اشتباهات رایج در انتخاب لباس دامادی و راه‌های اجتناب از آنها

اگر شما هم جزو آقایانی هستید که فکر می‌کنید در جشن عروسی همه چشم‌ها دنبال عروس است و لباس داماد اهمیت چندانی ندارد، بهتر است همین حالا دیدگاهتان را تغییر دهید. زیبایی و آراستگی عروس با یک دامادِ خوش‌تیپ کامل می‌شود. بنابراین هنگام انتخاب لباس دامادی اشتباه نکنید.

چه اشتباهاتی را هنگام انتخاب لباس دامادی نباید انجام دهید

این یک واقعیت است که انتخاب لباس مناسب برای عروس‌خانم‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارد. بااین‌حال شما به‌عنوان داماد نباید تصور کنید که انتخاب و خرید لباس مناسب برای شما خیلی ساده است. البته این را نگفتیم که نگران شوید، چون واقعا هم انتخاب لباس داماد آسان‌تر از لباس عروس است. فقط کافی است اشتباهاتی را که خواهیم گفت انجام ندهید.

۱. یازده ساعت مانده به جشن عروسی؛ تازه به فکر خرید لباس افتاده‌اید؟

انتخاب لباس دامادی - تا دقیقه نود منتظر نمانید

آقای داماد! چرا خرید لباس دامادی را به دقیقه نود موکول می‌کنید؟ مسلما خیلی زودتر از اینها کار برنامه‌ریزی برای جشن عروسی را شروع کرده‌اید. پس لباس‌تان را هم کمی زودتر انتخاب کنید تا در ساعت‌های آخر استرس بیخودی نکشید. در این صورت اگر باید اندازه لباس را اصلاح کنید، تغییراتی را در آن اعمال کنید یا هر مشکل دیگری دارد برطرف کنید، وقت کافی داشته باشید. حداقل شش‌ماه قبل از عروسی برای خرید لباس دامادی برنامه‌ریزی کنید.

۲. خودتان را زیر بار قرض و قوله می‌برید

عروسی هزینه‌های زیادی دارد. از محل برگزاری گرفته تا کیک و لوازم پذیرایی، از عکس و فیلمبرداری گرفته تا گروه موزیک، فهرست بلندبالایی دارید که باید برایشان هزینه کنید. لباس خودتان هم که فقط شامل کت و شلوار نیست، باید همراه با آن کفش، پیراهن، کراوات، جوراب و اکسسوری‌های دیگری هم تهیه کنید. بنابراین از قبل بودجه را تنظیم کنید.

بسیاری از آقایان مخصوصا آقایان ایرانی زیاد اهل کت‌شلوار نیستند و حتی در مهمانی‌های رسمی هم کمتر پیش می‌آید کت‌شلوار رسمی بپوشند. به همین دلیل احتمالا این کت‌وشلوار را فقط در عروسی دوست‌وآشنا خواهید پوشید. پس خوب درباره قیمت آن فکر کنید.

برخی فروشگاه‌های کت‌شلوار برای کت‌شلوار دامادی تخفیفات خوبی در نظر می‌گیرند. حتی برندهای مقرون‌به‌صرفه هم پیدا می‌شوند. فقط باید وقت داشته باشید و بگردید. به همین دلیل مورد شماره یک بسیار مهم است.

برخی فروشگاه‌های پوشاک مردانه کت‌شلوار اجاره‌ای هم در اختیار دامادها قرار می‌دهند. این گزینه را هم در نظر بگیرید.

۳. کت‌وشلوار را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از اندام‌تان می‌گیرید

این روز قرار است بهترین روز زندگی شما باشد، پس بهتر است آراسته به نظر برسید. لباس دامادی باید کاملا اندازه تن‌تان باشد. کت‌وشلواری که برایتان تنگ باشد، عضلات‌تان را به‌شکل بدی نشان خواهد داد و از این گذشته، موقع رقصیدن به دردسر خواهید افتاد! دست‌هایتان را نمی‌توانید حرکت بدهید، نفس‌کشیدن کمی سخت می‌شود، کلی هم عرق می‌کنید؛ از همه مهم‌تر شانس بیاورید که درزهای آن شکافته نشود!

اگر اندازه کت‌وشلوار بزرگ‌تر از سایزتان باشد هم مشکل دیگری است. در این صورت وارفته و شلخته به نظر می‌رسید. یک‌سری قوانین وجود دارند، برای مثال:

  • درز حلقه آستین باید دقیقا روی استخوان شانه قرار بگیرد؛
  • بلندی آستین دقیقا باید در قسمت مچ قرار بگیرد؛
  • سرشانه نباید افتاده باشد یا اینکه عرض آن از عرض سرشانه شما کمتر باشد؛
  • انتهای قد کت باید دقیقا روی باسن قرار بگیرد. وقتی دست‌هایتان در دوطرف بدن قرار می‌گیرند، لبه کت باید کمی کوتاه‌تر از لبه آستین شما باشد نه بلندتر از آن.

نگران نباشید، اگر بخواهید کت‌وشلوار بدوزید، خود خیاط این قوانین را می‌داند. هنگام خرید هم فروشنده می‌تواند به شما در انتخاب اندازه مناسب کمک کند.

۴. نظر عروس را نمی‌پرسید و به نظر دوستان بسنده می‌کنید

انتخاب لباس دامادی - با عروس مشورت نمی‌کنید

هرگز این اشتباه را مرتکب نشوید! هرچند بیشتر آقایان به‌صورت خودجوش درباره لباس دامادی از عروس نظرش را می‌پرسند یا با او خود او برای خرید می‌روند، برخی هم هستند که اهمیتی نمی‌دهند و با دوستانشان برای انتخاب مشورت می‌کنند! مشکلی نیست؛ اما لباس شما باید لباس عروس را تکمیل کند بدون اینکه آن را تحت‌الشعاع قرار بدهد. بنابراین اگر نظر او را بخواهید می‌تواند درباره اندازه و تناسب رنگ به شما کمک کند. عروس می‌تواند با توجه به لباسی که خودش انتخاب کرده است به شما اطلاعات بدهد تا رنگ و سبکی را انتخاب کنید که هم با آن بدرخشید و هم ترکیب زیبایی با لباس عروس ایجاد کنید.

۵. تنهایی برای خرید می‌روید

اگر با همسر آینده‌تان برای خرید می‌روید که مشکلی نیست، اما برخی افراد برایشان مرسوم نیست که برای خرید کت‌وشلوار عروس‌خانم را همراه ببرند. ایرادی ندارد، حداقل با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تشریف ببرید که وقتی لباس را امتحان می‌کنید و در آینه به خودتان نگاه می‌کنید، شخص دومی هم در آنجا حضور داشته باشد که نظر بدهد. مسلما فروشنده در بیشتر موارد به شما می‌گوید: «به‌به اینم خوبه، اینم بهتون می‌یاد». کلا شما هر چه را بردارید به حسن انتخاب شما تبریک خواهد گفت. بنابراین بهتر است با کسی که پیچیدگی‌های لباس پوشیدن را بهتر از شما می‌داند و برایش مهم و عزیز هستید همراه بروید.

۶. کت‌شلواری انتخاب می‌کنید که دیگر هیچ جا نتوانید بپوشید

اگر پولتان از پارو بالا می‌رود و پنجاه دست کت‌شلوار دارید، این مورد را بی‌خیال شوید و بقیه مطلب را بخوانید. اگرنه، هیچ‌وقت کت‌وشلواری را انتخاب نکنید که دیگر نتوانید آن را جایی بپوشید. مسلما کت‌وشلوار ارزان نیست و دارید مبلغ قابل‌توجهی برای آن هزینه می‌کنید. بنابراین بهتر است دنبال رنگ‌ها و سبک‌هایی باشید که دو فردای دیگر در جلسات رسمی اداری، عروسی فامیل و دوستان هم بتوانید آن را بپوشید. رنگ‌های خاکستری، مشکی و سرمه‌ای بهترین گزینه‌ها هستند.

۷. نمی‌دانید دقیقا چه می‌خواهید چون تحقیق نمی‌کنید

انتخاب لباس دامادی - نمی‌دانید دقیقا چه می‌خواهید

آقای داماد! شما باید حتما درباره انواع کت‌وشلوار و تفاوت‌های آنها تحقیق کنید تا دقیقا بدانید چه می‌خواهید. وگرنه در انتخاب لباس مخصوصا زمانی که خیاط یا فروشنده از شما سؤال می‌کنند چه چیزی مدنظرتان است، گیر خواهید کرد. برای مثال، تاکسیدو (Tuxedo که درواقع همان کت‌شلوار دامادی است) با کت‌شلوار (suit) فرق دارد. در تاکسیدو روی برگردان یقه، دکمه‌ها، لبه و نقاب جیب از پارچه ساتن یا ابریشم استفاده می‌کنند که نسبت به پارچه خود کت و شلوار براق‌تر است. اما در کت‌وشلوار، همه قسمت‌ها از یک نوع پارچه دوخته شده‌اند. از سوی دیگر معمولا با تاکسیدو پاپیون و با کت‌شلوار کراوات می‌پوشند.

البته درک این تفاوت‌ها برای افرادی مهم است که به سبک کلاسیک پایبندند. امروزه آن‌قدر مدل‌ها و سبک‌های مدرن و عجیب‌وغریب لباس دامادی زیاد شده‌اند که به‌سختی می‌توان قانون سفت‌وسختی برای آنها در نظر گرفت. پیشنهاد ما این است که درباره همه این موارد خوب تحقیق کنید تا در هنگام خرید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

شیک‌ترین کت‌وشلوارهای مردانه را ببینید

۸. دنبال برندهای گران‌قیمت یا به‌اصطلاح لباس مارک هستید

این هم اشتباه دیگری است که افراد باهوش هرگز مرتکب نمی‌شوند. چرا فکر می‌کنید کت‌شلوارتان حتما باید از برندهای لاکچری تهیه شده باشد تا آراسته و خوش‌تیپ به نظر بیایید؟ مجذوب تبلیغات نشوید و به حرف دیگران توجه نکنید. فقط اسم یک برند یا مارک روی کت‌شلوار هزینه هنگفتی را به قیمت اصلی آن اضافه می‌کند، درحالی‌که هیچ تفاوتی بین این لباس و لباس دیگری با همان کیفیت که اسم دهان‌پرکنی روی آن نیست وجود ندارد. نیازی نیست با کت‌شلوار مارک دیگران را تحت‌تأثیر قرار دهید، زیرا یک هفته بعد از عروسی هیچ‌کس یادش نمی‌ماند که شما چه پوشیده بودید. خودتان اما تا مدت‌ها یادتان خواهد ماند که چه هزینه‌های سرسام‌آوری را بی‌دلیل به خودتان تحمیل کردید.

کلام آخر؛ حالا وقتی تصمیم گرفتن است

روز عروسی شما بهترین روز زندگی شماست. با فکر باز به‌دنبال خرید لباس دامادی‌تان بروید و بهترین را انتخاب کنید. اشتباهاتی را که گفتیم انجام ندهید تا در مجلس عروسی بدرخشید، عروس‌تان به شما افتخار کند، به‌خاطر لباس‌تان خجالت نکشید و از هم مهم‌تر، بعدها هر وقت یاد روز عروسی‌تان می‌افتید لبخند به لبتان بنشیند نه اینکه به‌خاطر هزینه‌های بی‌مورد حرص بخورید. نظر شما چیست؟ اگر دوست دارید، دیدگاه‌هایتان را درباره خرید لباس دامادی با ما به اشتراک بگذارید.

منبع aspiringgentleman
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.