بررسی استایل مهراوه شریفی‌نیا؛ دوست‌داشتنی و نه‌چندان حرفه‌ای

مهراوه شریفی‌نیا بازیگر نام‌آشنایی است. نقش‌های مختلفی در کارنامه دارد که بعضی خوب بوده و بعضی هم آنچنان جالب نبوده‌اند؛ درست مانند استایلش که گاهی خوب است و گاهی نه‌چندان قابل‌تحسین. در این مقاله، مروری بر استایل مهراوه شریفی‌نیا خواهیم داشت.

مروری بر استایل مهراوه شریفی‌نیا

استایل مهراوه شریفی‌نیا

شریفی‌نیا بازی در سینما و تلویزیون را از سال‌های کودکی شروع کرده است. برای همین، در حافظه مخاطبان حضور فعالی دارد. او گاهی در آثار ارزشمند و نقش‌های خوب درخشیده، گاهی حضوری متوسط و نه‌چندان پررنگ داشته و گاهی هم اشتباهاتی داشته است. همه این روندها در استایل او هم دیده می‌شود.

مهراوه در بعضی موقعیت‌های خوب و قابل‌تحسین ظاهر می‌شود. گاهی هم انگار توجهی به استایل خود نداشته و نمرات منفی و نامطلوبی از دنیای مدوفشن می‌گیرد. اگر شاخصه‌های استایلش را مرور کنیم به ویژگی‌های پررنگ زیر در آن می‌رسیم:

  • ست‌کردن کیف و کفش؛
  • علاقه به تکنیک تضاد رنگی؛
  • استفاده از مانتوهای بلند؛
  • انتخاب‌های محافظه‌کارانه؛
  • استفاده از شلوار جین.

اگر بخواهیم نقدهایی هم به استایل مهراوه داشته باشیم، به نقطه‌نظرات زیر برمی‌خوریم:

  • نبود تناسب میان اندام و مدل لباس؛
  • استفاده از کیف‌های بزرگ در استایل رسمی؛
  • استایل‌های غیرحرفه‌ای در جشنواره‌های بین‌المللی

نقدونظرها را هم در بخش پایانی مقاله مطرح خواهیم کرد. شروع کنیم؟

ست‌کردن کیف و کفش

استایل مهراوه شریفی نیا
ست کیف و کفش

یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های طراحی استایل، ست‌کردن کیف و کفش با هم است. مهراوه به این روش علاقه دارد. چنین اقدامی محافظه‌کارانه است و دشواری تصمیم‌گیری برای انتخاب رنگ کیف و کفش را ساده می‌کند. چنین انتخاب بی‌ریسکی جای اشتباه‌کردن نمی‌گذارد.

با این حال، از بانویی جوان که از کودکی در دنیای تصویر و سینما بوده، انتظار می‌رود که به‌سراغ پالت‌های رنگی متنوع‌تر و خاص‌تر در استایلش برود.


حتما بخوانید: روش‌های ست کردن کیف و کفش برای خانم‌ها؛ روش‌های قدیمی را کنار بگذارید

علاقه به تکنیک تضاد رنگی

استایل مهراوه شریفی نیا
تضاد رنگی در استایل

به‌طور کلی، مهراوه شریفی‌نیا انتخاب‌های چشمگیری در پوشش ندارد و همان‌طور که گفته شد، تا حد زیادی در طراحی استایل محافظه‌کارانه عمل می‌کند.
یکی دیگر از تکنیک‌هایی که کار طراحی استایل را ساده می‌کند و البته انتخاب خوبی هم هست، کنارهم‌گذاشتن رنگ‌هایی است که از دو طیف تیره و روشن هستند. مهراوه چنین روندی را زیاد در استایلش پیاده می‌کند.
به ترکیب رنگی استایل او نگاه کنید؛ رنگ شیری در کنار سبز تیره به‌خوبی هماهنگی و تعادل رنگی در استایل به‌وجود آورده است. انتخاب خوبی بوده، نظرتان چیست؟

استفاده از مانتوهای بلند

تیپ و ظاهر مهراوه شریفی نیا
مانتوهای بلند

شریفی‌نیا به مانتوهای بلند علاقه زیادی دارد. این انتخاب بسیار خوب و مطلوب است چون با توجه به فیزیک او، چنین طرحی از مانتو باعث می‌شود که او کشیده‌تر به‌نظر برسد.
استفاده از کفش‌های پاشنه‌دار و مانتوهای بلند راهی برای قدبلند جلوه‌کردن هستند‌‌. این انتخاب‌ها، استایل مهراوه شریفی‌نیا را هم متعادل‌تر می‌کنند. البته اگر مدل مانتوهای بلند ساده و راسته باشد، فکر بسیار بهتری خواهد بود.

محبوب‌تربن مانتوهای بلند اینجاست

پوشیدن شلوار جین

لباس‌ها و استایل مهراوه شریفی نیا
شلوار جین در استایل رسمی

شلوار جین از لباس‌های محبوب مهراوه است. او در بسیاری از موقعیت‌های رسمی و غیررسمی از شلوار جین استفاده می‌کند. البته شلوارهای جین چندان رسمی نیستند و استفاده از آنها حتی با ست‌کردن باقی بخش‌های استایل با عناصر رسمی هم فکر زیاد جالبی نیست.

شریفی‌نیا در موقعیت‌های رسمی، شلوارهای جین چسبان را با کفش‌های پاشنه‌دار می‌پوشد. شاید بهتر باشد که از لگ‌های رسمی چسبان یا شلوارهای پارچه‌ای استفاده کند.

منفی۱؛ نبود تناسب میان اندام و مدل لباس

استایل مهراوه شریفی‌نیا
مانتوی نامناسب با اندام

یکی از مهم‌ترین نکات در گرامر خوش‌پوشی، رعایت تناسب میان مدل لباس و اندام است. اگر چنین تناسبی موجود نباشد، حتی بهترین لباس‌ها هم در تن جلوه‌ای نخواهند داشت. متأسفانه، چنین توازن و تعادلی در استایل مهراوه شریفی‌نیا دیده نمی‌شود.

برای مثال، به تصویر بالا نگاه کنید. او مانتویی با برش‌های نامتقارن به تن کرده است. این طرح باعث می‌شود که اندام پُرتر نشان داده شود و قد چندان کشیده و بلند به‌نظر نرسد. چنین انتخابی برای شریفی‌نیا زیاد مناسب نیست.

منفی‌۲؛ استفاده از کیف‌های بزرگ در استایل رسمی

استایل مهراوه شریفی‌نیا
کیف بزرگ در استایل رسمی

کیف‌های بزرگ می‌توانند طراحی زیبایی داشته باشند. برای کسانی که وسایل زیادی با خود حمل می‌کنند هم گزینه محبوبی هستند. با این حال، استفاده از آنها در تیپ‌های رسمی فکر چندان خوبی نیست. چرا؟ چون استایل را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند و نمی‌گذارند که ظرافت لازم برای استایلی رسمی و مناسب مهمانی به‌وجود بیاید.

مهراوه هم از کیف‌های بزرگ زیاد استفاده می‌کند. همراه‌داشتن چنین کیفی در موقعیت‌هایی مانند جشنواره‌ها ایده چندان مناسبی نیست. کیف‌های کوچک با زنجیرهای ظریف یا کیف‌های دستی موسوم به کلاچ همیشه گزینه‌های بهتری هستند.

مدل‌های کیف کلاچ اینجاست

منفی۳؛ نقدی بر حضور بین‌المللی

لباس‌های مهراوه شریفی نیا
استایل در جشنواره‌ای خارجی

بسیاری از هنرپیشه‌های ایرانی در شرکت در جشنواره‌های خارجی از استایلیست برای طراحی پوشش‌شان کمک نمی‌گیرند. چنین چیزی باعث می‌شود که در بیشتر مواقع، نتایج خوبی از حضور آنها نبینیم. مهراوه هم در دفعاتی که در جشنواره‌های خارجی ظاهر شده، استایل خوبی انتخاب نکرده است.

برای مثال، در تصویر بالا او بلوز و شلواری پوشیده که جلوه خوبی ندارد. مدل لباس با اندام او در تناسب نیست. اگر بلوز در ناحیه پایینی چسبان نبود، نتیجه بسیار بهتر می‌شد. کفش و کیف خوب انتخاب شده اما مدل پوشیدن شال و پهن‌کردن آن هم ایده نامناسبی است.

مهراوه شریفی‌نیا
مهراوه در جشنواره‌های خارجی

مهراوه بالاتنه پهن و پُری دارد. پهن‌کردن شال به این سبک باعث درشت‌تر شدن این بخش از بدن شده است. او در تصویر بالا هم اشکالاتی در استایل دارد. جنس لباس برای چندلایه‌بودن مناسب نیست؛ سارافونی مخمل که روی پیراهن مشکی قرار گرفته است. رنگ لباس انتخاب خوبی بوده اما مدل آن برای اندام مهراوه مناسب نیست.

مدل بستن شال هم باعث کوتاه‌ جلوه‌کردن گردن شده است. انتخاب گوشواره و گردن‌بند بلند هم می‌توانست باعث بلندتر جلوه‌کردن گردن شود. چتری‌ها هم حالت نامرتبی دارند.

شما بگویید

استایل مهراوه شریفی‌نیا اشتباهاتی دارد. شاخصه‌هایی تکراری هم در آن دیده می‌شود. مهراوه چهره و صدای گرمی دارد. او حضوری دوست‌داشتنی در بسیاری از فیلم‌ها داشته و هنرپیشه قابل‌قبولی است. با در نظرگرفتن نکات مربوط به استایل می‌تواند نمراتش از دنیای مدوفشن را هم بالاتر ببرد.

نظر شما درباره استایل او چیست؟ اگر بنا باشد که به او از ۱۰ نمره بدهید، چه نمره‌ای می‌گیرد؟ فرض کنید که قرار است برای حضور او در جشنواره فجر لباس طراحی کنید، چه پیشنهاداتی برایش دارید؟ نظرات‌تان را برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره برند شنل؛ نکات جذابی که نمی‌دانستید
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.