اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند؛ چطور خوش‌استایل‌تر شویم

یکی از ابزارهای در دست برای اینکه در هر شکل و اندازه‌ای زیباتر شویم، انتخاب صحیح لباس است. برای همین اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند را در این مقاله آورده‌ایم تا اگر به توصیه‌ای نیاز دارید، همه‌چیز را بدانید و خیالتان راحت شود.

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند؛ چه کنید که خوش‌استایل‌تر شوید؟

آقایان قدبلند در چه لباس‌هایی خوش‌استایل‌تر می‌شوند؟ یکی از راه‌های شیک به‌نظررسیدن این است که بدانید چه لباس‌هایی برای تیپ و مشخصات ظاهری‌تان مناسب‌تر هستند. البته حسی که در هر لباس دارید و احساس خوشایند‌بودن لباس مهم‌تر از هرچیز است و در قالب اصول و قواعد نمی‌گنجد.

با این‌حال، همیشه می‌توان از نقطه‌نظر هارمونی و تناسب به دنیای لباس و استایل نگاه کرد و تیپ‌های دیدنی‌تر و چشم‌نوازتری برای خود ترتیب داد. در ادامه از چند نکته و توصیه درباره اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند برایتان خواهیم گفت. آماده‌اید؟

لایه‌لایه‌پوشیدن را امتحان کنید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
لایه‌لایه‌پوشی

اگر قدتان بلند است و لاغراندام هم هستید، استفاده از استایل لایه‌لایه فکر بسیار خوبی برایتان خواهد بود. با پوشیدن لباس‌های لایه‌لایه می‌توانید هم سلیقه‌تان را در سِت‌کردن به رخ بکشید و هم میان حجم بدنتان و قدِ بلندی که دارید، تناسب ایجاد کنید.

منظور از لایه‌لایه‌بودن چیست؟ چندلایه لباس را با هم بپوشید؛ مثلا ابتدا تی‌شرت، روی آن پیراهن مردانه، بعد سوئیشرت یا کاپشن چرم/جین، بعد هم کت یا کاپشن. جالب می‌شود. امتحان کنید.

کمربند را به استایلتان اضافه کنید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
استفاده از کمربند در استایل قدبلندها

یکی دیگر از اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند هم استفاده از کمربند است. کمربند می‌تواند به شما تیپی شیک و کلاسیک تقدیم کند و در ضمن با ایجاد فاصله‌ای میان دو بخش از بدنتان، کاری می‌کند که خط عمودی قدبلندتان شکسته شود و در ظاهرتان دو بخش به‌وجود بیاید: بخش بالای کمربند و پایین آن.

اگر کمربند نپوشید و مثلا استایلی مونوکروم داشته باشید (یعنی همه لباس‌هایتان یک‌رنگ باشد)، قدتان و کشیدگی اندامتان بلندتر به‌نظر می‌رسد. استفاده از کمربند می‌تواند به شما تناسب بهتری بدهد.

جذاب‌ترین کمربندهای مردانه را ببینید

دوخت لباس‌هایتان را به خیاط واگذار کنید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
سفارش لباس به خیاط

قدبلندها گاهی در خرید لباس از بازار دچار مشکل می‌شوند. بعضی از لباس‌ها برایشان کاملا مناسب نیستند و از نظر اندازه ایراداتی دارند. برای مثال، قد آستین یا پاچه شلوار برایشان کوتاه می‌شود و… . اگر قدبلند هستید و می‌خواهید از چنین مشکلی دور بمانید به شما توصیه می‌کنیم که برای دوخت‌ودوز به خیاطی وارد و ماهر مراجعه کنید.

خیاط کاربلد همان مدلی را که می‌خواهید با اندازه‌های خودتان برای شما می‌دوزد و نتیجه چیزی می‌شود که کاملا دوستش دارید و دیگر مجبور نخواهید بود که با اغماض لباسی را قبول کنید که کمی برایتان کوتاه است.

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
استفاده از راه‌راه افقی برای قدبلندها

استایل زیبا و مناسب چیست؟ استایلی که در آن تناسب وجود داشته باشد؛ تناسب میان طرح لباس و ظاهر فرد، تناسب میان خطوط و برش‌های لباس و… . یکی از مصادیق تناسب هم استفاده از خطوط هندسی مناسب اندام است.

اگر قدتان بلند است، باید به‌دنبال خطوط و طرح‌هایی بگردید که کمتر عمودی هستند. برای مثال، پارچه‌ای با راه‌راه‌های عمودی باعث می‌شود که قدبلندتان حالت اغراق‌آمیزی پیدا کند و تناسب از استایلتان دور شود. پس اگر قدبلند هستید، از راه‌راه‌های افقی استفاده کنید.

شلوارهای خیلی چسبان نپوشید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
شلوارهای راسته و متناسب برای قدبلندها

در مرور اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند رعایت این نکته هم مهم است: شلوارهای خیلی چسبان نپوشید. چرا؟ چون کشیدگی پاهایتان را بیشتر می‌کنند و تناسب استایل و ظاهرتان را به هم می‌زنند.

بهتر است که به سراغ شلوارهای دیگر بروید و اگر به مدل‌های چسبان علاقه‌مند هستید، دست‌کم مدل‌هایی را بپوشید که به‌طور کامل به پا نمی‌چسبند. البته شاید بگویید که چه اصراری بر کم‌کردن از میزان کشیدگی پاها و قد در استایل قدبلندها داریم؟ باید بگوییم که اصراری در کار نیست ولی همان‌طور که گفته شد، وجود تناسب ظاهری میان ابعاد و اندازه‌ها در استایل باعث زیباترشدن آن می‌شود.


حتما بخوانید: ۹ دلیل برای اینکه دیگر شلوار جین تنگ نپوشید

کت و جلیقه بپوشید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
استفاده از جلیقه و کت برای آقایان قدبلند

اگر هم قدبلند هستید و هم لاغر، پوشیدن کت و جلیقه به شما توصیه می‌شود. کت و جلیقه می‌توانند میان بلندی اندام و حجم بدنتان تعادل به‌وجود بیاورند. بنابراین، به استایلتان کت یا جلیقه‌ای متناسب اضافه کنید.

کتی مناسب یا جلیقه‌ای خوش‌دوخت می‌تواند به شانه‌هایتان حجم بدهد و ناحیه بالاتنه را پهن‌تر و بزرگ‌تر نشان بدهد. ایجاد تعادل میان قد و حجم بدن در داشتن استایلی متناسب ضروری است. البته خود را محدود به استایل‌های رسمی کت‌وجلیقه‌دار نکنید.

قرار نیست که همیشه کت‌وشلوار رسمی به‌تن داشته باشید. انواع کت‌ها و جلیقه‌های غیررسمی هم می‌توانند به کمکتان بیایند و استایلتان را متناسب با موقعیتی که در آن قرار دارید، شیک و دیدنی کنند.

در استایلتان تضاد ایجاد کنید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
ایجاد تضاد در دو بخش بالا پایین بدن

برای اینکه بتوانید از نظر بصری از بلندی زیاد قدتان بکاهید، باید از تضاد استفاده کنید. منظور چیست؟ یعنی با انتخاب بافت‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بخش بالاتنه و پایین‌تنه استایل، کاری کنید که میان این دو بخش از بدنتان تفاوت و تضاد به‌وجود بیاید.

زمانی که بالاتنه و پایین‌تنه بدن به‌طریقی از راه پوشیدن لباس‌های متفاوت و متضاد از هم جدا می‌شوند از میزان کشیدگی بیش از حد قدتان هم کم می‌شود و تعادل به ظاهر و استایلتان برمی‌گردد. برای ایجاد تضاد می‌توانید در دو بخش بدن از جنس‌های گوناگون استفاده کنید یا رنگ لباس بالاتنه با پایین‌تنه را متفاوت انتخاب کنید.

بارانی‌های بلند بپوشید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
آلن دلون در نمایی از فیلم سامورایی

بارانی‌های بلند یا در اصطلاح ترنچ‌کت‌ها (trench coats) هم گزینه خوبی برای قدبلندها هستند. این سبک از بارانی‌ها به‌واسطه نوع طراحی و کمری که دارند، گزینه خوبی برای متعادل‌کردن مردان قدبلند هستند.

بارانی‌ها طراحی شیک و جذابی دارند و استفاده از آن‌ها در استایل می‌تواند نشان‌دهنده سلیقه خوب‌تان باشد. پس اگر قدبلند هستید، بارانی بپوشید. سعی کنید که بارانی‌تان بلند یا تا زیر زانو باشد.

در تصویر بالا آلن دلون، هنرپیشه جذاب و مشهور فرانسوی را با بارانی می‌بینید. البته دلون در دسته خیلی قدبلندها قرار نمی‌گیرد اما از آنجا که بارانی او در فیلمِ دیدنی سامورایی و حضورش در نقش جف کستلوی معروف بسیار جذاب است، تصویر او را برایتان گذاشته‌ایم.

کفش‌های طرح‌دار انتخاب کنید

استایل مردان قدبلند

 

یکی از اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند هم استفاده از کفش‌های طرح‌دار است. این کفش‌ها هم می‌توانند توجه و نگاه را به خود جلب کنند و مانع از جلب‌توجه شدید بالاتنه و قدوبالایتان شوند.

علاوه بر این، وجود طرح‌ونقش روی کفش‌هایتان باعث می‌شود که از کشیدگی پاها کم شود. شاید بپرسید که پای کشیده که بد نیست؛‌ صددرصد همین‌طور است اما پای قدبلندها معمولا زیادی کشیده است و کفش طرح‌دار می‌تواند به آن تعادل و توازن بیشتری بدهد. چرا؟ چون به‌طور کلی، طرح و نقش روی هر بخش از لباس باعث می‌شود که از قد و کشیدگی‌اش کمی کم شود.

شلوارهایی با فاق آویزان را کنار بگذارید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
شلوار با فاق آویزان مناسب قدبلندها نیست

شلوارهایی که فاق آویزان دارند هم گزینه مطلوبی برای آقایان قدبلند نیستند و باعث می‌شوند که کشیدگی بالاتنه‌شان با آویزان‌بودن فاق شلوار تشدید شود. برای ایجاد تعادل و هماهنگی در استایل، دور چنین شلوارهایی را خط بکشید و بدانید که بهترین گزینه، نه شلوارهای فاق‌بلند است و نه فاق‌کوتاه، بلکه باید به‌سراغ شلواری بروند که موزون و متناسب روی کمر و باسن می‌ایستد و فاقی متعادل دارد. از پوشیدن شلوارهایی مانند تصویر بالا خودداری کنید.

به جزئیات استایل دقت داشته باشید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
توجه به جزئیات در استایل

در بخش‌های قبلی گفتیم که برای ایجاد تناسب میان کشیدگی اندام و حجم بدن، قدبلندهای لاغر باید از لایه‌لایه‌پوشی یا کت‌وجلیقه استفاده کنند تا به حجم بدنشان اضافه شود. در مسیر اضافه‌کردن حجم به استایل به جزئیات هم دقت کنید.

جزئیاتی مانند دستمال‌گردن، پوشِت، جیب و دکمه در لباس و… می‌توانند در استایلتان جلب‌توجه کنند و بلندی زیاد قدتان را بشکنند. زمانی که در استایل، نکات متنوعی برای توجه‌کردن وجود داشته باشد، یک ویژگی شاخص و خاص در بدن بیش از حد به‌چشم نخواهد آمد.

از کت‌ها و پالتوهای دکمه‌دوبل استفاده کنید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
کت با دکمه‌های دوبل

کت‌ها و پالتوهای دکمه‌دوبل همان مواردی هستند که می‌توانند به اندام قدبلندها تعادل خوبی اضافه کنند. این دکمه‌ها از کشیدگی بالاتنه می‌کاهند و در مقابل، به پهن‌ترشدن اندام کمک می‌کنند.

حالا اگر کت یا پالتویی با دکمه‌دوبل انتخاب کنید و رنگ شلوارتان هم با استایل بالاتنه‌تان متفاوت باشد، میزان تعادلی که به اندام و استایلتان می‌آید، بسیار بیشتر هم خواهد شد.

شلوارهای راسته یا بَگی بپوشید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
شلوار بگی مناسب قدبلندها

برای اینکه بیش از حد کشیده و لاغر به‌نظر نرسید، استفاده از شلوارهای بَگی یا گشاد و شلوارهایی که راسته هستند و به پا نمی‌چسبند هم انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

دقت کنید که شلوارهای بگی معمولا به طیف اندکی از آدم‌ها می‌آیند اما خوشبختانه، کشیدگی پاهای شما، بلندی و لاغری‌شان راهی برای پوشیدن این سبک از شلوارهای جذاب و خاص است. شلوارهای راسته و گشاد هم گزینه‌های خوبی برایتان هستند.

کت‌های چندجیب را در نظر داشته باشید

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند
کت‌های چندجیب مناسب قدبلندها

کت‌های چندجیب هم می‌توانند گزینه خوبی برایتان باشند. آن‌ها با داشتن جیب‌های متعدد در بالاتنه تعادل به‌وجود می‌آورند و باعث پهن‌شدن تنتان می‌شوند.

وجود جیب‌های زیادی که به پهنای اندامتان اضافه می‌کند از کشیدگی قدتان می‌کاهد و نوعی تعادل مطلوب در استایلتان به‌وجود می‌آورد. پس حواستان به خرید این مدل از کت‌ها هم باشد.

در آخر

اصول پوشیدن لباس برای مردان قدبلند را دوره کردیم. رمز داشتن استایلی خوب برای قدبلندها در ایجاد تعادل میان پهنا و بلندی اندامشان است. آن‌ها باید بدانند که چه لباس‌هایی تعادل را به خطوط اندام‌هایشان پیشکش می‌کنند. از کدام توصیه بیشتر خوشتان آمد؟ شما هم نظری درباره لباس‌پوشیدن قدبلندها دارید؟


در ادامه بخوانید: راهنمای ست کردن کراوات با کت و شلوار و پیراهن؛ نکاتی که حتما باید بدانید
منبع tailorstore.com fashionbeans.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
۱ دیدگاه
  1. امير می‌گوید

    اين ايده هارو از كجا مياريد؟
    واقعا ايده علمي يا تجربي يا اروپايي يا نميدونم آمريكايي پشتشه؟
    يا كاملا سليقه اي داره بهش پرداخته ميشه؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.