استایل بازیگران فرندز؛ ۱۱ درس مد از این سریال جذاب که هرگز قدیمی نمی‌شوند

چندلر، مانیکا، راس، جویی، فیبی و ریچل؛ نام‌های آشنایی که از دنیای تصویر حذف نخواهند شد. این شخصیت‌های دوست‌داشتنی و جاودان مجموعه فرندز به دلایل مختلف محبوب و ماندگارند. استایل بازیگران فرندز هم همیشه جذاب است. در این مقاله درس‌هایی از آنها را درباره استایل دوره خواهیم کرد.

استایل بازیگران فرندز؛ درس‌هایی که تکراری و قدیمی نمی‌شوند

سریال فرندز پُر از درس‌های زیبای زندگی است. در کنار این‌ها ما را به‌شدت می‌خنداند و صمیمیت موجود در آن باعث می‌شود که احساس کنیم، یکی از شش دوستِ دوست‌داشتنی هستیم. از این‌ها که بگذریم به استایل بازیگران می‌رسیم. حتی در زمینه تیپ و استایل هم در این مجموعه، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

جالب نیست که با گذر سالیان دراز از پخش این سریال، هنوز هم می‌توان از لباس هنرپیشه‌ها الهام گرفت؟ جذاب نیست که در برخی از قسمت‌ها، پوشش بازیگران انگار از مد و فشن در آینده آمده است؟ اجازه بدهید که مواردی را درباره استایل بازیگران فرندز با هم مرور کنیم.

تاپ‌های نیم‌تنه؛ وقتی هنوز خبری از جی‌جی حدید نبود

استایل بازیگران فرندز
مانیکا با کراپ‌تاپ یا همان تاپ نیم‌تنه

تاپ‌های نیم‌تنه هم در لباس‌های رسمی و هم غیررسمی در این روزها بسیار مد و متداول شده‌اند. مدل‌های معروفی مانند جی‌جی حدید (gigi hadid) با این تاپ‌ها در موقعیت‌های اسپرت و غیراسپرت زیاد دیده می‌شوند.

نیم‌تنه‌هایی که با شلوارهای بَگی یا لباس‌های دیگر بسیار محبوب شده‌اند، در سریال فرندز هم دیده می‌شوند. مانیکای باپشتکار و ورزش‌دوست را به‌خاطر دارید؟ او از این تاپ‌های نیم‌تنه می‌پوشید و استایل درجه‌یک و زیبایی برای خود می‌ساخت.

اگر اهل سریال باشید، حتما آن قسمت را به‌خاطر دارید که مانیکا اصرار داشت به چندلر در ورزش‌کردن کمک کند. البته موفق نشد اما تاپ جذاب نیم‌تنه‌اش نشان می‌داد که این سریال از زمان خود از نظرهای مختلفی جلوتر بوده است.

 جین مام‌استایل و کتانی سفید؛ استایلی که حرف ندارد

استایل بازیگران فرندز
مانیکا با کتانی سفید و شلوار جین مام

استایل‌ هنرپیشه‌ها در سریال فرندز تکراری نمی‌شوند. رمز موفقیتشان در سادگی و توازنی است که متناسب با هر شخصیت در نظر گرفته شده و ماندگاری دارد. یکی دیگر از استایل‌های جذاب فیلم مربوط به سِت‌کردن کتانی‌های سفید با شلوارهای جین مام‌استایل است.

مام‌استایل‌ها در این سال‌ها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند؛ راحتی و قالب خوبی که دارند از آنها گزینه‌های محبوبی ساخته است. مانیکا در فرندز از این استایل زیاد استفاده می‌کرد و با توجه به هیکل ظریفی که دارد، این تیپ برایش بسیار مناسب است. اگر هم‌تیپ و هیکل او هستید، از این استایلش الهام بگیرید.

جذاب‌ترین شلوارهای مام‌استایل را ببینید

جویی و انبوهی از لباس؛ وقتی لایه‌لایه‌پوشیدن مد نبود

استایل بازیگران فرندز
جویی با انبوهی از لباس‌های چندلر

یکی از جذاب‌ترین مدهای این سال‌ها، لایه‌لایه پوشیدن است. یعنی برای نمونه، شما تی‌شرتی می‌پوشید، بعد روی آن پیراهن شومیزی با دکمه‌های باز می‌پوشید. به این ترکیب یک سوئیشرت یا کت هم اضافه می‌کنید. پس چند لایه از لباس را روی هم می‌پوشید. حالا دستتان باز است که میان رنگ‌ها و طرح‌های این لایه‌ها تناسب و هماهنگی به‌وجود بیاورید و استایلی خاص و بامزه داشته باشید.

اگر یادتان باشد در یکی از قسمت‌های سریال، جویی و چندلر بر سر نشستن روی مبل با هم دعوایی بامزه داشتند و نتیجه این دعوا، پوشیدن لباس‌های مختلف چندلر به شکل لایه‌لایه و روی هم از سوی جویی بود. فرندزی‌ها لایه‌لایه‌ می‌پوشیدند؛ وقتی که لایه‌لایه مد نبود. البته این که نمود و نمادی از استایل در سریال نیست. فقط محض خنده و یادآوری استایل شیک لایه‌لایه، در این قسمت برایتان از تیپ جویی گفتیم.

کت‌های فرینج یا کابویی؛ فیبی یک بوهوی تمام‌عیار است

استایل بازیگران فرندز
فیبی بوفی و کت کابویی

فیبی بوفی را که می‌شناسید؛ او یک بوهوی تمام‌عیار است. استایل بوهویی او بسیار خاص و منحصربفرد است. استایل بوهو نمادی از آزادی و رهایی در انتخاب است. بوهمین‌ها یا طرفداران این استایل دقیقا شخصیتی مانند فیبی دارند. آنها در دنیای خودشان زندگی می‌کنند و رها هستند.

یکی از جلوه‌های چنین پوششی در استایل فیبی، کت‌های فرینج یا همان کت‌های چرمی کابویی ریش‌ریش است که این‌روزها هم میان بوهودوستان طرفداران زیادی دارد. فیبی را در تصویر بالا در چنین کتی می‌بینید. شما هم با دیدن او به شکل گیتاربه‌دست یاد ترانه معروفش گربه بوگندو (smelly cat) افتادید؟

شلوار چرمی راس؛ کمی آزاردهنده‌ اما به‌سختی‌اش می‌ارزد

استایل بازیگران فرندز
راس گلر با شلوار چرمی

راس گلر و شلوار چرمی معروفش یکی دیگر از مواردی است که در استایل بازیگران فرندز دیده می‌شود و این‌روزها پرطرفدار به‌شمار می‌رود. شلوارهای چرمی جذاب هستند و هرکس آنها را می‌پوشد، نمره کامل جذابیت را می‌گیرد. راس هم برای صرف‌کردن گرامر جذابیت به‌سراغ این شلوارها رفته بود. البته راس بیچاره شانس نیاورد و اسیر ماجراهای زیادی شد. یادتان هست؟

در هر حال، ترکیب پیراهن مردانه با یقه‌ای کمی باز و شلوار چرمی می‌تواند از جذاب‌ترین استایل‌هایی باشد که هم مردان و هم زنان از آن استقبال می‌کنند. این روزها، جنس‌های شبه‌چرمی هم در بازار هستند که نمود چرم دارند اما از جنسی لطیف‌تر و راحت‌تر ساخته می‌شوند. شما طرفدار شلوارهای چرمی یا لِگ‌هایی به این سبک هستید؟

شومیز سفید؛ لباسی که باید در کمدتان داشته باشید

استایل بازیگران فرندز
ریچل گرین با شومیزی سفید در استایلی رسمی

شومیز سفید از آن لباس‌هایی است که همه باید در کمدشان داشته باشند. این لباس پرکاربرد را می‌توانید در طیف وسیعی از استایل‌های به‌کار بگیرید. باور ندارید؟ از ریچل گرین بپرسید. ریچل که به خوش‌پوشی معروف است در طول سریال از شومیز سفید استفاده‌های خوبی می‌کند.

برای نمونه، روزی را به‌خاطر دارید که به دفتر کارش برگشته بود؟ ترکیب شومیز ساده سفید و جلیقه‌ای مدل‌دار با شلوار بسیار جذاب بود. شما هم به فکر تهیه شومیزی سفید و ساده باشید. ضرر نخواهید کرد.

جدیدترین مدل‌های شومیز را ببینید

سِت‌کردن رفیقانه؛ وقتی هشتگ اسکوئدگُل معنا پیدا می‌کند

استایل بازیگران فرندز
ست‌کردن چندلر و راس با هم

چیزی درباره اسکوئد‌گُل (#squedGoal) شنیده‌اید؟ این هشتگ از آن بازی‌های جدید شبکه‌های اجتماعی است که بیشتر میان نوجوانان طرفدار دارد. معنایش چیست؟ یعنی زمانی که حرکتی مانند ست‌کردن لباس یا کارهای دیگر از سوی اکیپ و گروهی از افراد با هم انجام می‌شود؛ برای نمونه، زمانی که شما و دوستتان یک تیپ و استایل مشابه برای خود تدارک می‌بینید.

این مد و ترند دنیای جدید که با هشتگ‌ اسکوئدگل همراه است در دنیای فرندز هم پیش از این‌ها دیده شده؛ زمانی که در داستان به روزهای دانشجویی چندلر و راس بازمی‌گردیم و آن تیپ‌های به‌شدت بامزه و هماهنگ‌شده‌شان را می‌بینیم. ست‌کردن رفیقانه این دو دوست حالا از سوی بسیاری از اکیپ‌های دوستی پیگیری می‌شود.

این بخش از مقاله پر شد از اصطلاحات فرنگی. اسکوئدگل، ترند، اکیپ؛ زبان فارسی ما را به بزرگی خود ببخش!

مخمل‌های رنگی؛ فیبی بوفی مد پاییز ۲۰۱۶ را پیش‌گویی کرده بود

استایل بازیگران فرندز
فیبی در پالتوی مخمل رنگی

در پاییز ۲۰۱۶، کت‌های بلند مخمل در رنگ‌های مختلف به‌شدت ترند شده بودند. اما اگر نگاهی به استایل بازیگران فرندز بیاندازیم، متوجه می‌شویم که خیلی پیش‌تر از این‌ها، فیبی بوفیِ دوست‌داشتنی از این کت‌ها در استایلش استفاده می‌کرد.

فیبی قدبلندی دارد و معمولا کت‌ها و پالتوهای رنگی و بلندی به‌تن می‌کند. انتخاب‌های او کمی عجیب اما برازنده خودش هستند. از نظر ما این یعنی مدوفشن؛ یعنی شما چیزی را بپوشید که بیشترین نزدیکی را با استایل شخصیتی‌تان دارد و در آن پوشش، احساس راحتی و شادی می‌کنید.

یقه‌اسکی‌های برازنده؛ ریچل همیشه در مدوفشن می‌تازد

استایل بازیگران فرندز
ریچل گرین با یقه اسکی در کنار رالف لورن معروف

ریچل صاحب یکی از جذاب‌ترین استایل‌های سریال است. او در عرصه مدوفشن کار می‌کند و بدیهی است که تیپ خوبی هم داشته باشد. با نگاه‌کردن به لباس‌های این شخصیت می‌توانید الهام بگیرید و لباس‌های زیبایی برای خودتان انتخاب کنید.

استفاده از یقه اسکی‌ها در تیپ رسمی از جمله کارهای الهام‌بخشی است که در لباس‌های ریچل دیده می‌شود. ریچل با گردن متناسبی که دارد از یقه اسکی‌های شیک در استایل‌های مختلف خود بهره می‌برد. این نوع یقه‌ها به‌سادگی باعث شیک‌ترشدن شما می‌شوند.

کیف‌ جویی؛ کیف‌های شیک و کاربردی مرد و زن نمی شناسند

استایل بازیگران فرندز
جویی و کیف دستی‌اش

بسیاری از برندهای معروف دنیا در این روزها، کیف‌هایی برای آقایان طراحی می‌کنند که سابق بر این‌ها مردانه به‌حساب نمی‌آمد. اما حالا همه‌چیز فرق کرده است. مدوفشن دیگر به کاربرد و زیبایی کارها فکر می‌کند و از مرزکشی‌های جنسیتی عبور کرده است.

یادتان می‌آید که جویی کیف دستی شیک و چرمی زیبایی را برای حضور در تست بازیگری با خود حمل می‌کرد و از آن خیلی هم راضی بود؟

شلوارهای آزاد و طرح‌دار؛ مانیکا رمز سادگیِ شیک را پیدا کرده بود

استایل بازیگران فرندز
مانیکا گلر با شلواری طرح‌دار و آزاد

از روزهای پخش سریال فرندز سال‌ها گذشته است. این‌روزها، پوشیدن شلوارهای آزاد و راحتی که طرح‌دار هستند از گذشته‌ها بیشتر موردقبول قرار گرفته و پذیرفته شده است. اما در آن سال‌ها، در تیپ مانیکا گلر می‌توان شاهد استفاده از این شلوارها بود.

شلوارهای آزادی که طرح دارند، هم بسیار راحت‌اند و هم در عین‌ سادگی می‌توانند تیپتان را شیک و جذاب کنند. اگر حدود ۱۵ تا ۲۰ سال پیش، از این شلوارها در خیابان یا مهمانی‌ها استفاده می‌کردید، به‌احتمال زیاد به بدلباسی متهم می‌شدید اما این‌روزها اوضاع فرق می‌کند و باز هم گواه دیگری به چشممان می‌خورد که فرندزی‌ها حتی در استایل هم از زمانه خود جلوتر بوده‌اند.

در آخر

استایل بازیگران فرندز را با هم مرور کردیم. دقت داشتید که چه نکات جذابی درباره تیپ و استایل بازیگران این سریال وجود دارد. باز هم نکات و نمونه‌های جذاب فراوانی در طول فصل‌های مختلف سریال وجود دارد. اگر بخواهیم درباره موها و لباس‌های شخصیت‌ها در قسمت‌های مختلف صحبت کنیم به هزاران کلمه نیاز خواهیم داشت.

درسی که شما درباره استایل از فرندزی‌ها دریافت کرده‌اید، چه بوده است؟ در میان این موارد که خواندید، کدام برایتان بیشتر جذاب بود؟ راستی تیپ و استایل کدام شخصیت را بیشتر می‌پسندید؟

 

منبع instyle.com gq-magazine.co.uk
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
8 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    جالبه که به گفته‌ی طراح لباس سریال، زمانی که برای لباس مانیکا صرف میشه از بقیه ی کاراکترها خیلی بیشتر بوده.

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      چه جالب! تلاششون نتیجه خیلی خوبی داده

  2. فهیمه می‌گوید

    کاربرد مد قدیم آمریکا در دنیای امروز! عالی و جذاب بود.

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      مرسی که با ما همراهی فهیمه عزیز

  3. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

    ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. 🙂

  4. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

    خیلی ممنون از اینکه با منومد همراه شدین فهیمه جان.

  5. علی می‌گوید

    چه جالب بود👌💥

    1. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

      ممنون از توجهتون.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.