۸ روش ساده برای نظم دادن به کمد لباس‌ها

شاید شما هم شب‌هنگام در کودکی در کمد لبا‌س‌ها غولی سیاه می‌دیدید یا نگاه وهم‌آلودی به داخل کمد داشته‌اید. حالا که بزرگ شده‌اید، این غول طوری دیگری نمایان می‌شود: انبوه لباس‌هایی که بی‌نظم و ترتیب، یک‌جا ننشسته‌اند  در این مقاله از روش‌های منظم‌کردن کمد لباس‌ها خواهید خواند.

۱. گیره‌های لباس باکیفیت و خوب بخرید

نظم دادن به کمد لباس

اهمیت گیره‌های لباس را دست‌کم نگیرید. اینها مهم‌ترین عنصر نظم‌دهنده به کمد لباس‌هایتان هستند. اگر گیره‌هایی باکیفیت بخرید و جنس‌شان هم خوب باشد، نظم فوق‌العاده‌ای به کمدتان وارد می‌شود. گیره‌های محکمی انتخاب کنید که لباس به‌خوبی روی آنها می‌ایستد. بهترین گیره‌ها، همان گیره‌هایی هستند که روی اسکلت‌شان، پوششی از پارچه مخملی‌مانند وجود دارد. اینها مانع از آن می‌شوند که لباس از گیره سُر بخورد و پایین بیافتد. از نظر شکل هم زیبا هستند و کمد را منظم‌تر می‌کنند.

۲. نظم‌دهنده‌های کمد چاره کارتان هستند

بعد از اینکه گیره‌های لباس یا همان چوب‌لباسی‌ها را می‌خرید، امکان دارد که دیگر میله آویز لباس‌ها جا نداشته باشد. یا اینکه لباس‌هایی بعدتر به کمدتان اضافه شوند که فقط جعبه‌های نظم‌دهنده مناسب می‌توانند پذیرایشان باشند و فضای کمد را به‌هم نریزند. بنا به اندازه و ظرفیت کمد، لباس‌هایتان و سلیقه شخصی خود به سراغ خرید نظم‌دهنده‌ها بروید و آنها را به کمد لباس‌ها اضافه کنید.

نظم‌دهنده‌های بسیار زیبا و متنوعی در قیمت‌های مناسب در بازار وجود دارند. البته می‌توانید از کارتن‌های مقوایی معمولی هم استفاده کنید و با کاغذکادو و…، آنها را زیبا کنید. اما نظم‌دهنده‌ها، زیبا و تمیز هستند و دیگر زحمتی برای زیباسازی روی دوشتان نمی‌گذارند.

۳. لباس فصل‌های مختلف را از هم جدا کنید

نظم دادن به کمد لباس

جداکردن لباس‌های هر فصل از یکدیگر به شما کمک می‌کند تا وضعیت منظم‌تری را در کمدتان شاهد باشید. وقتی که لباس‌های فصول مختلف در میان هم و بدون نظمی خاص قرار داشته باشند، هر بار که می‌خواهید به یکی دسترسی پیدا کنید، باید لباس‌های مختلف را ورق بزنید و کمدتان را به هم بریزید.

پس لباس‌های هر فصل را کنار هم بچینید و در هر فصل، لباس‌های همان زمان را به قسمت در دسترس کمد منتقل کنید. طوری لباس‌های هر فصل را در کنار هم مرتب کنید که انگار می‌خواهید کمد و ویترین یک فروشگاه لباس را آماده‌سازی کنید. به اندازه قد و طول لباس‌ها دقت کنید و استراتژی خاصی برای چیدن شلوارها، مانتوها، شومیزها و… در نظر بگیرید.

۴. لباس‌های ضخیم را به شِلف‌ها منتقل کنید

شلف یا طبقه‌هایی که در بیشتر کمدهای لباس وجود دارند، گزینه‌های خوبی برای قراردادن لباس‌های ضخیم مانند پلیورهای زمستانی یا شلوارهای جین هستند. چون این لباس‌ها حجیم‌اند و جای زیادی می‌گیرند. پس بهتر است که آنها را آویزان نکنید و در عوض، به‌شکل تاشده روی طبقه یا شلف قرارشان بدهید.  اگر کمدتان طبقه ندارد هم هیچ مشکلی نیست. قراردادن آنها در همان نظم‌دهنده‌هایی که ابتدا گفته شد، فکر خوبی خواهد بود.

۵. بعضی از لباس‌ها را لوله کنید

نظم دادن به کمد لباس

لوله‌کردن بعضی از لباس‌ها مانند تی‌شرت‌ و شلوار راحتی می‌تواند جای خیلی کمتری نسبت به تاکردن معمولی از فضای کمد و کشو بگیرد و نظم بصری قابل‌اعتنایی را هم به آنها بدهد.

برای این کار یعنی لوله‌کردن لباس‌های نرم و عموما راحتی، بهتر است از نظم‌دهنده‌های مخصوص کشوی لباس استفاده کنید. اینها فضای داخل کمد و کشو را به‌سادگی بهینه می‌کنند و از بروز آشفتگی‌های معمول جلوگیری به‌عمل می‌‌آورند.

پرفروش‌ترین انواع نظم‌دهنده کشو را ببینید

۶. از فضای دیوارکمد نهایت استفاده را ببرید

فضای دیواره‌های کمد هم می‌تواند به دردتان بخورد. از قلاب‌ها و آویزهای مناسب برای آویزان‌کردن گردن‌بندها و جواهرآلات‌تان استفاده کنید. نگذارید که هیچ فضایی بی‌استفاده باقی بماند. می‌توانید از قلاب‌هایی که برای آویزان‌کردن حوله موجود است، استفاده کنید و آنها را به دیواره کمد لباس‌ها بچسبانید و گردن‌بندها و زیورآلات‌تان را به آنها بیاویزید.

دست‌تان برای به‌خرج‌دادن خلاقیت باز است. حتی می‌توانید یکی از گیره‌های لباس را به دیواره کمد آویزان کنید و گردن‌بندها و… را به قسمت پایینی گیره بیاویزید. از خلاقیت‌تان کمک بگیرید و دیواره کمد را به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

۷. لباس‌ها و کفش‌های اضافی را کنار بگذارید

نظم دادن به کمد لباس

در دنیایی که تعداد افراد بی‌لباس و نیازمند زیاد است، داشتن لباس‌هایی که هیچ‌وقت دیگر آنها را نخواهید پوشید، اصلا کار درستی نیست. پس نگاهی به کمدتان داشته باشید و اگر دیدید که لباس یا کفشی را سال‌ها و ماه‌هاست که استفاده نمی‌کنید، آن را کنار بگذارید.

بعضی معتقدند که به‌ازای ورود هر عضو تازه‌ای به کمد لباس‌ها، عضوی قدیمی باید ترانه بدرود را بخواند. البته این تاحد زیادی به سبک زندگی‌تان وابسته است. اگر این استراتژی را بپسندید، هیچ‌وقت انبوهی از لباس‌ها در کمدتان بی‌استفاده تلنبار نمی‌شوند.

۸. برای شال و روسری‌ها فکری کنید

یکی از معضلات رایج افراد، شال و روسری‌ها در کمد هستند. شال و روسری‌ها را به یک چوب‌لباسی مناسب آویزان کنید. اگر چوب‌لباسی معمولی نمی‌تواند نظم دلخواه را در اختیارتان بگذارد، استفاده از آویزهای مخصوص شال و روسری به شما کمک خواهد کرد که نظم کافی را به کمد وارد کنید. راه‌حل دیگری هم وجود دارد. می‌توانید شال و روسری‌ها را به شکل لوله‌ای تا کنید و داخل جعبه‌های نظم‌کننده بگذارید.

در آخر

نظم دادن به کمد لباس

نظم و ترتیب‌دادن به کمد لباس‌ها واجب است. بخش مهمی از آرامش و رفاهتان در اتاق‌های خانه وابسته به نظم همین کمدهاست. اگر هر بار که در کمد را باز می‌کنید با انبوهی از آشفتگی پارچه‌ای روبه‌رو شوید، نظم فکری و آسایش‌تان هم در آن فضا از دست می‌رود. پس به نکاتی که گفته شد، کاملا دقت داشته باشید و هر جای دیگری هم ایده‌های ناب و تازه دیدید، آنها را یاد بگیرید.

زمانی که کمدتان از نظم خوبی برخوردار است، امکان صرفه‌جویی هم بیشتر می‌شود. چون می‌دانید که چه چیزهایی دارید و دیگر خرید بیهوده و بدون فکر را کنار خواهید گذاشت. اگر شما هم نکته یا ترفندی برای بهتر‌کردن نظم کمد لباس‌ها می‌دانید، در قسمت نظرات حتما از آنها برایمان بگویید.

منبع instyle.com makespace.com
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.