مدل‌های جذاب و شیک مانتو برای عید ۱۴۰۱

شما هم هنوز ذوق خریدن لباس‌های نو برای فصل تازه را دارید؟ حتی اگر کمدتان پُر از لباس باشد هم انگار خرید عید چیز دیگری است و شوق کودکانه‌ای با خود به‌همراه می‌آورد که نظیر ندارد. در این مقاله می‌خواهیم از چند مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱ برایتان بگوییم.

۱۰ مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱؛ چه بپوشیم و چه نپوشیم؟

امسال تنوع ترندهای مانتو بسیار زیاد است؛ یعنی مانتوهایی بیشتر دوخته و عرضه می‌شوند که طیف متنوعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. امسال هم کرونا رهایمان نکرده است و باید با‌احتیاط رفتار کنیم؛ با این حال، خریدکردن همیشه می‌تواند حس خوبی به ما منتقل کند و شروعی برای یک تغییر باشد.

مثلاً شما می‌توانید با انتخاب مدلی متنوع از میان مدل‌های ترند مانتوی امسال، تیپ و استایلی متفاوت با سال‌های پیش برای خودتان تدارک ببینید. در میان مدل‌های معروف امسال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کُتی؛
  • چین‌دار عروسکی؛
  • سنتی؛
  • پیراهنی؛
  • وست و شومیز؛
  • ست مانتو و شلوار.

۱. مانتوی کُتی اسپورت و مجلسی

مانتوی کتی
مانتوی کتی در استایلی جذاب و رسمی

مانتوهای کتی که در میان انواع مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱ زیاد دیده می‌شوند از بهترین گزینه‌ها هستند. با خرید مانتوی کتی مناسب اندامتان می‌توانید انواع استایل‌های رسمی، نیمه‌رسمی و غیررسمی را برای خود رقم بزنید.

مانتوهای کتی معمولاً برای اندام‌های مختلف مناسب‌اند و می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های متنوعی سِت کنید. برای مثال، اگر شلواری رسمی بپوشید، مانتوی کتی‌تان وارد حالت رسمی و مجلسی می‌شود. با انتخاب شلواری چسب و از جنس‌هایی مانند جین یا کتان می‌توانید استایلی نیمه‌رسمی برای خود داشته باشید. مانتوهای کتی را می‌توانید با دامن یا پیراهن‌های میدی هم بپوشید.

با پوشیدن مانتوی کتی با شلوارهای بَگی و انواع جین‌ها مثل مام‌استایل هم که تیپ اسپورت جذابی خواهید داشت. چندکابردی‌بودن مانتوهای کتی باعث می‌شود که جایگاه ویژه‌ای در میان خریدهای عید امسال داشته باشند. حتماً به خریدشان فکر کنید. مدل‌های مختلفی از مانتوی کتی در بازار هست اما مدل‌های اورسایز (oversized) از جذاب‌هایی هستند که انتخابشان خاص‌ و متفاوت‌تان می‌کند.

انواع مانتو کتی اینجاست

۲. مانتوی چین‌دار و عروسکی

مدل مانتو برای عید
مانتوی عروسکی

مدل‌ چین‌دار و عروسکی هم مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱ است که اگر مناسب اندامتان باشد، استایلتان را حسابی شیک و جذاب می‌کند. شاید بپرسید که منظور از عروسکی چیست؟ مدل‌هایی که در قسمت دامن، حالت چین‌دار و تقریبا کلوش دارند و در بخش آستین‌ها هم ساده نیستند.

اگر این مدل از مانتوها را انتخاب می‌کنید، باید حواستان به حفظ سادگی بخش‌های دیگر استایل باشد. وجود چین‌وشکن‌ها در بخش‌های مختلف مانتوهای عروسکی نیاز به سادگی در بخش‌های دیگر لباستان را زیاد می‌کند. در میان مدل‌های عروسکی، مانور طراحی روی آستین‌هاست. اگر اندام خیلی لاغری دارید و دوست دارید که کمی درشت‌تر به نظر برسید، این مدل‌ها برایتان بسیار مناسب خواهند بود.

انواع مانتو عروسکی اینجاست

۳. مدل‌های سنتی

مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱
مدل سنتی

مانتوهای سنتی هم در سال جدید پرطرفدار خواهند شد. طرح‌های مختلف سنتی و محلی که روی بخشی از پارچه‌ها می‌نشینند به آن‌ها اصالت و جذابیت خاصی می‌دهند. یکی از نکات مطلوبی که درباره مدل‌های سنتی وجود دارد، این است که دیگر پوشیدنشان به شما استایلی رسمی نمی‌دهد.

این‌روزها، امکان این وجود دارد که بخش‌های مختلف استایلتان متفاوت باشد. مثلاً چطور؟ برای مثال، پوشیدن مانتوی کوتاهی با طرح سنتی می‌تواند در کنار شلواری جین هم زیبا از کار دربیاید. البته حواستان را جمع کنید و اگر می‌خواهید که برای مهمانی و مجالس رسمی از مانتوهایی با طرح سنتی استفاده کنید، بهتر است که باقی بخش‌ها را هم رسمی و مجلسی انتخاب کنید.

مانتوهای عروسکی را ببینید

۴. مدل پیراهنی و بهاری

مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱
مانتوی پیراهنی

یکی دیگر از مدل‌های جذاب عید امسال، مانتوهای پیراهنی است. این مانتوها که در واقع، پیراهن هستند در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف بر قامت‌تان می‌نشینند. مدل‌های متنوع و رنگ‌های مختلفی برای این مدل مانتوها وجود دارد؛ انتخاب با شماست.

البته چین و شکن‌های مانتوهای عروسکی در این مدل از مانتوهای پیراهنی هم دیده می‌شود. مانتوهای پیراهنی را می‌توانید با شلوار، دامن یا لگینگ‌های مختلف ست و هماهنگ کنید. برای ورود به فصل بهار انتخاب خوبی هستند.

مانتوهای پیراهنی اینجاست

۵. سارافون و شومیز

مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱
وست و شومیز سفید

سارافون و شومیز هم طرحی ترندی و مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱ هستند. این مدل روی تن و اندام بیشتر افراد به‌خوبی می‌نشیند و زیباترشان می‌کند. سارافون و شومیز می‌توند با دامن یا شلوار سِت شود. این انتخاب به اندام و سلیقه خودتان وابسته است.

شومیز زیر سارافون را سفید انتخاب کنید. این رنگ از شومیز می‌تواند در استایل‌های بسیار متنوعی به کارتان بیاید. وجود چنین لباسی در کمد همه لازم است. ترکیب آن با سارافون بلند و کوتاه هم بسیار خوب از کار درمی‌آید.

انواع شومیز سفید را ببینید

۶. ست مانتو و شلوار

مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱
ست مانتو و شلوار

ست مانتو و شلوار هم ترکیب رسمی و مطلوبی است که برای عید امسال می‌توانید روی آن حساب کنید. مانتو و شلوارتان می‌تواند مدل‌دار و گشاد باشد. مدل‌های کُتی هم انتخاب دیگری هستند که اتفاقاً طرفدار هم زیاد دارند.

با داشتن چنین استایلی به‌سادگی می‌توانید در موقعیت‌های رسمی شرکت کنید و دیگر خیالتان بابت انتخابی مناسب برای مجالس و مهمانی‌های رسمی راحت خواهد بود. دقت کنید که یکی از مدل‌های جذاب امسال، آستین‌های کلوش است. نمونه آن را در تصویر بالا می‌بینید.

۷. کت‌وشلوارهای سِت

مانتو و شلوار ست
مانتو و شلوار ست

کت‌وشلوارهای ست هم چندسالی است که در دنیای مدوفشن بسیار مطرح شده‌اند. مدل‌های متنوعی از کت‌وشلوارها در بازار موجود است. بنا به اندام و کاربرد موردنظرتان به سراغشان بروید. یادتان باشد که محدودیت‌های زیادی از دنیای مدوفشن کنار رفته‌اند.

برای مثال، دیگر مانند قدیم نیست که پوشیدن کتانی با کت‌وشلوار حالت ناخوشایندی داشته باشد. حالا می‌توانید انواع کفش‌ها و کیف‌ها را همراه با کت‌وشلوارتان ست کنید. البته همیشه نیم‌نگاهی به هارمونی میان اجزای مختلف استایلتان داشته باشید اما بدانید که این روزها، دست‌تان بازتر از قبل است.

کت و شلوارهای رسمی زنانه

۸. کت‌ها و مانتوهای ماکسیمال

مدل مانتوی عید ۱۴۰۱
مدل مانتوی ماکسیمال

کت‌ها و مانتوهای ماکسیمال یعنی مواردی که طرح‌های شلوغی دارند و روی پارچه‌شان کار می‌شود. این مدل‌ها هم علیرغم مطرح‌شدن مدل‌های مینیمال در سال‌های اخیر، در عید امسال در میان مدل‌های مختلف دیده می‌شوند.

اگر طرفدار استایل‌های شلوغ هستید و از تیپی پُر از طرح و رنگ خوشتان می‌آید، می‌توانید به‌سراغ این مدل‌ها هم بروید. البته دقت کنید که منظور از مدل ماکسیمال این نیست که با استایل پارچه و دوختی شلوغ و پرتلاطم روبه‌رو هستید.

چنین چیزی ماکسیمال نیست. ماکسیمال‌ها طرح‌هایی هستند که نقش‌ونگار و برش‌های متنوع دارند ولی در عین‌حال، نوعی هماهنگی هم میان بخش‌های مختلفشان از نظر مدل، طرح و رنگ وجود دارد. چنین مدل‌هایی را می‌پسندید؟

۹. تونیک‌های مدل‌دار

مدل تونیک
عکس از پیج اینستاگرام ترانه کبریایی

 

تونیک‌های مدل‌دار هم در میان ترندهای عید امسال دیده می‌شوند. این مدل‌ها هم گزینه‌های خوبی برای پوشیدن در فصل بهار هستند. ست‌کردنشان با شلوارهای رسمی، نیمه‌رسمی و غیررسمی ممکن است و به شما آزادی‌ عمل زیادی می‌دهند.

تونیک‌های خنک و طرح‌دار یا ساده را برای استایل عید امسالتان انتخاب کنید. تونیک‌ها می‌توانند مدل‌های مختلفی داشته باشند و بنا به اندامتان، گزینه‌ای را انتخاب کنید و بخرید که شما را جذاب‌تر از همیشه می‌کند.

۱۰. بلوز و دامن

مدل‌های مانتو برای عید
تونیک و دامن

بلوز و دامن از بهترین انتخاب‌ها برای بهار و تابستان است. اگر می‌خواهید که استایلی متنوع و مناسب فصل داشته باشید، حتما نیم‌نگاهی به بلوزودامن‌های ترند امسال هم داشته باشید. خنکی بی‌نظیر بهار با لباسی که پذیرای نسیمی دل‌پذیر است، بیشتر به دلتان خواهد نشست.

در آخر

انواع مدل مانتو برای عید ۱۴۰۱ را دیدید؟ از میان این مدل‌ها می‌توانید گزینه مناسب با سلیقه و اندامتان را انتخاب کنید. توجه به مدل‌ها و ترندها همیشه جذاب است اما در نهایت، بهترین مدل همان است که بیشتر دوستش دارید و روی قامت‌تان زیباتر می‌نشیند. از میان مدل‌ها کدام‌یک چشمتان را بیشتر گرفت؟ قصد خرید یا دوخت کدام مدل را دارید؟


در ادامه بخوانید: مدل‌‌های شیک ناخن برای عید ۱۴۰۱
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.