بررسی استایل و لباس‌های ساره بیات؛ لوکس و محافظه‌کار

ساره بیات از هنرپیشه‌های کاربلد و خوب سینمای ایران است. نقش‌های به‌یادماندنی جذابی در کارنامه دارد و حسابی حرفه‌ای است. حرفه‌ای‌بودن در استایل و پوشش او هم دیده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم با بررسی استایل و لباس‌های ساره بیات از شاخصه‌های تیپ او بگوییم. چند نقد هم درباره برخی از استایل‌های دیده‌شده از او مطرح می‌کنیم.

بررسی استایل و لباس‌های ساره بیات؛ حرفه‌ایِ خوش‌پوش

لباس‌های ساره بیات
ساره بیات

چندین سال است که ساره بیات در سطح اول سینما در حال فعالیت است. یعنی در فیلم‌هایی بازی کرده که از نظر سینمایی ارزشمند بوده‌ و مخاطبان زیادی داشته‌اند. او حرفه‌ای است. این موضوع را در پوشش بیات هم مشاهده می‌کنیم.

در تمام موقعیت‌ها و مراسمی که حاضر می‌شود به استایلش فکر می‌کند و حضورش در جشنواره‌های جهانی هم بسیار معقول و چشم‌نواز است. با مرور استایل‌های مختلف این هنرپیشه زیبا می‌توانیم به چند شاخصه اصلی برسیم:

  • اهمیت زیاد به کیفیت طراحی، دوخت و اجرا؛
  • میل به استفاده از رنگ‌های سفید و سیاه؛
  • استفاده از شلوارهای واید یا همان گشاد؛
  • در نظرگرفتن تناسبات فرهنگی در جشنواره‌های خارجی؛
  • آرایش تمیز و حرفه‌ای؛
  • علاقه به برندهای معروف؛
  • رعایت کدهای پوششی.

استایل ساره بیات نمره خوبی می‌گیرد. او در میان افرادی است که با اهمیت‌دادن به پوشش خود با حضورش در مراسم مختلف برای مخاطبان ارزش قائل می‌شود. اما چند نقد کوچک هم درباره ظاهر او قابل‌طرح است:

  • محافظه‌کاری در انتخاب استایل؛
  • بی‌توجهی به پوز یا همان ژست‌های عکاسی.

اهمیت زیاد به کیفیت طراحی، دوخت و اجرا

استایل و لباس‌های ساره بیات
استایلی حرفه‌ای

یکی از شاخص‌ترین نکاتی که در استایل بیات دیده می‌شود، کیفیت است. هم طراحی و دوخت و هم اجرای لباس‌های او چشم‌گیر هستند. بیات معمولاً از استایلیست‌های حرفه‌ای کمک می‌گیرد و کار طراحی لباس‌هایش به‌ویژه در جشنواره‌های خارجی را به مزون‌های معروف سفارش می‌دهد.

دوخت خوب لباس‌ها، طراحی‌هایی فکرشده‌ای که متناسب با اندام ساره بیات هستند و ایست مناسب لباس روی بدنش نمره خیلی خوبی می‌گیرند. افراد معروفی مانند هنرپیشه‌ها باید به پوشش‌شان اهمیت بدهند. بخشی از حرفه‌ای‌گری مربوط به ظاهر و حضور هر فرد است. بیات این موضوع را به‌درستی رعایت می‌کند.

اینجا برایتان گفته‌ایم انواع فرم بدن چطور لباس بپوشند. 

میل به استفاده از رنگ‌های سفید و سیاه

استایل ساره بیات
استایل سفید و مشکی

استفاده از دو رنگ مشکی و سفید یا ترکیب‌شان در کنار یکدیگر ایده بسیار خوبی است. ریسک و اما‌واگری در آن نیست و برای همه موقعیت‌ها هم انتخاب خوبی خواهند بود. ساره بیات هم از این دو رنگ کلاسیک زیاد استفاده می‌کند. در تصویر بالا کت سفید خوش‌دوخت، شلوار مشکی با قدی مناسب و کفش‌های پاشنه‌دار به‌‌زیبایی در کنار هم ست شده‌اند.

لباس و استایل ساره بیات
استایل مشکی

یکی از انتخاب‌های هوشمندانه بیات، استفاده از استایل‌های مونوکروم مشکی است. ساره بیات قد بلندی ندارد و برای همین با انتخاب رنگ مشکی برای بخش‌های مختلف استایل، کشیده‌تر جلوه می‌کند. در تصویر بالا، بیات استایلی مونوکروم و تمام‌مشکی انتخاب کرده است. فقط رنگ روسری متفاوت است که آن هم تقریبا در طیف مشکی قرار می‌گیرد.

استفاده از شلوارهای واید یا همان گشاد

استایل و لباس‌های ساره بیات
شلوار واید و بلند

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، قد بیات چندان بلند نیست. برای همین انتخاب‌های مناسبی برای شلوار دارد؛ شلوارهای گشادی که بلند هستند و روی کفش‌هایش را کاملاً می‌پوشانند. پوشیده‌شدن کفش با شلوار به‌طور کامل باعث می‌شود که استایل رسمی و شیک شود.

شلوارهای واید یا همان از بالا گشاد می‌توانند گزینه خوبی برای خانم‌های ریزنقش باشند. کسانی که قد بلندی ندارند و لاغراندام‌اند با چنین شلواری درشت‌تر جلوه می‌کنند. ساره بیات هم از شلوارهای گشاد زیاد استفاده می‌کند.

انواع مدل‌های شلوار زنانه اینجاست

در نظرگرفتن تناسبات فرهنگی در جشنواره‌های خارجی

لباس‌ها و استایل ساره بیات
استایل مناسب در جشنواره برلین

بسیاری از هنرپیشه‌ها با استایل مناسبی در جشنواره‌های خارجی ظاهر نمی‌شوند. یا کدهای پوششی مراسم مختلف هر جشنواره را رعایت نمی‌کنند یا در انتخاب استایلی که هم زیباست و هم مناسب موازین، دچار سردرگمی می‌شوند. ساره بیات در این دسته قرار نمی‌گیرد.

استایل ساره بیات
ساره بیات در کنار آیدا پناهنده در کن

او در چندبار حضوری که در جشنواره‌های خارجی داشته، همیشه استایل‌های ساده و مناسبی انتخاب کرده است. در تصویر او در جشنواره برلین، لباسی از پارچه‌ ساتن و دوخت‌های ایرانی به تنش می‌بینید. در جشنواره کن هم مانتویی ساده اما خوش‌دوخت و با پارچه‌ای رسمی و زیبا به تن دارد. شال سبک و حریر با استایل در هماهنگی است و اکسسوری‌ها هم شیک و لوکس هستند.

مدل‌های مانتو کتی را ببینید

آرایش تمیز و حرفه‌ای

استایل ساره بیات
آرایش تمیز و حرفه‌ای

ساره بیات همیشه با آرایشی حرفه‌ای و تمیز ظاهر می‌شود. در میان ترندهای رنگارنگ روز هم غرق نمی‌شود. در واقع، نه به آرایش‌های غلیظ و اغراق‌شده مانند برخی از چهره‌های معروف دیگر اعتقاد دارد و نه مانند دسته‌ای دیگر از سلبریتی‌ها میکاپ و آرایش‌کردن را رد می‌کند. او همیشه آرایش منظم و مناسبی برای موهایش در نظر می‌گیرد و چهره‌اش هم با آرایشی موزون و متعادل زیباتر می‌شود.


حتما بخوانید: همه چیز درباره ترند رنگ نکردن مو؛ چرا موی طبیعی اینقدر محبوب شد؟

علاقه به برندهای معروف

استایل و لباس‌های ساره بیات
ساعت لوکس از برند امگا

با بررسی استایل و لباس‌های ساره بیات می‌توانیم متوجه علاقه‌اش به استفاده از برندهای معروف و لوکس شویم. هم لباس‌هایش مزون‌دوز هستند و از سوی طراحان خوب آماده می‌شوند و هم اکسسوری‌هایی که استفاده می‌کند از برندهای معروف‌اند.

استایل ساره بیات
ساعت لوکس ساره بیات

برای مثال، در تصویر بالا، به ساعت بیات دقت کنید. این ساعت از برند معروف امگا است؛ مدل کانسیلیِشن. این ساعت از گران‌قیمت‌های برند امگاست و کاملا لوکس به‌حساب می‌آید. ساره بیات در انتخاب جواهرات و اکسسوری‌های دیگر مانند کیف هم به‌سراغ برندهای معروف می‌رود.

جذاب‌ترین ساعت‌های زنانه اینجاست

استایل و لباس‌های ساره بیات
استفاده از کیف لویی‌ویتون

برای مثال، در زمان حضور در فرش قرمز جشنواره مهم کن فرانسه هم از جواهراتی لوکس و ساعتی گران‌قیمت استفاده کرده بود. کیف‌ او در تصویر بالا از برند لویی‌ویتون است. به لباس‌هایش هم دقت کنید؛‌ دوخت و طراحی بسیار خوبی دارند.

رعایت کدهای پوششی

استایل و لباس‌های ساره بیات
ساره بیات در کنار نوید محمدزاده و پژمان بازغی در کن

رعایت کدهای پوششی، یکی از بهترین ویژگی‌های استایل و لباس‌های ساره بیات است. او متناسب با سطح رسمی‌بودن هر موقعیت، لباس می‌پوشد. در اکران‌های خصوصی شاهد حضور ساده‌تر او هستیم و گاهی هم استایلی نیمه‌رسمی را انتخاب می‌کند.

در موقعیت‌های رسمی همیشه به‌سراغ لباس‌ها و اکسسوری‌های رسمی می‌رود. او قواعد حضور را بلد است. این نکته را در شرکت در جشنواره‌های خارجی هم نشان داده است. در تصویر بالا او را با لباسی رسمی و مناسب در جشنواره کن می‌بینید. به اکسسوری‌هایش نگاه کنید؛ پیش‌تر درباره لوکس‌بودن آنها صحبت کردیم.

نقد یک؛ محافظه‌کاری در انتخاب استایل

استایل ساره بیات
استایل متفاوت نسبت به همیشه

استایل و لباس‌های ساره بیات نمره خوبی می‌گیرند اما نقدهایی هم به آنها وارد است. هرکس سبک‌وسیاق و سلیقه‌ای دارد. در این شکی نیست اما شاید بهتر باشد که ساره بیات، کمی از لاک محافظه‌کاری بیرون بیاید و استایل‌های متنوع‌تری را هم امتحان کند.

او تقریبا لباس‌ها و استایلی قابل‌پیش‌بینی دارد. هیچ‌گاه او را در تیپ و ظاهری متفاوت نسبت به گذشته نمی‌بینیم. این در حالی است که تناسب اندام و زیبایی چهره‌اش به او اجازه می‌دهد که استایل‌های متنوعی را امتحان کند.

به تصویر بالا نگاه کنید؛ از دفعات معدودی است که کمی تفاوت چاشنی آرایش و استایل پوششی‌اش شده است. نتیجه هم خوب به نظر می‌رسد. پس دلیلی برای واردنکردن تنوع به تیپ و ظاهر باقی نمی‌ماند.

نقد دو؛ بی‌توجهی به پوز یا همان ژست‌های عکاسی

ساره بیات
ژست نامناسب برای عکاسی

یکی از نقدهای موجه که استایل بیات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، مقوله پُز یا همان ژست عکاسی است. ساره بیات معمولاً ژست‌های خوبی برای عکاسی نمی‌گیرد. این موضوع می‌تواند استایل را به‌شدت تنزل بدهد.

شیک‌ترین و شکیل‌ترین استایل‌ها هم با پزهای عکاسی نامناسب از زیبایی دور می‌شوند. برای مثال، تصویر بالا را ببینید؛ او در این جشنواره لباس بسیار مناسبی به تن دارد. دوخت و طراحی لباس عالی است و روی تن ساره بیات هم به‌خوبی نشسته است.

اما ژستی که بیات در عکس گرفته، اصلاً مناسب نیست و حالتی معذب دارد. یادتان باشد که اگر می‌خواهید در تصاویر به‌خوبی دیده شوید و استایلتان بیشتر به چشم بیاید، باید با اعتمادبه‌نفس، ژست‌هایی مناسب بگیرید.

نوبت شماست

استایل و لباس‌های ساره بیات را با هم مرور کردیم. او هنرپیشه جذابی است که انتخاب‌های خوبی برای ظاهر و پوشش خود دارد. شاید افرادی هم وجود داشته باشند که از سلیقه او در انتخاب لباس استقبال نکنند. این طبیعی است؛ همیشه نظرات آدم‌ها متنوع است. اما باید قبول کرد که تقریباً در بیشتر مواقع، ایرادی فنی از نقطه‌نظر مدوفشن به او وارد نیست. استایلش را دوست دارید؟ نظرتان درباره ظاهر او چیست؟ اگر بخواهید با یک کلمه استایل ساره بیات را شرح دهید از چه واژه‌ای استفاده می‌کنید؟


در ادامه بخوانید: بررسی استایل هدیه تهرانی؛ ساده‌پوشی دلنشین هنرپیشه جذاب
ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.