راهنمای کامل خرید ریش‌تراش؛ مزیت‌ها و معایب هر نوع ریش‌تراش

در روزگاران گذشته، مردان با تیغ و چاقو موهای صورتشان را اصلاح می‌کردند اما زندگی‌های پرسرعت امروزی نیاز به ابزارهایی متناسب دارند. ریش‌تراش‌ها برای اصلاح صورت و آراستگی آقایان حضوری مفید و مهم دارند. برای همین در این مقاله از خرید ریش‌تراش گفته‌ایم تا خرید بهتری داشته باشید.

خرید ریش‌تراش؛ راهنمای کامل خرید ریش‌تراشی مناسب

خرید ریش تراش

ریش‌تراشی مناسب به شما کمک می‌کند که بدون صرف وقت زیاد بتوانید آراسته و خوش‌تیپ شوید. دیگر خبری از زخم و جراحت‌های اصلاح با تیغ هم در کار نخواهد بود. حتی اگر ریش‌هایتان بلند است و دوست ندارید که آن را اصلاح کنید، باز هم لازم است که ریش‌تراشی داشته باشید تا اوضاع را مرتب نگه دارید.

شاید برایتان جالب باشد که قدمت استفاده از ریش‌تراش به سال‌های دور می‌رسد. چقدر دور؟ حوالی سال ۴ قبل از میلاد مسیح. اسکندر کبیر به سربازان ارتشش دستور داده بوده که ریش‌هایشان را اصلاح کنند. دلیل این بوده که وجود ریش باعث می‌شده دشمن ریش سربازان را بکِشد و آنها را به‌خطر بیاندازد.

البته در دوران اسکندر خبری از ریش تراش نبوده است. ریش‌تراش در سال ۱۸۴۷ میلادی از سوی ویلیام هنسون (William Henson) اختراع شد. این مدل از ریش‌تراش همان تیغ‌هایی است که امروز هم کاربرد دارند. به مرور زمان تیغ‌ها جای خود را به ماشین‌های ریش‌تراش برقی دادند. اگر قصد خرید ریش‌تراش دارید، به نکته‌های زیر دقت داشته باشید.

در نظر گرفتن انواع ریش‌تراش

دوست دارید که روزانه موهای صورتتان را از ته اصلاح کنید؟ یا شاید هم اهل اصلاح ریش‌ها برای مرتب‌ نگه‌داشتن آنها هستید. باید هدفتان را از خرید ریش‌تراش بدانید. زمانی که بدانید هدفتان از خرید چیست، امکان انتخاب از میان گزینه‌های مختلف خواهید داشت. دو نوع ریش‌تراش وجود دارد:

  • ریش‌تراش‌های فویلی
  • ریش‌تراش‌های چرخشی

ریش‌تراش‌های فویلی

خرید ریش تراش
ریش‌تراش فویلی

ریش‌تراش‌های فویلی در بخش تیغه لایه نازکی از فلز دارند. این مدل از ریش‌تراش‌ها به داشتن تیغه‌هایی صاف و مستقیم معروفند و امکان اصلاح دقیق موهای صورت را فراهم می‌کنند. یعنی اگر دوست دارید که ریش‌ها را از ته بتراشید و اصلاح کنید، مدل‌های فویلی برایتان مناسب خواهند بود.

عملکرد ریش‌تراش‌های فویلی به این شکل است که موها را از روی سطح صورت بلند و بعد کوتاهشان می‌کنند. از آنجایی که سرعت این وسیله‌ها زیاد است، فرایند اصلاح تند و بی‌درد پیش می‌رود.

مزایا

  • برای موهای نازک و صاف مناسب‌اند.
  • امکان تراشیدن و اصلاح ریش‌ها از ته را فراهم می‌کنند.
  • برای اصلاح و مدل‌دادن به خط ریش گزینه‌های مناسبی هستند.
  • پاک‌سازی و تمیزکردن این ریش‌تراش‌ها ساده‌تر از ریش‌تراش‌های دیگر است.

معایب

  • این ریش‌تراش‌ها نیاز به مراقبت و تمیزکردن مداوم دارند.
  • اگر موهای صورتتان زبر و ناصاف باشد، اصلاح چندان خوب پیش نمی‌رود.
  • سروصدای این دستگاه‌ها معمولا بیشتر از مدل‌های دیگر ریش‌تراش است.
  • برای اصلاح ریش‌های بسیار بلند نمی‌توان روی ریش‌تراش‌های فویلی حساب کرد.

پرفروش‌ترین انواع ریش‌تراش

ریش‌تراش‌های چرخشی

خرید ریش تراش
ریش‌تراش چرخشی

ریش‌تراش‌های چرخشی دارای تیغه‌هایی هستند که حرکات چرخشی دارند. این وسیله‌ها متناسب با انحنای صورت طراحی شده‌اند؛ یعنی به‌راحتی می‌توانند روی بخش‌های مختلف صورت حرکت و موها را اصلاح کنند.

تیغه‌های ریش‌تراش‌های چرخشی به‌شدت سریع عمل می‌کنند و برای کسانی مناسب هستند که هر روز تمایل به اصلاح‌کردن ندارند. مردانی با ریش‌های بلند، زبر و ناصاف هم بهتر است که به سراغ خرید ریش تراش چرخشی بروند.

مزایا

  • حرکت چرخشی تیغه‌ها امکان از ته‌زدن ریش‌ها را فراهم می‌کند.
  • این ریش‌تراش‌ها موها را نمی‌کشند و به‌راحتی و بدون سختی آنها را می‌بُرند و کوتاه می‌کنند.
  • ریش‌تراش‌های چرخشی می‌توانند روی نقاطی از صورت حرکت کنند که انحنا دارد و اصلاحشان راحت نیست.

معایب

  • سر ریش‌تراش‌های چرخشی معمولا سفت و ثابت است.
  • تمیزکردن تیغه‌های ریش‌تراش چرخشی کمی پرزحمت است.

برش ریش‌تراش در هر دقیقه

خرید ریش تراش

تعداد برش‌هایی که ریش‌تراش می‌تواند در هر دقیقه بزند هم در انتخاب ریش‌تراش مهم است. منظور از برش همان توان کوتاهی موی صورت است. هرچقدر که تعداد موهایی که ریش‌تراش در دقیقه می‌تواند کوتاه و اصلاح کند، بیشتر شود، اصلاحتان تمیزتر و سریع‌تر پیش خواهد رفت. مدل‌های درجه‌یک در میان ریش‌تراش‌های بازار، می‌توانند ۹ تا ۱۴هزار برش در هر دقیقه داشته باشند.

منبع انرژی ریش‌تراش

ریش‌تراش‌ها یا سیم دارند و به پریز وصل می‌شوند یا با باتری کار می‌کنند. برخی از مدل‌ها هم باتری‌های قابل‌شارژ دارند. اگر ریش‌تراشی با باتری قابل‌شارژ می‌خرید، قبل از استفاده حتما آن را کاملا شارژ کنید.

عمر باتری بیشتر ریش‌تراش‌های باکیفیت ۴۵ دقیقه تا کمتر از ۲ساعت است. برای اصلاح معمولا به زمانی بیشتر از این مقدار احتیاج نیست. به سراغ ریش‌تراش‌هایی بروید که باتری‌شان قابل‌تعویض یا شارژ است. انتخاب ریش‌تراشی خارج از این حالت‌ها اصلا به‌صرفه نیست.

مدل‌های ریش‌تراش سیم‌دار چندان توصیه نمی‌شوند چون سیمشان مزاحم فرایند اصلاح می‌شود. اگر بخواهید به سفر بروید هم چندان مناسب نیستند و به کارتان نمی‌آیند.

ریش‌تراش‌های ضدآب

برخی از ریش‌تراش‌ها را می‌توان با فوم و خمیر ریش استفاده کرد. یعنی امکان استفاده از آنها با مالیدن ژل، فوم و خمیر روی صورت ممکن است. امکان استفاده برخی از ریش‌تراش‌های ضدآب زیر دوش هم وجود دارد.

استفاده از ریش‌تراش زیر دوش کار اصلاح را راحت‌تر می‌کند چون موهای صورت در حالت خیس نرم‌تر می‌شوند. ضمن اینکه، امکان اصلاح زیر دوش باعث می‌شود که در وقتتان هم صرفه‌جویی کنید.

برای مثال، اگر صبح‌ها برای رفتن به سر کار عجله دارید، در حمام هم دوش می‌گیرید و هم ریش‌هایتان را اصلاح می‌کنید. اگر ریش‌تراشی ضدآب می‌خرید، حتما حواستان باشد که دستورالعمل‌های استفاده از آن را بخوانید تا خطری تهدیدتان نکند.

سهولت نظافت ریش‌تراش

خرید ریش تراش

تمیزکردن ریش‌تراش هم اهمیت بالایی دارد. اگر پوستتان حساس باشد که نظافت ریش‌تراشتان بسیار مهم‌تر هم می‌شود. پس بعد از هر بار استفاده از وسیله باید آن را تمیز کنید. شیوه نظافت بنا به نوع ریش‌تراش متفاوت است.

ریش‌تراش‌های فویلی راحت‌تر از چرخشی‌ها تمیز می‌شوند. اما حواستان باشد که در هنگام تمیزکردن تیغه به آن آسیبی نرسد. برخی از مدل‌های تازه ریش‌تراش ابزارهایی برای پاک‌کردن وسیله هم عرضه می‌کنند. حتی برخی امکان ضدعفونی‌کردن ریش‌تراش را هم دارند.

ارگونومی و طراحی ریش‌تراش

در خرید ریش‌تراش به ارگونومی یعنی سهولت استفاده و راحت‌بودن آن در دست و هنگام فرایند اصلاح توجه کنید. قبل از خرید ببینید که وسیله موردنظر خوش‌دست هست؟ وزنش زیاد نیست؟

امکان اصلاح‌کردن بخش‌هایی از صورت مانند زیر بینی یا زیر چانه و جاهای سخت دیگر با ریش‌تراش موردنظرتان وجود دارد؟ طراحی تیغه‌ها را بررسی کنید و ببینید که کارکردن با وسیله برایتان راحت است یا خیر.

سهولت تعویض تیغه‌ها

دقت کنید که هر وسیله‌ای پس از مدتی نیاز به تعویض قطعه پیدا می‌کند. به‌سراغ خرید ریش‌تراش و موردی بروید که امکان پیداکردن قطعاتش وجود دارد. برندی که امکان تعمیر آن نباشد و قطعاتش برای تعویض موجود نباشد، گزینه خوبی برای خرید نیست.

لینک خرید جدیدترین مدل‌های ریش‌تراش

سخن آخر درباره خرید ریش‌تراش

برای خرید ریش‌تراش به نکاتی که گفته شد، دقت داشته باشید. در درجه نخست، لازم است که بدانید هدفتان از خرید چیست و ریشتان چه مدل و جنسی دارد. بنا به ویژگی‌های هر نوع از ریش‌تراش و نوع موهای صورتتان اقدام به خرید کنید. تجربه استفاده از کدام مدل ریش‌تراش را دارید؟ نکته دیگری هم درباره خرید این وسیله دارید که از نظر ما جا افتاده است؟


در ادامه بخوانید: راهنمای انتخاب جلیقه مردانه؛ کدام مدل مناسب شماست؟
منبع groomandstyle.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.