بررسی استایل و لباس‌های نازنین بیاتی؛ ساده، دلنشین با اشتباه‌های متعدد

نازنین بیاتی را با ۲ ویژگی بارز می‌شناسیم؛ اول چهره‌ای مهربان و خنده‌رو و  دوم اینکه طبق قانون نانوشته دهه شصتی‌ها، کم سن و سال‌تر از سن واقعی‌ خود به نظر می‌رسد. در این مطلب از منومد نگاهی به استایل‌ نازنین بیاتی می‌اندازیم و نقاط قوت و ضعف او در انتخاب لباس را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مختصری از زندگی این بازیگر

پیش از آنکه سراغ لباس‌ها و استایل این بازیگر برویم یک بیوگرافی مختصر از او به شما خواهیم داد. نازنین بیاتی دی ماه سال ۱۳۶۸ در تهران به دنیا آمد. این بازیگر در دانشگاه آزاد تنکابن و در رشته تئاتر با گرایش طراحی صحنه تحصیل کرده و تجربیاتی در طراحی لباس و صداپیشگی نیز دارد.

اولین حضور نازنین بیاتی او در سینما به فیلم «دربند» برمی‌گردد، نقشی که او را نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر کرد. در این سال‌ها نازنین تجربه بازی در نقش‌های متفاوت و به‌يادمانی را داشته و از بازیگران زن محبوب بین مخاطبان به شمار می‌رود.

نازنین بیاتی و استایل کژوال

حالا وقت آن است به استایل و لباس‌های نازنین بیاتی بپردازیم و ببینیم این بازیگر چه می‌پوشد. انتخاب‌های این بازیگر برای پوشش بی‌شباهت به نقش‌های او نیستند؛ متنوع و گوناگون، گاهی بسیار دلنشین و گاهی ضعیف‌تر از توقع.

این استایل یکی از ساده‌ترین و در عین حال شیک‌ترین استایل‌های اوست. مونوکرومی خاکستری‌رنگ با کت و شلواری که تنخور آزاد و کژوال دارند. احتمالا انتخاب یک کیف کوچکتر می‌توانست همه‌چیز را از این هم بهتر کند.

تصویر بالا او را هنگام حضور در جشنواره فیلم سلامت نشان می‌دهد. یک استایل کاملا کژوال و تابستانی که با ترکیب رنگ‌های آبی و سفید حس خنکی و آرامش را القا می‌کند. گیوه‌های گلدوزی‌شده او هم بسیار زیبا هستند، گرچه یک جفت اسنیکرز سفید ساده می‌توانست مکمل بهتری برای این استایل باشد.

چنین ترکیبی در عین سادگی واقعا بر تن این بازیگر دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد، اما برای شرکت در اکران فیلمی که به جشنواره رفته، یک انتخاب رسمی‌تر مناسب‌تر بود.

سفید و مشکی که تکراری نمی‌شود

همانطور که گفتیم استایل نازنین بیاتی را نمی‌توانیم به سادگی دسته‌بندی کنیم، زیرا او مدام در حال امتحان‌ کردن لباس‌هایی با حال و هوای متفاوت است. برای مثال در تصویر بالا او را با استایلی نیمه‌رسمی می‌بینیم؛ مانتو عبایی، شومیز و شال مشکی ساده به همراه شلوار سفید راه راه. چنین استایلی می‌تواند برای موقعیت‌های بسیار به کار برود. طرح راه راه شلوار از نکات ضعف این استایل است، انتخاب یک شلوار ساده می‌توانست ترکیب را شکیل‌تر کند.

پیشنهاد ما برای بهتر کردن این ترکیب، انتخاب شومیز سفید و کفش جلو بسته است. همرنگ بودن شومیز و شلوار،‌ اندام را متناسب‌تر و قد را بلندتر نشان می‌دهد. از طرفی کفش جلو بسته، رسمیت بیشتری به ظاهر می‌بخشد.

چند مدل شومیز سفید ببینید

مشکی و قرمز، شیک و رسمی

تصویر بالا نازنین بیاتی را در یکی از اکران‌های خصوصی سریال مانکن نشان می‌دهد و می‌توان گفت یکی از بهترین استایل‌های اوست. با اطمینان می‌توانیم بگوییم ترکیب قرمز و مشکی به همه با هر رنگ پوستی می‌آید. نازنین اینجا یک شومیز و شلوار ساده مشکی پوشیده تا به شال بزرگ و کارشده روی آن فرصت خودنمایی بدهد.

کیف شیک او از برند فندی و بوت گلدوزی شده‌اش از برند کت‌واک است. گوشواره‌های استیتمنت با نگین قرمز و رژ لب قرمزرنگ، هماهنگی و زیبایی این ترکیب را تکمیل کرده‌اند. این استایل نازنین بیاتی یکی از مثال‌هایی است که به جزئیاتش توجه شده، برخلاف موارد دیگر که گاهی با ناهماهنگی همراهند.

چند مدل کیف مناسب مهمانی ببینید

ناهماهنگی در استایل نازنین بیاتی

به عنوان مثالی از ناهماهنگی‌ها می‌توانیم به این عکس اشاره کنیم. شومیز و شلوار سفید ساده انتخاب خوبی برای زیر یک مانتو کارشده با یقه و آستین‌هایی حجیم هستند. خود مانتو نیز به تنهایی زیباست و با رعایت برخی نکات می‌توان آن را بسیار زیباتر پوشید. اما نقاط منفی این استایل کدامند؟ بوت ساق‌بلندی که در قسمت زانو چین خورده و انتخاب مناسبی برای یک استایل رسمی نیست. کیف کلاچ با طرح گل که هیچ ارتباطی با رنگ،‌ بافت و فرم دیگر اجزای استایل ندارد. و شالی که روی یقه بزرگ مانتو افتاده و نمای آن را خراب کرده است.

به نظر ما انتخاب بوت کوتاه یا نیمه‌بلند، یک کیف کوچک و ظریف و روسری کوچک می‌توانست بهتر باشد. از طرفی پیشنهاد ما برای چنین مانتویی یک شلوار پارچه‌ای راسته یا واید است که در نهایت ظاهری کلاسیک و شیک داشته باشیم.

این هم نمونه‌ای دیگر از آن مواقعی است که نازنین بیاتی به هماهنگی اجزای پوشش خود اهمیت نداده است. کیف،‌ مانتو و شال او ترکیبی نسبتا منطقی هستند اما شلوار جین و کتانی لژدار به طرز واضحی با دیگر اجزای ترکیب ناسازگارند. مانتوی او پارچه‌ای محکم دارد و مناسب یک استایل رسمی است، با چنین مانتویی نباید بند کیف را یک طرفه انداخت.

علاقه نازنین بیاتی به مونوکروم سفید

به نظر می‌رسد این بازیگر زیبا به استایل‌ مونوکروم سفید علاقه خاصی دارد، البته که این استایل واقعا دوست‌داشتنی است. اینجا او را با یک مانتوی ماکسی از جنس حریر کارشده می‌بینید که به زیبایی با دیگر اجزای استایل هماهنگ شده است.

این هم نمونه‌ای دیگر از استایل تک رنگ سفید اما این بار کاملا کژوال. کفش کتانی کانورس، پانچو و شلوار اسلیم‌فیت سفید همگی حال و هوای یک استایل زیبا برای فعالیت‌های روزمره را القا می‌کنند. بهتر بود این بازیگر برای شرکت در جشنواره فجر سراغ گزینه‌ای رسمی‌تر می‌رفت. اما جدا از این نکته نمی‌توان ایراد دیگری از این استایل نازنین بیاتی گرفت.

رنگ‌های جذاب کفش کانورس را ببینید

لباس‌های هنری و گل‌دار

تصویر بالا مثال خوبیست برای آنچه به طور کلی «استایل هنری» نامیده می‌شود. لباس‌هایی با طرح‌های گل‌‌گلی و رنگ‌های زنده که عموما از جنس کتان، نخ و لینن هستند. دلیل این نامگذاری را می‌توان علاقه قشر هنری و بازیگران به چنین لباس‌هایی دانست. اینجا نازنین را با یک استایل هنری شامل سارافون و کت می‌بینیم. رنگ ارغوانی کت با سایه‌ روشن گل‌های روی سارافون، هارمونی دارد و اگر دقیقتر نگاه کنیم، نگین سبز انگشتر نیز با رنگ سبز زمینه هماهنگ است.

این هم نمونه‌ای دیگر از استایل هنری در لباس‌های نازنین بیاتی. وقتی به ست کردن رنگ‌ها فکر می‌کنید، احتمالا زرشکی و خاکستری ترکیبی نیستند که به سادگی به ذهنتان خطور کنند. اما ترکیب این دو رنگ به ویژه در استایل‌های زمستانی نتیجه‌ای فوق‌العاده به شما می‌دهد. می‌توانید مانند این بازیگر کمی رنگ‌های شادتر نیز به استایل‌ خود اضافه کنید؛ مانند یک روسری گلدار یا روسری‌های ترکمنی زیبا.

استایل‌های پر از رنگ

این استایل نازنین بیاتی هم یکی از خوش آب‌ و رنگ‌ترین استایل‌های اوست. پارچه مانتوی او تماما با روبان‌دوزی‌های رنگی پوشیده شده و در بخش پایینی و لبه‌های آستین گیپوری مشکی‌رنگ دارد. او با انتخاب شلوار واید و شال مشکی ساده اجازه داده تا مانتوی پرکارش نقطه عطف استایل باشد.

شاید این مورد به اندازه مورد قبلی شیک و رسمی نباشد اما همچنان نشان‌دهنده علاقه این بازیگر به حضور رنگ‌ها در استایلش است. ترکیبی از طیف‌های متفاوت رنگ آبی که با آویزه‌های رنگی لب آستین‌ها بامزه‌تر شده‌اند. چنین ترکیبی می‌تواند برای یک قرار دوستانه یا خرید مناسب باشد.

استفاده از چرم در یک استایل شیک

لباس‌های چرم گران‌قیمت هستند و باعث می‌شوند استایل شما لوکس‌تر به نظر برسد. اما در انتخاب آنها باید هوشمندانه عمل کنید، چرم می‌تواند شما را شلخته یا حجیم‌تر از آنچه هستید نشان دهد. اینجا نازنین بیاتی توانسته رویه چرم را با یک بافت ظریف و شلوار اسکینی به خوبی ست کند. هارمونی رنگ‌ها به خوبی در این استایل رعایت شده است.

نقاط ضعف نازنین بیاتی در انتخاب لباس

به نظر می‌رسد این بازیگر زیبا گاهی آنطور که باید برای انتخاب لباس‌هایش زمان صرف نمی‌کند. او گاهی ما را با یک استایل فکرشده و زیبا شگفت‌زده می‌کند و گاهی اصلا به کد پوششی (dress code) اهمیتی نمی‌دهد. مثلا تصویر بالا مربوط به حضور او در اکران یک فیلم است،‌ اما اگر این را نمی‌دانستید احتمالا فکر می‌کردید مربوط به یک گردش ساده روزانه باشد.

انتخاب شلوار نخی که هنگام نشستن چروک می‌شود و ترکیب آن با یک مانتوی کارشده و نسبتا رسمی نیز از آن اشتباهاتی است که از یک بازیگر موفق توقع نداریم. جزئیات دیگر این استایل نیز هرکدام به تنهایی زیبا هستند اما در کنار هم شلوغ و نازیبا به نظر می‌رسند.

شما بگویید

از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه شدید متشکریم و مشتاقیم نظرتان را برای ما بنویسید. کدام استایل نازنین بیاتی بیشتر مورد پسندتان بود؟ کدام استایل برای‌تان الهام بخش بود؟ در بخش نظرات برای ما بگویید.


در ادامه بخوانید: بررسی استایل مهراوه شریفی‌نیا؛ دوست‌داشتنی و نه‌چندان حرفه‌ای
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
3 دیدگاه
  1. داود طنوریان می‌گوید

    بازیگر وهنرمنداست باتحصیلات بالا شیکپوش خوش استایل مجرد است موفق باشد

  2. Hasti می‌گوید

    از نظر من بازیگر و هنرمند واقعی هستند و در هر نقشی به نحوه صحیح بازی کردند و من به شخصه هوادار شون هستم
    و آرزو میکنم همیشه موفق باشند

  3. داود طنوریان می‌گوید

    خوب استایل خوبی دارد موفق باشد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.