همه‌چیز درباره برند نینا ریچی؛ تاریخچه، داستان موفقیت و محبوب‌ترین عطرها

برند نینا ریچی یکی از مشهورترین نام‌های تجاری فعال حوزه مد و فشن است. در این مطلب، قصد داریم تاریخچه فعالیت نینا ریچی را مرور کرده و برخی از محبوب‌ترین محصولات آن را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

تاریخچه برند نینا ریچی چیست؟

تاریخچه برند نینا ریچی چیست؟
برند نینا ریچی توسط رابرت ریچی و به‌منظور ادای احترام و هدیه به مادرش تاسیس شد.

برند نینا ریچی در سال ۱۹۳۲ میلادی توسط «رابرت ریچی» تاسیس شد و برای سال‌های متمادی عنوان یکی از موفق‌ترین مزون‌های پاریس را به خود اختصاص داد. با این حال، برخلاف رقیبانی نظیر Chanel و Lanvin این برند به‌جای جلب نظر مشتریان بین‌المللی، بیش‌تر مورد توجه صاحب‌منصبان و ثروتمندان فرانسوی قرار گرفت. رابرت که خلاقیت خود را از مادر به ارث برده بود از همان ابتدای کودکی روحیات و ویژگی‌های یک کارآفرین موفق را داشت.

او  در سن ۲۷ سالگی، یعنی درست پس از مرگ مالک مزون «رافین» برند نینا ریچی را تاسیس کرد و این نام تجاری را به‌عنوان هدیه‌ای ارزشمند و برای ادای احترام به مادرش راه‌اندازی کرد. مزون رافین همان مکانی بود که مادر رابرت سالیان سال به‌عنوان خیاط و طراح لباس در آن‌جا مشغول به‌کار بود. به این ترتیب، رابرت به‌عنوان مدیر برند و سرپرست امور مالی آن مشغول به‌کار شد و وظیفه طراحی لباس را به نینا سپرد. نینا ریچی ۴۹ساله هم که تمایلات جاه‌طلبانه‌اش دوباره بیدار شده بود با مهارت تمام کار خود را آغاز کرد و با استفاده از پارچه‌های نفیس به تولید و دوخت پوشاک شیک و منحصر به‌فرد روی آورد. خیلی زودتر از آن‌چه انتظار می‌رفت، طرح‌های نینا در بین مردم محبوبیت یافتند. بنابراین، علاقه‌مندان به مد و فشن برای خرید مجموعه‌های زیبا، رمانتیک و بسیار زنانه این برند صف کشیدند.

ادامه فعالیت برند نینا ریچی در دوران پس از جنگ چگونه بود؟

ادامه فعالیت برند نینا ریچی در دوران پس از جنگ چگونه بود؟
برند نینا ریچی با ارائه و به نمایش درآوردن لباس‌های خود در بخش‌های بزرگی از اروپا و ایالات متحده تلاش کرد نظر مخاطبان بین‌المللی را به آثار خود جلب کند.

در سال ۱۹۴۱، رابرت ریچی تصمیم گرفت دپارتمان عطریات را هم راه‌اندازی کرده و با ارائه رایحه‌های دلنشین توجه طیف گسترده‌تری از افراد را به برند تازه تاسیس خود جلب کند. در سال ۱۹۴۵، جنگ جهانی دوم پایان یافت. این امر طراحان مد و فشن را بر آن داشت که در ضمن جمع‌آوری پول برای بازسازی خسارات ناشی از جنگ در جهت احیای مجدد زیبایی‌های زندگی تلاش کنند. به این ترتیب، مزون‌ها با ارائه محصولات و طرح‌های متنوع سعی می‌کردند خانم‌ها را تشویق کنند که مانند گذشته به ظاهر و لباس‌شان اهمیت دهند و خرید کنند. در این میان، رابرت ریچی یک پیشنهاد جالب را مطرح و با همکاری «لوسین للونگ» عملی کرد. براساس این ایده، بیش از ۴۰ برند شناخته‌شده فرانسوی از جمله، «بالنسیاگا» (Balenciaga) و «مادام گرس» (Madame Gres) برخی از زیباترین لباس‌های خود را بر بیش از ۱۵۰ مانکن پوشاندند و آن‌ها را در یکی از نمایشگاه‌های معتبر «لوور» پاریس به نمایش گذاشتند. این کار، موفقیت چشمگیری را در پی داشت. به همین دلیل، ریچی و همکاران‌اش تور اروپا و ایالات متحده را هم برگزار کرده و محصولات‌شان را در معرض دید بخش بسیار بزرگی از مخاطبان قرار دادند.

ادامه فعالیت برند نینا ریچی در دوران پس از جنگ چگونه بود؟
برند نینا ریچی، نخستین عطر خود را بلافاصاله پس از جنگ به بازار عرضه کرد و با استقبال قابل توجهی مواجه شد.

در سال ۱۹۴۶، برند نینا ریچی نخستین عطر  خود را با نام Coeur Joie روانه بازار کرد. در سال ۱۹۴۸ هم یکی دیگر از عطریات نینا ریچی با عنوان L’Air du Temps در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. این محصول در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محبوب‌ترین عطر این برند تبدیل شد و امروز نیز همچنان از فروش بالایی برخوردار است.

در سال ۱۹۵۴، «ژول فرانسوا کراهی» بلژیکی به‌عنوان طراح اصلی برند نینا ریچی انتخاب شد. به این ترتیب، برند نینا ریچی لباس‌های متنوعی را برای مهمان‌داران خطوط هوایی طراحی کرد. ارائه الگوی لباس‌ها به بوتیک‌های مجللی نظیر Chez Ninon در شهر نیویورک و Betty Clemo در هنگ‌کنگ از دیگر اقدامات مهم و پیشگامانه این برند بود که در سال ۱۹۶۰ انجام شد. توجه داشته باشید، در آن زمان استفاده از لباس‌های آماده هنوز مرسوم نبود. در سال ۱۹۶۳، «کراهی» برند ریچی را ترک کرد و به «لانوین» پیوست.

ادامه فعالیت برند نینا ریچی در دوران پس از جنگ چگونه بود؟
با گذشت زمان، طرح‌های نینا ریچی به شکل قابل توجهی بهبود یافت و نظر مخاطبان بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرد.

به این ترتیب، «جرارد پیپارت» که پیش از آن با نام‌های تجاری مشهوری مانند Balmain، Fath و Jean Patou همکاری کرده بود جایگزین او شد و با ارائه طرح‌های چشمگیر و لباس‌های بسیار شیک آوازه نینا ریچی را همچنان بر سر زبان‌ها نگهداشت. در سال ۱۹۷۰، یعنی درست پس از مرگ «نینا ریچی» نام «کراهی» دوباره با این برند عجین شد؛ حالا او به‌عنوان مدیر خانه مد نینا ریچی مشغول به‌کار شده بود. خوب است بدانید، رابرت ریچی تا آخرین روزهای عمرش در سال ۱۹۸۸ همچنان در امر عطرسازی و تجارت پیشرو بود. در سال ۱۹۹۸، شرکت اسپانیایی Puig برند نینا ریچی را از «کراهی» خریداری کرد.

نگاهی به زندگی شخصی نینا ریچی

نگاهی به زندگی شخصی نینا ریچی
نینا ریچی برای سال‌های طولانی در حوزه طراحی مد و فشن فعالیت داشت.

«ماریا نیلی» ملقب به «نینا» در سال ۱۸۸۳ در شهر «تورین» ایتالیا به‌دنیا آمد. پدر او یک کفاش ساده بود که ۵ فرزند داشت و در سال‌های جوانی کسب‌وکارش را از تورین به مونت کارلو انتقال داد. پس از مرگ پدر، اعضای خانواده هم پراکنده شدند و هر یک به سمتی رفتند. به این ترتیب، نینا به‌همراه مادر و یکی از خواهران‌اش به پاریس نقل مکان کرد و با وجود آن که تنها ۱۴ سال داشت به‌عنوان خیاط مشغول به‌کار شد. چند سال بعد، نینا با یک جواهرساز فلورانسی به نام لوئیجی ریچی آشنا شد. پس از ازدواج، او نام خانوادگی همسرش را گرفت. حاصل ازدواج این دو «رابرت ریچی» بود که بعدها برند نینا ریچی را راه‌اندازی کرد و تاثیری ماندگار بر صنعت مد و فشن گذاشت. نینا ریچی در سن ۲۷سالگی و درست زمانی که رابرت ۴ سال داشت بیوه شد و پسر کوچک‌اش را به تنهایی بزرگ کرد.

در سال ۱۹۰۸، ریچی به خانه مد رافین پیوست و به مدت ۲۴ سال در آن‌جا فعالیت کرد. در طول این دوران، بخش کاملا مستقلی از کارگاه خیاطی این مزون به او و فعالیت‌های منحصر به‌فردش اختصاص یافت. با این حال، طرح‌های او آن‌قدرها هم پاریسی به حساب نمی‌آمدند و تنها نظر طبقه متوسط رو به بالا را به خود جلب می‌کردند. در واقع، موفقیت ریچی در این بود که الگوی لباس‌ها و همچنین، محصولات خود را به‌طور مستقیم به خیاطان منطقه می‌فروخت.

معرفی برخی از محبوب‌ترین عطریات برند نینا ریچی

معرفی برخی از محبوب‌ترین عطریات برند نینا ریچی
عطریات نینا ریچی با بطری‌های بسیار شیک و روایح بی‌نظیر نماد زنانگی به حساب می‌آیند.

۱. ادوپرفیوم L’Air du Temps

ادوپرفیوم L'Air du Temps
بطری ادوپرفیوم L’Air du Temps را برند مشهور لالیک طراحی کرد و کبوتر کریستالی را به عنوان نماد صلح بر روی آن قرار داد.

ادوپرفیوم زنانه L’Air du Temps یک عطر گلی و کهربایی است که نت‌های ابتدایی آن از انواع ادویه، هلو، چوب رز برزیلی، شکوفه پرتقال و ترنج تشکیل شده است. نت‌های میانی این عطر شامل گل میخک، زنبق، یلانگ‌یلانگ، گل رز و ارکیده بوده و نت‌های پایانی آن با روایح خزه، چوب صندل، عنبر، سدر، مشک و بنزوئین کامل می‌شود. این عطر با به انتها رسیدن جنگ جهانی دوم در بطری زیبایی به بازار عرضه شد که ساخت کمپانی معروف لالیک بود. لالیک یکی از مشهورترین سازندگان کریستال است که هنوز هم در این حوزه حرف اول را می‌زند. کبوتر موجود در بالای بطری این عطر نماد صلح است که پس از اتمام جنگ در جهان گسترده شد.

۲. ادو تویلت  NINA

ادو تویلت  NINA
ادو تویلت  NINA با ترکیبی از روایح گلی و میوه‌ای ساخته شده است.

ادو تویلت NINA یکی دیگر از عطریات محبوب برند نینا ریچی است. هرم رایحه این عطر میوه‌ای ‌و گلی با بوی خوش لیمو آغاز می‌شود؛ با عطر دل‌انگیز سیب، پرالین و گل صد تومانی ادامه یافته و با نت‌های گوناگون دیگری از جمله مشک و سدر به پایان می‌رسد.

۳. ادو پرفیوم زنانه L’Extase

ادو پرفیوم زنانه L'Extase
ادو پرفیوم زنانه L’Extase برای بانوان جذابی طراحی شده که دوست دارند در مرکز توجه باشند.

این ادو پرفیوم زنانه با رایحه‌ای بسیار جذاب ترکیبی از روایح گلی و شرقی را بر روی پوست شما می‌نشاند و مشام‌تان را با بوی دل‌پذیر گل رز، فلفل صورتی، سرو، مشک و کهربا آکنده می‌کند.

۴. ادو پرفیوم زنانه L’Extase Rose Absolue

ادو پرفیوم زنانه L'Extase Rose Absolue
این عطر از ماندگاری و دوام بسیار زیادی برخوردار است.

این ادو پرفیوم زنانه که در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد در ابتدا با روایح دل‌انگیز فلفل صورتی و فلفل سیاه خودنمایی می‌کند. نت‌های میانی این عطر از رز دمشقی و سرو تشکیل شده و در پایان با ترکیبی از نت‌های وانیل، بنزوئین، نعنای هندی و مشک برای مدتی طولانی بر روی پوست‌تان به یادگار می‌ماند.

۵. ادو پرفیوم Ricci

ادو پرفیوم Ricci
طراحی زیبا و بوی دلنشین این عطر نظر هر فرد مشکل‌پسندی را به خود جلب می‌کند.

این ادو پرفیوم زنانه از رایحه‌ای گلی برخوردار است. نت‌های ابتدایی این عطر از برگاموت، ریواس و ترنج تشکیل شده‌اند. پس از مدت کوتاهی، نت‌های میانی آن با ترکیبی از روایح گیاهان و گل‌های مختلف از جمله گل سرخ به مشام می‌رسد. نهایتا هم بوی دلنشین نعنای هندی و چوب صندل خودنمایی می‌کند و همچون جامه‌ای نامرئی بر پوست شما می‌نشیند.

۶. ادو پرفیوم Ricci Dancing Ribbon

ادو پرفیوم Ricci Dancing Ribbon
بطری این عطر زنانه دلنشین به گونه‌ای طراحی شده که گویی روبانی زرشکی رنگ اطراف آن را احاطه کرده است.

این ادوپرفیوم زنانه از خانواده شیپره-گلی است. نت‌های ابتدایی آن از ترکیب تمشک، ریواس و زنجبیل تشکیل شده است. این در حالی است که رایحه خوش گل سرخ به‌عنوان نت میانی و روایح دلپذیر نعنای هندی و چوب صندل نیز به‌عنوان نت‌های پایانی آن به مشام می‌رسند.

۷. ادو تویلت Nina Soleil

ادو تویلت Nina Soleil
ادو تویلت Nina Soleil یک عطر تابستانی دلپذیر است که طراوت و شادابی جوانی را تداعی می‌کند.

این ادو تویلت زنانه یکی از تازه‌ترین عطریات برند نینا ریچی است که در ابتدا با ترکیبی از روایح ماندارین و برگاموت مشام را نوازش می‌دهد و پس از چند دقیقه، ترکیبی از بوهای دلنشین کرم شانتی و گاردنیا را در فضا پراکنده می‌کند. در نهایت، رایحه فراموش‌نشدنی وانیل و چوب سدر پوست شما را در برمی‌گیرد.

۸. ادو پرفیوم Premier Jour

ادو پرفیوم Premier Jour
این ادو پرفیوم یکی از محبوب‌ترین عطریات برند نینا ریچی است که از ماندگاری بسیار زیادی برخوردار است.

ادو پرفیوم Premier Jour یک رایحه گلی است که برای بانوان طراحی شده است. هرم رایحه این عطر در ابتدا با ترکیبی از نت‌های گل نخود و پرتقال ماندارین خودنمایی می‌کند. نت‌های میانی این محصول از گاردنیا و ارکیده تشکیل شده‌اند. در پایان، رایحه دل‌انگیز مشک، چوب صندل و وانیل بر بدن‌تان می‌نشیند و روح‌تان را تازه می‌کند.

۹. ادو تویلت Bella

ادو تویلت Bella
ادو تویلت Bella به معنای زیبا تداعی کننده شکوه و زیبایی معصومانه دوران جوانی است.

ادو تویلت Bella شما را به میهمانی روایح گل‌ها و میوه‌ها دعوت می‌کند. کافی است این عطر را روی پوست‌تان اسپری کنید تا نت‌های ریواس، ماندارین سبز و لیمو مشام‌تان را آکنده کند. سپس، عطر خوش فرزیا و گل سرخ در اطراف‌تان موج می‌زند و در نهایت، بوی دلپذیر وانیل و مشک سفید بر روی بدن‌تان به یادگار می‌ماند.

۱۰. ادو تویلت L’Air du Temps by Antoinette Poisson

ادو تویلت L'Air du Temps by Antoinette Poisson
این عطر دارای بطری بسیار زیبا و خوش نقش و نگاری است که از جنس پرسلین بوده و مانند یک اثر هنری و دکوراتیو به نظر می‌رسد.

این ادو تویلت زنانه یکی از جدیدترین محصولات برند نینا ریچی است که در یک بطری بسیار زیبا از جنس پرسلین (نوعی چینی ظریف، شکیل و خوش نقش و نگار) در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. نت‌های ابتدایی این عطر دلنشین از پرتقال ماندارین و ترنج تشکیل شده است. این در حالی است که نت‌های میانی آن ترکیبی از گل‌های میموزا و شکوفه‌های پرتقال هستند. در نهایت هم عطر خوش عسل، دانه تونکا و مشک سفید در اطراف‌تان موج میزند و مشام‌تان را نوزاش می‌دهد.

جذاب‌ترین عطرهای نینا ریچی اینجاست

آیا برند نینا ریچی هنوز هم لباس تولید می‌کند؟

آیا برند نینا ریچی هنوز هم لباس تولید می‌کند؟
برند نینا ریچی پس از سال‌ها همچنان به‌عنوان تولید کننده لباس‌های لوکس فعالیت می‌کند.

برند نینا ریچی از ابتدا فعالیت خود را به‌عنوان خانه مد و فشن آغاز کرده و لباس‌های بسیار زیبایی را برای بانوان فرانسوی تولید می‌کرد. اما در سال 1۱۹۹۸، یعنی پس از واگذار شدن به شرکت اسپانیایی Puig به‌طور موقت از تولید پوشاک کناره‌گیری کرده و به‌طور عمده روی ارائه عطریات تمرکز کرد. به این ترتیب، درآمد این شرکت مدت‌ها بر فروش عطر مبتنی بود. با این حال، از سال ۲۰۰۶، برند نینا ریچی با تکیه بر دانش و تخصص طراحان و مدیران مشهوری مانند «پیتر کوپینگ» انگلیسی دوباره به صنعت مد پیوست. امروزه، این برند همچون گذشته به تولید پوشاک نفیس زنانه، روسری‌های ابریشمی مرغوب و کیف‌های کاربردی و شیک مشغول است.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند نینا ریچی علاقه دارند؟

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند نینا ریچی علاقه دارند؟
ظرافت دوخت، منحصر به‌فرد بودن طراحی و کیفیت بسیار بالای لباس‌های برند نینا ریچی توجه بسیاری از سلبریتی‌ها را به این برند جلب کرده است.

«جنیفر انیسون» یکی از سلبریتی‌های محبوبی است که در اغلب مواقع، لباس‌های برند نینا ریچی را به تن می‌کند.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند نینا ریچی علاقه دارند؟
در این تصویر جنیفر انیسون را می‌بینید که یک شومیز برودری‌دوزی شده و بسیار ظریف نینا ریچی را بر تن کرده است.

حتما بخوانید: رازهای جذابیت و جوانی جنیفر انیستون

«جی‌جی حدید» هم از دیگر سلبریتی‌های مشهوری است که در بسیاری از مواقع لباس‌های نینا ریچی را انتخاب می‌کند و در آن‌ها می‌درخشد.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند نینا ریچی علاقه دارند؟
جی‌جی حدید هم یکی دیگر از سلبریتی‌های زیبا و مشکل‌پسندی است که در لباسی از برند نینا ریچی می‌درخشد.

محصولات برند نینا ریچی به‌اندازه‌ای زیبا و شیک هستند که «کیم کارداشیان» هم یکی از طرفداران پر و پا قرص آن‌ها به حساب می‌آید.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند نینا ریچی علاقه دارند؟
در این تصویر، کیم کارداشیان را می‌بینید که یکی از لباس‌های برند نینا ریچی را پوشیده است.

در تصویر زیر «کیتی هولمز» را می‌بینید که کیف مدل La Rue Dumpling را از برند نینا ریچی در دست گرفته است.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند نینا ریچی علاقه دارند؟
بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد شناخته شده از جمله کیتی هولمز از طرفداران کیف‌های نینا ریچی به حساب می‌آیند.

احتمالا، شما هم «جسیکا آلبا» را می‌شناسید. کافی است به عکس زیر نگاه کنید تا او را ببینید که با همراه داشتن کیف Marché Tote از برند نینا ریچی عازم فرودگاه شده است.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند نینا ریچی علاقه دارند؟
در این عکس، جسیکا آلبا را مشاهده می‌کنید که با در دست داشتن یکی از کیف‌های برند نینا ریچی برازنده‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد.

جالب است بدانید، برخی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های عرصه سینما یا مد و فشن از گذشته تا کنون از عطریات برند نینا ریچی استفاده می‌کرده‌اند. برای مثال، «کلودیا کاردیناله»، «لانا ترنر»، «کویین سوفی» و «کریستین سل» همگی ترجیح می‌دهند با عطر L’Air Du Temps در محافل عمومی حاضر شوند.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم برند نینا ریچی را به شما معرفی کنیم و علاوه بر مرور تاریخچه، برخی از محبوب‌ترین عطریات آن را نیز با شما به‌اشتراک بگذاریم. آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ دوست دارید درباره کدام برندها بیش‌تر بدانید؟ ممنون می‌شویم دیدگاه‌های خود را در بخش «نظرات کاربران» برای ما و سایر خوانندگان بازگو کنید.


در ادامه بخوانید: همه‌چیز درباره برند هرمس؛ لوکس، محبوب و پر از جزییات
منبع www.businessoffashion.com www.puig.com www.vogue.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.