بررسی استایل پردیس احمدیه؛ علاقه به استایل کلاسیک با اجرای مینیمال

پردیس احمدیه از دهه هفتادی‌های موفق سینمای ایران است. در طول مدت نه‌چندان طولانی حضورش در سینما هم انتخاب‌های خوبی داشته است. او شخصیتی جدی، مستقل و مصمم را از خود نشان می‌دهد. این‌ها در شخصیت پوششی‌ و استایلش هم نمود دارند. اجازه بدهید که در این مقاله استایل و لباس‌های پردیس احمدیه را با هم مرور کنیم.

استایل و لباس‌های پردیس احمدیه

استایل و لباس‌های پردیس احمدیه
پردیس احمدیه

با مرور استایل‌های مختلف پردیس احمدیه، بارها و بارها عناصر تیپ‌های کلاسیک را می‌بینیم. اما باز هم نمی‌توانیم او را در دسته کلاسیک‌ها قرار بدهیم. چرا؟ چون او اجرایی مینیمال از تیپ کلاسیک را در استایل خود ظاهر می‌کند.

شاید بپرسید که منظور چیست؟ باید بگوییم که علاقه به عناصری از استایل کلاسیک مانند لباس‌هایی با برش‌های تمیز و مشخص، آراستگی، سطحی از رسمی‌بودن در ظاهر احمدیه دیده می‌شود. اما ماجرا همین‌طور ساده تمام نمی‌شود. او این ویژگی‌های کلاسیک را به‌شکلی تقریبا اسپرت و مینیمال در ظاهرش پیاده‌سازی می‌کند.

استایل پردیس احمدیه
استایل کلاسیکِ مینیمال

در واقع، عناصر کلاسیک در حالتی ساده و به شکلی خاص و متفاوت در لباس‌ها، کفش‌ها و آرایشش دیده می‌شوند. اگر بخواهیم چند نقطه بارز و مشخص از ویژگی‌های این سبک از پوشش او را نام ببریم، به موارد زیر می‌رسیم:

  • علاقه به رنگ‌های خنثی؛
  • استفاده از دو رنگ کلاسیک معروف؛
  • ارزش قائل‌شدن برای کدهای پوششی؛
  • آرایش صورت و موی ساده؛
  • توجه به کیفیت جنس و دوخت.

در ادامه می‌خواهیم هریک از این موارد را بیشتر مرور کنیم. در آخر هم نگاهی به چند ایراد استایل احمدیه خواهیم داشت. چه ایراداتی؟

  • آشفتگی و اندکی بی‌نظمی؛
  • بی‌توجهی به هماهنگی اجزای استایل.

۱. علاقه به رنگ‌های خنثی

استایل و لباس‌های پردیس احمدیه
استایلی با رنگ خنثی

پردیس احمدیه به رنگ‌های خنثی علاقه دارد. در پالت رنگی پوشش او شاهد استفاده فراوانی از رنگ‌هایی مانند طوسی، کرم، خاکی و آبی مایل به خاکستری هستیم. انتخاب این رنگ‌ها می‌تواند باعث یکنواختی استایل شود و آن را کمی بی‌روح کند اما احمدیه به‌کمک اکسسوری‌های خاص یا آرایشی جذاب تعادل را به تیپ خود وارد می‌کند.

برای مثال، زمانی که لباس‌هایش از طیف آبی مایل به خاکستری و طوسی انتخاب می‌شوند، با کمک‌گرفتن از رژی قرمز و کلاسیک، شور رفته را به استایل بازمی‌گرداند.

استفاده از اکسسوری‌های جذاب و چشمگیر هم راه دیگری برای خروج از یکنواختی است. در تصویر بالا او را با بوتی با طراحی مینیمال و زیبا می‌بینید. همان تلفیق کلاسیک و مینیمالی که پیش‌تر گفتیم هم در این استایل دیده می‌شود.

رژلب‌های قرمز اینجاست

۲. استفاده از دو رنگ کلاسیک معروف

استایل و لباس‌های پردیس احمدیه
استایل سفید

یکی از نکات شاخص در استایل و لباس‌های پردیس احمدیه علاقه به رنگ‌های مشکی و سفید است. او در به‌کارگیری این دو رنگ کلاسیک هم اجرایی مینیمال را پیش می‌گیرد. برای مثال، در تصویر بالا، شاهد استفاده او از استایلی با دوخت و مدلی جدید هستیم که از رنگ همیشه‌کلاسیک سفید بهره برده است.

انواع مدل‌های مانتو سفید اینجاست

پردیس احمدیه
علاقه به رنگ مشکی

سفید و مشکی انتخاب‌های بدون ریسک و جذابی برای شرکت در موقعیت‌های مختلف هستند. شما هم هر وقت دچار تردیدهای زیاد شدید و نتوانستید به رنگی مناسب برای لباستان برسید، این دو را به‌خاطر داشته باشید.

۳. ارزش قائل‌شدن برای کدهای پوششی

تیپ و لباس‌های پردیس احمدیه
رعایت درس‌کد (dress code)

پردیس احمدیه برای کدهای پوششی ارزش قائل است. یعنی می‌داند که در هر موقعیت و مراسمی باید چطور ظاهر شود. او به فراخور هر موقعیت، سعی می‌کند که خوب و در چارچوب قواعد ظاهر شود. برای مثال، در تصویر بالا او را در برنامه‌ای تلویزیونی می‌بینید.

او با رعایت چارچوب‌های موقعیتی که در آن قرار گرفته، کماکان مشخصه‌های استایلش را نادیده نگرفته است. پردیس احمدیه را مانند همیشه در تیپی تلفیقی می‌بینیم که وجاهت و هماهنگی خوبی دارد.

پالتویی با دوخت کلاسیک در کنار استفاده از عناصری مانند بلوزی قرمز، هدبندی مدل‌دار و ساعتی مینیمال. این ساعت هم از اکسسوری‌های موردعلاقه‌اش است که در تیپ‌های مختلف همیشه آن را به دست دارد.

مدل‌های ساعت زنانه کاسیو اینجاست

۴. آرایش صورت و موی ساده

استایل پردیس احمدیه
آرایش ساده پردیس احمدیه

استایل آرایش مو و صورت پردیس احمدیه قابل‌تحسین است. او سادگی آراسته‌ای دارد که باعث می‌شود چهره‌اش معصومیتی کودکانه داشته باشد. در بیشتر مواقع، فرق موهایش را از وسط باز می‌کند و موهای لخت و مرتبش را باز می‌گذارد.

با پوشیدن شال روی موهای باز، استفاده از رنگ‌های خنثی و گاهی قرمز برای رژ لب هم طرح چهره‌اش را دوست‌داشتنی و ساده نگه می‌دارد. او از روش‌های عجیب‌ آرایشیِ این‌روزها استفاده نمی‌کند، صورتی طبیعی دارد و همه این‌ها باعث می‌شود که در زمینه آرایش مو و صورت نمره خوبی بگیرد.


حتما بخوانید: بررسی لباس‌ها و استایل لیلا حاتمی؛ بازیگر مینیمال‌پسند سینمای ایران

۵. توجه به کیفیت جنس و دوخت

استایل پردیس احمدیه
کیفیت دوخت لباس‌ها

اگر دقت کرده باشید، اجزای مختلف استایل احمدیه باکیفیت هستند. منظور چیست؟ یعنی دوخت خوبی دارند و روی بدنش به‌درستی و به‌شکلی استاندارد می‌ایستند. این نکته در داشتن استایلی خوب، اهمیت خیلی زیادی دارد.

مشخص است که او به سراغ برندها و مزون‌های باکیفیت و معتبر می‌رود. بسیاری از برندهای مشهور طرح‌هایی ساده را برای لباس‌های خود انتخاب می‌کنند اما کیفیت و دقت‌نظری که در دوخت و تولیدشان به‌کاررفته باعث چشمگیرشدن آن محصولات می‌شود.

منفی یک؛ آشفتگی و اندکی بی‌نظمی

استایل و لباس‌های پردیس احمدیه
بی‌نظمی در استایل

با مرور استایل و لباس‌های پردیس احمدیه می‌توانیم متوجه سادگیِ دوست‌داشتنیِ فردی خوش‌پوش شویم. اما استایل همه بالأخره ایراداتی هم دارد. پردیس احمدیه گاهی در سادگی کمی افراط به‌خرج می‌دهد.

این سادگی از چارچوب نظم و آراستگی خارج می‌شود. پیش‌تر اشاره کردیم که او به کدهای پوششی یا به‌قول فرنگی‌ها درس‌کد (dress code) واقف است. برای مثال، در مراسم اکران فیلم‌ها یا جمع‌هایی با درجه رسمیت کمتر نسبت به جشنواره‌ها هم مناسب ظاهر می‌شود.

استایل پردیس احمدیه
آشفتگی در استایل

اما گاهی میزان نظم و آراستگی استایلش در موقعیت‌های غیررسمی جای اصلاح دارد. برای مثال در تصاویر بالا، همچنان ویژگی‌های شاخص و مثبت همیشگی‌اش را دارد؛ لباس‌هایی با کیفیت خوب، رنگ‌هایی مناسب و سادگی جذاب. اما مرتب‌بودن در آنها دیده نمی‌شود. برای نمونه، او می‌توانست در پوشیدن شال دقت بیشتری به‌خرج بدهد.

منفی دو؛ بی‌توجهی به هماهنگی اجزای استایل

بررسی تیپ پردیس احمدیه
انتخاب کیف نامناسب

زیبا و مناسب‌بودن هر بخش از استایل به‌طور منفرد کافی نیست. استایل خوب یعنی اینکه بتوانید هم برای هر بخش از تیپ‌تان موارد مناسبی را انتخاب کنید و هم اجزای مختلف را در تناسب و هماهنگی کنار هم بچینید. این موضوع در استایل پردیس احمدیه جای کار دارد؛ البته گاهی.

برای مثال، در تصویر بالا، شاهد استفاده از کیفی هستیم که زیبا و خوش‌دوخت است اما در موقعیتی رسمی گزینه خوبی نیست. شاید انتخاب کیفی کوچک‌تر و ظریف‌تر باعث ارتقای استایل احمدیه می‌شد.

لباس او زیبا و مناسب است و در کنار کیف کلاچ بیشتر به چشم می‌آمد. کیف سارا بهرامی را ببینید. او در کنار احمدیه ایستاده است و کیفش برای موقعیتی رسمی مناسب است و با استایلش هم هماهنگی کامل دارد.

مدل‌های زیبای کیف کلاچ

نوبت شماست

احمدیه صاحب سبکی خاص برای خودش در پوشش است. همیشه سادگی کلاسیک‌ها و راحتی مینیمال‌ها را دارد و به‌نظر می‌رسد که برای طراحی استایلش فکر می‌کند و سرسری تصمیم نمی‌گیرد. با خواندن از نکات استایل و لباس‌های پردیس احمدیه کدام بخش از تیپ او را جذاب‌تر می‌بینید؟ اگر قرار باشد به او توصیه‌ای داشته باشید، چه می‌گویید؟


در ادامه بخوانید: استایل مینیمال و اصول ست کردن لباس با این استایل خلوت جذاب
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.