رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون؛ پویایی و جذابیت بنفش را دریابید

پایان سال میلادی که می‌رسد، موسسه پنتون هم دست‌به‌کار می‌شود و رنگ تازه سال را اعلام می‌کند. رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون وری پری(Very Peri) است. اما منظور چه رنگی است؟

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون چیست؟

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
رنگ سال ۲۰۲۲

موسسه پنتون همیشه رنگ سال جدید را در اواخر سال میلادی قبلی معرفی می‌کند. رنگ امسال چیست؟ وِری پِری؛ رنگی با رگه‌های آبی با زمینه‌ای بنفش. این بنفش و آبیِ درهم‌‌آمیخته بسیار پویا و شاد هستند و مفاهیم زیادی را منتقل می‌کنند.

له‌یتریس آیزمن (Leatrice Eiseman)، مدیر اجرایی مؤسسه پنتون است. او می‌گوید:

رنگ امسال گویای عدم اطمینان است؛ یعنی از وضعیتی می‌گوید که آینده‌اش معلوم نیست و البته نگاهی محتاطانه اما خوش‌بین به روزهای آینده دارد.

این رنگ پررمزوراز می‌خواهد نوید روزهای بهتر را بدهد. انگار در دنیای کرونازده‌ای که تازه در بعضی نقاط در حال جان‌گرفتنِ دوباره است، چنین رنگ شاد، عمیق و پویایی می‌تواند دست‌کم نگاهمان را از خمودگی و کسالت خارج کند.

دلیل انتخاب رنگ سال چه بوده است؟

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
رنگ سال ۲۰۲۲

مدیران و کارشناسان موسسه پنتون می‌گویند که آنها برای انتخاب رنگ هر سال، تحقیقات و پژوهش‌های زیادی انجام می‌دهند. یکی از اقداماتشان بررسی زمینه‌های مختلف از ورزش تا مدوفشن است. این مؤسسه برای انتخاب رنگ امسال به بازی‌های رایانه‌ای و فناوری‌های دیجیتالی نگاه ویژه‌ای داشته است.

رنگ غالبی که به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه در بازی‌های رایانه‌ای، فرآورده‌های دنیای فناوری و حیطه‌های دیگر از بهار سال گذشته تاکنون دیده شده، همین رنگ بنفش-آبی پویا و شاداب بوده است. به‌گواه کارشناسان و مدیران پنتون، رنگ سال، نمودی از چیزهایی است که در اطرافمان در زمینه‌های مختلف رخ می‌دهد.

علاوه بر این‌ها، رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون ریشه‌هایی در طبیعت هم دارد؛ اسطوخدوس و گل یاس. رنگ این‌ها می‌تواند در زمانه‌ای مشوش آرامش‌بخش باشد. این رنگ قبل از معرفی از سوی پنتون در مجموعه لباس‌های برندهای معروفی مانند لویی‌ویتون هم زیاد دیده شده است.

معنای رنگ وری‌پری یعنی رنگ سال چیست؟

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
رنگ سال ۲۰۲۲

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، رنگ بنفش و آبی شادابی که به عنوان رنگ سال انتخاب شده، خبر از تغییرات فناوری در دنیا می‌دهد و نشا‌ن‌دهنده آینده‌ای است که هرچند مشخص نیست اما رگه‌هایی از امید در آن وجود دارد.

متخصصان معتقدند که نباید این رنگ را بنفش نامید. در واقع، رنگ امسال تلفیقی است از آبی و قرمز. شاید به نظرتان مطرح‌کردن رنگی به عنوان رنگ ویژه هر سال، کاری بیهوده به نظر برسد اما این‌طور نیست.

انتخاب رنگ سال راهی برای توسعه ارتباطات است. ضمن اینکه روشی برای ابراز احساسات و عقاید جمعی هم به شمار می‌رود. مثلا برای انتخاب همین رنگ امسال، مؤسسه پنتون با رصدکردن حیطه‌های مختلف ورزشی، فناوری، علمی، مدوفشن و… توانسته به این نتیجه برسد که در ناخودآگاه جمعی جهان، این رنگ موردپسند واقع شده است.

ضمن اینکه معنا و احساسی که با دیدن رنگ وری‌پری به ذهن و روان منتقل می‌شود، نوعی آرامش و خلاقیت است که برای دنیای امروزی‌مان ضروری به نظر می‌رسد.


حتما بخوانید: رنگ قرمز موسسه پنتون؛ این بار به رنگ پریود

استفاده از رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون مهم است؟

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
رنگ سال ۲۰۲۲

زمانی که رنگ سال مطرح می‌شود، کسب‌وکارهای مختلف اقدام به استفاده از آن می‌کنند. کارکرد این رنگ در بازاریابی مهم است و می‌تواند موفقیت‌های زیادی به وجود بیاورد. فقط دنیای مدوفشن نیست که این رنگ را به کار می‌گیرد، آرایش‌ها و لباس‌های مختلف را مقابل چشمانمان نمایان می‌کند، بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف هم می‌توانند با به‌کارگیری این رنگ در تولیدات و محصولاتشان، ضمن هم‌گام‌شدن با دنیا، نظرات مشتریان بیشتری را به خود جلب کنند.

همان‌طور که گفته شد، موسسه پنتون با آگاهی و تحقیق دست به انتخاب رنگ سال می‌زند. پس انتخاب این رنگ از سوی کسب‌وکارهای مختلف برای سروسامان‌دادن به سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و محصولاتشان می‌تواند همراه با جذب و جلب‌نظر مخاطبان و مشتریان باشد.

نمونه‌هایی از به کارگیری رنگ سال ۲۰۲۲ در آرایش و مو

رنگ وری‌پری یا همان بنفش با رگه‌های آبی و قرمز می‌تواند در دنیای آرایش به‌خوبی استفاده شود. این رنگ متنوع، شاد و آرامش‌بخش امکان میکاپ خلاقانه را فراهم می‌کند. برای نمونه، سایه‌ها و خط‌چشم‌هایی از این رنگ، صورتی منحصربه‌فرد و جذاب برایتان می‌سازند. خط چشم‌های رنگی از ترندهای سال گذشته هم بوده‌اند. حالا اگر خط چشمی به رنگ وری‌پری انتخاب کنید که دیگر بسیار خوش‌استایل و به‌روز خواهید شد.

خط‌چشم‌های رنگی و سایه‌هایی به رنگ سال

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
خط چشم و سایه به رنگ سال

استفاده از خط چشم رنگی را فراموش نکنید. امسال به سراغ خط چشمی به رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون بروید. یکی از مزایای بارز این رنگ، تناسب آن با انواع رنگ پوست است. یعنی فرقی نمی‌کند که پوست تیره/خیلی‌تیره یا روشن/خیلی روشن دارید، در هر حال، این رنگ روی صورتتان به‌خوبی خواهد نشست.

هایلایت‌ها و رنگ موی کامل به رنگ سال ۲۰۲۲

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
رنگ‌کردن موها به رنگ سال ۲۰۲۲

در سال‌های اخیر، استفاده از رنگ موهای فانتزی با رنگ‌هایی مانند نارنجی، آبی و… بسیار متداول و محبوب شده است. امسال هم می‌توانید از رنگ وری‌پری برای رنگ‌کردن موهایتان استفاده کنید.

اگر اهل چنین رنگ‌موهایی باشید، هایلایت‌ها و ترکیبات جذابی از رنگ سال ۲۰۲۲ برای موهایتان وجود خواهد داشت. شما از این رنگ برای موهایتان استقبال می‌کنید؟

رنگ موهای بنفش را ببینید

استفاده از رنگ سال برای ناخن‌ها

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
رنگ ناخن به رنگ وری‌پری

ناخن‌ها هم می‌توانند با رنگ سال ۲۰۲۲ صفا و جذابیت خاصی پیدا کنند. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، رنگ وری‌پری با تمام طیف‌های رنگی پوست هماهنگی دارد. برای همین، با هر رنگی از پوست می‌توانید به سراغ این رنگ جذاب بروید. لاک ساده یا ترکیبی از رنگ‌های طیف بنفش و آبی در کنار این رنگ سال جذاب از کار درخواهد آمد. نظرتان چیست؟

نمونه‌هایی از به‌کارگیری رنگ سال ۲۰۲۲ در دنیای فشن و لباس

رنگ سال ۲۰۲۲ رنگی است که هم برای استایل‌های رسمی کاربرد دارد و بسیار چشم‌نواز است و هم برای استایل‌های غیررسمی. در ادامه می‌خواهیم استایلی رسمی و غیررسمی را با این رنگ به شما نشان بدهیم.

استفاده از رنگ وری‌پری در استایل غیررسمی

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
استایلی غیررسمی با رنگ سال ۲۰۲۲

اگر اهل پوشیدن استایل‌های غیررسمی هستید، حتما می‌دانید که دنیایی از انتخاب برای ست‌کردن لباس‌های مختلف پیش رویتان است. امسال سعی کنید که برای ست‌کردن بخش‌های مختلف لباستان به سراغ رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون بروید. این رنگ با طیف‌هایی از بنفش، آبی و رنگ‌های روشنی مانند سفید استایل چشم‌نوازی برایتان فراهم می‌کند.

استفاده از رنگ وری‌پری در استایل رسمی

رنگ سال ۲۰۲۲ موسسه پنتون
استایل نیمه‌رسمی/رسمی با رنگ سال

برای ترتیب‌دادن استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی هم می‌توانید از رنگ سال کمک بگیرید. این رنگ هم نشاط استایل‌های اسپورت را تکمیل می‌کند و هم وقار کافی برای طراحی استایلی مناسب مراسم رسمی و نیمه‌رسمی برایتان فراهم می‌کند.

مدل‌های کراوات و دستمال گردن به رنگ سال

در آخر

رنگ سال ۲۰۲۲ رنگ جذاب، شاد و آرامی است. فلسفه‌هایی که پشت انتخابش هست هم به‌شدت هوشمندانه و فکرشده هستند. بنابراین، اگر از این رنگ خوشتان می‌آید، در انتخابش برای وسایل مختلف، آرایش و لباس شک نکنید. این رنگ را دوست دارید؟


در ادامه بخوانید: رنگ سال ۲۰۲۱ موسسه پنتون؛ آمیزه‌ای از شادکامی و بردباری
منبع vogue.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
4 دیدگاه
  1. عاطفه نانکلی می‌گوید

    درود فراوان بر شما باد:
    از شما ممنونم از اینکه جدید ترین مطالب مفید و سازنده را آگاه می سازید.

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      سلام عاطفه جان. ممنون از شما که مطلب رو خوندین. امیدوارم براتون مفید بوده باشه.

  2. صدرا می‌گوید

    خیلی خوب بود. مرسی

    1. فائزه حاجی‌آبادی، سردبیر می‌گوید

      سلام صدرا جان. ممنون از توجهتون

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.