قبل از خرید صابون ابرو حتما این نکات را بدانید

گاهی به تغییر کوچکی در صورت‌مان نیاز داریم تا حس مرتب بودن پیدا کنیم. خرید صابون ابرو راه جذابی برای این تغییر است. در فکر خرید صابون ابرو هستید؟ این مطلب برای شما نوشته شده.

برای داشتن ابروهای مرتب و خوشگل، راه‌های زیادی هست که اغلب گران یا دردناک به‌حساب می‌آیند. خرید صابون ابرو هزینه‌ چندانی نمی‌طلبد. استفاده از آن هم راحت است. بی‌جهت نیست که بیشتر پیج‌های آرایشی یا سلبریتی‌های معروف دست به دامن صابون ابرو شده‌اند.

با «منومد» باشید تا ببینید اصلا این صابون ابرو چیست، چه کاربردی دارد و چطور باید از آن استفاده کنید.

صابون ابرو دقیقا چیست؟خرید صابون ابرو

تکه‌ای صابون که کنار آن برسی شبیه برس ریمیل دارد. این صابون از مواد مختلفی مثل گلیسیرین و موم عسل تهیه می‌شود. بعضی از شرکت‌ها روغن نارگیل یا ویتامین E هم به‌کار می‌‌برند. بعضی مدل‌های صابون ابرو هم شکلی دقیقا مثل ریمل دارند.

قدیم‌ترها در ساخت آن الکالین به‌کار می‌رفت. اگر مقدار زیاد آن روی پوست می‌ماند، ممکن بود حساسیت ایجاد کند. اما تازگی PH آن مناسب پوست تهیه می‌شود و خطری ندارد. وظیفه‌ آن نگه‌داشتن تارهای ابرو به شکل دلخواه ماست. خلاصه هم ابروها را مرتب جلوه می‌دهد و هم انبوه‌تر.


حتما بخوانید: انتخاب رنگ مداد ابرو بر اساس رنگ مو

ماجرای استفاده از صابون ابرو چیست؟خرید صابون ابرو

از سال ۱۹۹۰ به‌مدت دو دهه ابروی باریک دنیای مد را تسخیر کرده بود. حدود ۲۰ سال خانم‌هایی که می‌خواستند با مد روز حرکت کنند و میک‌آپ روی مد داشته باشند، ابروهای‌شان را تا حد ممکن باریک نگه می‌داشتند. اگر سن شما هم اجازه دهد، احتمالا چند باری ابروهای باریک را امتحان کرده‌اید.

از حدود ۲۰۱۰ ورق برگشت. مثل همه‌ ترندها، ابروی نازک هم کم‌کم فراموش شد. بازیگران، آدم‌‌معروف‌ها و خانم‌هایی که نمی‌خواستند از مد تازه عقب بمانند، کم‌تر از موچین استفاده کردند. حالا آرایشگرها از توانایی‌شان در برداشتن ابروهای طبیعی حرف می‌زنند و تاحد ممکن از تارهای موی ابروی ما مراقبت می‌کنند.

یکی از ترندهایی که ابروهای هاشوری را مرتب و طبیعی نشان می‌دهد، استفاده از صابون ابرو است. ابروهایی که می‌بینید خیلی مرتب رو به بالا یا افقی شانه شده‌اند و از جای‌شان تکان نمی‌خورند، برخلاف یدک کشیدن برچسب نچرال، به‌طور طبیعی چنین نیستند.

البته که صابون ابرو نوآوری تازه‌ای به‌حساب نمی‌آید و از مدت‌ها قبل برای میک‌آپ و گریم استفاده می‌شده. ولی خرید صابون ابرو و استفاده همه‌گیر از آن، از ترندهای امسال است.

چرا از صابون ابرو استفاده کنیم؟

صابون ابرو

اغلب آرایشگران ترجیح می‌دهند به‌جای ژل ابرو، از صابون ابرو بهره ببرند. چراکه اثر ماندگارتر و بارزتری دارد. قیمت آن مناسب است و کاربرد راحتی دارد. این راحتی تنها برای آرایشگرها نیست. ما هم می‌توانیم با خرید صابون ابرو، هر روز در خانه از آن بهره ببریم.

برای مثال، لیندا هالبرگ که آرایشگری سوئدی‌ است، توانسته ویدیویی بسیار راحت برای آموزش استفاده از صابون ابرو منتشر کند که در همه‌ دنیا دیده شده. او می‌گوید استفاده از این تکنیک برای آرایشگرها کار تازه‌ای نیست. اما از سال ۲۰۱۶ کم‌کم پای صابون ابرو به رسانه‌های گروهی باز شد. امروز همه طرفدار تکنیک‌های سریع و ساده شده‌اند. ضمن این‌که ابروهای پهن و پرپشت مد شده. پس چه چیزی بهتر از صابون؟ به‌ویژه اگر به‌طور طبیعی ابروی پرپشتی نداشته باشیم، صابون ابرو به کمک‌مان می‌آید.

یکی از ابروکارهای حرفه‌ای دنیا به نام رابین اوانز باور دارد بعد از این‌که آرایشگر ریحانا در ۲۰۱۸ از صابون ابرو حرف زد، باعث شد این تکنیک حسابی ترند شود.

چطور از صابون ابرو استفاده کنیم؟

۱- برس را مرطوب می‌کنیم

اگر بخواهیم اثربخشی آن بیشتر باشد، خوب است برس را مرطوب کنیم. میزان این رطوبت با تمرین به‌دست می‌آید. بعد از چند بار استفاده دیگر می‌دانیم با چقدر رطوبت به ابروی دلخواه‌مان می‌رسیم.

۲- برس را در صابون می‌غلتانیم

هر چقدر بیشتر برس را در صابون بغلتانیم، اثر آن روی تارهای ابرو بیشتر می‌شود. پس اگر هدف‌مان ابروی کاملا فیکس و برجسته باشد، بیشتر صابون برمی‌داریم. درصورتی‌که می‌خواهیم تا حد امکان طبیعی‌تر شود، نیازی نیست برس را بارها در صابون فشار دهیم. مقدار مناسب صابون هم با تمرین به‌دست می‌آید.

۳- برس را روی ابرو می‌کشیم

نظر براون ایوانز این است که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید چند بار برس را در جهت بالا و برعکس روی ابرو بکشیم. اول رو به بالا ابرو را برس می‌کشیم، بعد در جهت عکس، و دوباره رو به بالا. به این ترتیب تارهای ابرو در هر شکلی که بخواهیم، فرم می‌گیرند.

نکته‌های پایانی

صابون ابرو

بهتر است در خرید صابون ابرو دقت کنیم. از برند معتبر تهیه کنیم و تاریخ انقضای آن را از قلم نیندازیم. هر چه از مواد طبیعی‌تری درست شده باشد، اثر بهتری هم دارد. هر صابونی با پایه‌ گلیسیرین مناسب است. مثل صابون حمام موجی (Muji)، صابون پیرز (Pears)، و داو (Dove).

اگر طولانی ماندن آن روی ابرو، باعث حساسیت پوست شد، بهتر است کوتاه مدت از آن بهره ببریم.

شاید بار اول ندانیم چقدر از صابون کافی‌ است. اما بعد از چند بار استفاده، پی می‌بریم چه مقدار برای هر ابرو کافی خواهد بود. مثل هر کار دیگری، با تکرار فوت و فن آن را بیشتر یاد می‌گیریم.

لینک خرید انواع صابون ابرو

بهتر است زیاده‌روی نکنیم!‌ مثل هر تکینک آرایشی دیگری اگر بیش از حد استفاده شود، صورت‌مان را مصنوعی و غیرجذاب جلوه می‌دهد.

صابون ابرو در لوازم آرایش شما جایی دارد؟ در فکر خرید صابون ابرو هستید؟


در ادامه بخوانید: همه نکات درباره ریمل ابرو؛ این وسیله کاربردی آرایشی را بشناسید
منبع allure.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.