛ کدام مدل مو با لباسم مناسب است؟

داشتن استایل خوب و چشمگیر نیازمند رعایت مجموعه‌ای از نکات به‌ هم‌پیوسته است. برای مثال، هماهنگی میان مدل مو و یقه لباس بخش مهمی از این ماجراست. در این مقاله از مدل موی مناسب برای انواع یقه لباس مجلسی برایتان می‌گوییم.

مدل موی مناسب برای انواع یقه لباس مجلسی

اگر میان مدل مویتان و یقه و مدل لباستان هماهنگی نباشد، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. استایلتان مخدوش می‌شود و حتی اگر یقه لباس و مدل مو به‌طور جداگانه زیبا باشند هم خروجی خوبی در استایل و ظاهر تولید نمی‌شود.

برای اینکه ظاهری خوب و زیبا داشته باشید، باید به چند نکته مهم دقت کنید:

  • تناسب مدل مو با چهره و حجم موها؛
  • انتخاب یقه‌ای مناسب با گردن و اندام؛
  • رعایت هماهنگی میان مدل مو و یقه لباس.

در ادامه برایتان از مدل‌های مناسب مو و متناسب با هر نوع یقه لباس می‌گوییم. با ما همراهی کنید. آماده‌اید؟

۱. مدل موی مناسب با یقه بلند

مدل موی مناسب با یقه بلند

 

یقه بلند چه یقه‌ای است؟ لباس‌هایی مانند یقه اسکی یا یقه‌های گردنی از این نوع هستند. بهترین مدل مو برای چنین یقه‌هایی، مدلی است که با آن، گردنتان پیدا باشد. اگر موهایتان کوتاه است که هیچ اما اگر موهایتان بلند است یا آنها را بالا جمع کنید یا از مدل دم‌اسبی کمک بگیرید. اگر بخشی از موها را ببندید و بخشی را باز بگذارید، استایلتان اصلاً خوب از کار درنمی‌آید. بافتن بخشی از موها هم ایده خوبی نیست.

۲. مدل موی مناسب با یقه هفت

مدل موی مناسب با یقه هفت

 

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های یقه همین مدل هفت است. اگر می‌خواهید جلوه آن را بیشتر هم کنید، بهتر است که موها را دم اسبی کنید. البته دم اسبی معمولی نه؛ دم اسبی شُل و کمی به‌ هم‌ریخته. تاب‌دارکردن موها هم با این مدل از یقه هم‌خوانی دارد. موها را تاب‌ بدهید و مجعد کنید. موهای کوتاه خردشده چندان با یقه هفت جالب از کار درنمی‌آیند. موهایی که فقط بخشی از آنها جمع می‌شود هم انتخاب‌های خوبی نیستند.

۳. مدل موی مناسب با یقه مستطیلی

مدل موی مناسب با یقه مستطیلی

یقه‌های مستطیلی هم برای نشان‌دادن نواحی گردن و شانه‌ها طراحی می‌شوند. بهترین مدل مو برای چنین یقه‌ای چیست؟ فرق کج. فرقتان را از یک سمت باز کنید و جذاب‌تر شوید. مدل موی کلاسیک باب هم برای چنین یقه‌ای مناسب است. یادتان باشد که موهای کوتاه خردشده و شینیون‌هایی که پایین سر جمع می‌شوند، برای یقه مستطیلی مناسب نیستند.

۴. مدل موی مناسب با یقه دکلته

مدل موی مناسب با یقه دکلته

 

اگر می‌خواهید مدل موی مناسب برای انواع یقه لباس مجلسی را شناسایی کنید و بدانید که با دکلته چه مدلی جذاب‌تر است، از شما دعوت می‌کنیم که موهایتان را باز بگذارید. موهای باز با دکلته در هماهنگی هستند. حجم بی‌‌پوشش بالاتنه نیاز به مدل مویی دارد که کمی شلوغ باشد و اطراف شانه‌ها و گردن را بپوشاند. دو پیشنهاد دیگر هم برایتان داریم.

می‌توانید موها را پشت سر به‌طور نه‌چندان سفت و محکم جمع کنید. بستن موهای بافته‌شده به شکلی شُل و باز هم فکر خوبی خواهد بود. اگر قرار است که دکلته بپوشید، موهایتان را بالای سر جمع نکنید یا به‌سراغ بافت‌هایی دور سر نروید.


حتما بخوانید: راهنمای انتخاب لباس شب برای خانم‌ها؛ کدام مدل لباس شب برای شما مناسب‌تر است؟

۵. مدل موی مناسب با یقه یک‌طرفه

مدل موی مناسب با یقه یک‌طرفه

 

لباس‌هایی با یقه یک‌طرفه هم شیک و جذاب‌اند. البته اگر با مدل اندام و گردنتان در هماهنگی باشند. مدل موی مناسب با چنین یقه‌ای هم موردی است که میان بخش باز لباس و موها تعادل ایجاد می‌کند. می‌توانید موها را دم اسبی کنید و دنباله‌شان را سمت بخشی از گردن بریزید که برهنه است.

شنیون‌هایی که در یک سمت سر جمع می‌شوند هم گزینه‌های خوبی هستند. بدیهی است که منظور از یک سمت، همان طرفی است که لباس یقه ندارد. مدل موی کوتاه یا جمع‌کردن بخشی از مو بالای سر و آزادگذاشتن بخشی دیگر ایده چندان خوبی نیست و نمی‌تواند جلوه خیلی جذابی به استایلتان بدهد.

۶. مدل موی مناسب با یقه قایقی

مدل موی مناسب با یقه قایقی

 

همان‌طور که از نام این یقه‌ها مشخص است، به قایق شباهت دارند و بخشی از گردن و سینه را نمایان می‌کنند. اگر چنین لباسی دارید و می‌خواهید راهی مهمانی شوید، موهایتان را پایین سر جمع کنید یا از بافت فرانسوی کمک بگیرید.

در این حالت هم جمع‌کردن بخشی از موها و آزادگذاشتن بخشی دیگر توصیه نمی‌شود. ضمن اینکه بازگذاشتن موهایی که تاب‌دار کرده‌اید هم فکر خوبی نیست و جلوه یقه‌تان را مخدوش می‌کند.

۷. مدل موی مناسب با یقه ب‌ب‌ یا پیتر پَن

مدل موی مناسب با یقه ب ب یا پیترپن

 

اگر دوست دارید که موهایتان را تاب‌دار کنید و باز بگذارید یا طرفدار جمع‌کردن موها با درصدی آشفتگی هستید، لباس یقه ب‌ب بپوشید. این مدل از یقه‌ها که با نام یقه پیتر پن هم معروف‌اند، زیبایی خاصی دارند و یادآور استایل‌های دهه پیش هستند. اگر پیراهنی به این مدل دارید، موهایتان را دم اسبی یک‌طرفه نکنید و به‌سراغ بافت‌های فرانسوی هم نروید.


حتما بخوانید: انواع یقه لباس زنانه؛ ویژگی‌ها و تصاویر دقیق

۸. مدل موی مناسب با یقه گرد

مدل موی مناسب با یقه گرد

یقه گرد مخصوص کسانی است که گردنی باریک و لاغر دارند. اگر دوست دارید که مدل مویی مناسب و جذاب با چنین یقه‌ای داشته باشید، دم‌اسبی را به‌خاطر بسپارید. لازم نیست که موهایتان را خیلی دقیق و منظم دم اسبی کنید. کمی آشفتگی باعث جذابیت بیشترتان می‌شود. جمع‌کردن موها بالای سر به همین سبک هم فکر خوبی است.

بستن موها پایین سر یا بافت تیغ‌ماهی مدل‌های مناسبی برای یقه گرد نیستند. اگر موهایتان هم کوتاه و خردخرد است، نباید لباس‌هایی با یقه گرد بپوشید چون تناسب میان گردن و سرتان به‌هم می‌خورد و استایل خوبی پیدا نمی‌کنید.

۹. مدل موی مناسب با یقه دیپلمات

مدل موی مناسب با یقه دیپلمات

یقه‌های دیپلمات بیشتر در لباس‌های مردانه دیده می‌شوند و حالت بسیار اتوکشیده و مرتبی به استایلتان می‌دهند. برای همین اگر چنین لباسی دارید، نیاز به ایجاد تعادل در استایل بسیار ضروری خواهد بود. چه باید کرد؟ مدل‌های دم اسبی شلوغ را انتخاب کنید یا موهایتان را به سبک فرانسوی ببافید. با وجود یقه دیپلمات در لباستان، موها را باز نگذارید و دور شنیون‌هایی که یک‌سمت سر جمع می‌شوند هم خط بکشید.

۱۰. مدل موی مناسب با یقه دراپه

مدل موی مناسب با یقه دراپه

این مدل از یقه از چالش‌برانگیزترین‌هاست. نمی‌دانید که با چنین یقه‌ای چه مدل مویی داشته باشید؟ نیم‌نگاهی به شنیون‌های فرانسوی داشته باشید یا دم‌اسبی‌های چندلایه را امتحان کنید. بافت ساده یا مدل موی باب با یقه‌های دراپه در هماهنگی نیستند. این را فراموش نکنید.

۱۱. مدل موی مناسب با یقه دورِگردنی

مدل موی مناسب با یقه دورگردنی

 

یقه‌هایی به این سبک به‌ویژه اگر از ناحیه پشت باز باشند، شما را بسیار جذاب می‌کنند. برای اینکه زیبایی را تکمیل کنید، بهتر است که موهایتان مدل باب باشد. اما نه باب ساده؛ بلکه باید آن را کمی آشفته و تاب‌دار کنید. مدل دیگر پیشنهادی هم بستن موها بالای سر است. اما به‌سراغ مدل باب ساده و بلند نروید و بدانید که بافت فرانسوی هم اصلا با چنین یقه‌ای در هماهنگی نیست.

۱۲. مدل موی مناسب با یقه مردانه

مدل موی مناسب با یقه مردانه

 

اگر لباستان چنین یقه‌ای دارد، به‌سراغ مدل موهای باب بروید. جمع‌کردن موها بالای سر هم فکر خوبی خواهد بود. سعی کنید که موهایتان را پایین جمع نکنید و آنها را به‌شکل دم اسبی هم نبندید. دم اسبی با این سبک از یقه هم‌خوان نیست؛‌ به‌ویژه مدلی که پایین سر جمع می‌شود.

۱۳.مدل موی مناسب با یقه سوراخ‌کلیدی

مدل موی مناسب با یقه سوراخ کلیدی

 

با وجود چنین یقه‌ای در لباستان، بهتر است که دسته‌ای از موها را باز بگذارید و بخشی را بالا ببندید. شنیون‌هایی که چندان مرتب نیستند هم گزینه‌های خوبی برای این یقه به‌شمار می‌روند. بافت‌ها با یقه سوراخ‌کلیدی تناسب و هم‌خوانی ندارند؛ چه بافتی که دور سر به شکل گیس‌باف بسته می‌شود و چه بافت فرانسوی.

۱۴. مدل موی مناسب با یقه اسکوپ

مدل موی مناسب با یقه اسکوپ

 

یقه‌های اسکوپ هم برای لباس‌های رسمی زیبا و جذاب‌اند و هم لباس‌های غیررسمی. این مدل از یقه با بیشتر اندام‌ها هم در سازگاری است. اگر دوست دارید که در مهمانی نگاه‌ها را به خود خیره کنید و حسابی بدرخشید، مدل‌ موهایتان را دم‌اسبی انتخاب کنید. این دم اسبی نباید پایین گردن جمع شود بلکه باید کمی بالا بایستد.

موهای تاب‌دار باز هم با یقه‌های اسکوپ هماهنگ‌اند. اگر یقه‌تان این مدلی است از مدل مویی که باز است و رو به عقب می‌رود، دوری کنید. دم اسبی جمع‌شده در پایین سر هم مدل خوبی برای این یقه نیست.

نوبت شماست

مدل موی مناسب برای انواع یقه لباس مجلسی را دیدید؟ کدام مدل از یقه و مو را می‌پسندید؟ اگر قرار باشد که برای خودتان مناسب‌ترین مدل مو و یقه را انتخاب کنید، کدام گزینه‌ها را در نظر می‌گیرید؟


در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب گردنبند بر اساس فرم یقه لباس
منبع topofstyle.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. hf1723874@gmail.com می‌گوید

    عالییییی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.