همه چیز درباره لباس عروس کیت میدلتون؛ جزییات جذابی که نمی‌دانستید

ازدواج کیت میدلتون (kate middleton) با پرنس ویلیام شبیه داستان‌های افسانه‌ای بود. دختری از طبقات غیراشراف فقط به‌واسطه عشقی خوش‌رنگ با شاهزاده جوان ازدواج کرد. هنوز هم درباره لباس عروس کیت میدلتون در آن روز خاص صحبت می‌شود. در این مقاله درباره این لباس جذاب بیشتر برایتان می‌گوییم.

لباس عروس کیت میدلتون؛ حقایقی که جالب است بدانید

لباس عروس کیت میدلتون
کیت در کنار همسرش ویلیام

سال ۲۰۱۱، کیت میدلتون از رولزرویس سلطنتی در وست‌مینستر ابی (Westminster Abbey) پیاده شد. چه لباسی به تن داشت؟ لباس سفید باشکوهی از برند الکساندر مک‌کوئین. طراحی این لباس آنچنان از سوی همه با استقبال روبه‌رو شد که هنوز هم الهام‌بخش بسیاری از عروس‌ها در انتخاب لباس است.

طراح لباس عروس کیت میدلتون سارا برتون (Sarah Burton) بود و گفته می‌شد که هزینه‌اش به حدود ۴۳۴هزار دلار می‌رسید. تا قبل از روز عروسی، هیچ‌کس نمی‌دانست که چه لباسی برای دوشس کمبریج طراحی شده است. لباس فقط طرح و ایده‌ سارا برتون نبود بلکه نظرات مستقیم کیت هم در طراحی‌اش به کار گرفته شده بود.

لباسی که با الهام از سبک ویکتوریایی دوخته شد

یکی از شاخصه‌های سبک ویکتوریایی در لباس، تنگ‌شدن لباس در ناحیه کمر است. این کار باعث می‌شود که جلوه اندام در این بخش بیشتر شود. کمر کیت میدلتون هم بسیار باریک و زیبا بود (هنوز هم هست) و چنین طرحی می‌توانست اندامش را زیباتر جلوه بدهد. البته این سبک از طراحی کمر لباس فقط مخصوص دوران ویکتوریایی نیست و از طرح‌های موردعلاقه برند الکساندر مک‌کوئین هم به‌شمار می‌رود.

تور لباس عروس کیت میدلتون کار دست بود

لباس عروسی کیت میدلتون
تور کیت میدلتون و طرح گل‌های ملی و میهنی روی آن

تورهای لباس و دامن عروس هم کار دست بود. اعضای مدرسه گلدوزی سلطنتی با شیوه و روش‌های سنتیِ وام‌گرفته از شهر کریک‌مک‌راس (Carrickmacross) تور را دوخته بودند. این روش سنتی در سال‌های ۱۸۲۰ میلادی در ایرلند رواج داشت. برای اینکه پارچه هیچ کثیفی و لکی نداشته باشد، دوزندگان هر ۳۰ دقیقه، دست‌هایشان را می‌شستند.

روی تور هم طرح‌هایی از گل‌های مختلف مانند رز، نرگس، شبدر و خارمریم بود. این گل‌ها نماد کشورهای بریتانیایی یعنی انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی بودند. بیشتر بخش‌های لباس به‌جز پارچه تور شانتیلی که از فرانسه آمده بود، تولید خود بریتانیا بودند.


حتما بخوانید: همه چیز درباره پارچه دانتل؛ تفاوت آن با گیپور و ایده‌هایی جذاب برای دوخت

تاجی که قرض گرفته شد

لباس عروسی کیت میدلتون
تاج الیزابت بر سر دوشس

تاج روی سر عروس هم از ملکه الیزابت قرض گرفته شده بود. این تاج کارتیه را پدر ملکه یعنی جرج ششم در سال ۱۹۳۶ برای مادر الیزابت خریده بود. بعدها در تولد ۱۸سالگی الیزابت، مادرش تاج را به او پیشکش کرد. تاج زیبای سلطنتی روی تور استخوانی و دست‌دوز کیت قرار گرفت و شکوه عروسی متعلق به خاندان سلطنتی را به او داد.

هزار الماس و یک سنگ قیمتی بزرگ در این تاج کار گذاشته شده است. این تاج به تور عروس دوخته شده بود تا از سرش نیافتد و به پایین سقوط نکند. شنیده‌ می‌شد که کیت میلی به پوشیدن تاج نداشته است و می‌خواسته تاجی از گل‌های طبیعی بر سر بگذارد. هم خودش چنین چیزی را ترجیح می‌داده و هم ویلیام. اما خانواده سلطنتی از او خواسته‌اند که تاج را به عنوان نمادی خانوادگی و سلطنتی حتما استفاده کند.

پایین دامن شبیه گل باز می‌شد

لباس عروسی دوشس کمبریج
دامن بلند سه متری عروس

پایین دامن عروس طوری طراحی شده بود که یادآور گلی در حال‌ شکفتن بود. زمانی که ساقدوش، دامن عروس را گرفت، همه نگاه‌ها به سمت ظرافتی جلب شد که در بخش زیرین دامن وجود داشت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، کیت دوست داشته در لباسش چیزی آبی باشد؛ به‌خاطر تفکرات خرافی یا اعتقاد به شانس و این‌چیزها (امیدوارم شما در این زمینه مثل دوشس نباشید).

در هر حال، داخل لباس عروس، روبانی آبی هم دوختند. بلندی دامن لباس عروس کیت میدلتون به حدود ۳ متر می‌رسید. البته در میان عروس‌های خاندان سلطنتی، این بلندی چندان به‌چشم نمی‌آمد. لباس مادر همسر کیت یعنی دایانای فقید خیلی خیلی بلند بود.

رنگ لباس عروس کیت میدلتون استخوانی و سفید بود

لباس عروسی کیت میدلتون
لباس گریس کلی و میدلتون

بعضی از عروس‌ها تأکید زیادی روی سفیدبودن لباسشان دارند اما کیت ترجیح داد که لباسش از دو طیف رنگی سفید و استخوانی باشد. پارچه آن هم ساتن گازار بود که ضمن نرمی، حالت خودش را حفظ می‌کرد. طرح کلی لباس هم لباس عروسی ملکه و گریس کلی را یادآوری می‌کرد.

ظاهرا، کیت خواسته بوده که در طراحی لباسش از مدل‌های قدیمی هم الهام بگیرد. او اعتقاد به تلفیق طرح‌های سنتی و جدید داشت. برای همین، بسیاری معتقدند بودند که او از روی دست گریس کلی و ملکه نگاه کرده است. در تصویر بالا گریس کلی را در لباس عروسی می‌بینید.

گوشواره‌هایی که هدیه پدرومادر کیت بود

گوشواره‌های کیت میدلتون
گوشواره‌های کیت میدلتون

گوشواره‌های کیت هم هدیه عروسی او از طرف مادر و پدرش بود. این گوشواره قیمتی و ظریف با الهام از برگ بلوط طراحی شده بود و ارزش زیادی داشت. هنوز هم در برخی از موقعیت‌ها و مراسم، این گوشواره به گوش کیت میدلتون دیده می‌شود.

دسته گلی که به ویلیام چشمک می‌زد

دسته گل عروسی کیت میدلتون
دسته گل عروس

به نظر می‌رسد که کیت میدلتون عروس باهوش و زرنگی است. او در طراحی لباس و وسایل مربوط به جشن عروسی‌اش دل آدم‌های مهمی را به دست آورده بود. برای مثال، الهام‌گرفتن از طرح لباس ملکه الیزابت و همین‌طور انتخاب گل «مورد» یا «مورت» مثل گل عروسی ملکه در سال ۱۹۴۷، این ادعا را پررنگ می‌کند.

یکی دیگر از سیاست‌ها یا شاید هم ایده‌های هوشمندانه کیت انتخاب گلی به نام سوئیت ویلیام در میان دسته گلش بود. ویلیام نام همسر اوست و برای ابراز عشقش به او چنین انتخابی کرده بود. زنبق دره و سنبل هم در دسته گل عروس دیده می‌شد.

مدل‌های جذاب لباس مجلسی زنانه

حالا نوبت شماست

لباس عروس کیت میدلتون

درباره لباس عروس کیت میدلتون و حواشی آن برایتان گفتیم. لباس او زیبا و رویایی بود و بعدها در نمایشگاه‌هایی برای بازدید دیگران هم قرار داده شد. این لباس و زحمتی که برای آن کشیده شد، جاودانگی خاطره‌انگیزی را در دنیای مدوفشن برایش رقم زد. نظر شما چیست؟ آن را می‌پسندید؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل پرنسس دایانا، شاهدخت الهام‌بخش دنیای مد
منبع goodhousekeeping.com theknot.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.