نکاتی جذاب درباره برند جواهرات گراف؛ صاحب بزرگترین الماس‌های گران‌قیمت جهان

برند انگلیسی جواهرات Graff Diamonds که در سال 1960 تأسیس شد، متشکل از مجموعه‌های زیبا و منحصر‌به‌فردی از جواهرات مجلل است که جوهر ذاتی زنانگی را از طریق طرح‌های ظریف و کلاسیک جواهرات خود می‌تاباند. گراف دایمندز این مهم را از طریق زیبایی طبیعی الماس‌های به‌کار برده در طراحی جواهراتش عملی کرده است، الماس‌هایی که هر کدام پشت خود داستانی به قدمت تاریخ گراف دارند. در این مقاله برند لوکس جواهرات گراف، که تامین‌کننده بزرگ‌ترین الماس‌های گرانبهای جهان با شهرت تاریخی است می‌پردازیم.

قصه پرفرازو‌نشیب جواهرات گراف

من همیشه مجذوب الماس بودم. یادم می‌آید که به آن‌ها نگاه می‌کردم، آن‌ها را از نزدیک مطالعه می‌کردم تا خلوصشان و نحوه تراش و بریده شدن‌شان را بفهمم. این یک احساس ذاتی بود که به یک اشتیاق مادام‌العمر تبدیل شده است.

«لورنس گراف» (Laurence Graff) جواهرساز مشهور انگلیسی، در سال ۱۹۳۸ میلادی در یک خانواده یهودی از مادری رومانیایی و پدری روسی به‌ نام «هری گراف» متولد شد. علاقه شدید به الماس، نیروی محرکه زندگی «لورنس گراف» از زمانی بوده که سال‌ها پیش برای اولین بار، روی نیمکت جواهرسازی در «هاتون گاردن»، محله جواهرات لندن نشست. داستان دگردیسی زندگی لورنس گراف بسیار شبیه به الماس است، تبدیل شدن از کربن خام و خشن به یک جواهر گرانبها و فوق‌العاده چشم‌نواز. خودش در‌ این‌ باره می‌گوید: «من همیشه مجذوب الماس بودم. یادم می‌آید که به آن‌ها نگاه می‌کردم، آن‌ها را از نزدیک مطالعه می‌کردم تا خلوصشان و نحوه تراش و بریده شدنشان را بفهمم. این یک علاقه ذاتی بود که به یک اشتیاق مادام‌العمر تبدیل شده است.»

زمانی که مادرش در سن ۱۵ سالگی او را به اولین محل کارش به‌عنوان شاگرد جواهرسازی در هاتون گاردن لند برد، از مالک آن‌جا، آقای شیندلر، پرسید: «تا کجا می‌تواند پیش برود؟» آقای شیندلر پاسخ داد: «حد (مرز) ما آسمان است.» با‌این‌حال، پس از سه ماه شستن زمین، گهگاه تسطیح یک قطعه فلز، تعمیر حلقه‌ها و ساختن قطعات کوچک جواهرات و آموختن حرفه خود در کلاس‌های روزانه در مدرسه مرکزی هنر و صنایع دستی، به گراف جوان گفته شد که «هرگز در این زمینه نمره لازم را برای قبولی کسب نخواهد کرد». گراف در این‌ باره می‌گوید: «من نه‌تنها تسلیم نشدم، بلکه با عزم بیشتری ادامه دادم.» غرایز و انگیزه کارآفرینی که از مادربزرگ زیرکش، «کتی گراف»، به او ارث رسیده است، به کمکش آمد و او را به جلو راند. «من فرزند خانواده‌ای سخت‌کوش هستم و با اراده‌ای راسخ برای موفقیت متولد شدم.»

طولی نکشید که گراف در سن ۱۸ سالگی نخستین شرکت خود به نام «Graff Diamonds» را تاسیس کرد. در همین زمان بود که او در کنار جواهرساز دیگری مشغول به کار شده بود. این شرکت درواقع به هدف تعمیر جواهرات ویکتوریایی تاسیس شده بود. استعداد کارآفرینی، طبیعت فرصت‌طلب و شجاعت لارنس گراف در ریسک کردن، همگی به رشد کسب‌و‌کار او کمک می‌کردند. یکی از این موارد در اوایل تاسیس شرکت «الماس‌های گراف» اتفاق افتاد. داستان از‌ این‌ قرار بود که گراف با یک فروشنده الماس ملاقات کرد که او را متقاعد کرد که ۳۳ الماس کوچک را به قیمت ۶۰ پوند به او بفروشد. گراف در‌ این‌ باره می‌گوید: «به‌جای ساخت ۳۳ حلقه جداگانه، همه آن‌ها را روی یک حلقه قرار دادم و درخشش بی‌نظیری از الماس ایجاد کردم. حلقه را به جواهرفروشی در شمال انگلستان فروختم که بلافاصله پس از بازگشتم به لندن با من تماس گرفت و گفت که آن حلقه را فروخته است و می‌خواهد حلقه دیگری سفارش دهد.»

غرایز و انگیزه کارآفرینی لورنس گراف که از مادربزرگ زیرکش، «کتی گراف»، به ارث رسیده است، به کمکش آمد و او را به جلو راند.

همین جریان منبع الهام او برای طراحی جواهرات بعدی شد: «من به راه‌های دیگری برای ساخت حلقه‌های منحصر‌به‌فرد که همه مشتاق آن‌ها هستند فکر کردم. مثلا یک الماس برداشتم و شش سنگ دور آن قرار دادم، سپس ۱۲ سنگ دور آن قرار دادم تا یک خوشه ۱۹ سنگی ایجاد کنم. پس از ساخت انگشترهای تمام الماس، کار با زمرد، یاقوت قرمز و یاقوت کبود را نیز آغاز کردم.»

لارنس گراف برای مشتریانی که با آنها روبرو شده است ارزش و احترام زیادی قائل است. او با خوشحالی اذعان می‌کند که این یکی از امتیازات حضور در این تجارت است: «من با تعدادی از مشتریانمان دوست شده‌ام، و این روابط اکنون به نسل دوم منتقل شده است، زیرا پسرم «فرانسوا» این روابط را به ارث برده است. حالا «گراف» یک تجارت خانوادگی است و افرادی که وارد بوتیک‌های جواهرفروشی ما می‌شوند و جواهرات ما را می‌خرند عضوی از خانواده ما می‌شوند. آن‌ها آنچه را که ما دوست داریم می‌خرند. ما جواهرات خود را مانند فرزندانمان دوست داریم. آنها برای ما بسیار بسیار خاص هستند و ما تلاش می‌کنیم جواهراتی را ارائه دهیم که برای همیشه ماندگار شوند.»

اولین بوتیک گراف در خارج از بریتانیا در سال ۲۰۰۰ در هتل «د پاریس» در موناکو افتتاح شد و اکنون این برند جواهرسازی لوکس بیش از ۵۰ بوتیک در سراسر جهان از جمله در نیویورک، لاس وگاس، کیف، پکن و مونت کارلو دارد.

برند گراف کم‌کم شروع به پیشرفت و کسب شهرت و محبوبیت جهانی کرد. البته برند جواهرسازی گراف برای تاسیس بوتیک‌های بین‌المللی خود همواره با وسواس و احتیاط عمل کرده است. اولین بوتیک گراف در خارج از بریتانیا در سال ۲۰۰۰ در هتل «د پاریس» در موناکو افتتاح شد و اکنون این برند جواهرسازی لوکس بیش از ۵۰ بوتیک در سراسر جهان از جمله در شهرهای نیویورک، لاس وگاس، کیف، پکن و مونت کارلو دارد. در سال ۱۹۶۲، لورنس گراف با «آن ماری» فرانسوی ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شدند که حالا پسرش فرانسوا مدیر اجرایی تجارت خانوادگی آنهاست. گراف چند سال بعد از آن ماری جدا شد و در‌حال‌حاضر در «گستاد» سوییس زندگی می‌کند.

بد نیست بدانید گراف یک مجموعه‌دار آثار هنری هم هست، علاقه اولیه او به نقاشی‌های امپرسیونیسم و بعداً هنر معاصر بود. برای مثال گراف تابلو «لیز» اثر مشهور «اندی وارهول» را به مبلغ ۱۲.۶ میلیون دلار خریداری کرد. جالب است بدانید پرتره نایاب «الیزابت تیلور»، هنرپیشه باسابقه امریکایی، که «لیز (الیزابت) نقره‌ای» نام دارد در سال ۱۹۶۳ خلق شده و تا سال‌ها جایی به نمایش درنیامده بود.

چرا جواهرات برند گراف خاص و منحصر‌به‌فرد است؟

عمده شهرت برند لوکس جواهرات گراف به‌خاطر کار گذاشتن الماس‌های بزرگ روی جواهرات اصل است و مدعی است که همواره پاسخگوی نیاز مشتریان به سنگ‌های خاص و بزرگ است.

برند لوکس گراف در طول دوران حرفه‌ای خود، برخی از مشهورترین الماس‌ها و سنگ‌های قیمتی رنگی در جهان را به کار گرفته است. طراحی‌های ساده گراف درخشندگی طبیعی الماس‌ها را افزایش می‌دهد و از چارچوب‌های مد فراتر می‌رود. این خانه جواهرات هنوز هم با جدیت و سختکوشی درگیر تمام مراحل زندگی یک قطعه الماس است، از استخراج و تراش گرفته تا طراحی و ساخت آن. ساعت‌های جواهر گراف نیز امروزه به دلیل طراحی الماس خیره‌کننده‌شان ارزشمند هستند. در سال ۱۹۷۳، گراف اولین جواهرسازی بود که جایزه ملکه انگلیس را در صنعت و صادرات دریافت کرد. از آن زمان، این شرکت چهار بار دیگر این جایزه را دریافت کرده است. در اوایل دهه ۱۹۸۰، نام گراف مترادف با الماس‌های‌ تاریخی و جواهرات رنگی با کیفیت قابل توجه بود. در سال‌های اخیر، افراد مشهوری از جمله «آنجلینا جولی» و «آنا کندریک» جواهرات گراف را روی فرش قرمز پوشیده‌اند.

از جمله امضاهای برند گراف مجموعه Graff Wild Flower و Graff Butterfly است که شامل گوشواره‌ها، گردن‌بندها و دستبندهای مشهور این برند با الماس پروانه است. حلقه‌های طلای نامزدی و عروسی گراف و حلقه‌های ازدواج الماس گراف نیز محبوب هستند. از جمله مشهورترین الماس‌های گراف می‌توان به The Begum Blue ،The Emperor Maximilian و The Hope of Africa اشاره کرد. استفاده از الماس‌های بسیار بزرگ بر روی جواهرات این برند لوکس جواهرسازی مشهور یکی دیگر از تفاوت‌های این جواهرساز معروف از سایر جواهرسازان مشهور دنیاو درواقع مهم‌ترین وجه تمایز این برند با دیگر برندهای لوکس جواهر است. یکی دیگر از سیاست‌های منحصر‌به‌فرد برند گراف در مورد الماس‌هایش این است که الماس‌های قدیمی و مورد استفاده قرار گرفته را از طریق افرادی، از سرتاسر دنیا خریداری می‌کند و در طراحی‌های جدیدش از آنها استفاده می‌کند. به همین دلیل برند گراف علاوه بر طراحی جواهرات ظریف و شیک الماس با برش‌ها و تراش‌های منحصر‌به‌فرد، به خرید و بازسازی الماس نیز شهرت دارد.

در سال 1970، لارنس گراف با الهام از مدل موی درباری قرن هجدهم ورسای، مدل مو و جواهر 18 میلیون دلاری خود را به نام Hair and Jewel ساخت. این مجموعه در سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی شد و در حال‌ حاضر این مجموعه جواهرات ۵۰۰ میلیون دلار قیمت دارد.

برای مثال شاید معروف‌ترین الماس «ویتلزباخ»، الماس آبی قرن هفدهمی از معادن «گلکوندای هند» باشد. در سال ۲۰۰۸، گراف این سنگ ۳۵.۵۶ قیراطی را به قیمت بیش از ۱۶ میلیون پوند در حراج کریستیز خریداری کرد. در سال ۲۰۰۹، این الماس به الماس «ویتلزباخ گراف» تغییر نام داد. همان‌طور که گفتیم این الماس آبی که معدن افسانه‌ای «گلکوندای» در هند سرچشمه می‌گیرد که الماس معروف «امید» را نیز به دنیا آورده است، الماسی که قرن‌هاست برای قرن‌ها برای خانواده‌های سلطنتی اروپایی عزیز و محترم شمرده می‌شود. بد نیست بدانید الماس ویتلزباخ گراف که در‌حال‌ حاضر در موزه ملی تاریخ طبیعی به نمایش گذاشته شده است، یک گنجینه تاریخی است. این سنگ در تمام ۸۲ وجه نامتقارنش آبی رنگ است. الماس ویتلزباخ گراف، در طول تاریخ روی تاج جواهرنشان اتریش و بایرن بوده است. در سال ۲۰۱۰ گراف الماس را برش داد تا معایب آن را برطرف کند و آن را حدود ۴ قیراط کوچک‌تر کرد و الماس ویتلزباخ را به «الماس ویتلزباخ گراف» تبدیل کرد. البته این تصمیم بحث‌برانگیز بود زیرا الماس در شکل اصلی خود ارزش تاریخی زیادی داشت.

پیشرو سنگ‌های رنگی عالی برند گراف هم البته «یاقوت گراف» است، یک جواهر 8.62 قیراطی با رنگ استثنایی «خون کبوتر»، از معدن تاریخی «موگوک» در برمه. گراف همچنین جواهراتی را با نگین‌های رنگی با نادرترین کیفیت طراحی کرده است. در سال ۲۰۰۶، حراج کریستیز یک ست انگشتر باشکوه با یاقوت برمه‌ای ۸.۲۶ قیراطی را به قیمت ۴ میلیون و هفتصد و بیست و چهار هزار فرانک فروخت که در آن زمان بالاترین قیمت یاقوت به‌ازای هر قیراط فروخته شده بود. این الماس توسط Graff خریداری و تنظیم مجدد شد، که نام آن را مجددا «Graff Ruby» نامگذاری کرد. علاوه‌ بر‌ این کریستیز در سال ۲۰۲۰ یک سنجاق سینه زرد و الماس فانتزی گراف را به قیمت ۲ میلیون و پانصد و هشتاد هزار دلار و یک گردنبند الماس خیره‌کننده گراف را به قیمت پانصد و چهار هزار دلار در سال ۲۰۲۲ فروخت. در همان زمان یک جفت گوشواره الماس گراف هم به قیمت ۱۲۶ هزار دلار فروخته شد.

از جمله الماس‌های مهم تازه کشف شده می‌توان به «صورت فلکی گراف»، با وزن ۱۰۲.۷۹ قیراط به‌عنوان بزرگ‌ترین الماس بی‌عیب‌و‌نقص با تراش برلیان گرد در جهان، الماس Delaire Sunrise با وزن ۱۱۸.۰۸ قیراط، بزرگ‌ترین الماس زرد و فانتزی برش زمرد مربعی، و البته خیره‌کننده‌ترین آنها اشاره کرد: الماس Lesedi La Rona با ۳۰۲.۳۷ قیراط، بزرگترین، بالاترین رنگ و شفاف‌ترین الماس است که تاکنون توسط GIA (موسسه گوهرشناسی آمریکا) تأیید شده است.

الماس Lesedi La Rona با ۳۰۲.۳۷ قیراط شگفت‌انگیز، بزرگ‌ترین، بالاترین رنگ و شفاف‌ترین الماس است که تاکنون توسط GIA تأیید شده است.

نگاهی به منحصر‌به‌فردترین جواهرات برند گراف

برخلاف دیگر خانه‌های جواهرات مشهور دنیا، که مجموعه‌های جواهرات گران‌قیمت را در زمان‌های خاصی از سال به بازار عرضه می‌کنند، گراف از این نظر منحصربه‌فرد است که در تمام طول سال قطعات بی‌نظیری را با الماس‌هایی که خود برش داده و صیقل داده است، می‌سازد. در ادامه ۵ مورد از تاپ‌ترین جواهرات طراحی شده توسط گراف دایمندز را به شما معرفی می‌کنیم.

۱-دوقلوهای ابدی گراف

گراف از یک الماس خشن 269 قیراطی که در کشور بوتسوانا کشف شد، دو الماس با تراش امرالد کات پدید آورده است. هر کدام از این الماس‌ها ۵.۲۳ وزن دارند و به‌صورت متقارن در یک جفت گوشواره قرار گرفته‌اند.

برش و صیقل دادن یک الماس ۵۰.۲۳ قیراطی «D Flawless» یک دستاورد فوق‌العاده است. تا زمانی که گراف این وظیفه مهم را برعهده گرفت، ساخت دو الماس مشابه که از هر نظر یکسان هستند، هرگز انجام نشده بود. تحقق آنها گواهی بر دیدگاه لارنس گراف است که از یک الماس خشن 269 قیراطی که در کشور بوتسوانا کشف شد، دو الماس با تراش امرالد کات پدید آورده است. هر کدام از این الماس‌ها ۵.۲۳ وزن دارند و به‌صورت متقارن در یک جفت گوشواره قرار گرفته‌اند.

۲- یاقوت گراف

گراف برخی از استثنایی‌ترین جواهرات جهان را به دست آورده و فروخته است، با‌ این وجود او گفته است که یاقوت گراف یکی از بهترین سنگ‌هایی است که در طول زندگی حرفه‌ای خود با آن روبرو شده است

این اتفاق ممکن است یک‌بار در زندگی هر جواهرسازی رخ دهد. یک روز سنگی به دستتان می‌رسد که آن‌قدر خاص است که مجبور می‌شوید «دو بار» آن را داشته باشید. برای لورنس گراف، این جواهر «یاقوت گراف» است. یاقوت گراف که به‌عنوان مهم‌ترین یاقوت در جهان شناخته می‌شود، در «دره موگوک» میانمار کشف شد؛ مکانی که از نظر تاریخی خاستگاه بهترین یاقوت‌های دنیاست. این سنگ با وزن ۸.۶۲ قیراط، ترکیبی منحصر‌به‌فرد از منشاء قدیمی معدن برمه، وزن، خلوص، شفافیت و رنگ، را نشان می‌دهد که در مجموع اهمیت فوق‌العاده آن را نشان می‌دهد. رنگ عمیق Pigeon’s Blood (خون کبوتر) که خبره‌های یاقوت‌های سرخ بیشتر به دنبال آنند، بسیار عالی است، غنی‌ترین رنگ قرمز با ته‌رنگ آبی. آقای گراف برخی از استثنایی‌ترین جواهرات جهان را به دست آورده و فروخته است،

با‌ این‌ حال او گفته است که یاقوت گراف یکی از بهترین سنگ‌هایی است که در طول زندگی حرفه‌ای خود با آن روبرو شده است. این انگشتر درواقع یکی از گران‌ترین انگشترهای یاقوت سرخ جهان است که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۸.۲ میلیون فرانک سوئیس (۸.۶ میلیون دلار) توسط لورنس گراف در حراج Sotheby’s ژنو سوئیس خریداری شد. گراف، این انگشتر یاقوت قرمز ۸.۶۲ قیراطی را برای بار دوم خرید. او این انگشتر را هشت سال پیش از آن به قیمت ۳.۶ میلیون دلار در حراج خریداری کرده و در همان زمان نام آن را به Graff Ruby تغییر داده و آن را به سرمایه‌دار یونانی «دیمیتری ماورومتیس» فروخته بود. این یاقوت سرخ کوسنی شکل به رنگ قرمز خون کبوتری با رگه‌های آبی رنگ که در یک رینگ فلزی سفید بین الماس‌های مثلث شکل و الماس‌های گرد تراش برلیان قرار دارد از جمله استثنایی‌ترین جواهرات دنیاست.

۳- گردنبند Graff Lesotho Promise

«گردنبند قول لسوتو» با چهار الماس بزرگ به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین جواهراتی که تاکنون ساخته شده است در تاریخ ثبت شده است.

در سال ۲۰۰۶، لارنس گراف یک الماس خشن ۶۰۳ قیراطی که در لسوتو آفریقای جنوبی کشف شده بود را به‌دست آورد و تصمیم گرفت آن را به یکی از نمادین‌ترین جواهرات تمام دوران تبدیل کند. این سنگ شگفت‌انگیز که «قول لسوتو» نامیده می‌شود، در یک معدن الماس متروکه در ارتفاعات کوه‌های لسوتو پیدا شد و به دلیل وعده‌ای که برای کشف الماس‌هایی بااهمیت مشابه در این پادشاهی کوچک محصور در خشکی در آینده را می‌داد، به این اسم نامگذاری شد. گراف حدود ۱۸ ماه بر تجزیه و تحلیل و تراش و صیقل دادن این سنگ حماسی متمرکز شد و ثمره تلاش‌های خود را ۱۸ ماه بعد رونمایی کرد: ۲۶ الماس فوق‌العاده یکنواخت، همه بی‌عیب‌و‌نقص با وزن کل ۲۲۳.۳۵ قیراط. با‌ این وجود، گراف به‌جای ارائه این سنگ‌های نفیس به‌عنوان یک شاهکار فردی، گام شجاعانه‌ای را برداشت و مجموعه جواهراتی را که شامل الماس‌های گرد، تراش زمرد، مارکیز، گلابی و قلب بود، در یک جواهر به کار برد: «گردنبند قول لسوتو». این گردنبند با چهار الماس بزرگ که با یک الماس قلبی فوق‌العاده گرانبها شروع شده و به یک الماس گلابی بی‌عیب‌و‌نقص ۷۶.۴۱ قیراطی ختم می‌شود، به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین جواهراتی که تاکنون ساخته شده است در تاریخ ثبت شده است.

۴- سنجاق سینه طاووس گراف

«سنجاق سینه الماس پیکوک» (طاووس) از برند گراف باارزش‌ترین سنجاق سینه جهان است که ۱۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

سنجاق‌ سینه‌ها نقش برجسته‌ای در تاریخ گراف بازی کرده‌اند و محیط مناسبی را برای نمایش مجموعه‌های جواهرات کمیاب و فرصتی برای طراحان گراف دیاموندز فراهم می‌کنند تا خلاقیت خود را در یک جواهر مجزا بیان کنند؛ به‌ویژه «طرح‌های فیگور» که به امضای گراف تبدیل شده‌اند، بیان معاصری از طبیعت هستند که با‌ توجه‌ به جزییات فراوان افسونگری می‌کنند. پرندگان موضوعی هستند که گراف در سنجاق‌های بی‌نظیر خود اغلب به آن‌ها تکیه می‌کند. پرنده‌ای از بهشت، طوطی‌ها و پرندگان عشق همه توسط خانه جواهرات گراف با ذوق و اصالت طراحی و ساخته شده‌اند.

در این میان «سنجاق سینه الماس پیکوک» (طاووس) از برند گراف باارزش‌ترین سنجاق سینه جهان است. اولین نمایش آن در نمایشگاه «تیفاف» در ماستریخت بود. این قطعه طاووسی شکل مجموعاً ۱۲۰.۸۱ قیراط وزن دارد. قطعه مرکزی آن یک الماس آبی تیره است که به‌تنهایی ۲۰.۰۲ قیراط وزن دارد و یکی از کمیاب‌ترین الماس‌های آبی دنیاست. سنجاق سینه طاووس دارای ۱۳۰۵ الماس صورتی، زرد، آبی، نارنجی، سفید و سبز است. الماس آبی فانتزی گلابی شکل آن در مرکزش می‌تواند از سنجاق سینه طاووس جدا شده و به‌تنهایی به‌عنوان قطعه‌ای خاص پوشیده شود. این پرنده بسیار گرانبها به ارزش حیرت‌آور 100 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

۵- حلقه الماس صورتی لسوتو گراف

کمیاب بودن الماس صورتی گراف لسوتو زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم معدن آرگیل در استرالیا، منبع برتر الماس‌های صورتی در جهان، در اواخر سال 2020 بسته می‌شود.

یکی از آنتیک‌ترین جواهرات گراف «حلقه الماس صورتی گراف لسوتو» است که در سال 2019 رونمایی شد. این الماس صورتی برش و جلا داده شده از یک الماس خشن صورتی ۱۳.۳۳ قیراطی است که در معدن Letšeng در پادشاهی لسوتو کشف شده است، همان معدنی که از آن الماس ۶۰۳ قیراطی «وعده یا قول لسوتو» کشف شد، لورنس گراف از همان لحظه‌ای که برای اولین بار به آن نگاه کرد، می‌دانست که این سنگ بسیار خاص است. او در زمان بدست آوردنش گفت: «این واضح‌ترین الماس خام صورتی است که تا‌به‌حال دیده‌ام و گنجینه‌ای استثنایی و نادر است. من مطمئنم که الماس صیقلی که از این الماس خشن به دست می‌آید، جواهری آنتیک در مجموعه جواهرات معروف ما خواهد بود. داشتن این معجزه طبیعی یک امتیاز بزرگ است، ممکن است دیگر هرگز چنین چیزی را نبینیم.» البته حق با او بود، برش‌ها و صیقل‌‌های استاد یک الماس گلابی صورتی 5.63 قیراطی خارق‌العاده به دست آورد که عمق رنگ صورتی را به‌قدری غنی و شدید نشان می‌داد که تقریباً قرمز به نظر می‌رسید. در حلقه کلاسیک گراف، رنگ براق این الماس کمیاب و بی‌نظیر با سنگ‌های کناری صورتی گلابی شکل و پنجه‌های رزگلد درخشان‌تر شده است. کمیاب بودن الماس صورتی گراف لسوتو زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم معدن آرگیل در استرالیا، منبع برتر الماس‌های صورتی در جهان، به‌زودی تعطیل می‌شود.

مشهورترین ساعت‌های جواهر برند گراف

در میان گران‌ترین ساعت‌های جهان نام دو شاهکار از برند جواهرات جهان هم می‌درخشد.

۱- ساعت Hallucination (وهم)

ساعت Hallucination از برند گراف، گرانقیمت‌ترین ساعت دنیا، با قیمت حدود ۵۵ میلیون دلار یک شاهکار جواهرسازی و متشکل از ۱۱۰ قیراط الماس رنگی است که روی یک دستبند پلاتینی کار شده‌اند.

گران‌ترین ساعت جهان متعلق به برند گراف است. ساعت Hallucination با قیمت حدود ۵۵ میلیون دلار یک شاهکار جواهرسازی و متشکل از ۱۱۰ قیراط الماس رنگی است که روی یک دستبند پلاتینی کار شده‌اند. در مرکز این همه الماس زیبا و نفس‌گیر رنگی، صفحه کوچک ساعت قرار گرفته است. این ساعت خارق‌العاده از الماس‌هایی به رنگ‌های مختلف مانند صورتی، زرد، سبز و آبی تشکیل شده است. طراحی این ساعت توسط خود شخص لارنس گراف انجام شده است.  این ساعت با قیمت ۵۵ میلیون دلار اولین بار در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و از همان رتبه گران‌ترین ساعت زنانه جهان را به خود اختصاص داد.

۲- ساعت Fascination (شیفتگی)

ساعت Fascination با ۱۵۲٫۹۶ قیراط الماس سفید، و یک الماس که به شکل اشک تراش خورده است و وزن ۳۸٫۱۳ قیراط یکی از گرانقیمت‌ترین ساعت‌های جهان و دومین ساعت گرانقیمت برند گراف است.

این ساعت از خانه جواهرات گراف دیاموند با ۱۵۲٫۹۶ قیراط الماس سفید و یک الماس که به شکل اشک تراش خورده است و وزن ۳۸٫۱۳ قیراط یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های جهان و دومین ساعت گران‌قیمت برند گراف است. این قطعه قابل‌تبدیل است و می‌توان آن را به‌عنوان ساعت، دستبند یا انگشتر استفاده کرد. ثابت نگه داشتن الماس مرکزی آن را به‌عنوان یک دستبند هم قابل پوشیدن می‌کند، در‌حالی‌که با برداشتن الماس و جایگزینی آن با مکانیزم ساعت، این جواهر شگفت‌انگیز به ساعت تبدیل می‌شود. در‌نهایت، الماس مرکزی را می‌توان در یک رکاب انگشتر با طراحی خاص قرار داد و به‌عنوان یک حلقه از آن استفاده کرد. علیرغم ظاهر خشک و رسمی، این دستبند بر روی مچ دست انعطاف‌پذیر و راحت است، زیرا هر الماسی که در امتداد آن قرار دارد به‌ طور‌ جداگانه مفصل‌بندی می‌شود.

جوایز و افتخارات برند گراف

این برند لوکس جواهرات الماس با بهترین متخصصان تراش الماس در جهان، در بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نیویورک و آنتورپ کار می‌کند، جایی که ماهرترین صنعتگران روی چالش‌برانگیزترین سنگ‌ها، از جمله الماس‌های رنگی، کمیاب‌ و چالش‌برانگیز کار می‌کنند.

گراف به عنوان «پادشاه الماس» شناخته می‌شود. در سال 2013، لارنس گراف به دلیل خدمات مادام‌العمر خود در صنعت جواهرسازی به عنوان بالاترین افتخار توسط سلطنت بریتانیا، OBE (Overder of the British Empire) منصوب شد. این عنوان به پاس قدردانی از هنر ممتاز این برند توسط ملکه الیزابت دوم به لورنس گراف اعطا شد. هنوز هم، لارنس گراف پادشاه بلامنازع الماس‌ها باقی مانده است، فردی که در دنیای جواهرات به دلیل رهبری آینده‌نگرش در صنعت جواهرات و بی‌باکی او در به دست آوردن و شکل دادن به برخی از باارزش‌ترین الماس‌های جهان شایسته احترام است؛ الماس‌هایی که همگی از نظر اندازه، کیفیت و کمیاب بودن فوق‌العاده هستند.

گراف در طراحی الماس‌ها حس ششم را با تخصص در تراش و صیقل الماس ترکیب می‌کند. این برند لوکس جواهرات الماس با بهترین متخصصان تراش الماس در جهان، در بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نیویورک و آنتورپ کار می‌کند، جایی که ماهرترین صنعتگران روی چالش‌برانگیزترین سنگ‌ها، از جمله الماس‌های رنگی، کمیاب‌ و منحصر‌به‌فرد کار می‌کنند. بسیاری از الماس‌های معروف، تاریخی و باشکوه جهان از دستان گراف و آتلیه‌های این برند گران‌قیمت عبور کرده‌اند.

مشتریان مشهور برند گراف از سلطان برونئی تا دونالد ترامپ

دونالد ترامپ به همسر سوم خود یک حلقه الماس 15 قیراطی زمردی به نام House of Graff اهدا کرد. هزینه این سنگ گران‌قیمت ۳ میلیون دلار بود. احتمالا او امیدوار بوده که ۳ عدد شانس او باشد!

در این زمان، شهرت خانه جواهرسازی «گراف دیاموندز» در صحنه بین‌المللی روز‌به‌روز بیشتر می‌شد. برند لوکس جواهرات گراف به‌ویژه در خاورمیانه، جایی که اشخاص ثروتمند و مشهوری چون سلطان برونئی، حسن ال بولکیا، مشتری و سپس دوست صمیمی او شد. مشتریانی با این شهرت کم نیستند؛ از جمله اشخاص مشهور طرفدار این برند گران‌قیمت می‌توان به چهره‌هایی چون اپرا وینفری، الیزابت تیلور، دونالد ترامپ، آنجلینا جولی، دیوید بکهام، تام هنکس، پرنسس دایانا، لری الیسون و شاهزاده ترکی بن عبدالعزیز اشاره کرد که برخی شخصا از بوتیک گراف دیدن کرده و تک‌تک قطعات مورد‌نظر خود را خریداری کرده‌ یا سفارش داده‌اند.

در مراسم بفتای ۲۰۱۸، آنجلینا جولی از مجموعه‌ای خیره‌کننده از گوشواره‌های الماس گراف به وزن ۳۲.۹۸ قیراط با یک لباس مجلسی مشکی تمام قد استفاده کرد.

سخن پایانی

جواهرات گراف ضیافت باشکوهی از ترکیب نفیس الماس و سنگ‌های قیمتی است که به‌نحو بی‌عیب‌و‌نقصی به هم متصل شده‌اند تا هماهنگی انتزاعی و ظرافتی بی‌انتها ایجاد کنند. در‌ حال‌ حاضر، این برند همچنان با تاسیس بوتیک‌های لوکس در سراسر جهان و جایگاه شایسته و مورداحترام در نمایشگاه‌های سالانه طلا و جواهر دنیا، مرزهای طراحی‌های بی‌نظیر و مهندسی بی‌عیب‌و‌نقص جواهرات الماس را طی می‌کند، همان ویژگی‌هایی که از ابتدا نام گراف را به شهرت رساند.

 

 

 

منبع richdiamonds beginnings christies
تهیه شده در katerinaperez
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.