راهنمای انتخاب لگ زنانه؛ همه چیز درباره اصول پوشیدن این لباس کاربردی

دقت کرده‌اید که تنوع دنیای مد در دهه اخیر بسیار بیشتر از گذشته‌ها بوده است؟ این‌روزها، دست‌تان برای ترتیب‌دادن استایل‌های متنوع باز است. یکی از گزینه‌های پرکاربردی هم که در انواع استایل کاربرد دارد، لگ است. اما انتخاب لگ زنانه نکاتی دارد که از آنها در این مقاله خواهید خواند.

قد مناسب را درنظر بگیرید

انتخاب لگ زنانه

یکی از اصلی‌ترین نکات در انتخاب لگ زنانه ، درنظرگرفتن قد مناسب آن است. بنا به نوع و فُرم پاها و بدن باید به سراغ لگی بروید که قد مناسب‌تری دارد. به‌طور کلی، ۴ مدل لگ از نقطه‌نظر اندازه قد آن وجود دارد:

  • لگ تا مُچ؛
  • لگ کوتاه؛
  • لگ رکاب‌دار؛
  • لگ بلند.

لگ‌های کوتاه فارغ از شکل بدن برای فصل‌های بهار و تابستان و پوشیدن در باشگاه‌های ورزشی مناسب هستند. لگ‌های کوتاه برای کسانی مناسب است که پاهایی لاغر دارند. لگ‌های تا مچ هم با کفش پاشنه‌بلند برای هر فردی با هر قدی مناسب خواهند بود. اگر پاهایتان چاق و پُر است، شاید بهتر باشد دور لگ‌های کوتاه را خط بکشید. (البته این هم یک انتخاب شخصی است و برای کسانی گفته شده که دلشان می‌خواهد به کمک اصول لباس پوشیدن صحیح لاغرتر به نظر برسند).  لگ‌های رکاب‌دار هم تقریبا برای همه افراد مناسب‌اند.

 به جنس لگ دقت کنید

انتخاب لگ زنانه

جنس لگ‌ها هم بسیار متنوع است:‌ نخی، پشمی، الیاف مصنوعی و… . جنس لگ باید با در نظرگرفتن مکانی انتخاب شود که قرار است، لگ را در آن بپوشید. اگر می‌خواهید که لگ‌ها را برای ورزش استفاده کنید، بهتر است که به سراغ مواردی بروید که ترکیبی از نخ و مواد مصنوعی هستند. نخ راحتی و نرمی به همراه می‌آورد و وجود الیاف مصنوعی هم ضمن اینکه باعث می‌شود، لگ شکل خوبی داشته باشد و در شست‌وشوهای زیاد تخریب نشود، با عرق بدن در هنگام ورزش خیس نمی‌شود و ماهیچه‌ها را هم گرم نگه می‌دارد.

اگر می‌خواهید لگ را برای مهمانی یا خیابان استفاده کنید، گزینه‌های دیگر هم وجود دارد:‌ لگ‌هایی با الیاف مصنوعی براق، لگ‌های طرح چرم و جنس‌های دیگری که ضمن زیبایی، جنس خوشایندی هم دارند. لگی که می‌خواهید در خیابان و مهمانی‌ها به پا کنید، باید جنسی سفت‌ داشته باشد و شکلش را سریع از دست ندهد. لگ‌های نخی زود شکل خود را از دست می‌دهند. در خرید لگ زنانه به این نکته دقت داشته باشید.


حتما بخوانید: استایل مونوکروم چیست؟ اصول ست کردن لباس با این استایل جذاب

انتخاب رنگ مناسب چگونه است؟

در گذشته، رنگ لگ‌ها چندان متنوع نبود و هماهنگ‌کردن لگی رنگی با مانتو یا تاپ، تی‌شرت و… رواج نداشت. اما در حال حاضر، لگ‌ها در رنگ‌های مختلفی قابل‌خرید هستند. حتی رنگ‌های نئونی و براق هم به بازار آمده‌اند و اتفاقا گزینه‌ای پرطرف‌دار برای هماهنگ‌کردن استایلی برای خیابان به شمار می‌روند. البته توصیه‌ای هم داریم: اگر پایین‌تنه و پاهایتان چاق است، به‌سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید. رنگ‌های تیره یا لگ‌هایی که دارای طرح و خط عمودی هستند، پاها و پایین‌تنه را لاغرتر و باریک‌تر نشان خواهند داد.

نکاتی درباره لگ‌های طرح‌دار که باید بدانید

انتخاب لگ زنانه

در انتخاب لگ زنانه دست‌تان باز است. از چه لحاظ؟ از لحاظ شکل، رنگ و طرح. خرید لگ‌های طرح‌دار کمی حساس است. به این خاطر که نمود آنها در ویترین یا به‌طور کلی، به‌حالت نپوشیده با زمانی که آنها را به پا می‌کنید، تفاوت‌هایی دارد. پس قبل از خرید، حتما لگ طرح‌دار را امتحان کنید تا ببینید که ظاهر استایل‌تان چگونه می‌شود. با پهن‌شدن تصویر طرح روی پارچه لگ روی پاها، امکان دارد که جلوه خوبی به‌وجود نیاید. پس در خرید لگ طرح‌دار دقیق عمل کنید.

قانون دیگری هم وجود دارد: زمانی که لگ طرح‌دار به پا دارید، بخش‌های دیگر لباستان باید ساده باشند. تناسب میان رنگ لباس‌‌های دیگر و طرح‌های لگ هم بسیار اهمیت دارد. اگر هماهنگی‌ میان بخش‌های مختلف لباس و لگ طرح‌دار چشمگیر نباشد، استایلی ناموزون و شلخته خواهید داشت.

بایدها و نبایدها در انتخاب لگ زنانه و پوشیدن آن

  • بهتر است که لگ‌ها را با تاپی بپوشید که دست‌کم تا زیر باسن قرار می‌گیرد.
  • حواستان به لباس زیرتان باشد. لگ‌ها چسبان هستند و بهتر است که خطوط لباس زیرتان از زیر لگ‌ها نمایان نباشد.
  • لگی مناسب با سایز خودتان خرید کنید. اگر لگ برایتان تنگ یا گشاد باشد، ظاهر و جلوه نامطلوبی پیدا خواهد کرد.

در آخر

انتخاب لگ زنانه

در انتخاب لگ زنانه دقت کافی به خرج بدهید. شاید از آن دسته افرادی هستید که معتقدند، هر چیزی که به چشم خوشایند بیاید، استایلی مناسب هم رقم خواهد زد. نه! این نگاه اشتباه است. هر چقدر که بیشتر با اصول دنیای مد و فشن آشنا باشید، انتخاب‌هایتان هم خوشایندتر و شیک‌تر خواهد شد. لگ‌ها دنیای گسترده و متنوعی دارند. هم برای ورزش و استفاده روزانه می‌توان روی آنها حساب کرد و هم برای مهمانی‌ها و مراسم رسمی‌تر. جذابیت آنها، قابلیت هماهنگ‌کردن‌شان با انواع لباس‌های دیگر مانند مانتوهای بلند و کوتاه، تونیک‌ها، تاپ‌ها، کت‌ها و… است.

پوشیدن لگ‌ با انواع مدل‌های کفش هم شدنی و مقدور است. به نظرتان نکته دیگری هم درباره انتخاب لگ زنانه وجود دارد که از نظرمان جا مانده است؟‌ اگر نکته‌ای در نظر دارید، ممنون می‌شویم ما را در بخش نظرات مطلع کنید.


در ادامه بخوانید: انواع شلوار زنانه؛ از مام استایل تا سرهمی را دقیقا بشناسید
منبع vanndigit.com stylecraze.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.