چطور قد بلندتر به نظر برسیم؟ برای خانم‌ها و آقایان

اکثر افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند، دوست دارند قدبلندتر به نظر برسند. اگر دوست دارید قدبلندتر به نظر برسید در اینجا نکاتی را برایتان نوشته‌ایم که کاربردی و مفیدند و کمکتان می‌کنند.

راهنمای مطالعه بستن

خانم‌ها چطور می‌توانند بلندقدتر به نظر بیایند؟

لباس تک‌رنگ یا همان مونوکروم بپوشید

لباس تک رنگ

بهتر است رنگ موردنظرتان را برای یک لباس انتخاب کرده و رنگ کفش و سایر لباس‌ها‌ی‌تان را از مشتقات، تناژها و سایه‌های تیره و روشن همان رنگ انتخاب کنید. اگر از رنگ‌های تیره استفاده می‌کنید، سایر لباس‌ها از همان تن رنگی تیره باشد و اگر رنگ روشن را انتخاب می‌کنید، کفش و لباس‌های دیگر را هم در همان زمینه رنگی ست کنید. این کار به بلندتر دیده شدن شما کمک بسیاری خواهد کرد. استفاده از رنگ‌های مشابه یک استراتژی موثر است که توهم ارتفاع ایجاد کرده و ظاهر عمودی شکل و بلندتری به شما خواهد بخشید.


حتما بخوانید: استایل مونوکروم چیست؟ اصول ست کردن لباس با این استایل جذاب

یک تکه لباس بپوشید

اورآل

 

یک تکه لباس مانند یک پیراهن کوتاه یا بلند، اورال و سرهمی می‌تواند یک فرد کوتاه قد را بلندتر جلوه دهد چرا که رنگ‌ها و طرح‌های یکسان و پیوسته می‌تواند در چشم یک خط عمودی به وجود بیاورد که ظاهراً شما را بلندقدتر نشان می‌دهد.

درمقایسه با متفاوت بودن لباس‌های بالاتنه و پایین‌تنه که قسمت بالا و پایین را به خوبی از هم تفکیک می‌کنند، لباس یک تکه این چنین نیست که اگر پاهای کوتاه‌تری دارید، یکسره بودن لباس آن‌ها را خواهد پوشاند.

لباس‌های بالای زانو بپوشید

لباس بالای زانو

پوشیدن لباس‌های بالای زانو یکی از راه‌های بسیار آسان برای این است که یک خانم کوتاه قد، بلند به نظر برسد. پوشیدن لباس‌های بالای زانو بهترین راه است تا پاهای شما را بلندتر و کشیده‌تر نشان دهد زیرا لباس کوتاه باعث ایجاد فضایی می‌شود که قد پاها را بلندتر نشان می‌دهد و بلند بودن پاها بیش‌تر جلب توجه خواهند کرد.

لباس ماکسی بپوشید

لباس ماکسی

شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد اما لباس‌های ماکسی و بلند قادرند خانم‌های کوتاه قد را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهند. یکی از فاکتورهای کلیدی در استایل افراد قد کوتاه این است که بتوانند با لباس‌های‌شان یک ستون رنگی ایجاد کنند. به همین خاطر رنگ‌ها و طرح‌های مشابه و هم‌رنگ و همین‌طور پیراهن‌های ماکسی می‌توانند به طور بسیار موثری ظاهر بدن شما را کشیده‌تر و بلندتر کنند. برای افراد قد کوتاه، لباس‌های تک رنگ و لباس‌های با طرح ریز و کوچک، بهترین انتخاب‌ها خواهند بود.

به جای شلوارک، دامن را انتخاب کنید

دامن

اگر قدتان کوتاه است، باید به جای شلوارک از دامن استفاده کنید. پوشیدن شلوارک باعث می‌شود به خوبی دیده شود که پاهای شما از کجا شروع می‌شود درصورتی که یک دامن کوتاه خیلی این موضوع را مشخص نمی‌کند. به همین دلیل است که همیشه یک دامن کوتاه با کفش پاشنه بلند، انتخابی مناسب برای خانم‌هاست تا بلندقد دیده شوند.

از دامن‌های کوتاه استفاده کنید

دامن کوتاه زنانه
عکس از:
Edward Berthelot

 

پوشیدن دامن کوتاه و یا حتی پیراهن کوتاه یکی از قدیمی‌ترین ترفندهایی است که برای بلندقدتر دیده شدن به‌کار می‌روند.  با این روش توجه افراد به جایی که دامن و پیراهن شما تمام می‌شود، معطوف خواهد شد. به همین ترتیب، هرچه دامن و پیراهن شما کوتاه‌تر باشد، چشم‌ها قد شما را بلندتر دیده و باعث می‌شود پاهای‌تان هم بلندتر به چشم بیاید. جذاب‌ترین طول دامن و پیراهن برای دختران کوتاه قد، حدوداً تا ۳ اینچ بالای زانو است.

به‌طورحتم، این به معنای این نیست که همیشه کوتاه‌ترین دامن و یا پیراهنی که پیدا کردید را بپوشید، بهتر است وقتی یک دامن کوتاه می‌پوشید در انتخاب بالاتنه دقت بیش‌تری به کار ببرید.

از پوشیدن لباس‌های میدی یا متوسط بپرهیزید

پیراهن میدی
عکس از:
Christian Vierig

دامن و یا پیراهن‌های با طول متوسط یکی از جذاب‌ترین مدل‌های رایج در حال حاضر هستند، اما متاسفانه این مدل لباس‌ها برای افرادی که قد کوتاهی دارند و می‌خواهند بلندتر به نظر برسند، مناسب نیستند.

یکی از دلایلی که لباس‌های میدی مناسب نیستند این است که نه آنقدر کوتاهند که طول پاهای شما را نمایش دهند و نه آنقدر بلند هستند که مانند لباس‌های ماکسی شما را عمودی، کشیده و بلند نشان دهند.

لباس‌های با طول متوسط می‌توانند ساق‌ها و زانوهای ما را به نمایش بگذارند که معمولاً جزو قسمت‌هایی از بدن نیستند که بخواهیم آن‌ها را به نمایش بگذاریم.

کفش و شلوارهای بلند انتخاب کنید

شلوار بلند زنانه
عکس از:
Edward Berthelot

 

اگر می‌خواهید بلندتر به نظر برسید پوشیدن شلوار و جین‌های بلند را فراموش نکنید؛ شلوار و جین‌های بلند می‌توانند دور کمر شما را بلند از آن چه که هست نمایش دهند. انجام این کار باعث می‌شود بالاتنه و پاهای‌تان بلندتر به چشم بیایند و این یکی از راه‌هایی که خانم‌های کوتاه قد را می‌تواند به طرز جذابی بلندتر نشان دهد. پوشیدن کفش‌های لژدار و پاشنه‌بلندها هم اولین راه‌حلی است که قطعا خودتان هم می‌دانید.

شلوار جین دمپا گشاد بپوشید

شلوار جین دمپا گشاد

شلوار دمپا گشاد به خوبی در قسمت باسن و ران‌ها فیت و اندازه است و از زانو به پایین گشاد و بزرگ می‌شود. این نوع شلوار یکی از جذاب‌ترین شلوارهای طراحی شده برای خانم‌هایی است که پاهایی کوتاه دارند.

در حقیقت هر زمانی که شما شلوار جین دمپا گشاد می‌پوشید، خودتان فوراً متوجه می‌شوید که پاهای‌تان ظاهری بلندتر پیدا می‌کنند. بهترین مدلی که می‌توانید از این نوع شلوارها استفاده کنید این است که بلندترین آن‌ها را انتخاب کرده و به همراه کفش پاشنه بلند بپوشید. وقتی قد بلند و دمپای گشاد شلوار روی پاشنه‌های کفش‌تان را بپوشانید، پاهای‌تان بلندتر هم دیده خواهد شد.

کفش نوک تیز بپوشید

پاشنه بلند نوک تیز

کفش‌های با رویه کوتاه بپوشید

کفش با رویه کوتاه

کفش‌های با رویه کوتاه همان‌هایی هستند که قادرند مقداری از شکاف انگشتان پا را نشان دهند. هرچه رویه کفش کم‌تر باشد، سطح روی پا کم‌تر پوشیده شده و به این ترتیب پاها بلندتر و کشیده‌تر به نظر می‌آیند. به همین دلیل این مدل از کفش‌ها جذاب‌ترین نوع کفش برای خانم‌هایی هستند که دوست دارند بلندتر دیده شوند. بسیاری از برندهای معتبر کفش، تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید این مدل کفش‌ها قرار داده‌اند و به همین دلیل حس می‌کنید که کفش‌های گران قیمت پاها را بلندتر نشان می‌دهند. این مساله به این معنی نیست که شما حتماً باید هزینه زیادی را صرف خرید یک جفت کفش کنید تا پاهای‌تان کشیده به نظر برسد بلکه می‌توانید از برندهایی با قیمت مناسب‌تر، کفش‌هایی مشابه این طراحی پیدا کنید.

کفش‌های با بند دور مچ نپوشید

کفش‌های با بند دور مچ

 

 

کفش‌های با بند مچ پا پاهای شما را بریده شده نشان می‌دهند و پوشیدن کفش‌های بدون بند مچی، پاهای شما را بلندتر نشان خواهند داد. حتی اگر در حالت ایده‌آل همه بخواهند کفش‌های با بند دور مچ بپوشند، باز هم این کار ایده مناسبی برای خانم‌هایی که ریزنقش هستند و پاهای کوچک‌تری دارند، نخواهد بود.

از صندل‌های مدل گلادیاتوری (رومی) دوری کنید

صندل مدل رومی

 

در سال‌های اخیر استفاده از صندل‌های رومی بسیار رایج شده است اگرچه ممکن است پوشیدن آن‌ها شیک و روی مد بودن را نشان دهد اما این مدل صندل‌ها برای دخترانی که پاهای کوتاهی دارند، مناسب و جذاب نیستند. اگر شما پاهای کوتاهی دارید، هرگونه طرح افقی می‌تواند پاهای شما را کوتاه‌تر نشان دهد. بندهای بلند صندل‌های رومی پاهای شما را از آن‌چه هستند، کوتاه‌تر نشان خواهند داد. اما اگر از طرفداران این نوع صندل‌ها هستید بهتر است رنگ‌های روشن و متناسب با رنگ پوست‌تان را انتخاب کنید. همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، هرچه رنگ کفش به رنگ پوست شما نزدیک‌تر باشد، کم‌تر جلب توجه کرده و ریسک کوتاه نشان دادن پاها را کم‌تر خواهد کرد.

از بوت‌های بلند با لگینگ مشکی استفاده کنید

بوت بلند و لگ

در زمستان پوشیدن بوت بلند مشکی با لگینگ مشکی یکی از نکات ضروری برای کسانی است که می‌خواهند بلندتر به نظر برسند. حتی می‌توانید بوت بلند مشکی را به همراه یک دامن کوتاه و یا پیراهن کوتاه هم بپوشید که در هوای سرد زمستان یک لباس بیرون گرم و زیبا برای شما خواهد بود.

تا زمانی که بوت و لگینگ هر دو مشکی رنگ باشند، از لحاظ بصری یک خط عمودی ایجاد می‌کنند که طول پاهای شما را بیش‌تر نشان خواهند داد. به این ترتیب حتی دیگر نیازی نیست از کفش یا بوت پاشنه بلند استفاده کنید چرا که با پوشیدن بوت بلند تخت و لگینگ همرنگ می‌توانید همان نتیجه‌ را بگیرید. اگر شما بخواهید کفش پاشنه بلند بپوشید، در آن صورت لگینگ جلوه‌ای دوبرابر خواهد داشت زیرا پاشنه‌های بلند به قد پاهای شما اضافه شده و بلندتر به چشم می‌آیید.

جذاب‌ترین بوت‌های زنانه را ببینید

لباس‌هایی با طرح عمودی انتخاب کنید

راه راه عمودی
بهترین راه برای این‌که بتوانید به کسانی که نگاه‌تان می‌کنند، بقبولانید که از آن‌چه که هستید بلندترید، این است که لباس‌های با طرح عمودی بپوسید. اطرافیان می‌توانند به سر تا پای شما نگاهی بیندازند و تصور کنند که قد بلند هستید. پوشیدن لباس‌هایی با طرح عمودی از هر نوعی که باشد، بدن شما را کشیده‌تر نشان خواهد داد. اگر می‌خواهید پاهای‌تان بلند به نظر برسند، از شلوارهای با طرح عمودی استفاده کنید. طرح لباس‌ها در ظاهر شما بسیار تاثیرگذارند.

 

آقایان چطور می‌توانند بلندقدتر به نظر بیایند؟

رنگ شلوار و کفش را ست کنید

ست کردن کفش و شلوار مردانه

اگر می‌خواهید شلوار بپوشید، رنگ شلوار و کفش‌تان را باهم ست کنید تا قدبلندتر به نظر بیایید. دلیلش این است که اگر رنگ شلوار و کفش مشابه هم باشد، خطای دید به وجود آمده و این‌طور احساس می‌شود که پاشنه‌های بلند کفش‌تان، پاهای کشیده و بلند شما هستند. به‌طور مثال یک شلوار جذب مشکی به همراه کفش پاشنه‌دار مشکی، شما را بلندتر از حد عادی نشان خواهد داد.

از پوشیدن لباس‌هایی با طرح بزرگ و درشت و دوری کنید

پیراهن مردانه گلدار

 

برای انتخاب طرح‌های درشت بسیار احتیاط کنید مخصوصاً در لباس‌هایی مانند تیشرت و بلوز و یا حتی کت و پالتوی بلند. طرح‌های درشت باعث می‌شوند خیلی شلوغ به نظر برسید و درواقع افراد کوتاه قد در این نوع طرح‌ها گم می‌شوند.

از پوشیدن شلوارهایی با مچ جذب دوری کنید

شلوار جذب مردانه

 

شلوارهای با مچ جذب به نظر بهترین گزینه برای آقایان با پاهای بلند هستند اما اگر قد کوتاهی دارید، درواقع یکی از بدترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. وقتی شلوار مچی می‌پوشید این‌طور به نظر می‌رسد که پاهای‌تان قطع شده است. اگر می‌خواهید بلند دیده شوید، این دقیقاً متضاد چیزی است که می‌خواهید به آن برسید. به جای آن، از شلوارهای با قد معمولی استفاده کرده و کفش‌های لژدار بپوشید بپوشید. به این ترتیب شما می‌توانید چشم‌ها را گول بزنید و به آن‌ها بقبولانید که پاهای‌تان بلندتر هستند.

از پوشیدن لباس‌های سایز بزرگ بپرهیزید

لباس اورسایز مردانه

 

هر نوع لباسی که از سایز خودتان بزرگ‌تر باشد، شما را حتی از چیزی که هستید کوتاه‌تر نشان خواهد داد چرا که این نوع لباس‌ها حجم و اندازه زیادی در ظاهر شما ایجاد می‌کنند. بدان معنی است که اگر بلندقد نیستید، باید از لباس‌های اورسایز و بزرگ مانند سوییت‌شرت، تیشرت و کت‌های سایز بزرگ که متداول شده‌اند، دوری کنید. به جای آن، لباس‌هایی را انتخاب کنید که دقیقاً اندازه شما هستند. لباس‌های شما نباید خیلی تنگ باشند تا خوب به نظر برسید بلکه فقط باید اندازه شما باشند.

بوت‌های مچی نپوشید

بوت مچی مردانه

بوت‌های مچی این‌طور به نظر می‌رسند که یکی از اجزای اصلی کمد لباس و کفش در پاییز و زمستان هستند اما درواقع یکی از چالشی‌ترین کفش‌ها برای آقایان با پاهای کوتاه محسوب می‌شوند. بخاطر طول مچ پا، این نوع بوت‌ها به راحتی می‌توانند پاهای شما را جوری نشان دهند که دو تکه شده‌اند. اما اگر پاهای کوتاهی دارید و همچنان می‌خواهید از بوت‌های مچی استفاده کنید، بهترین راه این است که رنگ بوت و شلوارتان را مشابه انتخاب کنید، در این صورت پاها بلندتر به نظر خواهند رسید.

از لباس‌هایی با طرح‌های افقی اجتناب کنید

لباس با طرح افقی مردانه

 

طرح‌های افقی به‌طور معمول باعث می‌شوند شما کوتاه‌تر نشان داده شوید. این مساله به این معنی نیست که پسران ریزنقش باید از پوشیدن هرگونه لباس با طرح افقی دوری کنند. وقتی درباره اینکه چگونه می‌توانید کاری کنید که بلندتر به نظر برسید صحبت می‌کنیم، یک قانون طلایی وجود دارد که می‌گوید باید طرح لباس را متناسب با سایز بدن خود انتخاب کنید. نمی‌گوییم که هرچه ریزنقش‌تر هستید، لباسی با طرح‌های ریزتر انتخاب کنید بلکه به این منظور است که اگر هیکلی ریزنقش و استخوانی دارید، لباس‌هایی با ابعاد طرح کوچک‌تر را انتخاب کنید.

در زمستان کت‌های بلند بپوشید

بارانی بلند مردانه

بعضی متخصصان مد می‌گویند مردانی که قد کوتاهی دارند از کت و لباس‌هایی با قد بلندتر از زانو نباید استفاده کنند هرچند این نکته درست است که آقایان ریزنقش و کوتاه قد بهتر است لباس‌هایی بپوشند که با قدشان متناسب باشد اما اگر کوتاه قد هستید و تا به حال از کت‌های بلند استفاده نکرده‌اید یا کت‌هایی که ساق و یا مچ پا را می‌پوشانند را امتحان نکرده‌اید، حتما این کار را بکنید.
کت‌های بلند بهترین تاثیر را در ایجاد یک ستون رنگی داشته و باعث می‌شوند آقایان کوتاه قد، بلندتر به نظر برسند. درضمن کت‌های بلند از کت‌های کوتاه کاربردی‌تر هستند چرا که اگر در مناطق سرد زندگی می‌کنید، می‌توانند در زمستان شما را گرم نگهدارند.

سخن آخر

نکته‌های گفته شده در بالا در ارتباط با بلندتر نشان دادن شما بودند که اگر این نکته‌ها را رعایت کرده و استایل مناسب خود را پیدا کنید، به‌طورحتم بلندقدتر و کشیده‌تر دیده خواهید شد. مهم نیست که چقدر بلند یا کوتاه هستید، مهم‌ترین نکته این است که با استایلی که انتخاب می‌کنید، بتوانید اعتماد به نفس بالایی داشته و مثبت اندیش باشید.

به نظر شما چه راه‌های دیگری برای بلندتر و کشیده‌تر دیده شدن وجود دارد؟


در ادامه بخوانید: اصول شیک‌پوشی برای زنان ریز نقش و قد کوتاه
منبع petitedressing.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. ساناز می‌گوید

    ممنون.نکات اموزنده ای بود

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      ممنون از شما که با «منومد» همراه شدین.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.