رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتون؛ آمیزه‌ای از شادکامی و بردباری

شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد. رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتون ترکیبی از دو رنگ خواهد بود. کاملا مناسب با حال‌وهوای کرونایی دنیا.

رنگ سال همیشه در ماه دسامبر یا آذر خودمان انتخاب می‌شود. شرکت پنتون (Pantone) که در دنیا معروف است، امسال هم دست به‌کار شده و دو رنگ را برای رنگ سال ۲۰۲۱ معرفی کرده؛ رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتون رنگ‌های خاکستری و زرد هستند.

باوجود پاندمی و ویروس کرونا، کسی نیست که از سال ۲۰۲۰ دل خوشی داشته باشد. اگرچه حتما لحظه‌های شخصی دلپذیری هم داشته‌ایم. حالا چشم‌مان به آینده است و روزهای پیش رو. پنتون هم با انتخابش همین را می‌گوید. با ما باشید و ببیند ماجرای رنگ امسال چیست. رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتون را با هم بررسی می‌کنیم.

رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتونرنگ سال ۲۰۲۱

زرد روشن و خاکستری دو رنگ جداگانه‌ای هستند که در کنار هم به‌عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب شده‌اند. این ترکیب الهام‌بخش قرار است به ما بگوید آسان بگیرید و خوش‌بین باشین که خورشید طلایی بار دیگر طلوع می‌کند.

بعد از پشت سر گذاشتن سالی که حوادث آن قابل‌ پیش‌بینی نبود و پاندمی که در زندگی ما سابقه نداشت، حالا رنگ خاکستری را داریم. به‌نظر نمی‌رسد معادل دقیقی برای رنگ (Ultimate Gray) در فارسی داشته باشیم. ما خاکستری را با واژه‌های مثل تیره و روشن توصیف می‌کنیم. آن‌چه در تصویر می‌بینیم خاکستری روشن و سرزنده‌ای‌ است که اصلا دلگیر به‌نظر نمی‌رسد. این خاکستری را در سنگ‌های کنار ساحل و در طبیعت دیده‌ایم. این رنگ قرار است اطمینان‌خاطری دوباره به ما ببخشد و به یادمان بیاورد که باید در زندگی انعطاف‌پذیر باشیم.

(Illuminating) رنگ زرد روشن یا درخشان است. نمادی از درخشش آفتاب و خوش‌بینی درباره‌ فردای بدون ویروس کرونا. زرد گل آلاله شاد و درخشان است. به گفته‌ پنتونی‌ها، درخششی همراه با سرخوشی دارد. از آخرین باری که رنگ زرد انتخاب شده بود، حدود یک دهه می‌گذرد. سال ۲۰۰۹ طیف گرم‌تری از زرد را انتخاب کردند، زرد گل میموزا. چراکه هیچ رنگی بهتر از زرد حس امید و اعتماد را منتقل نمی‌کند. درست است که در ده سال گذشته دنیا خیلی تغییر کرده، اما تفسیر پنتون از رنگ زرد همان است که بود.

پنتون این دو رنگ کاملا متمایز را در کنار هم قرار داده تا پیام‌آور قدرت و امیدواری باشد. این ترکیب می‌گوید دیگر زمان یک رنگ، یک نفر یا تنهایی، به‌سر می‌رسد. اکنون از بیشتر از «یک» حرف می‌زنیم.

همه‌ مردم دنیا به حس و حالی پر از امیدواری نیاز دارند. لازم است بر سر شوق بیایند و دلگرم شوند. پس چه ترکیبی بهتر از خاکستری و زرد روشن؟

تاثیر رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتون بر مجموعه‌های مدرنگ سال ۲۰۲۱

تیم پنتون از سال ۲۰۰۰ منتظرند ماه دسامبر از راه برسد تا یک رنگ را به‌عنوان رنگ سال به دنیا معرفی کنند. رنگی که کارشناسان پنتون روی آن دست می‌گذارند، معمولا به ترند تبدیل می‌شود و بر صنعت‌های گوناگونی تاثیر می‌گذارد، مانند سرگرمی، هنر، مد، طراحی داخلی،‌ سفر و سبک زندگی.

امسال هم از این اتفاق مستثنا نیست. اهالی مد چشم‌شان به معرفی رنگ سال است تا آن را به ‌شکل‌های مختلف وارد کارشان کنند. باید آماده باشیم و رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتون را در رویدادهای ورزشی، پشت ویترین فروشگاه‌ها، در عکس‌های اینستاگرامی و نمایشگاه‌های مد بین‌المللی پیدا کنیم.

هم‌اکنون هم می‌توانیم رد پای این رنگ‌های جذاب را در مجموعه‌های مد لباس و لوازم جانبی ببینیم. در مجموعه‌های بهار ۲۰۲۱ ورساچه، میومیو(Miu Miu)، کولینا استرادا (Collina Strada)، ام اس جی ام (MSGM) و جیسون وو (Jason Wu)، رنگ زرد روشن فراوان بوده است. خاکستری هم در مجموعه‌های مد مایکل کورس (Michael Kors)، بالمن (Balmain)، براندون مسکول (Brandon Maxwell)و نینا ریچی (Nina Ricci) خودش را نشان داده است.

به‌نظر می‌رسد این رنگ خاکستری، برای نمایشگاه بهار و تابستان ۲۰۲۱ پرادا (Prada) عالی کار کند. همان‌گونه که نماینده برند آیسمن (Eisman) می‌گوید، پنتون در طول سال‌ها مطالعه‌ زیادی بر واکنش افراد نسبت به رنگ انجام داده. انتخاب این دو رنگ واکنش جهانی را برمی‌انگیزد. ما نور را پیش رو می‌بینیم و با مقاومت و بردباری ۲۰۲۱ را آغاز می‌کنیم. آمیزه‌ این دو رنگ به ما می‌گوید صبور باشید و مثبت فکر کنید.

تاثیر رنگ سال بر ترندهای دکوراسیون

رنگ سال ۲۰۲۱

رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتون بر دکوراسیون داخلی هم تاثیر زیادی خواهد گذاشت. این ترکیب رنگ حس مثبت و شادی را به خانه می‌آورد. روتختی، کوسن، گلدان و لوازم جانبی به رنگ زرد پرطرفدار خواهند بود. خاکستری هم رنگی خنثا به‌حساب می‌آید که خیلی راحت در فضای خانه جا می‌گیرد. بنابراین، دست طراحان داخلی حسابی باز است.

رنگ سال یا دو رنگ سال!رنگ سال ۲۰۲۱

امسال نخستین زمانی نیست که پنتون دو رنگ را انتخاب می‌کند. در ۲۰۱۶ هم دو رنگ سال داشتیم. طیفی از صورتی به نام Rose Quartz  و طیفی از آبی با عنوان Serenity  که نامش را آرامش گذاشته بودند. ترکیبی که در ایران هم محبوب بود و همچنان طرفدار دارد. به این ترتیب ۲۰۲۱ دومین سال دو رنگه به‌حساب می‌آید.

شما نظرتان درباره این ترکیب رنگ چیست؟ دوستش دارید؟


در ادامه بخوانید: رنگ قرمز موسسه پنتون؛ این بار به رنگ پریود
منبع usatoday.com pantone.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.