قبل از خرید و انتخاب میز تلویزیون حتما این نکات را بدانید

دیدن فیلم و سریال‌های سرگرم‌کننده، عضو ثابت دورهمی‌های شبانه بسیاری از خانواده‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل باید یک تلویزیون خوب و با میز تلویزیون مناسب در خانه خود داشته باشید. در این مقاله نکات خرید میز تلویزیون با ابعاد مناسب و هماهنگ با دکوراسیون خانه را برای شما توضیح داده‌ایم.

انتخاب اندازه تلویزیون

اولین قدم انتخاب وزن و اندازه تلویزیون است. بعضی‌ها دوست دارند که تلویزیونی کوچک، مناسب آپارتمان و خانه کوچک خود داشته باشند. بعضی دیگر نیز به تلویزیون‌های بزرگ و سینمای خانواده علاقه دارند تا روی مبل جلوی آن دراز بکشند و به راحتی فیلم و سریال مورد علاقه خود را ببیند. پس اول باید ارتفاع، عرض و وزن تلویزیون را مشخص کنید. اگر تلویزیون از میز خیلی بزرگتر باشد نه تنها زیبا نیست، بلکه خطرناک نیز هست. اندازه تلویزیون باید متناسب با اندازه میز زیر آن باشد.

نکات خرید میز تلویزیون

ارتفاع مناسب میز تلویزیون 

محل قرارگیری تلویزیون نکته مهم دیگری است که حتماً باید به آن توجه شود. بعضی از افراد دوست دارند که تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنند و زیر آن را با وسایل و دکوری‌های مختلف تزئین کنند. نصب تلویزیون بر روی دیوار باعث می‌شود که تلویزیون دقیقا روبروی شما قرار بگیرد و دیگر نیازی نیست که شما برای دیدن برنامه مورد علاقه‌تان سرتان را خم کنید یا بالا ببرید.

بنابراین باید به ارتفاع تلویزیون دقت کنید.

ارتفاع مناسب میز تلویزیون - نکات خرید میز تلویزیون

برای اندازه گیری ارتفاع میز تلویزیون می‌توانید از یک روش ساده استفاده کنید. تقریباً قد نشسته ما، نصف ارتفاع ایستاده ماست. بنابراین با اندازه گیری متوسط قد تمام اعضای خانواده، ارتفاع مناسب تلویزیون را به دست آورید و آن را دقیق مقابل چشمان خود قرار دهید.

روش دیگر برای قرار دادن تلویزیون در ارتفاع درست این است که ارتفاع مبلتان را درست تنظیم کنید. به این ترتیب که وقتی روی مبل می‌نشینید، ارتفاع سر شما از زمین باید به اندازه ارتفاع زمین تا پایین تلویزیون به علاوه نصف ارتفاع تلویزیون باشد.

اندازه‌گیری عرض میز تلویزیون 

اندازه گیری عرض میز تلویزیون - نکات خرید میز تلویزیون

برای اندازه گیری عرض میز تلویزیون باید به چند نکته توجه کنید. همانطور که قبلاً گفتیم اگر تلویزیون شما از میز آن بزرگتر باشد نه تنها جنبه زیبایی ندارد، بلکه خطرناک نیز هست. تلویزیون باید اندازه میز یا حتی کوچکتر از آن باشد. به عبارت دیگر هر دو طرف میز باید از تلویزیون بلندتر باشد تا شما جای مناسب برای چیدمان دکوری‌ها و تزئینات مورد علاقه خود را داشته باشید.

برای انتخاب درست سایز میز تلویزیون این موارد را اندازه بگیرید:

  • عرض تلویزیون؛
  • قطر تلویزیون (اندازه اینچ تلویزیون)
  • طول میز تلویزیون؛
  • عمق میز تلویزیون.
سپس با توجه به جدولی که در ادامه آمده، ببینید این اندازه‌ها متناسب هم هستند یا خیر.

مقایسه ابعاد میز تلویزیون

اگر هنوز میز تلویزیون خود را نخریده‌اید، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید تا به راحتی میز مناسب تلویزیون خود را انتخاب کنید.

طول میز تلویزیون حداقل اندازه تلویزیون

حداکثر اندازه تلویزیون 

۷۵ سانتی‌متر ۳۰ اینچ ۴۵ اینچ
۸۷ سانتی‌متر ۳۵ اینچ ۵۰ اینچ
۱۰۰ سانتی‌متر ۴۰ اینچ ۵۵ اینچ
۱۴۰-۱۶۰ سانتی‌متر ۴۵ اینچ ۶۰ اینچ
۱۶۰-۱۸۰ سانتی‌متر ۵۰ اینچ ۶۵ اینچ
۱۸۰ سانتی‌متر و بیشتر ۵۵ اینچ ۷۰ اینچ

تعیین فاصله تلویزیون تا مبل

فاصله تلویزیون تا مبل - نکات خرید میز تلویزیون

برای حفظ سلامتی چشم و داشتن دید بهتر، باید از تلویزیون فاصله داشته باشید. این فاصله نسبت به اندازه‌های مختلف تلویزیون متغیر است. پس اول اندازه تلویزیون خود را در جدول زیر پیدا کنید و فاصله تا مبل را حتما در نظر بگیرید.

اندازه صفحه نمایش

فاصله تا مبل

۳۰ اینچ ۹۴ سانتی‌متر
۳۵ اینچ ۱ متر و ۱۰ سانتی‌متر
۴۰ اینچ ۱ متر و ۳۰ سانتی‌‌متر
۴۵ اینچ ۱ متر و ۴۰ سانتی‌‌متر
۵۰ اینچ ۱ متر و ۶۰ سانتی‌‌متر
۵۵ اینچ ۱ متر و ۷۰ سانتی‌‌متر
۶۰ اینچ ۱ متر و ۹۰ سانتی‌‌متر
۶۵ اینچ ۲ متر

انتخاب جنس میز تلویزیون

در آخر باید جنس و مدل میز تلویزیون خودتان را انتخاب کنید تا دکوراسیون خانه شما کامل شود. میزهای تلویزیون انواع و مدل‌های مختلفی دارند که برای سلیقه‌های مختلف مناسب هستند. یکی از معیارهای مهم انتخاب میز تلویزیون، هماهنگی جنس و رنگ آن با بقیه مبلمان خانه است. مثلاً در دکوراسیون‌های صنعتی می‌توانید از میز تلویزیون چوبی و فلزی سفید یا مشکی استفاده کنید؛ زیرا برای داشتن یک خانه منسجم و هماهنگ باید بین رنگ‌ها و جنس دکوراسیون هماهنگی وجود داشته باشد.

ظریف کاری‌های میز تلویزیون نیز بر دوام آن تاثیر دارد. سنگ مرمر و چوب‌های با‌کیفیت دوام زیادی دارند و دیر فرسوده می‌شوند؛ اما خرید آنها پرهزینه است. وینیل و بقیه چوب‌ها ممکن است ارزانتر باشند؛ اما دوام کمتری دارند. فلز نیز مقرون به صرفه و بادوام است؛ اما مناسب همه دکوراسیون‌ها نیست. در آخر این شما هستید که باید جنس میز تلویزیونتان را تعیین کنید.

ما در ادامه چند سبک پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم.

دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی - نکات خرید میز تلویزیون

این سبک دکوراسیون ساده و شیک است که از مکتب مینیمالیسم، خطوط ساده و نورهای رنگی بهره می‌گیرد. هیچ چیزی نمی‌تواند عملکرد، زیبایی و سادگی این میز تلویزیون را زیر سوال ببرند. معمولاً در دکوراسیون‌های اسکاندیناوی از میز تلویزیون بزرگ استفاده می‌شود.


حتما بخوانید: انواع دکوراسیون منزل؛ سبک‌های دکوراسیون داخلی را به زبان ساده بشناسید

دکوراسیون ساحلی

میز تلویزیون ساحلی - نکات خرید میز تلویزیون

استفاده از حصیر در دکوراسیون‌های امروزی نه تنها در زمان صرفه جویی می‌کند، بلکه زیبایی و جذابیت خاصی دارد. میز تلویزیون حصیری در این دکوراسیون، خاطرات ساحل و آرامش آن را برای شما زنده می‌کند و یادآور خانه‌های ساحلی و حصیری است.

سبک همپتونز 

نکات خرید میز تلویزیون

زیبایی و جذابیت سبک همپتونز بر هیچکس پوشیده نیست. مبلمان سبک و رنگ روشن این دکوراسیون ما را یاد خانه‌های ساحلی می‌اندازد. برای داشتن یک میز تلویزیون مناسب برای دکوراسیون همپتونز، می‌توانید از چوب‌‌های روشن یا سفید، قاب‌های محکم و تزئینات زیبا استفاده کنید.

دکوراسیون قرن ۲۰

نکات خرید میز تلویزیون برای دکوراسیون مدرن

برای این سبک باید اطراف خود را خوب نگاه کنید و تمام وسایل قدیمی را جدا کنید. این دکوراسیون به خاطر رنگ چوب‌های تیره، شکل‌های طبیعی، رنگ‌های روشن و خطوط مرتب بسیار محبوب است. عاشقان اشیا قدیمی و عتیقه طرفداران پر و پا قرص این دکوراسیون هستند. میز تلویزیون این سبک با وجود تلویزیون روی آن سبک قدیمی این اتاق را کامل می کند

سبک معاصر

نکات خرید میز تلویزیون برای دکوراسیون معاصر

یک اتاق نشیمن مدرن با رنگ‌بندی یکسان و وسایل فلزی، کروم، سنگ مرمر و شکل‌های ساده از ویژگی‌های سبک معاصر است. یک میز تلویزیون مشکی باریک، جذابیت ظاهری این سبک را بیشتر می‌کند.

سبک کلاسیک

نکات خرید میز تلویزیون برای دکوراسیون کلاسیک

اگر طرفدار سبک‌های کلاسیک و سنتی هستید، این دکوراسیون مناسب شما است. مبلمان سنتی با وجود سادگی، شکل‌های کلاسیک و رنگ‌های خنثی همیشه مد روز هستند.

سخن آخر

با توجه به مطالب و نکات خرید میز تلویزیون به آسانی می‌توانید میز تلویزیون مناسب سلیقه و دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که همیشه اول ابعاد و و وزن تلویزیون و میز آن را اندازه بگیرید تا بعداً دچار مشکل نشوید. اتاق نشیمن خود را با یک میز تلویزیون زیبا، با رنگ، سبک و طراحی مورد علاقه خودتان جذاب‌تر کنید.


در ادامه بخوانید: ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون پذیرایی کوچک
منبع brosa.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.