قبل از خرید کیف پول مردانه؛ حتما این نکات را بدانید

برخلاف تصور، کیف‌پول صرفا یک اکسسوری لوکس نیست، بلکه وسیله‌ای کاربردی و ضروری است که می‌توانید تمام چیزهایی را که روزانه باید با خودتان همراه داشته باشید در آن قرار دهید. در این مطلب می‌خواهیم کار خرید کیف پول مردانه را برایتان راحت کنیم.

چرا آقایان باید کیف‌پول داشته باشند؟

خرید کیف پول مردانه - آقایان باید کیف پول داشته باشند

در گذشته بیشترین چیزی که مردان در کیف‌پول‌هایشان حمل می‌کردند، مشتی سکه و اسکناس بود. به همین دلیل می‌توانستند آنها را در جیب‌شان قرار دهند و نیازی به خرید کیف‌پول احساس نمی‌کردند. اما درحال‌حاضر با داشتن انواع کارت‌های اعتباری و بانکی، پول نقد و کارت‌های شناسایی ازجمله گواهینامه و کارت ملی، داشتن یک کیف‌پول برای سامان‌دهی به آنها واقعا نوعی ضرورت است. اگر کیف‌پول نداشتید و حالا تصمیم دارید بخرید یا اگر دارید و می‌خواهید عوضش کنید، ابتدا این مطلب را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید کیف پول مردانه

به خرید کیف‌پول به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت فکر کنید. کیف‌پول چیزی نیست که هر ماه آن را عوض کنید، بنابراین درست تصمیم بگیرید تا مدت‌های طولانی برایتان کار کند. نکات مهم این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

۱. نوع کیف‌پول را انتخاب کنید

شاید فکر کنید که انتخاب نوع درست کیف‌پول صرفا برای کاربردی که دارد مهم است. درواقع این‌طور نیست و علاوه بر کاربرد، باید سبک لباس‌پوشیدن‌تان را هم در نظر بگیرید. انواع مختلفی کیف پول داریم که عبارت‌اند از:

بیلفلد؛ کلاسیک جذاب

کیف پول بیلفلد (Billfold) دو نوع اصلی دارد: دولا و سه‌لا. نوع دولا دوبار و نوع سه‌لا سه بار تا می‌شوند. این کیف‌پول‌ها همان کیف‌پول‌های کلاسیک هستند.

بیلفلد دولا

خرید کیف پول مردانه - بیلفلد دولا

بیلفلد سه‌لا

خرید کیف پول مردانه - بیلفلد سه لا

بیلفلدها را اغلب از چرم طبیعی تهیه می‌کنند. این کیف‌ها به همان اندازه که جذاب‌اند، کاربردی هم هستند. مخصوصا نوع دولای آن به شما کمک می‌کند به‌راحتی از شکاف‌هایی که در آن تعبیه شده است به کارت‌های بانکی‌تان دسترسی داشته باشید. این کیف‌ها علاوه بر اسلات‌های مخصوص کارت، جای کارت شناسایی هم دارند و در جیب‌های کناری آن هم می‌توانید پول نقد قرار دهید. این کیف‌پول هرگز محبوبیتش را از دست نمی‌دهد و با گذشت زمان رنگ کهنگی نمی‌گیرد؛ به همین دلیل برای هر مرد خوش‌تیپی انتخابی عالی به شمار می‌رود.


حتما بخوانید: راهنمای ست کردن کراوات با کت و شلوار و پیراهن؛ نکاتی که حتما باید بدانید
بیلفلد بسیار نازک

خرید کیف پول مردانه - بیلفلد بسیار نازک

این کیف‌پول‌ها فوق‌العاده باریک‌اند و فقط باید در آنها چند کارت قرار دهید. البته ابعادشان استاندارد است، فقط حجم کمتری دارند. یک مزیت آن این است که روی جیب‌تان اثر نمی‌گذارد، بنابراین حتی اگر آن را در جیب جلوی شلوار هم قرار دهید، ظاهر شلوار (مخصوصا شلوارهای جذب) را خراب نمی‌کند. به‌علاوه، ازآنجاکه فقط چند کارت می‌توانید در آنها جا بدهید، ظاهرشان در طولانی‌مدت تغییر نمی‌کند.

این کیف‌پول‌ها را هم معمولا را از چرم گاو تهیه می‌کنند.

کیف پول اسپرت؛ محکم و ایمن با طرح‌های مدرن

خرید کیف پول مردانه - کیف پول اسپرت

کیف‌پول‌های اسپرت محکم‌تر از کیف‌پول‌های بیلفلد هستند و بنابراین محتویات‌شان ایمنی بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل می‌توانید از آنها در هنگام دویدن یا تمرینات در باشگاه استفاده کنید.

کیف‌پول‌های اسپرت را اغلب از مواد مصنوعی تهیه می‌کنند، به همین دلیل در برابر آب مقاوم هستند و در اثر گرما یا استفاده زیاد، سطح رویه آنها ترک برنمی‌دارد.

اگر در محل کار یا به‌طورکلی در روز به‌طور رسمی لباس می‌پوشید، احتمالا این کیف‌پول برای استفاده روزانه شما مناسب نخواهد بود. می‌توانید دو کیف‌پول داشته باشید، نوع کلاسیک برای استفاده روزانه و نوع اسپرت برای زمان‌های ورزش.

گیره پول؛ ساده و مینیمال

خرید کیف پول مردانه - گیره پول

کیف‌پول‌های گیره‌ای تجسم سادگی و طراحی مینیمالیستی هستند. این کیف‌پول به شما کمک می‌کند به‌آسانی چند کارت یا تعدادی اسکناس را حمل کنید و هروقت نیاز داشتید، آنها را سریع و راحت بیرون بکشید. می‌توانید بدون هیچ دردسری آن را در جیب روی سینهٔ پیراهن یا کت جا دهید.

گیره پول معمولا طرح‌های جذابی دارد و آنها را از مواد مختلف از چرم کلاسیک گرفته تا فولاد ضدزنگ تهیه می‌کنند.

کیف‌پول مسافرتی؛ بادوام و جادار

خرید کیف پول مردانه - کیف پول مسافرتی

در روزهای عادی، معمولا کمی پول‌نقد و یکی دو کارت شناسایی (مثل گواهینامه و کارت ملی) و چند کارت بانکی برایتان کافی است؛ اما در مسافرت، هم پول‌نقد بیشتر و هم کارت‌های بانکی بیشتری نیاز دارید و هم اینکه گذرنامه و مدارک دیگری هم به کارت شناسایی شما اضافه می‌شوند. بنابراین به‌جای اینکه کیف‌پول باریک و شیک‌تان را طوری پر کنید که برآمده شود و ظاهرش از ریخت بیفتد، یک کیف‌پول مسافرتی بخرید که تمام موارد ضروری در آن جا بگیرد و ایمن‌تر هم باشد.

این کیف‌پول‌ها را هم از مواد مختلفی تهیه می‌کنند. اگر بیشتر به سفرهای کاری می‌روید، مسلما چرم بهتر است، اما برای مسافرت‌های تفریحی، چیزی ضدآب و بادوام که وسایل‌تان را ایمن نگه دارد کاربردی‌تر است.

به‌طورکلی کیف‌پول مسافرتی برای استفاده روزانه مناسب نیست.

کیف‌پول کتی یا پالتویی؛ بلند و شیک

خرید کیف پول مردانه - کیف پول پالتویی

این کیف‌پول‌ها بلندتر از کیف‌پول‌های دیگر هستند و فضای بیشتری هم دارند. اگر معمولا کارت و اسکناس زیادی را با خود حمل می‌کنید و نیاز به سازمان‌دهی آنها دارید، این کیف‌پول‌ها عالی هستند. فقط یادتان باشد با اینکه این کیف‌پول‌ها باریک هستند، اما از نظر بلندی در جیب شلوار یا پیراهن جا نمی‌شوند و جای آنها در جیب بغل کت یا پالتو است. می‌توانید آنها را در کیف یا ساک‌تان هم بگذارید.

کیف پول آکاردئونی

خرید کیف پول مردانه - کیف پول آکاردئونی

این کیف‌پول هم مانند کیف‌پول پالتویی بلند و جادار است، اما باریک نیست و حجم بیشتری دارد.

در این کیف‌پول‌ها می‌توانید وسایل بیشتری را جا بدهید. اغلب زیپ‌دار هستند و بنابراین ازنظر نگهداری لوازم‌تان ایمن‌تر هستند. می‌توانید کلیدهایتان را هم در آنها بگذارید.

بااین‌حال زیپ هرچقدر هم مدرن و کاربردی باشد، شیک نیست. به همین دلیل برای افرادی که معمولا لباس‌های رسمی و شسته‌رفته می‌پوشند، این کیف‌پول مناسب به نظر نمی‌رسد.

مشکل دیگری که کیف‌پول‌های زیپ‌دار دارند، این است که امکان دارد اسکناس درون زیپ گیر کند و پاره شود.

۲. درباره جنس کیف‌پول تصمیم بگیرید

کیف‌پول‌ها را همان‌طور که گفتیم از مواد مختلفی تهیه می‌کنند. بیایید چند نمونه از آنها را بررسی کنیم:

چرم؛ طبیعی و گران‌قیمت

خرید کیف پول مردانه - کیف پول چرم

هرچند انتخاب با شماست، اما بهترین کیف‌پول‌ها آنهایی هستند که از چرم درست شده‌اند. کلا کیف‌پول مردانه چرمی بهترین گزینه برای آقایان شیک به شمار می‌رود.

رایج‌ترین چرم مورداستفاده در کیف‌پول، چرم گاوی است، اما برخی از گران‌ترین آنها را از چرم تمساح هم درست می‌کنند. به‌ندرت از چرم گوسفند هم در تهیه کیف‌پول استفاده می‌کنند.

چرم‌های تقلبی در بازار به‌وفور یافت می‌شوند و البته تشخیص تفاوت آنها هم بسیار دشوار است.

چرم تقلبی بسیار کم‌دوام‌تر و ارزان‌تر از چرم واقعی است. مگر اینکه فروشنده با کلاهبرداری آن را به قیمت چرم اصل بفروشد!

می‌توان چرم اصل را از فیک تشخیص داد، اما باید در این کار مهارت زیادی داشته باشید. یک روش خوب این است که لبه‌های کیف‌پول را بررسی کنید. چرم اصل لبه‌های زمخت و زبر دارد درحالی‌که چرم فیک لبه‌هایش نرم‌تر است.

دوم، منافذی که در سطح چرم اصل دیده می‌شود، یک‌دست و همسان نیستند. درعوض منافذ روی سطح چرم فیک معمولا یک‌دست هستند و همه‌جای آن به‌یک‌شکل است.

سومین روش که باید واقعا در آن خبره باشید تشخیص بوی چرم اصل است. بوی چرم اصل کاملا متفاوت از بوی چرم فیک است.

کیف‌پول‌های چرمی معمولا در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی به بازار عرضه می‌شوند.

کتان؛ نسبتا ارزان با رنگ‌های متنوع

خرید کیف پول مردانه - کیف پول کتان

کیف‌پول‌های کتان ارزان‌تر هستند و رنگ‌های بسیار متنوعی دارند. معمولا کیف‌پول کتان در بین آقایان مخصوصا آنهایی که لباس‌های شیک و رسمی می‌پوشند، طرفدار ندارد. بااین‌حال برخی شاید رنگ‌های تیره آن را بپسندند.

نایلون و ابریشم؛ جایگزین‌هایی کم‌طرفدار

این کیف‌پول‌ها هم در بین آقایان طرفدار ندارند. کیف‌پول ابریشمی بعد از کیف‌پول چرمی گران‌قیمت‌ترین گزینه است.

بی‌کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین کیف‌پول‌ها هم، کیف‌پول‌های نایلونی هستند.

۳. اندازه کیف‌پول را فراموش نکنید

اندازه کیف‌پول تا حد زیادی به وسایلی بستگی دارد که در روز با خودتان حمل می‌کنید و به موقعیتی که در آن هستید. اگر معمولا با خودتان فقط چند کارت و تعدادی اسکناس می‌برید و معمولا شلوارها و لباس‌های شیک و رسمی می‌پوشید، کیف هرچه باریک‌تر باشد برایتان بهتر است. در این صورت هم ظاهر جیب‌هایتان تغییر نمی‌کند و هم اینکه کارکردن با آن راحت‌تر است. اما اگر برای مسافرت که وسایل بیشتری از جمله گذرنامه و نیز کارت و پول نقد بیشتری همراه می‌برید کیف‌پول می‌خواهید، اندازه بزرگتر آن را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید اسکناس‌هایتان تا نخورند، از کیف پول بلند استفاده کنید که اسکناس را صاف نگه می‌دارد.

۴. بودجه‌تان را تعیین کنید

درهنگام خرید کیف پول مردانه قبل از هر چیز به این فکر کنید که بهترین کیف‌پول‌ها دوامی فوق‌العاده دارند و شاید الان برایشان هزینه کنید، اما تا سال‌های طولانی برایتان کار می‌کنند. معمولا کیف‌پول‌های برند خیلی گران‌قیمت هستند. بااین‌حال اگر دنبال صرفه‌جویی هستید، گزینه‌های ارزان‌تری هم در بازار پیدا می‌شوند.

مون بلان، هِنتلی، هاربر لاندن، گوچی، هرمس، تام فورد و دیور هوم برخی از بهترین برندهای کیف‌پول مردانه در دنیا هستند.

نکاتی کوتاه درباره انتخاب و خرید کیف پول مردانه

  • دنبال کیف‌پولی نباشید که برای سکه هم مناسب باشد. سکه‌ها را درون جیب‌تان بریزید بهتر است.
  • در کیف‌های سبک کلاسیک زیپ به کار نمی‌برند. اگر دنبال کیفی می‌گردید که هم کلاسیک باشد و هم زیپ داشته باشد، وقت‌تان را تلف می‌کنید.
  • رایج‌ترین رنگ برای کیف‌پول مردانه، مشکی و قهوه‌ای است.
  • کیف‌پول مردانه هرچه ساده‌تر باشد، بهتر است. بااین‌حال این به سلیقه خودتان بستگی دارد.
  • کارت‌های تبلیغی بلااستفاده و سایر اشیای غیرضروری را در کیف‌پولتان نگه ندارید. فقط کیف‌تان را پر می‌کنند و آن را از ریخت می‌اندازند.
  • برخی از کیف‌پول‌ها با فناوری RFID-Blocking ساخته شده‌اند که امکانِ خواندن اطلاعات روی کارت‌های بانکی و اعتباری را از سارقان سلب می‌کند. اگر این موضوع برایتان مهم است، حتما این گزینه را هم در نظر بگیرید.

جذاب‌ترین کیف‌پول‌های مردانه را ببینید

آیا شما از کیف‌پول استفاده می‌کنید؟ یا به‌نظرتان کیف‌پول وسیله‌ای لوکس است و لزومی ندارد هرکسی از آن استفاده کند؟ دیدگاه‌هایتان را با ما درمیان بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب و ست کردن پاپیون مردانه؛ یک اکسسوری جذابِ خاص
منبع ties kalibrado
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.