بررسی استایل جرج کلونی؛ کلاسیک‌پوش حرفه‌ای با یقه‌ای همیشه باز

جرج کلونی از بازیگران محبوبی است که به‌واسطه ویژگی‌های ظاهری و همچنین، شخصیت تاثیرگذارش در سراسر نقاط جهان طرفداران پر و پا قرصی دارد. در این مطلب، قصد داریم استایل جرج کلونی را بررسی کنیم و با رمز و راز محبوبیت او آشنا شویم.

جرج کلونی، چهره آشنای دنیای مد و سینما

جرج کلونی، چهره آشنای دنیای مد و سینما
جرج کلونی یکی از سلبریتی‌های محبوب و خوش‌پوش دنیاست./ عکس از: Gareth-Cattermole

پیش از آشنایی با استایل جرج کلونی خوب است به کارنامه او نگاهی بیاندازیم. جورج تیموثی کلونی که امروزه در میان بیش‌تر مردم نه تنها مشهور بلکه محبوب است حرفه بازیگری را در دهه هشتاد میلادی و با نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های نه چندان معروف آغاز کرد. کلونی حدود یک دهه دست و پا زد تا بالاخره برای ایفای نقش در درام تلویزیونی Dr Doug Ross انتخاب شد.
در این فیلم او به همراه بازیگرانی برجسته از جمله تام هنکس و جولیا رابرتز ایفای نقش کرده و توجه عموم را به خود جلب کرد. کلونی برای بازی در این نقش نامزد دو جایزه امی شد و پس از آن، در دنیای سینما اسم و رسمی به‌هم زد.
در طی این سال‌ها، چیزی که به‌غیر از بازی بی‌نظیر او مورد توجه و علاقه مردم قرار گرفت استایل ساده و در عین حال شیک‌اش بود. کلونی، پایبند به استایل کلاسیک است؛ اما در بیش‌تر مواقع از ویژگی‌های این استایل به شیوه‌ای منحصر به‌فرد استفاده می‌کند.

نمایی نزدیک از استایل جرج کلونی از دهه ۹۰ تا امروز

 آشنایی با استایل جرج کلونی از دهه 90 تا امروز
در این تصویر جرج کلونی جوان را می‌بینیم که با معیارهای آن زمان خوش‌استایل بوده است./ عکس از: Terry-McGinnis

دهه ۹۰ میلادی به دوران شکوفایی مد و فشن مشهور است. در طول این دهه، سلبریتی‌ها جسارت خود را با انتخاب استایل‌های خاص نشان می‌دادند. در این میان، عده‌ای هم بودند که به الگوها و چهارچوب‌های رایج مد کاری نداشتند و بسته به میل و سلیقه شخصی‌شان عمل می‌کردند. استایل جرج کلونی هم در این دهه از قاعده‌ای که گفتیم مستثنا نبود. در واقع، سبک پوشش او همواره نشانگر شخصیت ساده اما جسور او بوده است.

در طول سال‌های دهه ۹۰، کلونی بارها از آیتم‌ها و ترکیبات منحصر به‌فردی استفاده کرد که نهایتا به وجه تمایز استایل او با دیگر سلبریتی‌ها تبدیل شدند. در حال حاضر هم کلونی چندان به الگوهای از پیش تعیین نشده دنیای مد پایبند نبوده و با انتخاب پوشاک دلخواه‌اش شخصیت منحصر به‌فرد و در عین حال بی‌تکلف خود را به تصویر می‌کشد.


حتما بخوانید: چطور استایل شخصی خودمان را بسازیم؟

ویژگی‌های استایل جرج کلونی چیست؟

 ویژگی‌های استایل جرج کلونی چیست؟
سادگی و شیک بودن از اصلی‌ترین ویژگی‌های استایل جرج کلونی به حساب می‌آید./ عکس از: J.-Merritt

۱. لباس‌های جین را دوست دارد

1.لباس‌های جین را دوست دارد
حتی جرج کلونی هم با آن ظاهر شیک و برازنده به پوشیدن شلوارهای جین علاقه دارد./ عکس از: Michael-ONeill

از اواخر دهه ۹۰ میلادی به بعد، استفاده از پارچه جین ترند شد و در بین اقشار مختلف مردم محبوبیت یافت. به‌تدریج این ترند ساده، راحت و در عین حال جذاب به بخش جدایی‌ناپذیری از استایل جرج کلونی تبدیل شد و در میان طرفداران او هم بیش از پیش رواج پیدا کرد.

۲. از کسب‌وکارهای محلی حمایت می‌کند

از کسب‌وکارهای محلی حمایت می‌کند
با دیدن این تصاویر می‌بینیم که تی‌شرت‌های نخی هم اگر درست انتخاب شوند می‌توانند گزینه مناسبی برای افراد شیک‌پوش باشند./ عکس از: John-Lamparski

تی‌شرت‌های گرافیکی که معمولا برش‌های ساده و چاپ‌های رنگارنگی دارند همیشه مورد استفاده بوده‌اند. چه کسی فکرش را می‌کرد که این تی‌شرت‌های راحت و معمولا گشادی که توسط کسب‌وکارهای محلی تولید می‌شوند در فرش قرمز هم قابل استفاده باشند؟ کلونی با ست کردن این تی‌شرت‌ها با کت‌وشلوار، سبک کلاسیک و مدرن را با هم تلفیق کرد و به پوشش خود جلوه‌ای منحصر به فرد داد.

مدل‌های تیشرت مردانه را ببینید

۳. از کراوات‌های عجیب و چشمگیر استفاده می‌کند

از کراوات‌های عجیب و چشمگیر استفاده می‌کند
در این تصویر، جرج کلونی و همسرش را می‌بینید که در مراسم عروسی مگان مارکل و پرنس هری حاضر شده‌اند./ عکس از: Max-Mumby

طی دهه ۹۰ و اوایل هزاره جدید میلادی، کلونی با شوخ‌طبعی منحصر به‌فردش بازی کردن با استایل‌های رسمی را آغاز کرد. به این معنا که در عموم مواقع، استایل کلاسیک‌اش را با چاشنی سلیقه‌ای امروزی، چشمگیر و جسورانه در هم آمیخت. طی این سال‌ها، استایل جرج کلونی در مراسم رسمی به‌طور معمول از یک دست کت‌وشلوار کلاسیک به رنگ خنثی و یک کراوات رنگی، طرح‌دار و چشم‌نواز تشکیل می‌شد.

محبوب‌ترین کراوات‌های مردانه

۴. طرح‌های بی‌ربط را با هم ترکیب می‌کند

کلونی از همان دوران جوانی، ترکیب پارچه‌هایی با طرح‌های مختلف و بی‌ربط را پیش گرفت. این ترند مورد انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفت. برخی آن را آزادانه و راحت و عده‌ای دیگر به دور از الگوهای مد واقعی برشمردند. جالب است بدانید، این انتقادها کوچک‌ترین تاثیری بر استایل جرج کلونی نگذاشتند و او با وجود ست کردن یک کت چهارخانه با یک پیراهن راه‌راه درست مانند همیشه به درخشیدن در مجامع عمومی ادامه داد.

۵. حتی در سرمای نیویورک هم دکمه‌های‌اش را باز می‌گذارد

حتی در سرمای نیویورک هم دکمه‌های‌اش را باز می‌گذارد
باز گذاشتن دکمه‌های بالای پیراهن به یکی از ویژگی‌های اصلی استایل جرج کلونی تبدیل شده است./ عکس از: HEIKKI-SAUKKOMAA

بسیاری از افراد با شوخی می‌گویند، کلونی رمق بستن دکمه‌های بالای پیراهن‌اش را ندارد. البته، با اعتماد به‌نفسی که جرج کلونی دارد بعید است توجه چندانی به این صحبت‌ها بکند. کافی است نگاهی به مجموعه عکس‌های کلونی بیندازید تا متوجه شوید که صرف نظر از گرم یا سرد بودن هوا در اغلب مواقع و در صورت استفاده نکردن از کراوات، دکمه‌های بالای پیراهن‌اش را باز می‌گذارد. این کار از جدیت استایل‌های رسمی او می‌کاهد و جلوه‌ای اسپرت به لباس‌های او می‌دهد.

آیتم‌های حذف‌نشدنی از استایل جرج کلونی چیست؟

 آیتم‌های حذف نشدنی از استایل جرج کلونی چیست؟
عکس از: Michael-ONeill

کلونی طی سال‌ها برخی از آیتم‌ها را به‌طور پی‌درپی در پوشش خود به‌کار گرفت و به‌تدریج با جهت دادن به استایل‌اش صاحب سبک خاصی شد. حالا، بعید است حداقل یکی از موارد زیر را در پوشش جرج نبینیم:

۱. پولوشرت‌های رنگارنگ

کم‌تر کسی وجود دارد که از علاقه کلونی به پولوشرت‌های ساخت طراحان معروف بی‌خبر باشد. او این پولوشرت‌ها را هم به تنهایی و هم با کت‌های اسپرت استایل می‌کند. در سال ۲۰۰۵ میلادی، جرج کلونی محبوب با یکی از همین پولوشرت‌های تیره و یک کت خاکستری زیبا وارد فستیوال فیلم ونیز شد.

۲. تاکسیدوهای کلاسیک

تاکسیدوهای کلاسیک
تاکسیدو یکی از کلاسیک‌ترین و شیک‌ترین کت‌وشلوارهایی است که در مراسم رسمی پوشیده می‌شود./ عکس از: Jeff-Spicer

جرج و کت‌وشلوارهای‌اش تاریخ‌ساز هستند. او معمولا در مراسم رسمی یک تاکسیدوی بسیار شیک و ساده به تن می‌کند. تاکسیدو نوعی کت‌وشلوار کلاسیک و بسیار رسمی است که هرگز قدیمی نمی‌شود. این کت‌وشلوارها به‌طور معمول در رنگ‌های مشکی و خاکستری دیده می‌شوند و به فرد ظاهری آراسته و در عین حال مینیمال می‌بخشند.


حتما بخوانید: کت و شلوار تاکسیدو چیست؟ همه نکات درباره این استایل رسمی را بدانید

۳. پاپیون

کلونی و عشق‌اش به پاپیون برای همه مشهود است. او با استفاده از شوخ‌طبعی مثال‌زدنی‌اش حتی بستن پاپیون را به یک جوک تبدیل کرده است؛ تا جایی که طی سال‌ها عکس‌های متعددی از او در حال ژست گرفتن حین مرتب کردن پاپیون‌اش منتشر شده است. استفاده از پاپیون ساده و مشکی را می‌توان به‌عنوان امضای کلونی معرفی کرد.

محبوب‌ترین پاپیون‌های مردانه اینجاست

۴. عینک‌های آفتابی

عینک‌های آفتابی
استفاده از عینک آفتابی به یکی از ویژگی‌های نمادین استایل جرج کلونی تبدیل شده است./ عکس از: Ernesto-Ruscio

عینک‌های آفتابی از محبوب‌ترین اکسسوری‌هایی هستند که در استایل جرج کلونی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند؛ تا جایی که حتی وقتی این عینک‌ها را به چشم نمی‌زند هم می‌توان آن‌ها را در جیب بالای کت‌اش مشاهده کرد.

۵. پیراهن مشکی

کلونی به استفاده از استایل مشکی مونوکروم و ست کردن پیراهن سیاه با کت خاکستری یا سفید علاقه ویژه‌ای دارد.

آیتم‌های ضروری برای پیروی از استایل جرج کلونی چیست؟

 آیتم‌های ضروری برای پیروی از استایل جرج کلونی چیست؟
پیروی از استایل جرج کلونی کار سختی نیست و فقط به صرف اندکی دقت و سلیقه نیاز دارد./ عکس از: Franco-Origlia

به جرات می‌توان گفت که بسیاری از آقایان دوست دارند به‌اندازه کلونی مورد توجه قرار گیرند. همه جذابیت کلونی را نمی‌توان مدیون روش لباس پوشیدن‌اش دانست؛ با این حال، لازم است اقرار کنیم که استایل ساده و در عین حال بی‌نقص او نقش قابل توجهی را در ارائه شخصیتی کاریزماتیک و تاثیرگذار ایفا می‌کند. خوشبختانه کلونی علاقه‌ای به زرق‌وبرق بیش از حد ندارد و معمولا آیتم‌های پیچیده‌ای را برای پوشش انتخاب نمی‌کند. بنابراین، شبیه‌سازی استایل او کار چندان دشواری نیست. موارد زیر از جمله آیتم‌هایی هستند که برای الهام گرفتن از استایل جرج کلونی به آن‌ها نیاز دارید:

• شلوار کتان سفید

کلونی هوادار پر و پا قرص سیر و سیاحت با قایق‌های تفریحی است. تصاویر بسیار زیادی وجود دارند که او را به‌خصوص در ایتالیا و در حالی نشان می‌دهند که در سفرهای دریایی خود شلوار کتان سفید پوشیده و از استایلی راحت و در عین حال شیک برخوردار است. او معمولا این شلوار را با کفش لوفر (کالج) سفید ست می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که رنگ سفید از جمله رنگ‌های چشمگیری است که ظاهر شما را مجلل جلوه می‌دهد.

• کت چرم و شلوار جین

در بسیاری از مواقع، کلونی برای گذران امور روزمره استایلی راحت و بسیار ساده را انتخاب می‌کند. ترکیب ژاکت چرم و شلوار جین همیشه مورد توجه او بوده است. کلونی سعی می‌کند این استایل خودمانی را با استفاده از اکسسوری‌هایی همچون دستمال‌گردن و انواع کلاه چشمگیرتر کند.

• کت‌وشلوار مشکی

اگر قرار است تنها یک دست کت‌وشلوار در کمدتان داشته باشید، کلونی رنگ مشکی را به شما پیشنهاد می‌کند. ترکیب کت‌وشلوار مشکی و یک پیراهن ساده را یم‌وان پر تکرارترین استایل این هنرپیشه برشمرد.

انواع کت‌وشلوار مشکی اینجاست

• پاپیون

کلونی در بیش‌تر مواقع، در استایل‌های رسمی خود استفاده از پاپیون را فراموش نمی‌کند. یک پاپیون مشکی و ساده کم‌تر از کراوات دست‌وپا گیر است و به مراتب هم رسمی‌تر به‌نظر می‌رسد. احتمالا دلیل وفاداری کلونی به پاپیون‌های معروف‌اش هم همین است.

استایل جرج کلونی در کدام دسته قرار می‌گیرد؟

 استایل جرج کلونی در کدام دسته قرار می‌گیرد؟
استایل جرج کلونی کلاسیک و مینیمال است./ عکس از: Peter-Kramer

استایل جرج کلونی را می‌توان در گروه استایل‌های مینیمال رده‌بندی کرد. او عموما از رنگ‌های خنثی و محافظه‌کارانه استفاده می‌کند. سفید، مشکی، قهوه ای، خاکستری و سورمه‌ای از جمله رنگ‌های مورد علاقه کلونی هستند. در واقع، کم‌تر می‌توان پارچه‌های طرح‌دار را در لباس‌های این هنرپیشه محبوب مشاهده کرد. در عوض، به پوشیدن الگوهای ساده و رنگ‌های ملایم اکتفا می‌کند.

پوشاک مورد علاقه جرج کلونی معمولا از کات‌ها و برش‌های خاص و عجیبی برخوردار نیست. او با کاریزمای خود، استایل‌های ساده و کلاسیک را به پوششی چشمگیر تبدیل می‌کند. کافی است به عکس‌های او توجه کنید تا ببینید به‌طور معمول پیراهن‌های دکمه‌دار و ساده، جین‌های راسته، کت‌وشلوار کلاسیک و پاپیون‌های بدون طرح را انتخاب می‌کند.

بررسی نمادین‌ترین نمونه‌های استایل جرج کلونی در سینما

 بررسی نمادین‌ترین نمونه‌های استایل جرج کلونی در سینما
عکس از: Clemens-Bilan

مانند هر چهره شاخص دیگری، استایل جرج کلونی هم در بسیاری از مواقع نمادین بوده است. او به اقتضای نقشی که بازی می‌کند در فیلم‌هایش لباس‌های گوناگونی را به‌تن کرده است. هرچند احتمالا کاراکتر و استایل او نیز به‌طور مستقیم بر روی شخصیت‌پردازی و انتخاب پوشاک مناسب در فیلم‌های‌اش تاثیر داشته است. از بهترین نمونه‌های یاد شده می‌توان موارد زیر را برشمرد:

• سیریانا (Syriana)

سیریانا (Syriana)سیریانا یک فیلم ترسناک و در عین حال سیاسی‌ است. در سال ۲۰۰۵، جرج کلونی در کنار هنرپیشه‌هایی همچون مت دیمون و آماندا پیت در این فیلم نقش‌آفرینی کرده است. بازی بی‌نظیر او در این فیلم مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و به دریافت جایزه اسکار انجامید. در این‌جا کلونی نقش یک مامور CIA را بازی می‌کند که با استایل ساده و انتخاب رنگ‌های خاکی و قهوه‌ای بسیار جذاب به‌نظر می‌رسدپوشیدن کت یا ژاکت خاکی رنگی که با پیراهنی سفید یا خاکستری ترکیب شده ظاهر او را چشمگیرتر می‌کند. طبق معمول، حتی در این نقش هم کلونی از خیر استفاده از عینک آفتابی نگذشته است. در برخی صحنه‌ها این مامور مخفی را می‌بینید که عینک آفتابی خود را روی یقه پیراهن‌اش قرار داده است.

• اوشن 11 (Ocean’s Eleven)

Ocean’s Eleven

 

از نظر منتقدان، Ocean’s Eleven بزرگ‌ترین و موفق‌ترین فیلم کلونی به حساب می‌آید. در این فیلم کلونی در کنار جولیا رابرتز، برد پیت و مت دیمون بازی کرده و نقش مردی شیادی را ایفا می‌کند. استایل جرج کلونی در این فیلم خیلی نزدیک به استایل شخصی اوست. در اغلب سکانس‌ها، کلونی یک دست کت‌وشلوار ساده‌ای به‌تن دارد که با پیراهن دکمه‌دار سفید ست شده است. این پوشش معمولا با یک پاپیون همراه است که از قضا درست هم بسته نشده؛ باز بودن عمدی پاپیون و دکمه‌های پیراهن کلونی در نقش‌اش، حس اقتدار و اعتماد به‌نفس را به بیننده منتقل کرده و به الگوهای رایج دهن‌کجی می‌کند.

• کجایی برادر؟ (O brother, where art thou)

O brother, where art thou

این فیلم موزیکال/کمدی که بر پایه یکی از قطعات هومر ساخته شده یک نمایش تاریخی است که در زمان رکود بزرگ اقتصادی جهان جریان دارد. کلونی با قبول این نقش ثابت کرد که نه تنها می‌تواند در فیلم‌های سنگین و جدی بازی کند، بلکه در عین حال می‌تواند از عهده نقش‌های کمدی هم برآید. سبک موزیکال و فولک این فیلم بی‌تردید روی پوشش بازیگران آن نیز تاثیر مستقیم داشته است. استایل کلونی در این فیلم بسیار ساده است. تی‌شرت‌ها و بلوزهای نخی و کمی گشاد، شلوارهای کتان و موهای آشفته از جمله نمادهایی هستند که در استایل ساده و شلخته او در این نقش دیده می‌شوند.

• از غروب تا طلوع (From dusk til dawn)

From dusk til dawn

بازی کردن در این فیلم را می‌توان از دیگر دستاوردهای کلونی دانست. کلونی در این فیلم نقش یک دزد شیاد را بازی می‌کند که در حال فرار از دست قانون است. این سناریوی جنایی بی‌نظیر با نقش‌آفرینی ستاره‌هایی همچون سلما هایک و تارنتینو تکمیل می‌شود. خالکوبی‌های بزرگ و متعدد کلونی در این فیلم نقش مهمی در نمایش استایل او دارند. در این فیلم، جرج کلونی را می‌توان دید که عموما لباس مشکی به‌تن دارد. یکی از استایل‌های نمادین این فیلم در سکانسی است که کلونی یک جلیقه ساده مشکی را بدون هیچ کت و پیراهنی به‌تن کرده است.

بررسی استایل جرج کلونی در جشنواره‌ها

بی‌تردید شرکت در جشنواره‌ها و مراسم سینمایی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی ستاره‌های هالیوودی است. کلونی طی سال‌ها بارها در انواع فرش قرمزها و جشنواره‌ها حضور یافته است. از این میان، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

• فستیول فیلم کن 2016

فستیول فیلم کن 2016
به جرات می‌توان گفت در این مراسم، همسر کلونی به مراتب بیش‌تر از خود او در مرکز توجه قرار داشت./ عکس از: Clemens-Bilan

فستیوال فیلم کن یکی از خبرسازترین جشنواره‌های سینمایی است که هر ساله در شهر ونیز کشور ایتالیا برگذار می‌شود. در سال 2016، جورج کلونی به‌همراه همسرش امل کلونی در این مراسم حاضر شد. در این مراسم، جورج با پوشیدن یک تاکسیدوی مشکی و پاپیون ساده استایل کلاسیک خود را مجددا به نمایش گذاشت. این در حالی بود که همسر زیبای‌اش لباس ماکسی لیمویی رنگی را به‌تن داشت و تمام حواس‌ها را به خود جلب کرد.

• مت گالا 2015

مت گالا 2015
در این مراسم مت گالا، جرج کلونی پوشت‌اش را با پارچه لباس همسرش ست کرده است./ عکس از: Mike-Coppola

مراسم مت گالا یکی از مهم‌ترین مراسم حوزه مد و فشن است که هر سال با تم مشخصی برگزار می‌شود. در این مراسم، سلبریتی‌ها جالب‌ترین و استایل‌ها را به نمایش می‌گذارند. تم مراسم سال 2015 مت گالا «چین از دریچه شیشه‌ای» نام داشت و شرکت کنندگان موظف بودند در استایل خود از عناصر مرتبط با فرهنگ کشور چین بهره جویند. کلونی در این مراسم نیز به‌همراه همسر خوش‌پوش‌اش ظاهر شد و استایل خود را با او همسو کرد.

سخن آخر

بررسی استایل جرج کلونی به ما نشان می‌دهد که برای داشتن ظاهری آراسته، استایلی شیک و چشمگیر به آیتم‌های پر زرق‌وبرق و عجیب نیازی نداریم. پوشش کلونی یک پوشش مردانه، کلاسیک، مینیمال و جسورانه است که به‌راحتی می‌تواند شبیه‌سازی شود. شما استایل جرج کلونی را چطور می‌بینید؟ آیا از استایل او پیروی می‌کنید؟ یا در انتخاب سبک پوشش از ریسک‌پذیری بیش‌تری برخوردارید؟ لطفا نظر خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: استایل و لباس پوشیدن ایلان ماسک؛ نابغه خوش‌پوش
منبع www.businessinsider.com fashionbombdaily.com www.gq-magazine.co.uk
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. پیمان می‌گوید

    چقدر این مرد شیک و ساده است. خیلی لذت بردم.

  2. یاسمن می‌گوید

    مرسی، جالب بود، هیچ وقت به مواردی که نوشتین در مورد این هنرپیشه توجه نکرده بودم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.