اصول انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن؛ مدل مناسبتان کدام است؟

کیف یکی از لوازم پرکاربرد برای بسیاری از خانم‌هاست و با اینکه بیشتر برای حمل وسایل شخصی از آن استفاده می‌کنند، بخشی از استایل آنها را هم تشکیل می‌دهد. بنابراین طبیعی است که انتخاب کیف رابطه نزدیکی با شکل بدن داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم درباره اصول انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن صحبت کنیم.

ارتباط کیف زنانه با شکل بدن

ممکن است گاهی برایتان پیش آمده باشد که از یک کیف بخصوص واقعا خوشتان آمده است؛ اما وقتی آن را امتحان می‌کنید متوجه می‌شوید که آن‌قدرها هم خوب به نظر نمی‌رسد. بعدها فردی را با همان کیف می‌بینید و تعجب می‌کنید پس چرا این کیف این قدر به او می‌آید؟ شاید کمی گیج‌کننده باشد؛ اما حقیقت این است که احتمالا فرم بدن شما باعث شده است که این طور فکر کنید. مطمئن باشید دانشی پشت این موضوع وجود دارد و واقعا اگر کیفتان را متناسب با شکل اندامتان انتخاب کنید، با هر نوع اندامی که باشید ظاهرتان جذاب‌تر به نظر خواهد رسید.

قانون کلی در انتخاب کیف بر اساس شکل بدن این است که هرچه گردتر باشید، کیفتان باید بیشتر به‌شکل جعبه‌ای باشد. هرچه ابعاد شما انحنای کمتری دارد، بهتر است از کیف‌های نرم‌تر و بی‌شکل‌تر استفاده کنید.

انواع شکل بدن؛ منحنی‌ها و ساختاری‌ها

انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن - انواع شکل بدن

همه خانم‌ها تقریبا به یکی از این ۵ دسته شبیه هستند. البته زیردسته‌های فرعی هم وجود دارند؛ ولی آنها هم به‌طور کلی در همین ۵ دسته اصلی قرار می‌گیرند.

منحنی‌ها:

۱. گلابی

۲. سیب

۳. ساعت‌شنی

ساختاری‌ها:

۴. مستطیلی

۵. مثلث وارونه.

اندام گلابی‌شکل؛ شانه باریک و باسن پهن

انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن - فرم گلابی

اگر بدنی گلابی‌شکل داشته باشید، عرض شانه‌هایتان از سینه و باسن باریک‌تر است. یعنی به‌تدریج از شانه به باسن و ران‌ها عریض‌تر می‌شوید. کمرتان حالت مشخصی ندارد و پایینِ تنه‌تان سنگین‌تر به نظر می‌آید.

کیف‌های انتخابی شما نباید روی باسن و ران تأکید کنند و در عوض، باید توجه را به سمت بالاتنه بکشانند.

این کیف‌ها را امتحان کنید

کیف‌های روی شانه‌ای با بند بلندتر که به باسن نرسند. اگر کاری کنید که کیفتان بین کمر و باسن قرار بگیرد، نوعی توهم ایجاد می‌کند که انگار باسن باریک‌تر است.

دوروبر این کیف‌ها نگردید

از کیف‌هایی که بندهای آنها بسیار بلند است و به باسن می‌رسد، کیف‌های کراس بادی و کمربندی روی باسن خودداری کنید. این کیف‌ها نگاه‌ها را به سمت باسن هدایت می‌کنند.


حتما بخوانید: کیف کراس بادی چیست و چطور آن را ست کنیم؟

اندام سیب‌شکل؛ عرض شانه و باسن یکسان و هر دو باریک‌تر از کمر

انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن - فرم سیب

اگر اندامی سیب‌شکل دارید، کمرتان پهن‌ترین بخش اندامتان است؛ درحالی‌که شانه‌ها و باسن باریک‌تر و تقریبا هم‌اندازه هستند. کیف‌هایی که انتخاب می‌کنید نباید بر ناحیه میانی بدن تأکید کنند و باید توجه را از روی کمر بردارند. با این کار توهم ایجاد می‌کنید که انگار کمر باریک‌تر است.

این کیف‌ها را امتحان کنید

کیف‌های ساختارمند مانند کیف‌های جعبه‌ای و صندوقی، مستطیلی پهن و کیف‌های کاسه‌ای (bowler) مناسب هستند. البته به‌شرطی که در ناحیه کمر قرار نگیرند.

دوروبر این کیف‌ها نگردید

از انتخاب کیف‌های کراس بادی که در قسمت کمر قرار می‌گیرند خودداری کنید زیرا بخش میانی بدن را برجسته‌تر نشان می‌دهند.

اندام مستطیل‌شکل؛ شانه و کمر و باسن هم‌عرض

انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن - فرم مستطیلی

اگر اندامی مستطیل‌شکل دارید، عرض شانه‌هایتان با کمر و باسن یکسان است. بنابراین سایه اندامتان کاملا شبیه مستطیل دیده می‌شود بدون اینکه انحنایی در کمر وجود داشته باشد. بنابراین راحت‌ترین راه این است که توهم منحنی ایجاد کنید.

این کیف‌ها را امتحان کنید

کیف‌هایی که بند آنها روی شانه قرار می‌گیرد و آن‌قدر کوتاه است که در ناحیه زیربغل قرار می‌گیرند، می‌توانند یک‌سوم بالاییِ تنه را پهن‌تر نشان دهند و به این ترتیب توهم انحنا در ناحیه کمر ایجاد می‌شود.

دوروبر این کیف‌ها نگردید

از کیف‌هایی که بندشان آن‌قدر بلند است که تا باسن پایین می‌آیند اجتناب کنید؛ زیرا اندامتان را جعبه‌ای‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند.

اندام مثلث وارونه؛ عرض شانه پهن‌تر از باسن

انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن - فرم مثلث وارونه

اگر عرض شانه‌هایتان در مقایسه با کمر و باسن پهن‌تر است، اندامتان به‌شکل مثلث وارونه است. ازآنجاکه پایین‌تنه شما از بالاتنه‌تان باریک‌تر است، تنها کاری که باید بکنید این است که توجه را از روی شانه‌ها بردارید و به پایین‌تنه جلب کنید تا تعادل در اندامتان برقرار شود.

این کیف‌ها را امتحان کنید

کیف‌های با بند بلند که تا روی باسن یا زیر آن پایین می‌آیند برای شما عالی است. اصلا مهم نیست که چمدانی باشد یا کراس بادی، تا وقتی بندی بلند داشته باشد برایتان مناسب است.

دوروبر این کیف‌ها نگردید

کیف‌های ساک‌فرم که بند کوتاهی دارند در ناحیه زیربغل قرار می‌گیرند، هیچ تعادلی در اندامتان ایجاد نمی‌کنند و باعث می‌شوند عرض بالاتنه از آنچه هست بیشتر شود. کیف‌های دستی هم به ایجاد این تعادل کمکی نمی‌کنند.

اندام ساعت‌شنی؛ بدون محدودیت در انتخاب مدل کیف

انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن- فرم ساعت شنی

اگر عرض بالاتنه و پایین‌تنه شما تقریبا یکسان است اما کمر کاملا مشخصی دارید، اندامتان شبیه ساعت‌شنی است. می‌توانید هر مدل کیفی که دوست دارید انتخاب کنید و هیچ محدودیتی ندارید؛ به جز اندازه کیف که درباره ارتباط آن با شکل بدن توضیح خواهیم داد.

این کیف‌ها را امتحان کنید

همه مدل کیف برای شما خوب است.

دوروبر این کیف‌ها نگردید

فقط کیف‌هایی را که اندازه آنها با اندازه اندامتان جور نیست کنار بگذارید.

دسته‌بندی اندام از منظری دیگر؛ حروف و عدد

ازآنجاکه برخی افراد با دسته‌بندی بالا مشکل دارند، یک دسته‌بندی براساس حرف و عدد اختراع کرده‌اند که می‌توانید شکل بدنتان را با آنها بسنجید. بدیهی است که این دسته‌بندی هم مشابه همان دسته‌بندی سیب و گلابی و… هستند؛ برای مثال ساعت‌شنی را با عدد X نشان داده‌اند.

اگر شبیه حرف A یا X هستید یا به 8 شباهت دارید

بهترین انتخاب: کیف‌های شانه‌ای با بند کوتاه که در ناحیه زیر بغل قرار می‌گیرند.

بدترین انتخاب: کیف‌هایی با بند بلند که باعث می‌شود کیف در ناحیه باسن قرار بگیرد.

اگر شبیه حرف V هستید

بهترین انتخاب: کیف‌های شانه‌ای با بند بلند یا ضربدری که باعث می‌شود کیف در اطراف باسن قرار بگیرد.

بدترین انتخاب: کیف‌های شانه‌ای با بند کوتاه که زیر بغل قرار می‌گیرند.

اگر شبیه حرف H یا O هستید

بهترین انتخاب: کیف‌هایی با بند کوتاه که زیر بغل قرار می‌گیرند. البته کوله‌پشتی هم مناسب است.

بدترین انتخاب: کیف‌هایی که در ناحیه کمر قرار می‌گیرند.

انتخاب کیف زنانه بر اساس اندازه بدن

انتخاب کیف زنانه با توجه به فرم بدن - انتخاب کیف با توجه به اندازه بدن

یکی از باورهای نادرست درباره شکل و اندازه بدن این است که همه تصور می‌کنند هر کسی که اندام گلابی یا سیب دارد، جثه درشتی دارد. این اشتباه است؛ زیرا بسیاری از افراد هستند که ریزه‌اندام‌اند و طرح اندامشان مانند سیب است. افرادی هم هستند که مستطیلی‌شکل هستند؛ اما هیکل درشتی دارند.

بنابراین اندامتان به هر شکلی هست، باید هنگام انتخاب کیف جثه و اندازه اندامتان را هم در نظر بگیرید.

یک قانون کلی این است که اگر ریزه‌اندام یا کوتاه‌قد هستید، کیف‌های کوچک تا متوسط برایتان بهتر هستند. اگر اندامی متوسط دارید، بیشتر کیف‌ها را می‌توانید امتحان کنید. اگر قدتان بلند است یا هیکل درشتی دارید، کیف‌های با اندازه متوسط تا بزرگ برایتان بهترند.

ریزاندام هستید؟ کیف‌های کوچک انتخاب کنید

کیف مناسب اندام ریز
کیف مناسب اندام ریزنقش، عکس از: Justin Case

در صورتی که جثه کوچکی دارید، در هر دسته از شکل بدن که قرار می‌گیرید فرقی نمی‌کند. کیف‌های بزرگ و حجیم انتخاب نکنید. این کار باعث می‌شود اندامتان ریزتر و قدتان کوتاه‌تر نشان دهد. کیف بزرگ جثه شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

درشت‌اندام هستید؟ کیف‌های بزرگ‌تر برایتان بهتر هستند

هرچه کیفی که انتخاب می‌کنید کوچک‌تر باشد، جثه شما را از آنچه هست بزرگ‌تر نشان خواهد داد.

قد کوتاهی دارید؟ کیفتان باید شما را کشیده نشان دهد

کیف‌هایی را انتخاب کنید که بلندتر و باریک‌ترند و شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند. این کار توهم قد بلندتر ایجاد می‌کند. بهتر است از کیف‌های شانه‌ای استفاده کنید.

بلند قد هستید؟ تعادل را با کیف پهن برقرار کنید

کیف مناسب قد بلند
کیف مناسب قد بلند، عکس از: Lumina Image

کیف‌هایی را انتخاب کنید که پهن‌تر باشند. کیف‌های باریک و بلند شما را بلندتر از آنچه هستید نشان می‌دهند، مخصوصا اگر لاغر باشید؛ زیرا تعادلی در اندامتان ایجاد نمی‌کنند.

لاغر و باریک هستید؟ کیف بزرگ برایتان مناسب نیست

بزرگ‌ترین اشتباه افرادی که باریک و قلمی هستند این است که کیف را خیلی پهن و بزرگ انتخاب کنند. حتی مدل جعبه‌ای هم برایتان خوب نیست. بهتر است کیف‌های مدل ساک‌دستی که اندازه‌اش بزرگ نباشد استفاده کنید.

حتی اگر ساعت‌شنی باشید اما جثه‌ای ریزنقش داشته باشید، انتخاب کیف بزرگ برایتان نامناسب خواهد بود. از انتخاب کیف‌های هلالی‌شکل و مدل‌هایی که گودی کمر را از بین می‌برند یا عرض شانه و باسن را با کمر یکی می‌کنند، خودداری کنید. رنگ‌های روشن و الگوهای جسورانه بهترین انتخاب برای شما هستند.

جدیدترین مدل‌های کیف زنانه

جمع‌بندی

برای داشتن ظاهری شیک و زیبا، باید تلاش کنید اندامتان را به حالت ایدئال نزدیک کنید. منظور از اندام ایده‌آل آن است که تعادل در تمام قسمت‌های بالاتنه و پایین‌تنه برقرار باشد. برای نمونه، اگر اندامی گلابی‌شکل دارید باید بالاتنه‌تان را عریض‌تر نشان دهید و اگر سیب‌شکل هستید، باید کمر را مشخص کنید. این امر نه فقط با انتخاب لباس مناسب، بلکه با انتخاب درست کیف هم محقق می‌شود. کیفی که انتخاب می‌کنید باید مناسب شکل بدنتان باشد؛ یعنی اگر جزو دسته منحنی‌ها هستید، کیف‌هایی نرم و بی‌شکل و اگر جزو دسته ساختارمندها هستید، کیف‌های جعبه‌ای یا محکم را انتخاب کنید. به همین ترتیب باید به درشتی و ریزی جثه‌تان هم فکر کنید. اگر جثه ریزی دارید کیف‌های کوچک‌تر و اگر هیکلتان درشت است، کیف‌های بزرگ‌تر مناسبتان هستند.


در ادامه بخوانید: راهنمای خرید کیف پول زنانه؛ همه نکاتی که باید بدانید
منبع brightside insideoutstyleblog
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.