بررسی استایل و لباس‌های ترانه علیدوستی؛ سادگی جذاب و چشم‌نواز

در این مطلب قصد داریم استایل ترانه علیدوستی بازیگر توانا و دوست‌داشتنی سینمای ایران را با هم بررسی کنیم. برای اطلاع از سلیقه این بازیگر و اصول او برای انتخاب استایل، با منومد همراه شوید.

ترانه علیدوستی با بازی در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» به دنیای بازیگری آمد و با همان نقش خوش درخشید. علیدوستی متولد سال ۱۳۶۲ است، اما چهره‌ای کودکانه و به اصطلاح «بیبی فیس» دارد. اگر بگوییم ترانه در آستانه ۴۰ سالگی هنوز ۱۵ سال دارد، خیلی دور از حقیقت نیست. استایل ساده ترانه علیدوستی نیز این ویژگی‌ را تقویت می‌کند.

اینستاگرام ترانه علیدوستی
عکس از اینستاگرام ترانه علیدوستی

این بازیگر چندان پیرو مد یا سبک خاصی نیست. با نگاهی به عکس‌های اینستاگرام ترانه علیدوستی می‌توان فهمید او در انتخاب لباس سخت‌گیر نیست و در هر دوره زمانی صرفا آنچه را دوست دارد می‌پوشد. در استایل ترانه علیدوستی گاهی رنگ‌های تیره غالبند و گاهی رنگ‌ها و طرح‌ها. به نظر می‌رسد همه‌چیز به حال دل او بستگی دارد. به طور کلی استایل او را در دسته‌بندی کژوال، نیمه رسمی و مینیمال جا می‌گیرد. البته این بازیگر توانا در مراسم‌هایی مانند جشنواره «کن» به بهترین شکل حاضر شده و نشان داده توانایی نمایش چنین استایل‌هایی را نیز دارد.

استایل کژوال انتخاب ترانه علیدوستی برای اکثر مواقع

عکس ترانه علیدوستی
ترانه علیدوستی در اکران خصوصی فیلم «من»

ترانه علیدوستی برای شرکت در مراسم اکران خصوصی فیلم «من» استایلی زیبا با ترکیب‌ رنگ‌های کرم و آبی تیره را انتخاب کرده بود. استایل او در این مراسم را می‌توان یک استایل نیمه کژوال و شیک دانست. مانتویی کرم‌رنگ با آستین‌های پیلی‌دار و دامن نیم کلوش متقارن به همراه شلوار جین لوله تفنگی. شال سورمه‌ای با خال‌های ریز سفید و کفش پاشنه‌ بلند جلوباز او به رنگ آبی کاربنی به خوبی با رنگ شلوار جین هماهنگ شده بودند. کیف دوشی کرم رنگ او نیز به تعادل رنگ کرم در این استایل کمک می‌کرد.

قد ترانه علیدوستی
ترانه علیدوستی در اکران خصوصی «صفر تا سکو»

لباس‌های ترانه علیدوستی در اکران «صفر تا سکو» یک نمونه دیگر از استایل‌های کژوال اوست. کت چرم کوتاه، شلوار اسکینی مشکی و نیم‌بوت چرم مشکی‌رنگ ترکیب جذابی را تشکیل می‌دادند. انتخاب او برای زیر کت چرم‌اش یک پیراهن بافت بلند بود که تا بالای زانو می‌رسید. شال خاکستری و کیفی به رنگ‌های کرم و مشکی این استایل را تکمیل می‌کردند. علیدوستی به آیتم‌های چرم علاقه دارد و بارها از کت‌های چرم کوتاه و بلند در استایل خود استفاده کرده است.

جذاب‌ترین کت‌های چرم زنانه را ببینید

ساده، ظریف، زیبا مثل ترانه

عکسهای ترانه علیدوستی
علیدوستی در نشست خبری فیلم «فروشنده»

لباس‌های ترانه علیدوستی در نشست خبری فیلم فروشنده در عین سادگی بسیار به او می‌آمدند. پیراهنی جلوبسته با یقه افتاده و رنگ قرمز مرجانی که پوست او را سفیدتر نشان می‌داد. علیدوستی در این مراسم مانند اکثر اوقات میکاپی ملایم داشت و انتخاب رژ لب از تنالیته قرمز با رنگ لباس او هماهنگی زیبایی ایجاد می‌کرد. مدل موی صاف و فرق کج به همراه شالی سفیدرنگ زیبایی صورت او را دوچندان کرده بود.

عکس از ترانه علیدوستی
اکران خصوصی «اژدها وارد می‌شود»

همانطور که گفتیم استایل مینیمال نیز از انتخاب‌های همیشگی ترانه علیدوستی به شمار می‌رود. در اکران خصوصی فیلم «اژدها وارد می‌شود»، علیدوستی با ترکیب رنگ‌های مشکی و سفید یک استایل مینیمال زیبا خلق کرده بود. شال و بلوز مشکی، شلوار اسکینی هم‌رنگ با آن و نیم بوت بندی پاشنه بلند در کنار هم، اندام او را کشیده‌تر نشان می‌دادند. مانتوی کرپ سفید رنگ روی این ترکیب جلوه بسیار زیبایی داشت. کیف‌دستی سفید او با بندها و پاپیونی به رنگ مشکی، کاملا با این استایل هماهنگ بود.

ترانه علیدوستی در ژاپن
ترانه علیدوستی در ژاپن

در خرداد سال ۱۳۹۶ ترانه علیدوستی برای نمایش مجموعه‌ای از آثار خود به ژاپن سفر کرد. این عکس متعلق به یکی از روزهای این سفر است که علیدوستی در آن بلوزی با گلدوزی‌های ایرانی بر تن دارد. سادگی رویه حریر و شال مشکی او، فضای لازم برای جلوه‌ بیشتر گلدوزی روی لباس را فراهم کرده‌اند. انتخاب رژ لب قرمز می‌توانست هارمونی زیبایی با قرمزی گل‌های لباس ایجاد کند، اما احتمال دارد علیدوستی آگاهانه از این کار اجتناب کرده باشد. زیرا آرایش‌های ملایم و چهره طبیعی با فرهنگ ژاپن سازگاری بیشتری دارد.

استایل شیک و به یادماندنی در جشنواره کن

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی
ترانه علیدوستی در فتوکال فیلم فروشنده در کن

«فروشنده» تا امروز پرافتخارترین فیلم علیدوستی بوده است. زمانی که عوامل این فیلم در جشنواره «کن» شرکت کرده بودند، استایل زیبا و شیک ترانه علیدوستی بسیار به چشم آمد. خانم نگار نعمتی استایلیست و طراح لباس او برای شرکت در این مراسم بود. انتخاب آنها برای مراسم فتوکال کت و شلواری نیمه‌رسمی بود.

شلوار خمره‌ای زیتونی رنگ، پیراهن سفید و کتی سفید با یقه انگلیسی. او در این مراسم شال حریر سبکی به رنگ سبز بر سر داشت و قسمت جلوی موهایش به زیبایی حالت‌ داده شده بودند. کفش پاشنه‌بلند بندی با رنگ کرم در عین هماهنگی با لباس‌ها، حالت نیمه‌رسمی استایل را تشدید می‌کرد. گردنبندی با مهره‌های سفید و قرمز تا پایین سینه و گوشواره‌ای به همان شکل، اکسسوری‌های او را در این مراسم تشکیل می‌دادند.

ترانه عليدوستی
ترانه علیدوستی در فرش قرمز جشنواره کن

استایل ترانه علیدوستی در مراسم فرش قرمز این جشنواره تبدیل به یکی از بهترین استایل‌های بازیگران ایرانی در جشنواره‌های خارجی شد. طراحی این لباس را خانم نعمتی بر عهده داشت. لباس علیدوستی متشکل از یک پیراهن ساده و یک شنل حریر طرحدار بود. شنل لباس از جلو تا پایین سینه را می‌رسید و در پشت لباس به دنباله‌ای زیبا تبدیل می‌شد. رنگ کرم غالب در این لباس به همراه رنگ مشکی سادگی و شیک‌بودن را به بیننده القا می‌کرد.

سربند مشکی ترانه علیدوستی در این مراسم، با گل‌های پولک‌دوزی تزئین شده بود. جواهرات نیز توسط برند سوئیسی de grisgondo برای آن مراسم به خانم علیدوستی امانت داده شدند.

تصاویر ترانه علیدوستی
ترانه علیدوستی در شب اختتامیه جشنواره کن

لباس ترانه علیدوستی در مراسم اختتامیه جشنواره کن نیز توسط نگار نعمتی طراحی شده بود. پیراهنی آستین کیمونو با بالاتنه گلدار و دامن مشکی. آستین‌ها و بخش بالایی پیراهن از جنس دانتل با گل‌های درشت مشکی بود و مدل آستین‌ها و یقه آن، لباس‌ سنتی ژاپن را در ذهن تداعی می‌کرد. انتخاب این مدل یقه ایستاده احتمالا در راستای حفظ پوشیدگی و خلاقیت همزمان بوده است.

گل روی سربند و گوشواره‌های ترانه علیدوستی در این مراسم از گالری جواهرات «محمد شهرابی» به او امانت داده شده بودند. کیف کلاچ او از کارهای «سورمه سرفراز» بود و قلمکاری نقوش اسلیمی روی آن، این هنر ایرانی را به نمایش می‌گذاشت.


در ادامه بخوانید: بررسی لباس‌ها و استایل لیلا حاتمی؛ بازیگر مینیمال‌پسند سینمای ایران

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
6 دیدگاه
  1. رضا می‌گوید

    ممنون
    عالی بود.

    1. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

      سلام و ممنون رضای عزیز که با منومد همراه شدین.

  2. zahra می‌گوید

    خیلی عالی بود ممنون از مطلب خوبتون

    1. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

      سلام و ممنون زهرا جان.

  3. ناشناس می‌گوید

    سلام. لطفا درباره استایل بازیگران خارجی هم بنویسید

    1. فائزه حاجی‌آبادی می‌گوید

      سلام. استایل اما واتسون رو نوشتیم. بازیگران دیگه‌ای هم خواهیم نوشت. ممنون که با ما همراه شدین.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.