اصول چیدمان اتاق خواب کوچک؛ این ایده‌های جذاب را ببینید

داشتن فضای کوچک به معنی این نیست که نتوانید چیدمان زیبایی برای اتاق خواب خود داشته باشید. شما با خلاقیت‌های بی‌نظیر می‌توانید یک اتاق خواب کوچک ولی در عین حال شیک بچینید. امروز در این مطلب قصد داریم به بررسی ایده‌هایی درباره چیدمان اتاق خواب کوچک بپردازیم؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ایده‌های جذاب برای چیدمان اتاق خواب کوچک

۱. از پرده‌های پررنگ استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

پرده‌های پررنگ باعث ایجاد تقارن در فضای کوچک می‌شود. استفاده از پرده‌هایی که دارای نقش و نگار بزرگ و بسیار پررنگ هستند باعث می‌شود که فضای اتاق خواب شما زیباتر و جذاب‌تر دیده شود.

۲. فضای دنج بسازید

چیدمان اتاق خواب کوچک

ایجاد فضای دنج و راحت در یک قسمت کوچک می‌تواند زیبایی اتاق خواب کوچک شما را افزایش دهد. برای این کار می‌توانید از یک مبل راحتی و تعداد زیادی بالشتک و پتو روی مبل استفاده کنید. این گوشه دنج جای مناسبی برای مطالعه و ریلکس شدن است.

انواع مدل‌های کوسن اینجاست

۳. از ایجاد گالری عکس خودداری کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

به تصویر خوب نگاه کنید. داشتن تابلوهای عکس خیلی زیاد روی دیوار فضای کوچک اتاق خواب را بسیار شلوغ می‌کند و جذابیت ظاهری خوبی ندارد. اگر عاشق آثار هنری هستید فقط از یک تابلو پرمعنا در اتاق خواب کوچک خود استفاده کنید تا فضای شیک‌تری داشته باشید.

۴. تعداد زیادی فضا برای ذخیره اشیا داشته باشید

چیدمان اتاق خواب کوچک

داشتن فضاهای هوشمندانه برای ذخیره‌سازی در اتاق خواب کوچک، کلید اصلی برای چیدمان محسوب می‌شود. برای این کار می‌توانید از انواع جعبه‌های بزرگ و کوچک استفاده کنید و بهتر است آنها را زیر تخت بگذارید تا فضای بیشتری در اختیارتان باقی بماند.

انواع مدل‌های نظم‌دهنده اینجاست

۵. از فضای دیوار غافل نشوید

چیدمان اتاق خواب کوچک

دیوارها فقط مختص کارهای هنری نیستند. یک ترفند جذاب که برای چیدمان فضای کوچک اتاق خواب می‌توانید استفاده کنید این است که رگال لباس داشته باشید و آن را کنار دیوار بگذارید. این رگال را پر از لباس‌های موردعلاقه خود کنید و شاهد زیباتر شدن اطراف خود باشید.

انواع رگال لباس اینجاست

۶. تقارن ایجاد کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

کوچک بودن اتاق خواب دلیلی برای استفاده از پاتختی نیست. برای چیدمان اتاق خواب کوچک می‌توانید از تخت و پاتختی‌های کوچک و هم‌رنگ استفاده کنید و تقارن زیبایی بسازید.

۷. ترکیبی از انواع بافت‌ها داشته باشید

چیدمان اتاق خواب کوچک

از پوست حیوانات تا قالیچه‌های متفاوت می‌توانید برای چیدمان اتاق خواب کوچک استفاده کنید. برای این کار بهتر است از انواع مختلف بافت‌های رنگ خنثی استفاده کنید و فضای شیکی برای اتاق خود ایجاد کنید.

۸. آینه را به دیوار تکیه دهید

چیدمان اتاق خواب کوچک

آینه‌ها می‌توانند خیلی سریع فضای کوچک اتاق خواب شما را بزرگ‌تر نشان دهند. برای چیدمان اتاق خواب کوچک بهتر است آینه تمام قد را به دیوار تکیه و متراژ اتاق خود را بزرگ‌تر از قبل نشان دهید. این آینه برای پوشیدن لباس‌ها نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

انواع مدل‌های آینه قدی

۹. از رنگ‌های خنثی غافل نشوید

چیدمان اتاق خواب کوچک

کمتر کسی می‌تواند در برابر یک اتاق که با رنگ سفید و روشن چیده شده مقاومت کند. مهم نیست فضای اتاق شما کوچک یا بزرگ است شما با رنگ‌های خنثی می‌توانید فضای زیبا و منحصربه‌فردی ایجاد کنید.

۱۰. از رنگ‌های روشن استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

یکی از ترفندهای قدیمی برای چیدمان اتاق خواب کوچک استفاده از رنگ‌های روشن است. به رنگ سفید علاقه ندارید؟ می‌توانید از رنگ آبی، صورتی یا زرد روشن استفاده کنید و فضای کوچک اتاق خود را بزرگ‌تر نشان دهید.

۱۱. از گیاهان استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

مهم نیست از گلدان گیاهان طبیعی استفاده می‌کنید یا گیاهان مصنوعی؛ رنگ سبز گیاهان باعث جذاب‌تر شدن فضای اتاق خواب کوچک شما می‌شود.

۱۲. از توکارها استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

برای اینکه فضای بیشتری در اتاق خواب خود کوچک خود داشته باشید می‌توانید از انواع مختلف قفسه‌ها و کمدهای توکار استفاده کنید و فضای بیشتری برای لوازم خود ایجاد کنید.

۱۳. از سبک بوهیمیایی استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

سبک بوهیمیایی جذابیت اتاق خواب کوچک را بیشتر از قبل می‌کند برای تکمیل دکوراسیون خود می‌توانید از انواع مختلف قالیچه و آویزها استفاده کنید.

۱۴. از کاغذدیواری استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

یک دیوار خود را با کاغذدیواری رنگ خنثی یا روشن بپوشانید. استفاده از کاغذدیواری روی یک قسمت از دیوار اتاق خواب کوچک باعث القای حس تاکید و زیبایی بیشتر است؛ با این چیدمان می‌توانید اتاق بزرگ‌تری داشته باشید.

۱۵. از اشیای عمودی استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده از اشیای عمودی مثل تخت‌خواب‌هایی با بدنه عمودی و مرتفع باعث می‌شود که متراژ اتاق خواب شما بزرگ‌تر دیده شود. اگر فکر می‌کنید این نوع تخت‌خواب‌ها امروزی نیستند باید بگوییم که کاملاً در اشتباهید؛ این تخت‌خواب‌ها هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند.

۱۶. بی‌نظمی‌ها را از بین ببرید

چیدمان اتاق خواب کوچک

به هم‌ریختگی و بی‌نظمی در اتاق کوچک بسیار دل‌سرد کننده است. سعی کنید خلاقیت نشان دهید و تمام وسایل خود را مرتب کنید تا فضای اتاق شما کوچک‌تر دیده نشود.

۱۷. از دیوارکوب بزرگ استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده از دیوارکوب بزرگ باعث ایجاد جلوه بزرگ‌تر برای اتاق خواب کوچک می‌شود. دیوارکوب‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌توانید انتخاب کنید.

۱۸. از پاتختی توکار استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

پاتختی توکار کنار تخت باعث می‌شود که وسایل اتاق شما کمتر به‌هم ریخته شود و در عین حال یک جلوه بزرگ و منحصربه‌فرد برای اتاق خواب شما می‌سازد.

۱۹. یک پالت آرامش‌بخش انتخاب کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده از رنگ‌های آرامش‌بخش فضایی دلنشین و زیبا برای اتاق خواب ایجاد می‌کند. اگر متراژ اتاق شما کوچک است از رنگ‌ خاکستری می‌توانید بیشتر استفاده کنید و جلوه بزرگتری به اتاق خواب نقلی خود ببخشید.

۲۰. از لوسترها غافل نشوید

چیدمان اتاق خواب کوچک

برای اینکه از لوستر برای نورپردازی اتاق خود استفاده کنید نیازی به داشتن فضای بزرگ‌تر نیست. با اعتمادبه‌نفس کامل شروع به استفاده از لوسترهای جذاب و بزرگ کنید تا جلوه بصری فضا را افزایش دهید؛ این ایده برای اتاق خواب‌های کوچک بی‌نظیر است.

۲۱. از رنگ‌های تیره نترسید

چیدمان اتاق خواب کوچک

اگر رنگ‌های روشن و خنثی برای اتاق خواب های کوچک توصیه می‌شود این بدان معنا نیست که نباید از رنگ‌های تیره استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رنگ پنجره‌ها را روشن‌تر در نظر بگیرید و بقیه اشیاء و رنگ‌ها را تیره‌تر انتخاب کنید. حتی می‌توانید از انواع الگوها و ست‌های خاص که جلوه رازآلود به فضای اتاق می‌بخشند استفاده کنید.

۲۲. همه زوایا را در نظر بگیرید

چیدمان اتاق خواب کوچک

نیازی نیست مبلمان یا تخت‌خواب خود را در یک زاویه قرار دهید. اگر می‌خواهید دکوراسیون و چیدمان خاصی برای اتاق خواب کوچک ایجاد کنید، بهتر است لوازم را در زوایای مختلف قرار دهید تا بیستر جلب توجه کند و در عین حال فضای بزرگتری را به نمایش بگذارد.

۲۳. از دیوارها بیشتر کار بکشید

چیدمان اتاق خواب کوچک

جایی برای قفسه کتاب ندارید؟ هیچ اشکالی ندارد و شما می‌توانید بدون هیچ دردسری از دیوارها برای چینش کتاب‌ها استفاده کنید. این روش باعث بزرگ‌تر و شیک‌تر دیده شدن اتاق خواب می‌شود.

۲۴. هنرمندانه پیش بروید

چیدمان اتاق خواب کوچک

درست است که فضای زیادی ندارید ولی این به معنی این نیست که نباید از نقاشی یا انواع کاغذدیواری تزئینی برای برجسته کردن دیوار اتاق خواب خود کنید. استفاده از طرح‌ها و لوازم تزئینی هنری باعث جذاب‌تر شدن اتاق خواب شما می‌شود.

۲۵. از الگوهای منحصربه‌فرد استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

یک گوشه از اتاق را انتخاب کنید و از انواع مختلف الگوهای خاص استفاده کنید. برای نمونه می‌توانید الگوی ملحفه‌ها و بالش‌های خود را با طرح روی دیوار اتاق‌تان ست کنید. این سبک بسیار جذاب است و حالت خاصی برای اتاق خواب کوچک ایجاد می‌کند.

۲۶. اتاق زیرشیروانی را به اتاق خواب تبدیل کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

اتاق خواب‌های زیر شیروانی نمونه کاملی از ایجاد بهترین طرح اتاق است. این فضا شما را بسیار شگفت‌انگیز می‌کند. تنها کاری که باید کنید این است که همه شلوغی‌های زیر شیروانی را تمیز کنید و بعد یک تخت‌خواب و میز در آنجا بگذارید؛ این کار ساده جلوه بسیار خاصی ایجاد می‌کند که از آن لذت خواهید برد.

۲۷. پرده‌ها را در قسمت‌های غیرمنتظره نصب کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

اگر قصد دارید زیبای دوچندان به فضای اتاق خود اضافه کنید می‌توانید پرده‌ها را در مکانی به غیر از پنجره‌ها نصب کنید! به‌عنوان نمونه از پرده‌های تیره می‌توانید برای جدا کردن تخت‌خواب از سایر قسمت‌ها استفاده کنید. این روش علاوه بر اینکه باعث می‌شود که حریم خصوصی خود را داشته باشید باعث ایجاد جلوه بصری خاصی می‌شود و فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

۲۸. طرح آجری روی دیوار بزنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب شما کوچک است می‌توانید با رنگ سفید سایه‌های خیره‌کننده با طرح آجر ایجاد کنید و دکور زیبایی خلق کنید. این طرح باعث بزرگ دیده شدن اتاق خواب می‌شود.

۲۹. روی تکنولوژی هوشمند سرمایه‌گذاری کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده از لوازم و اشیای هوشمند یکی از بهترین موهبت‌ها برای اتاق خواب‌های کوچک است. شما می‌توانید از انواع تلویزیون هوشمند روی دیوار استفاده کنید و انواع قاب عکس‌های هوشمند نیز روی دیوار نصب کنید. این لوازم باعث افزایش زیبایی اتاق شما می‌شود و هر لحظه فراموش خواهید کرد که در یک فضای کوچک هستید.

۳۰. از یک رنگ استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

آیا از طرح مینیمالیسم و ساده لذت می‌برید؟ آیا اتاق خواب شما کوچک است؟ در این شرایط بهترین ایده این است که تمامی اشیا و رنگ‌هایی که به کار می‌گیرید را تک‌رنگ انتخاب کنید. این روش بسیار خاص و خلاقانه برای بزرگ‌تر دیده شدن اتاق خواب است.


حتما بخوانید: ایده‌هایی جذاب و لطیف برای دکور اتاق نوزاد

۳۱. از انواع آویزها استفاده کنید

نصب آویز در اتاق خواب

 

برای فضای کوچک می‌توانید از انواع مختلف آویز مثل گلدان‌های آویزی استفاده کنید. این روش چیدمان اتاق خواب فضای اطراف را زنده‌تر و تازه‌تر می‌کند.

انواع گلدان آویز اینجاست

۳۲. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی را امتحان کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

این سبک دکوراسیون شامل رنگ‌های تیره و موارد طبیعی است. این سبک ظاهر اتاق خواب کوچک شما را ساده و مینیمالیسم نشان می‌دهد. نور در این سبک دکوراسیون بسیار ملایم‌تر و خاص‌تر به‌نظر می‌رسد که باعث بزرگ‌تر دیده شدن جلوه اتاق خواب شما می‌شود.

۳۳. با قد اشیا بازی کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

همیشه دنبال پاتختی‌ هم‌اندازه و هم قد تخت خواب خود هستید؟ یا دنبال مبلمان مناسب و هم قد با میز می‌گردید؟ اگر می‌خواهید فضای بزرگ‌تری ایجاد کنید بهترین کار این است که با تقارن و قد اشیاء بازی کنید و متفاوت عمل‌ کنید. به‌عنوان نمونه از پاتختی کوتاه‌تر از تخت خواب استفاده کنید. از گلدان‌های کم ارتفاع‌تر استفاده کنید.

۳۴. با رنگ‌ها بازی کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

از رنگ‌های مختلف با خلاقیت بیشتر روی یک رنگ روشن مثل سفید استفاده کنید و جلوه بصری اتاق خواب خود را شادتر و زیباتر نشان دهید.

۳۵. از پالت‌های چوبی استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده از پالت‌های چوبی در سراسر قسمت‌‌های اتاق مثل دیوارها و سقف یک فضای دنج برای شما ایجاد می‌کند. پالت‌های چوبی بهترین گزینه برای چیدمان اتاق‌ خواب‌های کوچک محسوب می‌شوند.

۳۶. از ریسه‌های نور استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

استفاده از ریسه‌ها باعث افزایش گرمی و درخشندگی محیط می‌شود. این ریسه‌ها خطری ندارند و شما می‌توانید همه اشیاهای خود را با آن‌ها تزیین کنید. فضای درخشان اتاق باعث بزرگ دیده شدن محیط می‌شود.

پرفروش‌ترین انواع ریسه نوری

۳۷. اجازه دهید نور طبیعی به اتاق بتابد

چیدمان اتاق خواب کوچک

شاید عدم استفاده از پرده برای شما عجیب باشد ولی نور طبیعی محیط اتاق خواب را چند برابر بیشتر می‌کند و جلوه مینیمالیسم برای اتاق خواب ایجاد می‌کند. اگر هوادار حفظ حریم خصوصی خود هستید می‌توانید از پرده‌های حریر برای دکور خود استفاده کنید.

۳۸. از اشیای کم‌تری استفاده کنید

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

 

هیچ نیازی به شلوغ کردن اتاق نیست و سعی کنید از کم‌ترین و مهم‌ترین اشیاء در فضای اتاق خواب کوچک استفاده کنید. فراموش نکنید شلوغ شدن اتاق باعث کوچک‌تر دیده شدن آن می‌شود.

۳۹. از نظم‌دهنده‌های زیر تخت‌خواب استفاده کنید

نظم‌دهنده‌های زیر تخت

 

این‌روزها باکس‌ها و جعبه‌های خاصی برای زیر تخت خواب تعبیه شده است که‌ می‌توانید لوازم اضافی خود را در آن قرار دهید.

انواع باکس نظم‌دهنده را ببینید

۴۰. از سبک‌های اوایل قرن مدرن استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب کوچک

فضای کوچک اتاق خواب را می‌توانید با انواع چراغ‌خواب، پایه‌های سنجاق‌دار، مبلمان ساده بچینید. طرح‌های اواسط قرن مدرن بسیار شیک و جذاب هستند.

۴۱. از انواع تخت‌های مورفی یا تاشو استفاده کنید

اصول چیدمان اتاق خواب

تخت تاشو فضای بسیار کمی اشکال می‌کنید. شما می‌توانید بعد از جمع کردن تخت روی چارچوب آن از آثار هنری استفاده کنید. این روش باعث می‌شود تا تخت شما درست شبیه دیوار باشد.

۴۲. از میز و صندلی‌های مخفی استفاده کنید

اصول چیدمان اتاق خواب

این سبک از میز و صندلی‌ها بسیار جمع‌وجور هستند و کم‌ترین فضای ممکن را اشکال می‌کنند. اگر اتاق خواب کوچکی دارید سعی کنید هنگام چیدمان اتاق خود از این سبک میز و صندلی‌ها تهیه کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم ایده‌هایی برای چیدمان اتاق خواب کوچک توضیح دهیم تا بتوانید از آن‌ها در فضای کوچک خود استفاده کنید.

شما بگویید

آیا این ایده‌ها برای شما کاربردی هستند؟ آیا ایده‌های دیگری به ذهن‌تان می‌رسد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: همه چیز درباره مبل چسترفیلد؛ زیبایِ کلاسیک و اصیل
منبع mydomaine apartmenttherapy
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.