۹ روش‌ آسان برای تشخیص زیورآلات نقره اصل از تقلبی

نقره یکی از فلزهای ارزشمند و جذابی‌ است که همیشه طرفدار خودش را دارد. اگر نقره دوست دارید، پیش از خرید باید به تشخیص زیورآلات نقره اصل از تقلبی هم فکر کنید. چراکه خیلی ساده ممکن است پول زیادی را بابت خرید فلزی بی‌ارزش از دست بدهید. ما در منومد تصمیم گرفتیم چند روش تشخیص زیورآلات نقره اصل از تقلبی را با شما مرور کنیم.نقره همیشه جذاب بوده. اما این روزها که قیمت طلا بالا رفته، بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهند سرویس نقره بخرند. به همین دلیل تشخیص زیورآلات نقره اصل از تقلبی از هر زمانی مهم‌تر به‌نظر می‌رسد.

داشتن یک انگشتر نقره در دست یا انداختن گردنبند نقره در گردن حس لذت‌بخشی دارد. نقره مثل ماه سفید و درخشنده است و حس خوبی به ما می‌دهد. کافی‌ است دقت کنیم نقره اصل بخریم.

با راره‌های تشخیص زیورآلات نقره اصل از تقلبی بیشتر آشنا شوید:

۱- استفاده از آهن‌رباتشخیص زیورآلات نقره

بیشتر فلزهای ارزشمند مثل طلا و مس، جذب آهن‌ربا نمی‌شوند. نقره هم در همین دسته قرار می‌گیرد. نقره در حد بسیار کمی نسبت به آهن‌ربا واکنش نشان می‌دهد. درحالی‌که آهن، نیکل و کبالت کاملا جذب می‌شوند. نقره‌ تقلبی اغلب از جنسی‌ است که آهن‌ربا آن را جذب می‌کند.

می‌توانید آهن‌ربا در کیف‌تان بگذارید و همراه خودتان به فروشگاه ببرید. پیش از خرید امتحان کنید واکنش زیورآلات موردنظرتان نسبت به آن چگونه است. اگر واکنش خاصی نسبت به آهن‌ربا نشان نداد، خیال‌تان راحت می‌شود که نقره اصل است.


حتما بخوانید: همه چیز درباره برند کارتیه؛ لوکس و چشم‌نواز

۲- تشخیص نقره اصل با استفاده از یختشخیص زیورآلات نقره

خوب است بدانید نقره رسانای خوبی برای انرژی گرمایی به‌حساب می‌آید. همین ویژگی به تشخیص زیورآلات نقره اصل از نقره تقلبی کمک می‌کند. کافی‌ست نقره را روی یک قالب یخ در دمای اتاق قرار دهیم. یخ خیلی سریع شروع به آب شدن می‌کند. این همان نشانه‌ای‌ است که نقره‌ اصل دارد. اگر نقره خالص نباشد، باعث سریع آب شدن یخ نخواهد شد.

۳- تست خراشیدن نقرهتشخیص زیورآلات نقره

اول بگوییم که این روش را نمی‌توانید در فروشگاه و جلوی فروشنده انجام دهید‌! اما اگر نقره هدیه گرفته‌اید یا زیورآلاتی در خانه دارید، می‌توانید آزمایش کنید. بعضی از انواع نقره‌ تقلبی، آب نقره دارند. یعنی فلزی کم‌ارزش را با رویه نقره پوشانده‌اند. کمی با ناخن‌تان گوشه‌ آن را خراش دهید. اگر لایه‌ زیرین آن از جنس و رنگ دیگری‌ست، با نقره تقلبی روبه‌رو هستید.

اگر به‌نظر می‌رسد گردنبند یا گوشواره نقره دارد پوسته پوسته می‌شود، بدون شک تقلبی‌ است.

۴- تشخیص نقره اصل با بو کشیدنتشخیص زیورآلات نقره

نقره اصل بوی خاصی ندارد. بی‌بو ولی ارزشمند! زیورآلات را بو کنید. اگر بوی فلز یا بویی شبیه سولفور دارد، این نقره اصل نیست. هر گونه بوی فلزی که احساس کنید، نشان می‌دهد زیورآلات شما روکش نقره دارد و از نقره خالص تهیه نشده. این آزمایش خیلی راحت است و تکلیف را روشن می‌کند.

۵- برای تشخیص زیورآلات نقره اصل از تقلبی تست صدا بگیریدتشخیص زیورآلات نقره

نقره اصل صدادار است! یعنی اگر سکه یا انگشتر نقره را روی سطح صاف و یک‌دست بیندازید، صدای زنگش بلند می‌شود. این یکی از روش‌های ساده و راحت برای تشخیص اصالت نقره است. اگر زیورآلات نقره اصل را به هم بمالیم یا به فلزهای دیگر بزنیم، صدای زنگ‌دار آن بلند می‌شود. نقره تقلبی صدای گنگ و آرامی دارد و خودش را لو می‌دهد.

۶- از سفیدکننده کمک بگیریدتشخیص زیورآلات نقره

شاید بارها از سفیدکننده‌ها برای برق انداختن خانه بهره برده‌ایم و از تمیزی سطوح کیف کرده‌ایم. این بار باید از تمیز نشدن زیوزآلات خوشحال شویم. اگر قطره‌ای سفیدکننده روی نقره بیفتد، رنگ آن را می‌برد و جایش سیاه می‌شود. اگر سیاه نشد، سر و کارتان با فلزهای دیگر است.

۷- لیبل کالا را چک کنیدتشخیص زیورآلات نقره

یکی از ساده‌ترین راه‌های تتشخیص زیورآلات نقره اصل از تقلبی، بررسی لیبل آن است. روی لیبل یا برچسب نقره اصل عبارت “ster” یا “sterling” نوشته شده. این عبارت نشان می‌دهد خلوص نقره ۹۲/۵ درصد یا همان حدود است.

اغلب کالاهایی که از جنس نقره برای مصرف داخلی یا صادراتی تهیه می‌شوند، استامپ استرلینگ یا ۹۲۵ را دارند. البته متاسفانه این نشان‌ها قابل‌جعل هستند و دلیل محکمی برای اصل بودن نقره به‌حساب نمی‌آیند. اما یکی از نشانه‌های اصل بودن نقره هستند.

۸- معجزه پالیش را دست‌کم نگیریدتشخیص زیورآلات نقره

زمانی که از ارزشمند بودن فلزی حرف می‌زنیم، منظورمان این‌ است که گذر زمان از ارزش آن نمی‌کاهد. نقره ممکن است بعد از مدتی رنگش تیره شود، اما با یک دست پولیش درست مثل روز اول می‌درخشد. این همان تمایز نقره اصل نسبت به فلزهای بی‌ارزش است. اگر نقره تقلبی باشد باوجود پولیش هم درخشان و براق نخواهد شد.

۹- با پارچه سفید آن را تست کنید

تشخیص زیورآلات نقره

این راه خیلی راحت و ساده است. پارچه‌ سفید و نرمی بردارید. سرویس نقره را با این پارچه مالش دهید. نقره اصل و واقعی باعث می‌شود بعد از مدتی پارچه سفید لکه‌دار شود و لکه‌های سیاه روی آن ایجاد شود.

نمونه جواهرات نقره اصل را ببینید

اگر تجربه‌ای از خرید نقره تقلبی دارید با ما درمیان بگذارید. چطور به تقلبی بودن آن پی بردید؟ برای خرید نقره اصل کدام فروشگاه‌ها را پیشنهاد می‌کنید؟ منتظر خواندن کامنت‌های شما هستیم.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره جواهرات ون کلیف آرپلز؛ ترکیب جذابی از خلاقیت و زیبایی
منبع parenting.firstcry.com marthastewart.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.