بررسی استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش؛ انتخاب‌های جسورانه و علاقه به اکسسوری‌ها

گوهر خیراندیش از چهره‌های باسابقه و به‌یادماندنی سینمای ایران است. او در تلویزیون و تئاتر هم حضوری درخشان داشته و دارد. تبحر او در نقش‌آفرینی بی‌نظیر و اهل بازی‌کردن در نقش‌های متنوع است. تنوع و رنگارنگی در استایل‌های او هم دیده می‌شود. در این مقاله از استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش می‌خوانید.

استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش؛ متنوع و غیرقابل پیش‌بینی

استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش
گوهر خیراندیش

خیراندیش از چهره‌های مهم سینماست. سالیان طولانی او را روی پرده نقره‌ای دیده‌ایم و از هنرش لذت برده‌ایم. نگاهی به استایل‌ها و تیپ او هم نشان می‌دهد که مانند ایفاکردن نقش‌های متنوع به تدارک‌دیدن استایل‌هایی به شکل‌های متفاوت علاقه‌مند است.

او گاهی خوب و بی‌خطا ظاهر می‌شود. گاهی هم اشتباهاتی دارد. اما نکته جذابی که در استایلش قابل‌درک است، رهابودن و اهمیت‌دادن به ترجیحات شخصی است. این موضوع باعث می‌شود که یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های تیپش را غیرقابل پیش‌‌بینی‌بودن شناسایی کنیم. به‌طور کلی، ویژگی‌های قابل‌اعتنای خیراندیش از این قرار هستند:

  • متنوع و غیرقابل‌ پیش‌بینی؛
  • جسارت در امتحان‌کردن تیپ‌های پرریسک؛
  • آرایش صورت متناسب با چهره و رنگ پوست؛
  • علاقه به اکسسوری‌ها؛
  • استفاده از سارافون.

خیراندیش ایراداتی هم دارد که در بخش پایانی مقاله به آنها اشاره‌ای خواهیم کرد. چه ایراداتی؟

  • نوسان در رعایت خوش‌پوشی؛
  • در نظرنگرفتن تناسب اندام و استایل؛
  • شلوغ‌بودن استایل.

متنوع و غیرقابل‌ پیش‌بینی

استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش
علاقه به تنوع در استایل

با مرور استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش به این نتیجه می‌رسیم که دوست دارد، تنوع را به استایلیش بیاورد. اگر او را در جشنواره‌ای ساده و با تیپ معمولی دیدید، دقیقا نمی‌دانید که در دفعه دیگر حضورش در انظار عمومی و جشنواره‌ها همین سبک را تکرار می‌کند یا خیر.

خیراندیش قابل پیش‌بینی نیست. همان‌طور که در نقش‌هایش از مادری مهربان تا پیرزنی راه‌زن و متکدی را با تنوعی بی‌نظیر ایفا می‌کند، در استایل هم اهل تنوع و تغییر است. استایل و لباس افراد حرف‌های زیادی درباره روحیات و سلیقه‌شان مطرح می‌کند. این جالب‌ترین بخش مرور تیپ و استایل آدم‌هاست.

جسارت در امتحان‌کردن تیپ‌های پرریسک

استایل گوهر خیراندیش

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گوهر خیراندیش جسارت در انتخاب استایل‌های مختلف است. البته منظور این نیست که همیشه خروجی تیپ و ظاهرش خوب از کار درمی‌آید. نه این‌طور نیست! اما همین‌که شجاعت پوشیدن استایل‌هایی را دارد که میل و سلیقه شخصی‌اش هستند، قابل‌تمجید است. برای مثال در تصویر بالا به استایل او نگاه کنید. کمتر هنرپیشه‌ای حاضر می‌شود که چنین استایل پرریسکی را امتحان کند.

گوهر خیراندیش
استایل متنوع خیراندیش

هنرپیشه‌های هم‌سن و هم‌سطح کاری او معمولا حضوری محافظه‌کارانه‌تر دارند. اما خیراندیش خود را در چارچوب‌ها و کلیشه‌های سنی و عُرفی زندانی نمی‌کند. بنابراین، ضمن اینکه گاهی استایل‌های پرریسک مناسبی نمی‌پوشد اما باز هم اعتمادبه‌نفسش در این زمینه جذاب است.

آرایش مو و صورت متناسب با چهره و رنگ پوست

استایل گوهر خیراندیش
آرایش مناسب

برخلاف تیپ و استایل پوششی متنوعی که خیراندیش دارد، آرایش صورت و موهایش معمولا یکنواخت هستند. در واقع، همیشه آرایشی متناسب و معقول دارد. او برای رنگ موها یا بخش‌های مختلف آرایش صورت به‌سراغ مواردی می‌رود که با پوست تیره‌اش در هماهنگی هستند. هیچ‌گاه، آرایشی غلیظ و عجیب از او نمی‌بینیم و معمولاً در این زمینه نمره خوبی می‌گیرد.

در تصویر بالا هم آرایش صورت و موهای او مطلوب است. برای بخش پوشش باید دقت بیشتری به‌خرج می‌داد. هماهنگی شلوار و کفش‌ها با استایل چندان جالب نیست. در واقع، شاید بهتر بود که شلواری خوش‌دوخت‌تر و رسمی‌تر می‌پوشید. تکلیف کفش‌ها با این شلوار هم معلوم نیست. در واقع تناسبی میان آنها وجود ندارد.

علاقه به اکسسوری‌ها

استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش
استفاده از اکسسوری‌ در استایل

در استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش که دقیق می‌شویم، علاقه او به استفاده از اکسسوری‌هایی چشمگیر و جالب‌توجه را می‌بینیم. او به گردن‌بندهایی که روی لباس قرار می‌گیرند، علاقه دارد. این اکسسوری‌ها معمولا لباس‌های او را از سادگی درمی‌آورند و انتخاب‌های خوبی هستند.البته در زمان‌هایی که او استایل‌هایی ساده برای خود تدارک می‌بیند.

انواع مدل‌های گردنبند زنانه

استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش
توربان در استایل

علاقه‌اش به توربان‌ها برای حضور در مراسم بین‌المللی هم نشان می‌دهد که اهل انتخاب اکسسوری‌های متنوع است و آنها را در استایل نادیده نمی‌گیرد. خیراندیش در زمان حضور در جشنواره‌های خارجی معمولا توربان استفاده می‌کند و ترجیح می‌دهد که به سراغ شال و روسری نرود. اگر توربان با لباس و بخش‌های مختلف استایل فرد در هماهنگی باشد، انتخاب بسیار خوبی هم خواهد بود؛ مثل تصویر بالا.

انواع مدل‌های توربان را ببینید

استفاده از سارافون

گوهر خیراندیش
خیراندیش در کنار علی کریمی

سارافون هم یکی از مدل‌های موردعلاقه خیراندیش است. او در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی از سارافون‌هایی با دُزهای متفاوتی از رسمی‌بودن استفاده می‌کند. گاهی دوخت و رنگ این سارافون‌ها مطلوب و مناسب‌اند. گاهی هم نه؛ چون ناحیه بازوهای خیراندیش با این مدل از لباس در تناسب چندانی نیستند و پوشیدن سارافون باعث می‌شود که بالاتنه و نواحی بازو کمی درشت‌تر به‌نظر برسند.

نقد ۱؛ نوسان در رعایت خوش‌پوشی

گوهر خیراندیش
استایلی آشفته

گوهر خیراندیش اهل تنوع است و این بد نیست. با این حال، مقوله تنوع با نوسان در ترتیب‌دادن استایل‌هایی مناسب فرق دارد. خیراندیش در برخی از مواقع، نوسان زیادی در این زمینه دارد.

استایل خیراندیش
استایلی قابل‌قبول

خوش‌پوشی به معنای آن نیست که همه باید از قواعدی خاص پیروی کنند و نمره‌هایی در چارچوب‌هایی تعریف‌شده بگیرند. اما معنایش رعایت آراستگی، تناسب رنگ‌ها و موقعیت‌ها در انتخاب استایل است. گوهر خیراندیش در برخی از مواقع این تناسبات را رعایت نمی‌کند.

نقد ۲؛ در نظر نگرفتن تناسب اندام و استایل

استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش
نادیده‌گرفتن تناسب استایل و اندام

هماهنگی میان اندام و لباس‌ها و اکسسوری‌ها از عوامل اصلی چشم‌نوازشدن استایل است. گوهر خیراندیش در برخی از مواقع به این موضوع بی‌توجه می‌ماند. برای مثال، در تصویر بالا، شاهد حضور او در جشنواره کن ۲۰۲۱ هستیم.

خیراندیش لباسی طراحی‌شده از سوی افراد حرفه‌ای به‌تن کرده که این خود امتیاز مثبتی است. اما طراحی اشکال‌هایی دارد. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، بالاتنه گوهر خیراندیش کمی درشت است.

منتقل‌کردن تمرکز استایل به این ناحیه از بدن باعث به‌هم خوردن تعادل تیپ و ظاهر می‌شود. طراحی مناسب آن است که باعث شود، از نظر بصری میان بخش‌های مختلف بدن نوعی تعادل و هماهنگی به‌وجود بیاید.

نقد ۳؛ شلوغ‌بودن استایل

استایل خیراندیش
شلوغی استایل

بعضی از آدم‌ها عاشق طرح‌ها و رنگ‌های مختلف‌اند. این خیلی خوب است. طرح و رنگ روحیه را شاد می‌کند و حس خوبی به‌وجود می‌آورد. البته اگر این شلوغی حالت افراطی پیدا کند، تعادل و تناسب از استایل دور می‌شود و نتیجه چندان جالب از کار درنمی‌آید. در استایل تصویر بالا از گوهر خیراندیش هم شاهد چنین چیزی هستیم. این مشکل گاهی در تیپ و ظاهر خیراندیش به‌چشم می‌آید.

نوبت شماست

استایل و لباس‌های گوهر خیراندیش را با هم بررسی کردیم. استایل او را دوست دارید؟ نقد و نظری نسبت به انتخاب‌هایش دارید؟ اگر قرار باشد که برای یک موقعیت رسمی مانند جشنواره‌ای داخلی یا خارجی برای او لباس طراحی کنید، چه می‌کنید؟ پیشنهادتان چه خواهد بود؟ برایمان بگویید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل و لباس‌های ساره بیات؛ لوکس و محافظه‌کار
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.