همه نکات برای انتخاب کیف کمری زنانه؛ ترندی شیک و کاربردی

قبل‌ترها کیف کمری فقط برای مسافرت استفاده می‌شد. آقایان هم تمایل بیشتری به این کیف‌ها داشتند و معمولا کیف کمری سفری را دور کمر خانم‌ها نمی‌دیدیم. اما کمری‌ها پا را فراتر گذاشته‌اند و نه تنها به قلمروی مُد خانم‌ها وارد شده‌اند بلکه در موقعیت‌هایی غیر از سفر کاربرد پیدا کرده‌اند. در منومد از نکات انتخاب کیف کمری زنانه بخوانید.

کیف کمری زنانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که‌ از نامش مشخص است؛ کیفی که دور کمر قرار می‌گیرد و حاوی جای کوچکی است که دسترسی به محتویات کیف را ساده می‌کند. کسانی که اهل ورزش هستند از این کیف‌ها استفاده می‌کنند و می‌دانند که حضور چنین کیفی به دور کمر چقدر کاربردی است. بعضی از کیف‌های کمری ورزشی حتی جایی برای قراردادن بطری کوچک آب هم دارند.

مسافران هم کیف کمری را می‌پسندند و برای تردد راحت و امن در طول سفر و در دسترس‌ نگه‌داشتن وسایل ضروری و مهمی مانند کارت و پول از آن استفاده می‌کنند. اما این تمام ماجرا نیست. در سال‌های اخیر، کیف کمری زنانه وارد دنیای مد و فشن شده و در مراسم رسمی و خیابان هم جای خود را پیدا کرده است. ابتدا از نکات لازم برای خرید کیف کمری می‌گوییم و بعد به سراغ نکات خرید نمونه‌هایی می‌رویم که در جایی به جز سفر و ورزش هم استفاده می‌شوند.

نکات لازم برای خرید کیف کمری زنانه چیست؟

 

خرید کیف کمری زنانه
عکس از: Zanetta Mungro

برای خرید کیف کمری زنانه باید به نکاتی دقت کنید. نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، برای کسانی است که می‌خواهند از کیف‌های کمری برای ورزش، سفر یا خیابان استفاده کنند. در اینجا به نکاتی عمیق و کاربردی دقت می‌کنیم و هدف‌مان فقط استایل و شیک‌بودن کیف نیست.

ظرفیت کیف کمری زنانه

هنگامی که کیف کمری می‌خرید باید به ظرفیت و اندازه آن دقت زیادی داشته باشید. نیازهای خود را بررسی کنید و باتوجه به ظرفیتی که نیاز دارید، دست به انتخاب بزنید. دقت کنید که کیف را برای خیابان‌گردی و خرید می‌خواهید؟ برای دویدن؟ برای ماهیگیری؟ برای کوه‌نوردی؟ برخی از ورزش‌ها مثل دویدن نیاز به چابک‌بودن شما دارند؛ بدیهی است که باید کیف کمری زنانه جمع‌وجوری انتخاب کنید که به‌اندازه برخی از وسایل مهم و ضروری‌تان جا و ظرفیت دارد.

اما برخی از فعالیت‌ها مانند پیک‌نیک نیاز به وسایل متعدد دارند و در عین‌حال، حرکت زیادی در آنها وجود ندارد. برای چنین مواقعی نیاز به خرید کیفی دارید که ظرفیت قراردادن وسایل مختلف دم‌دستی برای پیک‌نیک را داراست. پس قبل از خرید با خودتان خلوت کنید و ببینید که کیف‌ با چه اندازه و ظرفیتی برای‌تان مناسب است؟

وزن و تعداد جیب‌های کیف کمری

کیف کمری زنانه

وزن کیف کمری یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید. کیف کمری مطلوب کیفی است سبک و قابل‌حمل. دقت کنید که اگر وزن و ظرفیت کیف کمری منتخب‌تان کم نیست، بندهایی در آن تعبیه شده که مقاومتش را تضمین می‌کند.

به تعداد جیب‌ها هم دقت کنید. اگر برای کاری مانند ماهیگیری از کیف کمری استفاده می‌کنید، احتمالا وجود چند جیب مجزا برای قراردادن وسایل مختلف و تفکیک آنها از هم بهتر است. اما اگر قصدتان از خرید کیف کمری زنانه فقط این است که در طول سفر از کارت و موبایل‌تان محافظت کنید و سبک‌تر راه بروید، تعداد جیب‌های کمتر هم کافی خواهد بود.


حتما بخوانید: ترندهای پاییزی کفش زنانه ۲۰۲۰

ضدآب‌بودن کیف

در خرید کیف کمری زنانه به ضدآب‌بودن آن هم دقت کنید. این موضوع زمانی مناسب است که می‌خواهید در ورزش و سفر از کیف این‌چنینی بهره ببرید. در سفر و ورزش دیر یا زود با شرایطی روبه‌رو می‌شوید که باران می‌بارد یا مجبورید که به‌شکلی با آب در تماس باشید، پس به سراغ جنس‌های محکمی بروید که لایه‌های ضدآب روی‌شان وجود دارد.

طول کمربند

قبل از خرید کیف حتما به اندازه‌بودن آن برای دور کمرتان دقت کنید. کیفی مناسب است که بتوانید بند آن را متناسب با اندازه دور کمرتان تنظیم کنید. بعضی از کیف‌ها دارای بندهای اضافه هم هستند و به شما اجازه می‌دهند که کیف را به شکل دوشی هم استفاده کنید.

کیف کمری زنانه در استایل شیک و مطابق مد روز چگونه است؟

کیف کمری زنانه

از نکات خرید کیف کمری زنانه برای کاربردهایی مانند ورزش، سفر و خیابان گفتیم. حالا به سراغ کاربردش در تیپی شیک و امروزی می‌رویم. برندهای مختلف با به‌کارگیری جنس و طراحی‌های تازه برای کیف‌های کمری که قبلا بیشتر حالت کاربردی داشتند، آنها را وارد دنیای فشن کرده‌اند. بسیاری از افراد مشهور هم از این مدل کیف‌ استفاده می‌کنند و برای همین، چندسال است که حضورشان را در فرش‌قرمزهای خارجی و وطنی هم می‌بینیم.

این‌روزها می‌توان شاهد پوشیدن متفاوت کیف‌های کمری هم بود. بعضی از مدل‌ها و بلاگرهای فشن کیف‌های کمری را به شکل شانه‌ای و کج روی دوش می‌اندازند. کمی عجیب می‌شود اما ایده بدی هم نیست. نکات زیر درباره کیف کمری زنامه در استایل را فراموش نکنید:

  • کیف‌های کمری رسمی را با دامن و پیراهن به تن کنید. در این‌صورت تیپی امروزی خواهید داشت که حالتی زنانه دارد و از دنیای اسپورت‌پوشی دور است.
  • اگر قرار است که در استایل رسمی خود از کیف کمری زنانه استفاده کنید، باید به سراغ جنس‌های رسمی‌تری مانند چرم و جیر یا طرح‌هایی مانند پلنگی بروید.
  • پوشیدن کیف کمری روی کت تیپ بسیار جذابی برای‌تان می‌سازد. فرقی نمی‌کند که در بهار هستیم یا پاییز؛ پوشیدن کیف کمری روی کت عالی خواهد شد. البته کیف کمری روی بارانی هم انتخاب خوبی است. اما اگر پالتو یا کاپشنی ضخیم می‌پوشید، احتمالا استفاده از کیف روی لباس‌ها چندان جالب نخواهد بود.
  • یکی از ترندهای جدید استفاده از دستمال‌سرهای کوچک یا به‌قول فرنگی‌ها اسکارف در استایل است. مثلا می‌توانید آنها را به موهای‌تان یا دور مچ ببندید. شکل خلاقانه‌تر ماجرا این است که دستمال‌سر یا روسری‌های کوچک را دور کیف کمری‌تان پاپیون یا آن را به‌شکلی به کیف‌تان متصل کنید.

 چگونه کیف کمری را ببندیم؟

نکته دیگر در استفاده از کیف‌های کمری، نحوه بستن و جای قرار گرفتن آنهاست. شاید فکر کنید که همان‌طور که از نام این کیف‌ها پیداست، تنها آنها را دور کمر می‌بندند؛ اما در دنیای مد امروز، این چنین نیست. می‌توانید کیف‌های کمری را روی سینه، پشت کمر، روی لباس و زیر لباس هم ببندید.

روی سینه

بستن کیف کمری بالاتر از کمر و به صورت مورب، به طوری که روی سینه قرار بگیرد، نشان‌دهنده استایلی به‌روز و مطابق مد است. می‌توانید از این نحوه بستن کیف کمری، در زیر پالتو یا روی آن استفاده کنید.

پشت کمر

با بستن کیف کمری به پشت خود، تقریبا آن را به یک کوله‌پشتی کوچک تبدیل می‌کنید. با توجه به استایل کژوال و لباس‌های ورزشی خود، می‌توانید از این نوع نیز استفاده کنید.

روی لباس

بستن کیف کمری روی پالتو یا مانتو، باعث دسترسی آسان به لوازم داخل کیف می‌شود و این استایل به‌خصوص برای دویدن و ورزش‌های دیگر بسیار کارآیی دارد.

زیر لباس

یکی از ترندهای بستن کیف کمری، استفاده از کیف کمری در زیر پالتو، بارانی یا کاپشن است. در این حالت می‌توانید کیف را اریب و روی سینه خود نیز ببندید.

یک نکته

کیف کمری زنانه
عکاس: شاداب وثوقی

یکی از اصول زیبایی استایل این است که توازن و هماهنگی در ظاهر خود به‌وجود بیاورید. ایجاد توازن و هماهنگی می‌تواند به شکل‌های مختلف معنا پیدا کند. مثلا اگر اضافه وزن دارید، استفاده از کیف‌های کمری گزینه خوبی نخواهد بود چون شما را از پشت درشت‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. البته که دنیا، دنیای پذیرش و زیبا دیدن همه استایل‌ها و اندام‌هاست. این صرفا بیان یک نکته کمک‌کننده بود.

در آخر

کیف‌های کمری زنانه می‌توانند شما را در پیاده‌روی و ورزش یا پاساژ و خیابان‌گردی حسابی راحت و رها کنند. مثلا مادرانی که فرزند کوچک دارند با وجود این کیف‌ها راحت‌تر در خیابان تردد خواهند کرد. به جز اینها، کاربرد کیف‌های کمری در مهمانی و مجالس رسمی هم شما را خوش‌تیپ خواهد کرد. اصولا بیشتر چیزهایی که مد می‌شوند، فارغ از اینکه واقعا در مقایسه با مدل‌های دیگر برتری دارند یا خیر، به نظر جذاب می‌رسند. شما هم با این دیدگاه موافق هستید؟ اگر بله، علت را چه می‌دانید و اگر خیر، دلیل‌تان چیست؟ ممنون می‌شویم نظرات‌تان را برای‌مان بنویسید.


در ادامه بخوانید: کیف کمری را چطور ست کنیم؟ ایده‌هایی شیک و جذاب
منبع globosurfer.com wikihow.com fancycorrectitude.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.