راهنمای قدم‌به‌قدم خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها

با نزدیک شدن پاییز و فصل مدرسه، اغلب خانواده‌ها دغدغه خرید نوشت‌افزار و لوازم مدرسه را پیدا می‌کنند. این موقع از سال، به‌ویژه برای کلاس اولی‌ها و والدین‌شان با حال و هوای خاصی همراه است. در این مطلب، قصد داریم درباره خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها و روش انتخاب بهترین گزینه صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید در خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها دقت کرد؟

چرا باید در خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها دقت کرد؟
دقت در خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها باعث می‌شود محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه را خریداری کنید و تجربه منحصر به فردی را برای فرزندتان رقم بزنید./ عکس از: Nestea06

خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها به دقت زیادی نیاز دارد. با شروع فصل مدرسه، انواع‌واقسام محصولات مناسب برای دانش آموزان از جمله، کیف و نوشت‌افزار با قیمت‌های مختلف و اغلب، سرسام‌آور وارد بازار می‌شوند. گوناگونی کالاها و قیمت‌ها خصوصا خانواده‌هایی را گیج می‌کند که برای اولین بار فرزندشان را به مدرسه می‌فرستند. در چنین شرایطی، کافی است دقت‌تان را کم کنید تا محصولی بی‌کیفیت، گران‌قیمت و ناکارآمد را خریداری کنید. به این ترتیب، تنها با گذشت چند ماه از سال تحصیلی باید دوباره هزینه کرده و کالای به‌دردبخورتری را خریداری کنید. این موضوع، مخصوصا در مورد خرید کیف اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. چون یک کوله‌پشتی بی‌کیفیت نه تنها کار حمل‌ونقل لوازم مورد نیاز را برای بچه‌های کوچک و کم‌تجربه مشکل می‌کند، بلکه می‌تواند به سلامت آن‌ها هم آسیب بزند و برای خانواده‌ها مجددا هزینه‌تراشی کند.

انواع کیف مدرسه کدامند؟ مزایا و معایب هرکدام چیست؟

انواع کیف مدرسه چیست؟
امروزه انواع و اقسام کیف و کوله پشتی در بازار وجود دارند و انتخاب را به‌ویژه برای کلاس اولی‌ها مشکل کرده‌اند./ عکس از: Alas_spb

۱. کوله‌پشتی

کوله‌پشتی
کوله‌پشتی ابزار مناسبی است که برای حمل لوازم سنگین طراحی شده است./ عکس از: Oleksandr-Briagin

کوله‌پشتی یکی از ابزارهای بسیار مناسبی است که برای حمل وسایل سنگین مدرسه طراحی شده و وزن را به‌طور مساوی روی کمر و شانه‌های بچه توزیع می‌کند. با این حال، استفاده از آن در آب‌وهوای گرم یا در مکان‌های شلوغ مانند اتوبوس یا مترو می‌تواند دردسرساز باشد.

محبوب‌ترین کوله‌پشتی‌های دخترانه اینجاست

۲. کیف شانه‌ای

کیف شانه‌ای
کیف شانه‌ای زیبا و به درد بخور است. اما فشار زیادی را به یک طرف بدن کودک وارد می‌کند./ عکس از: DGLimages

کیف شانه‌ای وسیله جادار و مطمئنی است که برای حمل لوازم سبک‌تر طراحی شده و آزادی عمل بیش‌تری را برای کودک ایجاد می‌کند. با این حال، این نوع کیف برای کلاس اولی‌ها چندان مناسب نیست. زیرا وزن آن فقط روی یک سمت بدن می‌افتد و فشار زیادی را روی شانه‌ فرزندتان وارد می‌کند.

۳. کیف دستی

کیف دستی
کیف دستی در بین دانش آموزان از محبوبیت زیادی برخوردار است؛ با این حال، سنگینی وسایل را تنها به یک سمت بدن کودک منتقل می‌کند./ عکس از: romrodinka

کیف‌های دستی هم معمولا از طراحی زیبایی برخوردارند و حمل آن‌ها در مکان‌های شلوغ آسان است. با این حال، این نوع کیف هم درست مثل کیف شانه‌ای سنگینی بار را تنها به یک سمت بدن منتقل می‌کند و در طولانی‌مدت می‌تواند به بدن کودک آسیب بزند.

۴. کیف یا کوله‌پشتی چرخ‌دار

کیف یا کوله‌پشتی چرخ‌دار
کیف یا کوله‌پشتی چرخ‌دار برای حمل لوازم سنگین طراحی شده و از کارایی بالایی برخوردار است.

کیف و کوله‌پشتی چرخ‌دار هم وسیله مناسبی است که به حمل لوازم سنگین کمک می‌کند؛ اما به‌واسطه ساختار ویژه‌ای که دارد به سختی روی بدن قرار می‌گیرد. با این حال، وجود چرخ موجب می‌شود بچه‌ها این ابزار را به راحتی روی زمین به حرکت درآورند.

مهم‌ترین مراحل خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها چیست؟

مهم‌ترین مراحل خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها چیست؟
دقت به جزئیات و در نظر گرفتن نیازهای دانش آموز از مهم‌ترین مراحل خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌هاست.

۱. نوع کیف را برحسب نیازهای کودک انتخاب کنید

نوع کیف را برحسب نیازهای کودک انتخاب کنید
برحسب نیازها و حجم وسایل کودک کیفی را انتخاب کنید که با جثه و قدرت بدنی او تناسب داشته باشد./ عکس از: zeljkosantrac

نوع کیف باید با نیازها، ساختار فیزیکی، توان بدنی و حجم وسایل مدرسه کودک تناسب داشته باشد. بنابراین، در هنگام خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها علاوه بر جثه فرزندتان باید فهرست لوازم و کتاب و دفترهای او را هم در نظر داشته باشید.

۲. با مدرسه هماهنگ باشید

با مدرسه هماهنگ باشید
هر مدرسه‌ای قوانین و مقررات خاصی دارد که رعایت آن‌ها از طرف دانش‌آموزان الزامی است.

برخی از مدارس سیاست‌های خاصی دارند و ممکن است حمل بعضی مدل‌های کیف را برای دانش‌آموزان‌شان ممنوع کنند. این سیاست‌گذاری‌ها ممکن است شامل مواردی مانند رنگ، طرح یا مدل کیف باشد. بنابراین، قبل از خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها لازم است از قوانین مدرسه آگاهی یابید تا انتخاب‌تان را بر همین اساس انجام دهید.

۳. کیفیت دوخت کیف را در نظر داشته باشید

کیفیت دوخت کیف را در نظر داشته باشید
در هنگام خرید کیف حتما به دوخت آن توجه کنید تا در هیچ قسمتی وارفته و نامنظم نباشد.

در هنگام خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها حتما به کیفیت دوخت کوله‌پشتی و نحوه قرارگیری زیپ‌ها دقت کنید. پیشنهاد می‌کنیم از خرید کیف مدرسه‌ای که درزهای‌اش شُل و وارفته به‌نظر می‌رسد یا دوخت تمیزی ندارد خودداری کنید. در ضمن، لازم است لبه‌های پارچه را چک کنید و مطمئن شوید که خام (ریش‌ریش) یا فرسوده نیست. در غیر این‌صورت، پس از مدتی استفاده درزهای کیف باز می‌شوند. محل، جنس و نحوه قرارگیری زیپ‌ها را هم به دقت بررسی کنید. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که زیپ‌های آن با لبه پارچه‌ای پوشانده شده باشند. در این صورت، اگر مایعی روی کیف بریزد از طریق سوراخ‌های زیپ نمی‌تواند وارد کیف شود.

۴. به جنس پارچه کیف توجه کنید

به جنس پارچه کیف توجه کنید
توجه به جنس بخش‌های داخلی و خارجی کیف باعث می‌شود محصولی با کیفیت و ماندگار را خریداری کنید.

کیف‌های مدرسه با استفاده از پارچه‌های متنوعی دوخته می‌شوند. طبیعتا کیفیت این پارچه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. کوله‌هایی که از جنس پلی‌استر یا نایلون ساخته شده‌اند معمولا از وزن کم‌تری برخوردارند و آن‌ها را به مراتب راحت‌تر از کیف‌های پارچه‌ای می‌توان تمیز کرد. از سوی دیگر، کیف‌هایی که با الیاف طبیعی یا چرم درست شده‌اند دارای استحکام بیش‌تر و ظاهر جذاب‌تری هستند.

۵. ابعاد کیف را در نظر بگیرید

ابعاد کیف را در نظر بگیرید
ابعاد کیف باید با ساختار بدنی کودک هماهنگی داشته باشد تا موجب خستگی او نشود./ عکس از: SbytovaMN

در هنگام خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها باید محصولی را انتخاب کنید که با ابعاد فیزیکی و جثه کودک هماهنگی داشته باشد. به این ترتیب، بچه به راحتی می‌‌تواند از آن استفاده کند. برای این منظور، لازم است به اندازه عرض و ارتفاع کوله‌پشتی دقت کنید. عرض کوله‌پشتی باید با عرض شانه‌های کودک تناسب داشته باشد. از طرف دیگر، ارتفاع یک کوله‌پشتی مناسب باید به‌اندازه‌ای باشد که در فاصله تیغه شانه تا اندکی بالاتر از کمر بچه قرار بگیرد.

۶. راحتی بندها و تسمه‌ها را جدی بگیرید

راحتی بندها و تسمه‌ها را جدی بگیرید
کیفی را برای فرزندتان بخرید که بندهای بالشتکی و قابل تنظیم داشته باشد.

موقع خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها لازم است محصولی را انتخاب کنید که دارای بندها و تسمه‌های استاندارد و بالشتکی بوده و از قابلیت تنظیم برخوردار باشد. به این ترتیب، می‌توانید تسمه‌ها را با سایز کودک تنظیم کرده و به قرارگیری بهتر کوله‌پشتی بر روی بدن او کمک کنید. در عین حال، بالشتک‌های تعبیه شده در بندها از ایجاد فشار زیاد به شانه‌های بچه جلوگیری کرده و راحتی او را تضمین می‌کنند.

۷. به ساختار کیف توجه کنید

به ساختار کیف توجه کنید
کیف مدرسه کودک باید دارای جیب‌ها و تقسیم‌بندی‌های گوناگونی باشد تا بتواند انواع وسایل را در خود جای دهد.

یک کوله‌پشتی مناسب باید دارای جیب‌ها و تقسیم‌بندی‌های متعددی باشد. به این ترتیب، وزن و تراکم اجناس داخل کیف به‌طور متناسب در بخش‌های گوناگون آن توزیع می‌شود و فشار زیادی را بر روی یک نقطه خاص از بدن کودک وارد نمی‌کند. بعضی از کیف‌های مدرسه دارای جیب مخصوص قمقمه، محل قرارگیری هدفون و تقسیم‌بندی‌های متفاوتی هستند. بنابراین، خوب است بسته به ضرورت و نیازهای کودک این بخش‌بندی‌ها را در نظر بگیرید.

۸. سلیقه کودک را دست کم نگیرید

سلیقه کودک را دست کم نگیرید
نظرخواهی از کودک و توجه به سلیقه او موجب افزایش اعتماد به نفس و اشتیاق برای رفتن به مدرسه می‌شود.

علاوه بر همه مواردی که در هنگام خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها باید در نظر داشته باشید، لازم است به سلیقه فرزندتان هم توجه کنید. دلیل‌اش هم این است که کودک شما قرار است حداقل برای مدت ۹ ماه هر روز از این محصول استفاده کند. بنابراین، با وجود همه ویژگی‌های مثبت اگر آن را دوست نداشته باشد نمی‌تواند به‌اندازه کافی از داشتن‌اش لذت ببرد. در این صورت، احتمالا پس از مدت اندکی شما را مجبور می‌کند کیف دیگری را برایش خریداری کنید.

۹. مقرون به‌صرفه خرید کنید

مقرون به‌صرفه خرید کنید
خرید کالای با کیفیت و ارزان، رفتاری بسیار هوشمندانه است.

در صورت امکان، خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها را به زمان حراج موکول کنید. خوشبختانه، بسیاری از فروشگاه‌ها اعم از آنلاین و حضوری به مناسبت شروع سال تحصیلی در نیمه دوم شهریور لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان را با قیمت‌های بسیار خوبی عرضه می‌کنند. خرید بهترین محصولات با کم‌ترین قیمت باعث می‌شود شما و فرزندتان به یک اندازه خوشحال باشید.

نکات مهم درباره استفاده از کوله‌پشتی

نکات مهم درباره استفاده از کوله‌پشتی
در هنگام استفاده، لازم است به محل قرارگیری کوله پشتی بر روی بدن کودک دقت کنید./ عکس از: SDI-Productions
  • در هنگام استفاده از کوله‌پشتی حتما بندهای آن را روی هر دو شانه بیاندازید. استفاده از تنها یک بند موجب وارد کردن فشار زیاد به یک طرف بدن می‌شود و علاوه بر ایجاد خستگی در طولانی مدت می‌تواند سلامت کودک را به خطر اندازد.
  • لازم است اندازه هر دو بند به‌گونه‌ای تنظیم شود که از نظر طول با هم مساوی باشند و کوله‌پشتی را کمی بالاتر از کمر قرار دهند.
  • در هنگام گذاشتن لوازم مدرسه در داخل کوله‌پشتی، اقلام سنگین‌تر را در محفظه اصلی قرار دهید؛ به‌طوری که در نزدیکی پشت بچه قرار بگیرند.
  • وسایل سبک‌تر را می‌توانید در جیب‌ها و محفظه‌های فرعی کیف و دورتر از بدن کودک قرار دهید.
  • حواس‌تان باشد بچه‌ها کیف‌شان را بیش از اندازه پر نکنند. سنگینی کوله‌پشتی حداکثر می‌تواند ۱۵ درصد وزن بدن بچه باشد. برای مثال، بچه‌ای با وزن ۴۵ کیلوگرم نهایتا می‌تواند یک کوله‌پشتی ۷ کیلویی را حمل کند؛ یا مثلا یک کودک ۲۷ کیلوگرمی نباید بیش‌تر از ۴کیلوگرم را حمل کند.
  • در هنگام خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها می‌توانید چند نمونه از لوازم شخصی فرزندتان را به‌همراه داشته و پیش از نهایی کردن خرید آن را امتحان کنید. به این ترتیب، می‌توانید از جادار بودن و توزیع مناسب وزن در آن اطمینان یابید.
  • تسمه‌های کوله‌پشتی را با دقت تنظیم کرده و از درست بودن محل قرارگیری بندهای دور سینه و کمر (در صورت وجود) اطمینان یابید. بندی که روی قفسه سینه قرار می‌گیرد باید طوری تنظیم شود که تسمه‌های روی شانه را به سمت داخل بکشد تا بازوها بتوانند آزادانه حرکت کنند. در ضمن، تسمه دور کمر هم طبیعتا باید در مکان درست قرار بگیرد.
  • در صورت تمایل، می‌توانید یک کوله‌پشتی ساده به رنگ دلخواه فرزندتان بگیرید و آن را با اکسسوری‌ها و وسایل تزئینی مخصوصی بیارایید که برای کوله‌پشتی و کیف‌های پارچه‌ای طراحی شده‌اند. برای مثال، می‌توانید از پیکسل‌های فلزی و چوبی زیبا یا از سنجاق سینه‌های نمدی استفاده کنید. در نهایت هم می‌توانید یک جا کلیدی فانتزی را به یکی از زیپ‌های کوله‌پشتی وصل کنید.

محبوب‌ترین کوله‌پشتی‌های مدرسه اینجاست

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم کلیه نکات مهم و کاربردی را درباره خرید کیف مدرسه برای کلاس اولی‌ها با شما در میان بگذاریم. شما در هنگام خرید کیف مدرسه به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ شما چه نوع کیفی را مناسب می‌دانید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به‌اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: راهنمای قدم‌به‌قدم خرید کفش مدرسه برای کلاس اولی‌ها
منبع www.verywellfamily.com altitude-blog.com www.wikihow.life
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
2 دیدگاه
  1. شیما رجایی می‌گوید

    سلام ممنون از اطلاعات کاملتون، من یه مشاوره برای خرید میخواستم ممنون میشم جواب بدید. امروز داشتم یه رپورتاژ میخوندم نوشته بود کیف های برزنتی معمولا استحکام خیلی بالاتری دارن، خواستم بدونم این مسئله درسته؟ و اینکه چه کیفی رو برای بچه های دبستانی پیشنهاد میکنید؟

    1. نیلوفر مغازه‌ای می‌گوید

      سلام شیما جان. خوشحالم که این مطلب رو خوندی و به نظرت مفید بوده. کیف ها و کوله پشتی های برزنتی به دلیل وزن کم و دارا بودن بندهای مناسب برای حمل از بهترین گزینه هایی هستن که خصوصا به دانش آموزان دبستانی پیشنهاد میشن. به علاوه، شست و شوی این نوع کیف هم به سادگی امکان پذیره. فقط باید مراقب باشید بچه ها کیفشون رو زیاد سنگین نکنن تا به شانه ها و گردن شون فشار نیاد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.