بررسی لباس‌ها و استایل سحر دولتشاهی؛ این هنرپیشه محبوب چه می‌پوشد؟

سحر دولتشاهی مانند خیلی بازیگران دیگر، کار خود را با تئاتر شروع کرد و بعدها با حضور در فیلم «چهارشنبه سوری» و مجموعه طنز «مسافران» بیشتر شناخته شد. چهره و استایل سحر دولتشاهی طرفداران زیادی دارد و ما در این مطلب از منومد قصد داریم نگاهی به لباس‌ها و استایل این بازیگر داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

تغییرات استایل سحر دولتشاهی از گذشته تا امروز

با نگاهی کلی به انتخاب‌های این بازیگر، تغییرات استایل او توجه ما را جلب می‌کند. دولتشاهی در گذشته بیشتر با استایل اسپرت یا کژوال دیده می‌شد و امروز انتخاب‌های او بیشتر از میان آیتم‌های کلاسیک هستند. این موضوع را درباره اکسسوری‌ها و میکاپ او نیز صدق می‌کند. ابروهای پر و کانتورینگ صورت نیز از ترندهای آرایشی مورد علاقه او هستند.

به طور کلی می‌توان گفت این بازیگر در انتخاب رنگ ریسک‌پذیر نیست و به پالت رنگی‌ خود وفادار می‌ماند. او اغلب اوقات از رنگ‌های سفید، مشکی، کرم،‌ آبی، طوسی و سدری در لباس‌هایش استفاده می‌کند. دولتشاهی در صورت استفاده از رنگ‌های جدید نیز، طیف‌های خنثی‌تر را ترجیح می‌دهد. او قد متوسطی دارد ولی چهارشانه است و معمولا لباس‌های با قد زیر زانو می‌پوشد که او را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

مخمل و دیگر هیچ

جشنواره فجر سال ۹۶
جشنواره فجر سال ۹۶

به نطر می‌رسد خانم دولتشاهی پارچه مخمل را به طور ویژه‌ای دوست داشته باشد، زیرا از آن در چند استایل رسمی خود استفاده کرده است. مخمل در صورت استفاده درست، ظاهری باشکوه و اشرافی به استایل می‌بخشد.

تصویر بالا او را هنگام گرفتن جایزه جشنواره فجر برای «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» در سال ۹۶ نشان می‌دهد. او در این مراسم مانتویی از مخمل قرمز رنگ بر تن داشت. یقه این مانتو مدل «پیک» بود و پارچه‌ای متفاوت با نوار حاشیه‌ای طوسی رنگ داشت. دولتشاهی زیر این مانتو شومیز و شلوار مشکی پوشیده بود، دمپای شلوار گشاد بود و قد آن تا روی کفش‌های مشکی رنگ او می‌آمد. رعایت این جزئیات، استایلی شیک و لوکس به او بخشیده بود.

مدل‌های شومیز سفید و مشکی را ببینید


حتما بخوانید: همه نکات درباره پارچه مخمل؛ این پارچه فاخر و شیک را بیشتر بشناسید
اکران خصوصی «وارونگی»
اکران خصوصی «وارونگی»

این تصویر مربوط به مراسم اکران فیلم «وارونگی» بوده و یکی دیگر از استایل‌های مخمل سحر دولتشاهی است. مانتوی مخمل مشکی رنگ به همراه‌ ساپورت و کفش پاشنه بلند، یک استایل شیک و رسمی ساخته‌اند. انتخاب بلوز یقه اسکی برای زیر این مانتو شیک بودن استایل را بیشتر کرده است. به مدل سر کردن شال دقت کنید، با این مدل هم یقه اسکی به خوبی نمایش داده شده و هم گل روی کمر مانتو. گوشواره مرواریدی را می‌بینید؟ اکسسوری‌های مروارید و رژ قرمز تمام چیزی است که برای تکمیل شکوه مخمل مشکی نیاز دارید.

انواع اکسسوری‌های مرواریدی اینجاست

در نهایت سادگی

جشنواره فیلم کن
جشنواره فیلم کن

سحر دولتشاهی گاهی سراغ استایل‌های مینیمال نیز می‌رود، به ویژه اگر قصد شرکت در مراسم خارجی داشته باشد. شاید این ترفند او برای شیک‌تر جلوه‌ دادن استایل در عین داشتن حجاب است. زمانی که فیلم وارونگی نامزد جشنواره کن شد، دولتشاهی با این استایل مونوکروم و مینیمال در مراسم فوتوکال کن حضور پیدا کرد. پیراهنی حریر به رنگ زیتونی روشن که از دو بخش زیره و رویه تشکیل می‌شد. او موهای خود را با توربانی به رنگ طوسی پوشانده بود و گوشواره‌هایی با نگین‌های درشت فیروزه‌ای در گوش داشت. این استایل که مثل بیشتر استایل‌های او توسط دوستش «آنا ثانی» برایش طراحی شده بود، واکنش‌های بسیاری در پی داشت و سادگی بیش از حد پارچه و مدل لباس مورد انتقاد قرار گرفت.

مدل‌های توربان را ببینید

اختتامیه جشنواره فیلم دوبی
اختتامیه جشنواره فیلم دوبی

این بازیگر در سال ۱۳۹۶ به عنوان داور در جشنواره فیلم دبی حضور پیدا کرد. این استایل مربوط به اختتامیه این مراسم است. شباهت‌های آن را با استایل قبلی می‌بینید؟ البته ایستایی بیشتر پارچه و پیچیدگی بیشتر مدل باعث شده تا لباس شیک‌تر باشد. لباس دولتشاهی این بار از بلوز و دامن تشکیل می‌شد. قد آستین‌های چا‌ک‌دار بلوز نیز تقریبا با خود لباس برابر بود. دستبندی پر از سنگ فیروزه و گوشواره‌هایی از مروارید این استایل را تکمیل می‌کردند.

شیک و باوقار

جشنواره فیلم دوبی
جشنواره فیلم دوبی

این استایل سحر دولتشاهی مربوط به همان جشنواره دبی است اما با استایلی متفاوت. طراح این استایل خانم نازنین صفاست و جواهرات آن را برند «لومیر» طراحی کرده است. این استایل از کت و سارافنی تشکیل شده و بافت پارچه جذابیت آن را دو چندان کرده است.

رنگ‌های آبی، طوسی، سورمه‌ای و سبز را در بافت پارچه می‌بینیم و تکرار این رنگ‌ها در سربند و اکسسوری‌ها استایل را زیباتر می‌کند. گردنبد مدل چوکر و گوشواره‌های درشت و شاخص بسیار با مدل لباس و استایل هماهنگ هستند و می‌توان گفت این یکی از زیباترین استایل‌های سحر دولتشاهی در مراسم‌های خارج از کشور است.

جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا
جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا

طراح این استایل سحر دولتشاهی برای حضور در جشنواره «فیلم‌های ایرانی استرالیا» نیز نازنین صفاست. شومیز سفید و دامن ماکسی مشکی به همراه کتی مشکی از جنس جیر. این استایل سفید و مشکی، به خوبی با اکسسوری‌های قرمز رنگ تکمیل شده است. بیرون بودن بخشی از آستین و مدل یقه شومیز، زیبایی خاصی به این استایل ساده بخشیده است. شما هم با در نظر گرفتن چنین جزئیاتی می‌توانید استایل‌تان را خاص‌تر کنید.

جشنواره فجر
جشنواره فجر

این استایل سحر دولتشاهی یکی از بهترین و چشمگیرترین استایل‌های اوست. ترکیب هیجان‌انگیزی از آبی کاربنی و قرمز که کنتراست بسیار خوبی در کنار هم ایجاد می‌کنند. این آیتم‌ها را بخاطر بسپارید: پالتوی برش‌دار ماکسی، دامن میدی و بوت بلند. برای داشتن یک استایل کلاسیک و شیک روی این ترکیب حساب کنید. طراح این پالتوی سحر دولتشاهی «آنا ثانی» از طراحان بنام ایرانی است.

متفاوت و جذاب

جشنواره فجر سال ۹۴
جشنواره فجر سال ۹۴

یکی از جذابترین و در عین حال بحث برانگیز‌ترین لباس‌های سحر دولتشاهی مربوط به جشنواره فجر سال ۹۴ است و طراحی آن را سارا پرورش بر عهده داشته. آیتم اصلی این استایل یک شال زمستانی از جنس فوتر است که ممکن است برخی آن را با پانچو اشتباه بگیرند. این شال طوسی رنگ با آستری قرمز، جلوه‌ای متفاوت به این استایل بخشیده و در کنار شومیز سفید و شلوار مشکی ترکیب زیبایی خلق کرده است. طراح این لباس احتمالا به دلیل محدودیت‌های پوششی، از شلوار با دامن چسبیده به آن استفاده کرده که ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما در نهایت این استایل را می‌توان یکی از بیاد ماندنی‌ترین پوشش‌های سحر دولتشاهی دانست.

شلوارهای آزاد

نشست خبری «خط فرضی»
نشست خبری «خط فرضی»

از ترندهای مد روز که بگذریم، یکی از رازهای مرتب به نظر رسیدن این است لباس بیش از حد جذب یا بیش از حد گشاد نپوشیم. اگر لبا‌س‌های خود را با این روش انتخاب کنید، احتمالا ده سال بعد نیز می‌توانید آنها را بپوشید و همچنان خوب به نظر برسید. دولتشاهی در مراسم‌ها معمولا شلوارهای پارچه‌ای و آزاد می‌پوشد که جلوه‌ای مرتب و شیک به استایلش می‌بخشند. اگر قصد پوشیدن کت یا مانتوی کوتاه دارید، آن را با شلوارهای راسته یا آزاد امتحان کنید، به ویژه اگر کفش شما پاشنه‌دار است.

اکران خصوصی عرق سرد
اکران خصوصی عرق سرد

البته شلوارهای جذب‌تر هم زیبایی خودشان را دارند. سحر دولتشاهی معمولا شلوارهای جذب‌تر را با مانتوهای بلند همراه می‌کند. برای مثال استایل او را در یکی از اکران‌های «عرق سرد» می‌بینید. برای ظرافت بیشتر با شلوارهای کوتاه و مچی و از کفش لوفر یا کفش‌های عروسکی یا مری جین استفاده کنید و نتیجه را ببینید.

مدل‌های کفش لوفر را ببینید

سبز سدری پرتکرار

مراسم رونمایی از آلبوم همایون شجریان
مراسم رونمایی از آلبوم همایون شجریان

این رنگ در استایل سحر دولتشاهی به تکرار دیده شده و به نظر می‌رسد از رنگ‌های مورد علاقه او باشد. البته که در کنار رنگ پوستش و میکاپ با رنگ‌های نود که بیشتر مواقع بر صورت او می‌بینیم، انتخاب رنگ سدری بسیار مناسب است. این استایل او را ببینید، دو طیف مختلف از سدری به همراه قهوه‌ای و سفید چه ترکیب رنگی زیبایی تشکیل داده‌اند.

اکران فیلم «عرق سرد»
اکران فیلم «عرق سرد»

این هم یک استایل سدری دیگر از این بازیگر. سدری رنگی خنثی است که می‌توانید آن را با رنگ‌های قرمز، سفید، کرم، قهوه‌ای، خردلی و سرمه‌ای در یک استایل به کار ببرید. مانند این استایل سحر دولتشاهی که در آن سدری را با سفید و سورمه‌ای ست کرده است. نکته دیگر این استایل سادگی مانتو، شلوار و شومیز در برابر طرح‌های شال است. اگر می‌خواهید یک آیتم پر طرح و نقش در استایل خود داشته باشید، بهتر است باقی موارد ساده باشند تا توجه بیننده بیشتر به آن جلب شود.

سفید و مشکی

اکران فیلم «چهارراه استانبول»
اکران فیلم «چهارراه استانبول»

درباره استایل سفید و مشکی بسیار گفته‌ایم. این استایل بسیار کاربردی و همیشه روی مد است و می‌توانید با خیال راحت آن را برای فعالیت‌های روزمره یا شرکت در مراسم‌ها انتخاب کنید. این استایل سحر دولتشاهی نمونه زیبایی از ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی است. برش‌ها و مدل خاص مانتو به اندازه کافی توجه را جلب می‌کنند، پس بهترین کار این است که مابقی اجزای استایل ساده باشند. به فرم نوک بوت توجه کنید که با تیزی لبه‌های پایین مانتو به خوبی همخوانی دارد. اکسسوری‌های طلایی و بند طلایی رنگ کیف هم استایل را از یکنواختی درآورده‌اند.

کلاه بافتنی ترند این روزها

اکران خصوصی «آتابای»
اکران خصوصی «آتابای»

این روزها بسیاری از بازیگران در مراسم‌های مختلف، از کلاه به عنوان پوششی برای موها استفاده می‌کنند. سحر دولتشاهی هم در مراسم اکران خصوصی فیلم «آتابای» از یک کلاه بافتنی ساده طوسی رنگ استفاده کرده بود. آیتم‌های دیگر استایل او شامل پالتویی آبی رنگ و پیراهنی بافت با یقه شل بودند. این استایل مینیمال و دوست‌داشتنی با کیف بزرگی به رنگ آبی و بوت مشکی تکمیل می‌شد. گفتیم که دولتشاهی معمولا به پالت رنگی خود وفادار است اما همان رنگ‌های محدود را به درستی ترکیب می‌کند.

کلاه‌های زیبای بافت را ببینید

شما کدام استایل سحر دولتشاهی را بیشتر دوست داشتید؟ کدام یک از اصول استایل او را امتحان خواهید کرد؟


در ادامه بخوانید: بررسی لباس‌ها و استایل لیلا حاتمی؛ بازیگر مینیمال‌پسند سینمای ایران
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.